Elke fles rijstebloem...
+4
Pien
Novalee
Darius
Mamsie
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Elke fles rijstebloem...
Ik weet denk ik zelf het antwoord al, maar wil toch even jullie opinie.
Onze dochter (niet onbekend geval denk ik) spuugt echt bizar veel, ze heeft reflux en krijgt hier zuurremmers voor.
Nutriton (Johannesbroodpitmeel) werkt niet, dan zit ze na 70 cc al vol.
Medicijnen tegen het spugen geeft onze kinderarts niet, omdat er nog niet bewezen is dat ze niks doen met de hersenen die nog volop in ontwikkeling zijn, dus hiernaar vragen heeft geen zin, en het wassen vind ik niet zo erg.
We geven de medicijnen met de laatste fles om 23 uur, met rijstebloem (3 scheppen) op deze manier spuugt ze niet (zoveel) en blijven ze beter binnen, ook gaat ze hierna haar nachtslaap in.
Rijstebloem is heel calorierijk toch, dus ik kan niet elke fles aanlengen met 3 scheppen rijstebloem?
Ze is geboren met 3250 gr en weegt nu 5640 gr. Ze drinkt 5x 200cc, waarvan 1 papfles.
Alle tips mbt reflux worden al opgevolgd.
Edit ; ze heeft zelf niet zo heel erg veel last qua pijn, maar het is meer heel irritant voor haar en ze is vaak door- en doornat.
Onze dochter (niet onbekend geval denk ik) spuugt echt bizar veel, ze heeft reflux en krijgt hier zuurremmers voor.
Nutriton (Johannesbroodpitmeel) werkt niet, dan zit ze na 70 cc al vol.
Medicijnen tegen het spugen geeft onze kinderarts niet, omdat er nog niet bewezen is dat ze niks doen met de hersenen die nog volop in ontwikkeling zijn, dus hiernaar vragen heeft geen zin, en het wassen vind ik niet zo erg.
We geven de medicijnen met de laatste fles om 23 uur, met rijstebloem (3 scheppen) op deze manier spuugt ze niet (zoveel) en blijven ze beter binnen, ook gaat ze hierna haar nachtslaap in.
Rijstebloem is heel calorierijk toch, dus ik kan niet elke fles aanlengen met 3 scheppen rijstebloem?
Ze is geboren met 3250 gr en weegt nu 5640 gr. Ze drinkt 5x 200cc, waarvan 1 papfles.
Alle tips mbt reflux worden al opgevolgd.
Edit ; ze heeft zelf niet zo heel erg veel last qua pijn, maar het is meer heel irritant voor haar en ze is vaak door- en doornat.
Gast- Gast
Re: Elke fles rijstebloem...
Ik zou het niet doen, al is het alleen al omdat rijstebloem stoppend werkt.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
In principe hebben we daar lactulose voor die ze van de ka mag gebruiken wanneer ze wil, darmen kunnen daar niet lui van raken. Al is zoiets natuurlijk nooit goed, maar ik baal er soms zó van, het is echt continu golven met melk (zelfs na 3 uur) die ze teruggeeft. Dat resulteert in 4x omkleden minimaal per dag en héél veel was.
Gast- Gast
Rijstebloem is volgens mij niet calorierijk. Waarom geef je drie scheppen? Misschien kan het af met minder en dan zal ik overwegen om nog een fles met rijstebloem te geven. Maar ik zou dit met de kinderarts overleggen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Oke, misschien zou je dan bijv bij 3 flessen het kunnen geven. 3 schepjes op 200ml is ook niet heel veel.
Wat zegt de kinderarts hier zelf over?
Wat zegt de kinderarts hier zelf over?
Mamsie- Ratel
De kinderarts heeft het zelf aangeraden om papjes te maken, dat is dikker en blijft dus beter binnen. Ik moet pas in juni terug, dus ga even kijken of ik het überhaupt ga doen en dan bel/overleg ik even.
3 schepjes werkt trouwens als enige, 2 gooit ze er nog uit.
3 schepjes werkt trouwens als enige, 2 gooit ze er nog uit.
Gast- Gast
Dan zou ik voor je gevoel nog even overleggen en dan bijv beginnen met 2 of 3 flessen en het aankijken. Scheelt misschien al wel 2x omkleden etc.
Daarnaast zou ik dan sowieso de gewone rijstebloem pakken en geen vanille. Ik weet het niet zeker maar zo veel caloriëen zitten er toch niet in rijstebloem.
Daarnaast zou ik dan sowieso de gewone rijstebloem pakken en geen vanille. Ik weet het niet zeker maar zo veel caloriëen zitten er toch niet in rijstebloem.
Laatst aangepast door Mamsie op di 6 maa 2012 - 10:51; in totaal 1 keer bewerkt
Mamsie- Ratel
Ik zal dat zo nog even nakijken idd, hoeveel calorieën erin zitten.
Kijk ik ook gewoon even het verschil tussen de gewone en de vanille.
Denk dat ik eerst morgenochtend eens een papfles ga geven (tenminste, mijn vriend) en dan ga kijken hoeveel ze heeft gespuugd.
Kijk ik ook gewoon even het verschil tussen de gewone en de vanille.
Denk dat ik eerst morgenochtend eens een papfles ga geven (tenminste, mijn vriend) en dan ga kijken hoeveel ze heeft gespuugd.
Gast- Gast
Rijstebloem is wel calorierijk, het bestaat voor 86% uit zetmeel (toevallig pas met de diëtiste over gehad omdat N. aan moet komen). Per 100 gram zit er iets van 300+ calorieën in. Nu weegt rijstebloem natuurlijk niks, maar het levert wel extra energie die L. misschien niet nodig heeft.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Overigens is rijstebloem ook bijvoeding, en L. is natuurlijk nog erg jong. Ik weet niet hoe haar darmpjes op zoveel rijstebloem zullen reageren.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Novalee schreef:Rijstebloem is wel calorierijk, het bestaat voor 86% uit zetmeel (toevallig pas met de diëtiste over gehad omdat N. aan moet komen). Per 100 gram zit er iets van 300+ calorieën in. Nu weegt rijstebloem natuurlijk niks, maar het levert wel extra energie die L. misschien niet nodig heeft.
Ahaa wel dus, weet ik dat ook weer (niet dat ze het hier krijgen haha)
Mamsie- Ratel
Ik vind het wel veel... Zou er zelf niet voor kiezen denk ik!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Hier ook een zware reflux baby. Wij zijn nooit aan rijstebloem begonnen omdat dat in de maag weer dun wordt. we hebben denk ik 2 flessen geprobeerd maar dat was geen succes...
Gebruik je al dr. brown's flessen? Die hielpen hier heel goed omdat er geen lucht mee komt en ze niet zo snel kunnen drinken.
Gebruik je al dr. brown's flessen? Die hielpen hier heel goed omdat er geen lucht mee komt en ze niet zo snel kunnen drinken.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
En de osteopaat? Daar al geweest ?
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
En kijk uit met lactulose want dat maakt de darmen wél lui en kan een tegenovergestelde werking geven. Is pas nog een topic over geweest waar heel veel ervaringen over instaan. Misschien moet je die anders een keertje doorlezen. verder heb ik niet geen tips, al lijkt mij niet erg dat je kindje veel calorieën binnen krijgt aangezien ze veel uitspuugd, dan zal ze ook niet veel aankomen denk ik. Maar ik zou het altijd via de kinderarts spelen. Desnoods een eerdere afspraak maken.
Gast- Gast
mijn neefje krijgt wel bij zijn fles wat rijstebloem omdat hij ook na elke fles heel veel teruggaf, moesten ze dit proberen. Het scheelt bij hem wel.
Gast- Gast
Lieskuh schreef:En kijk uit met lactulose want dat maakt de darmen wél lui en kan een tegenovergestelde werking geven. Is pas nog een topic over geweest waar heel veel ervaringen over instaan. Misschien moet je die anders een keertje doorlezen.
Ik heb geen tips wat betreft rijstebloem, daar heb ik geen ervaring mee.
Maar ik wilde wel even hierop reageren. Lactulose kan zonder problemen een lange tijd gegeven worden, mij is (door een arts) verteld dat het een fabel is dat het de darmen lui maakt, want zo werkt lactulose niet. Lactulose wordt omgezet waardoor het vocht aantrekt, de ontlasting wordt zachter neemt in volume toe en prikkelt vervolgens de darmen extra. Overigens ben ik wel een voorstander om het met een arts te bespreken als het nodig is dat het voor een langere tijd gebruikt dient te worden.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
En mij werd weer verteld door een kinderarts van het ziekenhuis (na langdurig gebruik van lactulose) dat de darmproblemen kwamen door de lactulose. Dat het spul niet onderschat mag worden. En dat de enorme verstopping die Jens toen had kwam door de lactulose.
Gast- Gast
Mij is vorige week door de voedingsdeskundige verteld dat een kindje maar 6 eetlepels rijstebloem/ontbijtpap/oid per dag mag hebben. Mede omdat het heel veel calorieen bevat.
Gast- Gast
Zo, even wat dingen die ik heb onthouden hoor!
Pien ; ik weet dat het bijvoeding is, maar omdat ze zoveel spuugt en andere spuug-oplossingen niet werken, zei de kinderarts het te geven bij iig haar medicijnen (nu dus verplaatst naar laatste fles) omdat het wat dikker is en moeilijk op te geven is. En eerlijk is eerlijk, spugen doet ze s'nachts dus niet en s'ochtends als ze wakker wordt ook stukken minder. Ik weet dat het vrij vroeg is, maar het is dus in overleg. Bij ernstige reflux-kindjes is vroeg met bijvoeding beginnen vaak juist aan te raden, omdat dat vaste voedsel moeilijk op te geven is. Krampjes heeft ze overigens niet ervan.
Lactulose ; heeft ze 3x gehad, en de laatste keer is al heel lang geleden, het gaat nu juist heel erg goed met poepen, maar de kinderarts heeft inderdaad tegen mij gezegd wat Linda zei. Maar ik kan ook inkomen in de darmproblemen van Lieskuh.
Calorieën ; L. is verre van een dikke baby, zit overal op de middenlijn.
We hebben (mede omdat ze op het kdv nog eens extra veel spuugt en dus heel snel weer honger heeft, dat vinden we ook zielig, ze kan dr flessen wel leegdrinken maar ze gooit er ook heel veel uit) vanochtend en gisteravond een papfles gegeven, en dat werkt. Het spugen is vele malen minder, wat natuurlijk fijn is voor ons, maar helemaal voor haar. Zelf vind ik het ook niet fijn om de hele dag te spugen, dus als dit haar kan helpen doen we dit.
Dr. Brown flessen ; ze heeft Difrax flessen, en met alle verschillende flessen & spenen spuugt ze evenveel. Ze groeit er vanzelf overheen, het kan geen kwaad, is alleen lastig. Verwachting is dat ze rond de 1,5 jaar grotendeels eroverheen gegroeid moet zijn.
Pien ; ik weet dat het bijvoeding is, maar omdat ze zoveel spuugt en andere spuug-oplossingen niet werken, zei de kinderarts het te geven bij iig haar medicijnen (nu dus verplaatst naar laatste fles) omdat het wat dikker is en moeilijk op te geven is. En eerlijk is eerlijk, spugen doet ze s'nachts dus niet en s'ochtends als ze wakker wordt ook stukken minder. Ik weet dat het vrij vroeg is, maar het is dus in overleg. Bij ernstige reflux-kindjes is vroeg met bijvoeding beginnen vaak juist aan te raden, omdat dat vaste voedsel moeilijk op te geven is. Krampjes heeft ze overigens niet ervan.
Lactulose ; heeft ze 3x gehad, en de laatste keer is al heel lang geleden, het gaat nu juist heel erg goed met poepen, maar de kinderarts heeft inderdaad tegen mij gezegd wat Linda zei. Maar ik kan ook inkomen in de darmproblemen van Lieskuh.
Calorieën ; L. is verre van een dikke baby, zit overal op de middenlijn.
We hebben (mede omdat ze op het kdv nog eens extra veel spuugt en dus heel snel weer honger heeft, dat vinden we ook zielig, ze kan dr flessen wel leegdrinken maar ze gooit er ook heel veel uit) vanochtend en gisteravond een papfles gegeven, en dat werkt. Het spugen is vele malen minder, wat natuurlijk fijn is voor ons, maar helemaal voor haar. Zelf vind ik het ook niet fijn om de hele dag te spugen, dus als dit haar kan helpen doen we dit.
Dr. Brown flessen ; ze heeft Difrax flessen, en met alle verschillende flessen & spenen spuugt ze evenveel. Ze groeit er vanzelf overheen, het kan geen kwaad, is alleen lastig. Verwachting is dat ze rond de 1,5 jaar grotendeels eroverheen gegroeid moet zijn.
Gast- Gast
Hier had T ook refleux en kregen we wel gelijk van de kinderarts nexium (was T 7 weken) voorgeschreven, dit hielp haar goed en met 10 mnd hebben we de medicatie al kunnen afbouwen. Het eten van vast voedsel heeft T heel lang geweigerd, denk zelf door een connectie dat eten pijn doet, dus uiteindelijk zat ze pas met 8 maand echt aan de hapjes. En misschien een schepje extra nutriton?
Ik zou met de kinderarts gaan overleggen wat je het beste kunt doen.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
@ Lieskuh: had je de siroop of poeder? Bij mijn weten kan de siroop geen kwaad. Die werkt op ontlasting en niet op de darm. Andere middelen prikkelen de darm en zorgen daardoor voor gewenning.
Gast- Gast
nillis schreef:Hier had T ook refleux en kregen we wel gelijk van de kinderarts nexium (was T 7 weken) voorgeschreven, dit hielp haar goed en met 10 mnd hebben we de medicatie al kunnen afbouwen. Het eten van vast voedsel heeft T heel lang geweigerd, denk zelf door een connectie dat eten pijn doet, dus uiteindelijk zat ze pas met 8 maand echt aan de hapjes. En misschien een schepje extra nutriton?
Nexium werkte hier niet, ze krijgt nu Losec, maar dat is tegen het zuur remmen, niet tegen het spugen. Ze geeft nu geen zuur meer op, dus de pijn is weg, het is meer het ongemakkelijke van het spugen.
*edit* ze krijgt helemaal geen nutriton, dan drinkt ze nauwelijks.
Het is trouwens geen moeten, dat ze moet stoppen met spugen, want het is niet 'erg', ze groeit voortreffelijk dus vrees dat het even doorbijten is.
Laatst aangepast door Parel op wo 7 maa 2012 - 5:55; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Wij hadden de siroop en daar reageerde Jens ontzettend sterk op. In plaats van dunner maakte het bij Jens de ontlasting zo hard als ik weet niet wat. Hij heeft uiteindelijk foxlax poeder gekregen en dat werkte als een tierelier. Dit hebben we helaas tot zijn 1e verjaardag moeten gebruiken om hem goed te laten poepen. En nu.........nu heeft hij geen hulp meer nodig hahahah.Sunprincess schreef:@ Lieskuh: had je de siroop of poeder? Bij mijn weten kan de siroop geen kwaad. Die werkt op ontlasting en niet op de darm. Andere middelen prikkelen de darm en zorgen daardoor voor gewenning.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Rijstebloem in fles: welke speen?
» waneer zijn jullie begonnen met rijstebloem in de fles
» moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder?
» Rijstebloem
» Rijstebloem
» waneer zijn jullie begonnen met rijstebloem in de fles
» moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder?
» Rijstebloem
» Rijstebloem
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: