Positiekleding...
+6
PiP
Pien
Susan
Viva
Rouge
LDJ
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Positiekleding...
Hoi Dames,
Ik heb wat vragen over positiekleding:
- Vanaf wanneer droeg jij positiekleding?
- Ging jij eerst de broeken dragen of ook meteen al andere shirts ed?
- Heb jij de kleding nieuw gekocht of via marktplaats oid?
- Welke winkel of site zou jij anderen aanraden en waarom?
- Waar moet je op letten als je positiekleding koopt? Is het bijv zo dat je de kleding koopt in dezelfde maat als wat je normaal hebt?
- Hoeveel setjes kleding had jij ongeveer?
Groetjes LDJ
- Waar moet je op letten als je positiekleding koopt? Is het bijv zo dat je de kleding koopt in dezelfde maat als wat je normaal hebt?
Groetjes LDJ
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Re: Positiekleding...
LDJ schreef:Hoi Dames,
- Vanaf wanneer droeg jij positiekleding? Bij 1e zwangerschap met 13 weken (broeken) bij 2e al met 9 weken (komt omdat ik vooral skinnyjeans droeg en met een klein buikje voelde het al niet prettig)
- Ging jij eerst de broeken dragen of ook meteen al andere shirts ed? eerst broeken. Ik draag nu met 33 weken nog steeds (lange) tshirts/vestjes die ik ook droeg toen ik niet zwanger was. Kleding met stretch kan je gewoon lang aan (zelfde met jurkjes)
- Heb jij de kleding nieuw gekocht of via marktplaats oid? alles nieuw
- Welke winkel of site zou jij anderen aanraden en waarom? H&M, prenatal en verder kocht ik ook kleding wat officieel geen positiekleding is maar al wat wijder valt en wat je makkelijk als positiekleding kan dragen.
- Waar moet je op letten als je positiekleding koopt? Is het bijv zo dat je de kleding koopt in dezelfde maat als wat je normaal hebt? In het begin wel,maar je word vaak ook wel voller en zal op een gegeven moment ook merken dat je ook in positiekleding in maat gaat groeien. Ik kan nu bv mijn 1e positiebroek niet meer aan omdat mijn heupen ook voller worden, niet alleen je buik wordt groter. Dus heb bij beide zwangerschappen eerst mijn eigen kledingmaat aangehouden en heb een paar broeken die oplopend zijn in maat.
- Hoeveel setjes kleding had jij ongeveer? Geen idee, wel aardig wat broeken maar omdat die bij mij al snel niet lekker zitten ben ik overgegaan op leggings/mailloot met jurkjes/rokjes die blijven veel langer goed zitten. Bij spijkerbroeken zit er vaak een knoop die dan heel erg in mijn schaambot drukt als ik ga zitten, dan is de broek bv wel groot genoeg maar die knoop zit dan in de weg.
Groetjes LDJ
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Ik weet niet alles precies meer, is even geleden van onze dochter...
toen mijn normale broeken niet meer lekker zaten. Ik schat dat dat bij een week of 10-12 geweest is.
Volgens mij had ik eerst broeken. Maar als ik nu een shirtje heb die ik al graag aan zou willen, zou ik die ook al aandoen.
Beide, ik koop niet broeken van 80 euro ofzo. En van marktplaats zijn ze ook nog vaak heel mooi.
Ik ging naar prenatal als winkel. En H&M! Je kan ook via wehkamp.nl kijken.
(Of asos.com / ikenmijnkind, als je googled zie je er verschillende)
Je koopt inderdaad dezelfde maat als anders.
Ik had toen 3 spijkerbroeken en wat shirtjes. Echt heel weinig. (ja en jurkjes)
Nu heb ik al veel meer verzameld in de tijd dat ik zwanger wilde worden, via marktplaats.
toen mijn normale broeken niet meer lekker zaten. Ik schat dat dat bij een week of 10-12 geweest is.
Volgens mij had ik eerst broeken. Maar als ik nu een shirtje heb die ik al graag aan zou willen, zou ik die ook al aandoen.
Beide, ik koop niet broeken van 80 euro ofzo. En van marktplaats zijn ze ook nog vaak heel mooi.
Ik ging naar prenatal als winkel. En H&M! Je kan ook via wehkamp.nl kijken.
(Of asos.com / ikenmijnkind, als je googled zie je er verschillende)
Je koopt inderdaad dezelfde maat als anders.
Ik had toen 3 spijkerbroeken en wat shirtjes. Echt heel weinig. (ja en jurkjes)
Nu heb ik al veel meer verzameld in de tijd dat ik zwanger wilde worden, via marktplaats.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
- Vanaf wanneer droeg jij positiekleding? Vanaf 10 weken ongeveer.
- Ging jij eerst de broeken dragen of ook meteen al andere shirts ed? Allebei, want gewone shirtjes werden te kort.
- Heb jij de kleding nieuw gekocht of via marktplaats oid? Alles nieuw, wel veel in de uitverkoop en ook wat dingen geleend van mijn schoonzus.
- Welke winkel of site zou jij anderen aanraden en waarom? Prenatal, daar heb ik veel dingen voor 5 euro gekocht in de uitverkoop, H&M, gewoon leuke, vlotte, betaalbare dingen, Futur Maman en Belly-B voor de wat specialere kleren. Qua merken vond ik Mammalicious erg leuk. Ik droeg trouwens ook wel veel gewone jurkjes en tuniekjes. Aan het eind van de tweede zwangerschap droeg ik vaak van die zwarte sportbroeken van Prenatal, die zijn lekker soepel en zacht.
- Waar moet je op letten als je positiekleding koopt? Is het bijv zo dat je de kleding koopt in dezelfde maat als wat je normaal hebt? Ja, gewoon de maat die je normaal ook hebt, positiekleding is juist berekend op je dikkere buik.
- Hoeveel setjes kleding had jij ongeveer? Dat weet ik niet meer, best veel.
Groetjes LDJ
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
- Vanaf wanneer droeg jij positiekleding? Bij de 1e met een week of 10, voornamelijk broeken.
- Ging jij eerst de broeken dragen of ook meteen al andere shirts ed? Shirts konden nog wel mee.
- Heb jij de kleding nieuw gekocht of via marktplaats oid? Deels nieuw, deels via MP.
- Welke winkel of site zou jij anderen aanraden en waarom? Miss Etam kocht ik veel, nu zal ik het meer en deel via MP doen.
- Waar moet je op letten als je positiekleding koopt? Is het bijv zo dat je de kleding koopt in dezelfde maat als wat je normaal hebt? Qua maat kon het nog wel eens schelen, via mp keek ik dan in de buurt zodat ik het kon passen!
- Hoeveel setjes kleding had jij ongeveer? 3 broeken, 2 rokken en stuk of 10 shirts? (t-shirts dan) en toen deed ik zomers toch wel elke dag een schoon shirt aan!
- Ging jij eerst de broeken dragen of ook meteen al andere shirts ed? Shirts konden nog wel mee.
- Heb jij de kleding nieuw gekocht of via marktplaats oid? Deels nieuw, deels via MP.
- Welke winkel of site zou jij anderen aanraden en waarom? Miss Etam kocht ik veel, nu zal ik het meer en deel via MP doen.
- Waar moet je op letten als je positiekleding koopt? Is het bijv zo dat je de kleding koopt in dezelfde maat als wat je normaal hebt? Qua maat kon het nog wel eens schelen, via mp keek ik dan in de buurt zodat ik het kon passen!
- Hoeveel setjes kleding had jij ongeveer? 3 broeken, 2 rokken en stuk of 10 shirts? (t-shirts dan) en toen deed ik zomers toch wel elke dag een schoon shirt aan!
Gast- Gast
vanaf 10weken ongeveer. toen zat mijn eigen kleding echt niet meer fijn.
ik droeg vooral veel jurkjes, gewone normale, geen positiekleding zeg maar. Eigen truitjes had ik vooral effen en die vielen lang genoeg om ook mijn normale kleding te dragen. Pas vanaf een week of 24 ben ik positieshirtjes gaan kopen.
het meeste via MP
MP
Gewoon zorgen dat je kan passen in de winkel. Ik had van bijv HM een linnen broek in maat L en van Mamalicious moest ik echt weer een XL.
ik had 4 broeken, een witte linnen broek, een grijze linnen broek, 1 zwarte broek en 1 spijkerbroek. Verder 1 positierokje, 3 positiejurkjes en een stuk of 5 positieshirtjes. Ook droeg ik nog veel eigen kleding wat me nog prima paste.
vanaf 10weken ongeveer. toen zat mijn eigen kleding echt niet meer fijn.
ik droeg vooral veel jurkjes, gewone normale, geen positiekleding zeg maar. Eigen truitjes had ik vooral effen en die vielen lang genoeg om ook mijn normale kleding te dragen. Pas vanaf een week of 24 ben ik positieshirtjes gaan kopen.
het meeste via MP
MP
Gewoon zorgen dat je kan passen in de winkel. Ik had van bijv HM een linnen broek in maat L en van Mamalicious moest ik echt weer een XL.
ik had 4 broeken, een witte linnen broek, een grijze linnen broek, 1 zwarte broek en 1 spijkerbroek. Verder 1 positierokje, 3 positiejurkjes en een stuk of 5 positieshirtjes. Ook droeg ik nog veel eigen kleding wat me nog prima paste.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
- Vanaf wanneer droeg jij positiekleding? 15 weken shirts en 1 broek gekocht, met 20 weken ging ik vaker positiebroeken dragen, maar draag zo nu en dan ook nog mijn oude broeken/shirts.
- Ging jij eerst de broeken dragen of ook meteen al andere shirts ed? Had eerst andere shirts.
- Heb jij de kleding nieuw gekocht of via marktplaats oid? Nieuw
- Welke winkel of site zou jij anderen aanraden en waarom? Voor een winkel zou ik gewoon in de buurt kijken waar wat zit, vaak heb je niet echt de keuze uit meerdere winkels. Hier zit bijvoorbeeld geen 1 winkel met positiekleding. Maar in meerdere plaatsen verderop zit wel wat, maar telkens maar 1 per plaats.
Ik heb een paar weken terug wat shirtjes via Noppies.nl besteld er was toen nog 50% korting ipv 30%.
- Waar moet je op letten als je positiekleding koopt? Is het bijv zo dat je de kleding koopt in dezelfde maat als wat je normaal hebt? Ik heb wel dezelfde maat als anders. broeken passen me wel wat sneller, terwijl ik met moeite een gewone broek kan vinden.
3 tot 4 denk ik.
Groetjes LDJ
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik heb geen positiekleding gedragen tijdens m'n zwangerschap, paste heel de zwangerschap mijn eigen kleding. Dit had ik niet verwacht dus had 1 positie spijkerbroek en 1 positie rokje bij Miss Etam gekocht maar nooit gedragen.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
- Vanaf wanneer droeg jij positiekleding? Vanaf ongeveer week 10
- Ging jij eerst de broeken dragen of ook meteen al andere shirts ed? Eerst broeken, nu ook wel blouses en shirts omdat ik anders met blote buik rondloop. Langere shirtjes gaan wel nog, maar alles zit flink strakker doordat mijn borsten enorm zijn gegroeid.
- Heb jij de kleding nieuw gekocht of via marktplaats oid? Nieuw, via via en van een collega 2 dozen gekregen.
- Welke winkel of site zou jij anderen aanraden en waarom? H&M. Esprit en MamaLicious vind ik ook leuke spullen.
- Waar moet je op letten als je positiekleding koopt? Is het bijv zo dat je de kleding koopt in dezelfde maat als wat je normaal hebt? Geen idee, vind sommige broeken van Esprit ENORM groter uitvallen.
- Hoeveel setjes kleding had jij ongeveer? Door die dozen van collega, best veel.
Groetjes LDJ
Gast- Gast
Ik had een lange mouwloze jurk van zwarte elastische stof geleend van mijn schoonzus, dat was echt mijn favoriet, die droeg ik zo vaak. Met een vestje, met een net jasje, met een spijkerjasje, gewoon zonder iets als het warm was. Ik vond dat echt een superfijn ding, hij stond ook heel mooi.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
- Vanaf wanneer droeg jij positiekleding? vanaf een week of 7, niet omdat ik normale kleding niet meer paste, maar omdat ik zo misselijk was, en van dingen die op mijn buik drukte alleen maar misselijker werd
- Ging jij eerst de broeken dragen of ook meteen al andere shirts ed? broeken en rokken enzo. Ook al snel een positielegging gekocht, omdat de rest te strak zat
- Heb jij de kleding nieuw gekocht of via marktplaats oid? nieuw, en geleend van Alex
- Welke winkel of site zou jij anderen aanraden en waarom? nieuw, en geleend van Alex
- Waar moet je op letten als je positiekleding koopt? Is het bijv zo dat je de kleding koopt in dezelfde maat als wat je normaal hebt? wat ik nieuw heb gekocht komt van de prenatal, verder kocht ik bijvoorbeeld gewoon normale vesten en bijvoorbeeld shirts in een maatje groter, of extra lange shirts
- Hoeveel setjes kleding had jij ongeveer? 2 spijkerbroeken en een spijkerrok, 2 echte positiejurken, 3 (normale) vesten, en verder al mijn normale jurkjes van soepele stof
Groetjes LDJ
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Vanaf week 15 ongeveer.- Ging jij eerst de broeken dragen of ook meteen al andere shirts ed?
Eerst broeken, ik heb via mp wat shirtjes en broeken gekocht, die heb ik ook gedragen, en voor de rest heb ik gewoon hempjes vd hema gekocht.
Beide, een aantal broeken en shirtjes dus via mp, maar ook 2 broeken bij Miss Etam en wat jurkjes... En hempjes dus bij de Hema.
Prenatal en H&M had leuke kleding vond ik.
Ik heb mijn gewone maat gekocht, heb ik ook de hele zwangerschap gepast.
Geen idee! Ik had sowiezo 1 rokje van soepele stof en een stuk of 3 jurkjes, 4-5 broeken alleen ik droeg er maar 3, en ik denk een stuk of 3-4 shirtjes. Maar heb ook de hele zwangerschap mijn eigen oude shirtjes nog gedragen.
Ik weet even niet meer wie het zei (geloof rouge ofzo?) maar ik vond die broeken waar ook nog een knoop aan zat echt heel verschrikkelijk zitten. Die deden zo'n pijn. Ik had er eentje via mp gekocht, die heb ik ook als eerste als positiebroek aangedaan, maar die heb ik hooguit 2 weken gedragen... Die knoop deed echt zeer.
Vanaf week 15 ongeveer.- Ging jij eerst de broeken dragen of ook meteen al andere shirts ed?
Eerst broeken, ik heb via mp wat shirtjes en broeken gekocht, die heb ik ook gedragen, en voor de rest heb ik gewoon hempjes vd hema gekocht.
Beide, een aantal broeken en shirtjes dus via mp, maar ook 2 broeken bij Miss Etam en wat jurkjes... En hempjes dus bij de Hema.
Prenatal en H&M had leuke kleding vond ik.
Ik heb mijn gewone maat gekocht, heb ik ook de hele zwangerschap gepast.
Geen idee! Ik had sowiezo 1 rokje van soepele stof en een stuk of 3 jurkjes, 4-5 broeken alleen ik droeg er maar 3, en ik denk een stuk of 3-4 shirtjes. Maar heb ook de hele zwangerschap mijn eigen oude shirtjes nog gedragen.
Ik weet even niet meer wie het zei (geloof rouge ofzo?) maar ik vond die broeken waar ook nog een knoop aan zat echt heel verschrikkelijk zitten. Die deden zo'n pijn. Ik had er eentje via mp gekocht, die heb ik ook als eerste als positiebroek aangedaan, maar die heb ik hooguit 2 weken gedragen... Die knoop deed echt zeer.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
- Vanaf wanneer droeg jij positiekleding? Vanaf een week of 11 geloof ik.
- Ging jij eerst de broeken dragen of ook meteen al andere shirts ed? Eerst broeken, daarna rokjes e.d.
- Heb jij de kleding nieuw gekocht of via marktplaats oid? Grotendeels geleend, enkele dingen gekocht. Maar ik heb ook veel kleding aangehad die ik normaal gesproken altijd aan heb bijv lange shirts/tunieken/jurken.
- Welke winkel of site zou jij anderen aanraden en waarom? Prenatal, H&M
- Waar moet je op letten als je positiekleding koopt? Is het bijv zo dat je de kleding koopt in dezelfde maat als wat je normaal hebt? Ik kocht het gewoon in mijn eigen maat en heb enkele normale basic shirts een maatje groter gekocht.
- Hoeveel setjes kleding had jij ongeveer? Geen idee.
- Ging jij eerst de broeken dragen of ook meteen al andere shirts ed? Eerst broeken, daarna rokjes e.d.
- Heb jij de kleding nieuw gekocht of via marktplaats oid? Grotendeels geleend, enkele dingen gekocht. Maar ik heb ook veel kleding aangehad die ik normaal gesproken altijd aan heb bijv lange shirts/tunieken/jurken.
- Welke winkel of site zou jij anderen aanraden en waarom? Prenatal, H&M
- Waar moet je op letten als je positiekleding koopt? Is het bijv zo dat je de kleding koopt in dezelfde maat als wat je normaal hebt? Ik kocht het gewoon in mijn eigen maat en heb enkele normale basic shirts een maatje groter gekocht.
- Hoeveel setjes kleding had jij ongeveer? Geen idee.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: