Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

New York winter/lente?

+3
Marin
Caro
Tullow
7 plaatsers

Ga naar beneden

New York winter/lente?  Empty New York winter/lente?

Bericht  Tullow di 6 maa 2012 - 2:48

Ik heb het idee opgedaan om volgend jaar naar New York te gaan. Ik twijfel alleen aan de periode. Of met kerst en oud&nieuw of in het voorjaar. Maar is het uberhaupt leuk om met kerst en oud&nieuw in New York te zijn? Is echt alles in kerstsfeer dan, of alleen de ijsbaan met kerstboom? En qua vuurwerk?

Ik zou dus graag tips, ervaringen, ideeën etc ontvangen!
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

New York winter/lente?  Empty Re: New York winter/lente?

Bericht  Caro wo 7 maa 2012 - 4:43

Van wat ik hoorde, is het vooral in het voorjaar beter te doen. Je zit dan ook minder met de kans dat vliegvelden ingesneeuwd raken en waarschijnlijk ook wat goedkopere vluchten dan in de échte piekperiode.
Maar ik ben er zelf alleen in september geweest, dus wie weet zit ik er wel compleet naast :-). Denk dat de kerstsfeer zoals in de films naar voren komt, over het algemeen wel wat tegenvalt. Puur omdat je dan sneeuw + veel lampjes + vriendelijkheid verwacht. Alles wat dan niet aan dat totaal plaatje voldoet is wellicht minder leuk.
Maar nogmaals: ik kan er compleet naastzitten!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 7:16

Je hebt daar echt seizoenen dus het is maar net wat je leuk vindt denk ik dan. Al kan het winters wel echt megakoud zijn, daar is die winter van ons echt niks bij.

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 7 maa 2012 - 8:04

Ik ben in New York geweest in de winter ná het kerstseizoen, dus in februari. Ik vond het leuk, maar ik zou nooit weer in de winter naar NYC gaan. Het is echt bizar koud. De week voordat ik ging was het lekker 16 graden, dus ik had m'n zomerjas al mee, maar toen ik kwam was het ineens -12. Het kan zo snel omslaan en de stad is echt één groot tochtgat. Ook zit je met wat Caro al zei, vaak met dichtgesneeuwde luchthavens. Kan leuk zijn hoor, extra dagje blijven, maar geeft met name ook stress. Mij lijkt de lente heel erg mooi!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  _Lacey_ wo 7 maa 2012 - 8:49

Ik ben er geweest in de lente en het was er toen prachtig!
Bloesems in Central Park (reisgenootje met hooikoorts was daar iets minder van gecharmeerd, haha) en het is dan nog niet heel warm, maar gewoon een aangename temperatuur.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tullow wo 7 maa 2012 - 23:20

Oké, jullie hebben me overtuigd. Het wordt voorjaar 2013. Wink
Ik had zelf nog helemaal geen rekening gehouden met eventuele ingesneeuwde vliegvelden, goed punt! En de kou speelt ook wel een grote rol inderdaad. Ik ben waarschijnlijk toch de hele dag op pad en dat doe ik dan liever in een t-shirtje dan ingepakt in dikke winterjas.

Heeft iemand verder nog tips over dingen die ik écht moet zien of doen, maar niet in de boekjes staan?
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin wo 7 maa 2012 - 23:25

Tullow schreef:

Heeft iemand verder nog tips over dingen die ik écht moet zien of doen, maar niet in de boekjes staan?

Union Square wordt meestal een beetje weggelaten in de boekjes. Het wordt wel genoemd, maar er zijn niet echt grote toeristische dingen daar, dus echt interessant is het niet voor de boekjes. Maar juist wel voor mij daardoor! Ik vind dat zo'n geweldig buurtje, het is zo echt New Yorks. Het is een groot plein/parl wat in de lente al wel vol bloesem zal staan en mensen lekker op bankjes met koffie zitten. Je kunt in die omgeving ook goed winkelen waar de winkels net iets rustiger zijn dan op Times Square/5th Ave, en het heeft gewoon zo'n geweldige sfeer! Madison Square Park zit er redelijk in de buurt en daar zit het Flatiron Building. Die wordt wel altijd genoemd, maar dat parkje wordt ook beetje vergeten (en in dat parkje kan je bij de Shake Shack heerlijk lunchen).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  minoessepoes do 8 maa 2012 - 1:20

Wij waren er begin van de herfs, de Indian Summer I love you . Toen het zo'n 22 graden was en de blaadjes al heel mooi rood kleurde. Vond ik echt een super tijd om te gaan, niet te warm/ niet te koud.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Tullow do 8 maa 2012 - 2:31

Bedankt voor je tips, Marin! Daar heb ik wel wat aan.
Minoessepoes, ik vind de herfst ook mooi hoor. Maar de lente trekt mij toch iets meer. Ik vind die bloesem altijd zo mooi, waar Marin het ook over heeft. I love you
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin do 8 maa 2012 - 3:01

Dit is Union Square trouwens:

New York winter/lente?  Unionsq_460x285_debraj

En de Shake Shack in Madison Square Park (niet te verwarren met Madison Square Garden, dat is een basketbal stadion in een ander deel van de stad)

New York winter/lente?  Shake-shack

Ik vind het er zo gezellig uit zien! Toen ik daar was, was het helemaal besneeuwd. Ook mooi, maar te koud om lekker buiten te zitten.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Blond do 8 maa 2012 - 6:46

minoessepoes schreef:Wij waren er begin van de herfs, de Indian Summer I love you . Toen het zo'n 22 graden was en de blaadjes al heel mooi rood kleurde. Vond ik echt een super tijd om te gaan, niet te warm/ niet te koud.

+1!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SoGood do 8 maa 2012 - 8:09

Ik ben net twee weken terug uit New York (Blijft een geweldige stad!) het was prachtig zonnig weer maar inderdaad wel heel koud.

In de herfst ben ik ook weleens geweest.. Vooral Central Park is dan heel mooi.

Eigenlijk is New York het hele jaar door geschikt, het is maar net wat je zelf wil denk ik . smile Veel plezier, ik ben lichtelijk jaloers!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Tullow do 8 maa 2012 - 19:17

Helaas moet ik zelf ook nog bijna een jaar wachten. Het plan is om in 2013 te gaan. Wink
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 3:48

Holy moly wat was het druk bij de Shake Shack, de rij liep het halve park door. Wij hebben lekker ergens anders geluncht.Wink

OT: goede keuze denk ik voor de lente. Ik zou het ook wel eens graag 's winters zien, maar als ik maar 1 keer mag, dan ga ik ook liever in de lente of herfst (we zijn nu twee keer in september geweest).

Als geschiedenis je een beetje boeit, vind ik Ellis Island echt een aanrader. Staat wel in de boekjes, maar gaan niet zoveel mensen heen. Je bent er ook wel makkelijk een halve dag kwijt, maar ik vond het echt heel interessant en indrukwekkend.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 3:51

Wij waren er in de zomer.. Heel heet, maar toch geweldig.

Willen nog een keer terug, maar dan in een ander jaargetijde.

Gast
Gast

Bericht  Tullow vr 9 maa 2012 - 23:11

freakielief schreef:
Als geschiedenis je een beetje boeit, vind ik Ellis Island echt een aanrader. Staat wel in de boekjes, maar gaan niet zoveel mensen heen. Je bent er ook wel makkelijk een halve dag kwijt, maar ik vond het echt heel interessant en indrukwekkend.

Dit is ook een goede tip, bedankt! smile
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: