Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nutrilon reclame....

+8
LMCurious
Fiwen
SarahKey
CCC
Susan
blondje1313
Jasmine
duckie
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty nutrilon reclame....

Bericht  duckie zo 11 maa 2012 - 22:09

ik zit net tv te kijken komt de reclame van nutrilon peutermelk langs... wat is hier allemaal van waar eigenlijk? bedoel moet je na 1 jaar nog weer peutermelk gaan geven? of is gewone melk ook wel voldoende? vind het op de reclame n beetje raar overkomen alsof gewone melk niet goed genoeg is
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty Re: nutrilon reclame....

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 22:09

Ik denk dat ze dat ook willen doen overkomen.. zodat mensen toch die groeimelk gaan kopen...
(ene oor in andere weer uit)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty Re: nutrilon reclame....

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 22:10

de richtlijnen zijn volgens mij inderdaad veranderd. Nu wordt aangeraden om peutergroeimelk te geven tot ze drie jaar zijn. Ik ben er sceptisch over. Heb me er verder nog niet echt over ingelezen, maar volgens mij is het gewoon commerciële onzin, leuk voor de omzet van fabrikanten (kindjes met gezondheidsproblemen uitgezonderd natuurlijk)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty Re: nutrilon reclame....

Bericht  Jasmine zo 11 maa 2012 - 22:16

Gewone melk en extra vitamine D lijkt mij voldoende.

Even off-topic: Sowieso vind ik die reclames van de Nutrilon rare reclames. "Natuurlijk wil je het beste voor je kindje, daarom geef je borstvoeding". We willen toch allemaal het beste voor onze kindjes? Ongeacht of we borst- of flesvoeding geven? scratch
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty Re: nutrilon reclame....

Bericht  duckie zo 11 maa 2012 - 22:19

ja nou zo dacht ik er ook over, gewone melk icm vit d... maar heb nu een paar keer deze reclame gezien en ik wist niet wat ik er van moest denken....
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty Re: nutrilon reclame....

Bericht  blondje1313 zo 11 maa 2012 - 22:29

Jasmine, ze móeten zeggen dat borstvoeding het beste is, er mag ook geen reclame gemaakt worden voor kv onder de 6 maanden, dus ik denk dat daar die zin vandaan komt.
Ik krijg echt kromme tenen van die reclame, net of je niet goed voor je kinderen zorgt als je ze geen peutergroeimelk geeft. Het blijft ook lastig met richtlijnen die steeds veranderen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty Re: nutrilon reclame....

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 22:33

@ jasmine: ze zijn vanuit de overheid verplicht om dit te vermelden, komt dus niet vanuit nutrilon!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty Re: nutrilon reclame....

Bericht  Susan zo 11 maa 2012 - 22:37

blondje1313 schreef:
Ik krijg echt kromme tenen van die reclame, net of je niet goed voor je kinderen zorgt als je ze geen peutergroeimelk geeft. Het blijft ook lastig met richtlijnen die steeds veranderen.

Dat is natuurlijk wel de essentie van reclame, dat ze zeggen dat hun product het beste is en, in het geval van producten voor kinderen, dat je hun product kiest als je het beste voor je kinderen wil. Ze gaan in een reclame niet zeggen: 'Het zou leuk zijn als je voor Nutrilon peutergroeimelk zou willen kiezen, maar als je gewoon een pak melk van Campina neemt is het ook wel goed.'
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty Re: nutrilon reclame....

Bericht  Jasmine zo 11 maa 2012 - 22:58

@Rejoy: klopt, van overheidswegen zijn ze dat verplicht.

Maar vind het zo'n nare binnenkomer, alsof ik niet het beste voor mijn kind wil. Snap ook wel wat ze bedoelen, maar als je geen borstvoeding mag geven, moet je toch wat.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty Re: nutrilon reclame....

Bericht  CCC ma 12 maa 2012 - 0:02

Vind het een vervelende reclame... die toon alleen al waarop het word gezegd... Zo zeikerig... En volgens mij is het gewoon leuke commerciele bullsh*t hoor...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty Re: nutrilon reclame....

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 0:21

Mijn moeder heeft bij de jongsten vanaf 6 maanden (na de bv) gewone melk gegeven. Volgens de huisarts kon dat best... Zouden jullie dat doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty Re: nutrilon reclame....

Bericht  SarahKey ma 12 maa 2012 - 0:30

Ik zou niet al vanaf 6 maanden gewone melk geven, maar een peuter wel.

vind het ook maar een rare reclame. Eerst die Daantje (naja zo noem ik dr nog, zo werd ze in gtst genoemd) met 'mijn sophie'. Ja er zullen er nog wel 4 rondhobbelen met zo'n popu naam Cool

Wat me trouwens ook opgevallen is, nummer 1 en 2 van nutrilon is nooit in de aanbieding en 3,4,5 peutergroei melk wel.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty Re: nutrilon reclame....

Bericht  Fiwen ma 12 maa 2012 - 0:32

J.uul krijgt gewone sojamelk en daarbij elke dag (vloeibare) multivitamine. Al zou ze peutermelk mogen hebben zou ik het toch niet zo snel geven, gewone melk met vitamine D (of in ons geval multivitamine) vind ik goed. Ze eet ook super goed, als ze nou slecht zou eten zou ik het nog wel overwegen maar al ze verder gezond zijn en goed eten vind ik het overbodig.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty Re: nutrilon reclame....

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 0:33

@ SK: nummer 1 mag ook niet in de aanbieding (ook weer vanuit de overheid). Nummer 2 mag wel in de aanbieding, die van kruidvat is wel regelmatig in de aanbieding!

@ Stofzuiger: een kindje van 6 maanden zou ik geen gewone melk geven. Het is bewezen dat zo'n lichaampje al die (volgens mij) eiwitten nog niet kunnen verteren. Onze dochter heeft vanaf een jaar wel koemelk en geitenmelk gekregen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty Re: nutrilon reclame....

Bericht  LMCurious ma 12 maa 2012 - 0:37

tja het werkt wel, want er zijn dus mensen die gaan twijfelen of ze het wel goed doen

Sarah, ook dat mag vanwege regelgeving niet in de reclame, om zo bv te stimuleren. volgens mij geld dat alleen voor no. 1. overigens is 2 wel regelmatig in de reclame bij kruitvat in elk geval.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty Re: nutrilon reclame....

Bericht  Happydobby ma 12 maa 2012 - 1:39

SarahKey schreef:

Wat me trouwens ook opgevallen is, nummer 1 en 2 van nutrilon is nooit in de aanbieding en 3,4,5 peutergroei melk wel.

Dat komt omdat nummer 4 en 5 niet noodzakelijk zijn, vanaf 1 jaar kan je gewone melk geven.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty Re: nutrilon reclame....

Bericht  M@niek ma 12 maa 2012 - 2:36

F.elice krijgt ook nog de peutermelk. Elke avond voordat ze naar bedje gaat. Met zo'n pak doe ik een maand omdat ze ook ander drinken krijgt, ze vind het erg lekker. Ze is niet zo een grote eter vandaar nog een flesje melk voor het slapen gaan.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty Re: nutrilon reclame....

Bericht  Susan ma 12 maa 2012 - 2:40

Happydobby schreef:
SarahKey schreef:

Wat me trouwens ook opgevallen is, nummer 1 en 2 van nutrilon is nooit in de aanbieding en 3,4,5 peutergroei melk wel.

Dat komt omdat nummer 4 en 5 niet noodzakelijk zijn, vanaf 1 jaar kan je gewone melk geven.

Nee, dat komt omdat kunstvoeding voor zuigelingen tot zes maanden niet in de reclame mag zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty Re: nutrilon reclame....

Bericht  SarahKey ma 12 maa 2012 - 4:57

Eigenlijk is die redenatie van het bv verhaal ook best logisch, al zijn er ook mensen bij die verplicht kv moeten gaan geven.
Maar heb de twee nog niet in de aanbieding gezien, heb die ook nog niet nodig Laughing

Kruidvat merk haal ik niet ook al issie soms in de aanbieding. Blijf bij nutrilon. smile
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty Re: nutrilon reclame....

Bericht  LMCurious ma 12 maa 2012 - 7:08

SarahKey schreef:Eigenlijk is die redenatie van het bv verhaal ook best logisch, al zijn er ook mensen bij die verplicht kv moeten gaan geven.
Maar heb de twee nog niet in de aanbieding gezien, heb die ook nog niet nodig Laughing

Kruidvat merk haal ik niet ook al issie soms in de aanbieding. Blijf bij nutrilon. nutrilon reclame.... 561177

ik bedoelde ook niet kruitvat merk, maar wel bij de kruitvat. maar ik twijfel nu eigenlijk of ze alle merken wel eens in de reclame hebben. Ik had altijd friso, maar die dus wel in de aanbieding bij kruitvat, en bij jumbo trouwens ook een keer gehad, maar dat heb ik maar 1x gezien. ohw en vlak voor Milou 6 mnd was trouwens ook een keer bij de ah, dus had toen maar vast voorraadje ingeslagen. Dus over een paar maandjes nog maar eens goed opletten, zal vast met nutrilon ook wel zijn.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty Re: nutrilon reclame....

Bericht  Wennes ma 12 maa 2012 - 9:51

Wat mij opviel in die reclame is dat ouders zich laten informeren over de melk dat het zo goed is voor hun immuunsysteem en dat je iets later in het filmpje ziet dat de kinderen in een ballenbak zitten.
Laat ze eens druk maken of die ballenbak wel goed schoongemaakt wordt.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty Re: nutrilon reclame....

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 9:53

Dat is de boodschap juist wennes. Het afweersysteem is zooooo goed ontwikkeld met die groeimelk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty Re: nutrilon reclame....

Bericht  Printje ma 12 maa 2012 - 20:46

Ons cb en ook de huisarts zegt dat het echt onzin is en dat peuters ook prima kunnen met gewone melk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty Re: nutrilon reclame....

Bericht  Printje ma 12 maa 2012 - 20:47

Wennes schreef:Wat mij opviel in die reclame is dat ouders zich laten informeren over de melk dat het zo goed is voor hun immuunsysteem en dat je iets later in het filmpje ziet dat de kinderen in een ballenbak zitten.
Laat ze eens druk maken of die ballenbak wel goed schoongemaakt wordt.
hahahha dat is de allergrootste bacterienbron en zelfs daar kunnen die kindjes tegen het is toch geweldig spul Rolling Eyes
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty Re: nutrilon reclame....

Bericht  Wennes di 13 maa 2012 - 1:50

Printje schreef:
Wennes schreef:Wat mij opviel in die reclame is dat ouders zich laten informeren over de melk dat het zo goed is voor hun immuunsysteem en dat je iets later in het filmpje ziet dat de kinderen in een ballenbak zitten.
Laat ze eens druk maken of die ballenbak wel goed schoongemaakt wordt.
hahahha dat is de allergrootste bacterienbron en zelfs daar kunnen die kindjes tegen het is toch geweldig spul Rolling Eyes

Precies, vreselijk overdreven dus!
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon reclame.... Empty Re: nutrilon reclame....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum