Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afgestudeerd... en nu?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Afgestudeerd... en nu? Empty Afgestudeerd... en nu?

Bericht  Ringling di 6 maa 2012 - 4:55

Pff wat lastig zeg. Ben een tijdje geleden afgestudeerd en 'moet' dus op zoek naar een baan. Maar het probleem is: ik heb er helemaal geen zin in. Geen zin om te zoeken, geen zin om te solliciteren en eigenlijk ook geen zin om 40 uur per week te werken. Herkennen mensen dit?

Eigenlijk weet ik ook niet echt wat ik wil qua werk en denk ik bij elke vacature dat het te moeilijk voor me is.

Word hier langzamerhand een beetje gek van!
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afgestudeerd... en nu? Empty Re: Afgestudeerd... en nu?

Bericht  Lenthe di 6 maa 2012 - 4:58

Ja, erg herkenbaar! Ik ben bijna afgestudeerd, maar zie het ook niet zitten om een fulltime baan te zoeken. Ik weet namelijk niet precies wat ik wil en of ik het wel kan. Ik heb nog 3 maanden voor ik klaar ben, maar heb nog helemaal geen zin in al die vacatures zoeken en sollicitaties schrijven.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afgestudeerd... en nu? Empty Re: Afgestudeerd... en nu?

Bericht  TukTuk di 6 maa 2012 - 5:02

Welke opleidingen hebben jullie gedaan en hoe kan het dat je dan niet precies weet wat je wilt gaan doen? Is de opleiding dan zo breed of liggen je interesses toch ergens anders?

Je hoort het zovaak bij mensen dat ze niet precies weten wat ze willen doen na hun opleiding, maar kan me er persoonlijk zo weinig bij voorstellen, omdat ik een opleiding doe dit je echt specifiek tot iets opleid, en je kan er wel enkele andere richtingen mee op, maar dat merk je vrij snel tijdens je studie dan al wat je er precies mee wilt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afgestudeerd... en nu? Empty Re: Afgestudeerd... en nu?

Bericht  Lenthe di 6 maa 2012 - 6:08

Mijn studie is erg breed. De opleiding zelf vond ik heel leuk en de branche van de opleiding is ook echt de branche waar ik in wil werken! Maar ik weet niet precies wat ik exact wil gaan doen. Ik ben denk ik een beetje bang voor een eentonige baan, waarin ik alleen maar achter de computer moet zitten en dat zou ik niet leuk vinden.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afgestudeerd... en nu? Empty Re: Afgestudeerd... en nu?

Bericht  Polly di 6 maa 2012 - 6:54

Nee, dat klinkt niet herkenbaar. Het voelde alsof de wereld voor me open lag, er zijn zo veel mogelijkheden! Ik kan me juist moeilijk voorstellen dat je geen zin hebt om iets te zoeken - beter gezegd, dat je zin hebt om thuis te zitten en niks te doen. Je moet zelf iets van je leven maken, ik hoop dat je iets leuks vindt dat bij je past als je straks begint met zoeken! Veel succes in ieder geval.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afgestudeerd... en nu? Empty Re: Afgestudeerd... en nu?

Bericht  Lenthe di 6 maa 2012 - 7:01

Polly schreef:Nee, dat klinkt niet herkenbaar. Het voelde alsof de wereld voor me open lag, er zijn zo veel mogelijkheden! Ik kan me juist moeilijk voorstellen dat je geen zin hebt om iets te zoeken - beter gezegd, dat je zin hebt om thuis te zitten en niks te doen. Je moet zelf iets van je leven maken, ik hoop dat je iets leuks vindt dat bij je past als je straks begint met zoeken! Veel succes in ieder geval.

Dat is bij mij totaal niet het geval! Ik wil graag werken en thuis zitten lijkt me vreselijk! Maar het zoeken en solliciteren lijkt me niks.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afgestudeerd... en nu? Empty Re: Afgestudeerd... en nu?

Bericht  Polly di 6 maa 2012 - 7:02

Lenthe schreef:
Polly schreef:Nee, dat klinkt niet herkenbaar. Het voelde alsof de wereld voor me open lag, er zijn zo veel mogelijkheden! Ik kan me juist moeilijk voorstellen dat je geen zin hebt om iets te zoeken - beter gezegd, dat je zin hebt om thuis te zitten en niks te doen. Je moet zelf iets van je leven maken, ik hoop dat je iets leuks vindt dat bij je past als je straks begint met zoeken! Veel succes in ieder geval.

Dat is bij mij totaal niet het geval! Ik wil graag werken en thuis zitten lijkt me vreselijk! Maar het zoeken en solliciteren lijkt me niks.

Oh, ok! Het is jammer dat het één bij het ander hoort, maar dan snap ik het wel inderdaad. Ik heb ook geen zin om mijn thesis af te maken maar ik wil wel graag afstuderen, tsja. Nou, veel succes in ieder geval!
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afgestudeerd... en nu? Empty Re: Afgestudeerd... en nu?

Bericht  Ringling wo 7 maa 2012 - 4:17

Tja mijn studie is een managementopleiding en dus kan je alle kanten nog op. Ik vind vacatures al snel saai lijken maar misschien moet ik ook wel iets heel anders gaan doen (iets creatiefs ofzo). Ik denk dat t ook deels komt door mijn onzekerheid en de gedachten dat ik iets niet kan of ga falen. Maar ik denk er al minder negatief over dan gisteren dus wie weet komt het nog goed!
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afgestudeerd... en nu? Empty Re: Afgestudeerd... en nu?

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 5:46

En nu chillen!

Verder herken ik het ook niet echt want ik werk 3 dagen naast mijn studie dus afgestudeerd of niet, werken doe ik toch wel. En verder ga ik gewoon zodra ik helemaal klaar ben op zoek naar een "echte" baan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afgestudeerd... en nu? Empty Re: Afgestudeerd... en nu?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum