Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

KOT aanpassen

+2
Annie24
girli
6 plaatsers

Ga naar beneden

KOT aanpassen Empty KOT aanpassen

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 9:10

doordat wij iedere keer verschillende uren kinderopvangtoeslag nodig zijn, is het afgelopen jaar de KOT nogal eens gewijzigd. Meestal gingen de uren dan naar beneden, met als gevolg dat wij van de maanden daarvoor ook een hoop terug moesten betalen en dan later weer een herberekening kregen en weer een hoop terug kregen.

Is het mogelijk om bijvoorbeeld de KOT eerst stop te zetten en daarna opnieuw aan te vragen? Het komt nu even heel slecht uit als we een hoop terug moeten betalen, maar ik wil de KOT wel bijstellen, omdat we anders aan het eind van het jaar een hoop terug moeten betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

KOT aanpassen Empty Re: KOT aanpassen

Bericht  girli zo 4 maa 2012 - 9:12

Ik weet dat voor huurtoeslag en zorgtoeslag geldt dat je het in ieder geval aan moet vragen. Als je het niet aanvraagt en je blijkt er later recht op te hebben, krijg je niets.

Is het niet mogelijk om het hoger in te schatten waardoor je niets terug hoeft te betalen en later alsnog het geld kan krijgen?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

KOT aanpassen Empty Re: KOT aanpassen

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 9:16

girli, dat wil ik nu ook, maar dat betekent dat wij een groot deel van de KOT die we over januari, februari en maart al hebben ontvangen terug moeten betalen en dit gaat om een flink bedrag. Ze bereken het terug over het hele jaar bij de belastingdienst en wat ik dus wil voorkomen, is dat we een groot deel van die afgelopen drie maanden terug moeten betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

KOT aanpassen Empty Re: KOT aanpassen

Bericht  girli zo 4 maa 2012 - 9:23

Rejoy. schreef:girli, dat wil ik nu ook, maar dat betekent dat wij een groot deel van de KOT die we over januari, februari en maart al hebben ontvangen terug moeten betalen en dit gaat om een flink bedrag. Ze bereken het terug over het hele jaar bij de belastingdienst en wat ik dus wil voorkomen, is dat we een groot deel van die afgelopen drie maanden terug moeten betalen.
In je openingspost geef je aan dat je het nu wilt bijstellen zodat je aan het eind van het jaar niet hoeft terug te betalen. Dus eigenlijk komt het op mij over dat je dus of nu aanpast en nu terug betaald over de eerste 3 maanden of niet aanpast en eind het jaar terug betaald?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

KOT aanpassen Empty Re: KOT aanpassen

Bericht  Annie24 zo 4 maa 2012 - 9:24

girli schreef:Ik weet dat voor huurtoeslag en zorgtoeslag geldt dat je het in ieder geval aan moet vragen. Als je het niet aanvraagt en je blijkt er later recht op te hebben, krijg je niets.

Is het niet mogelijk om het hoger in te schatten waardoor je niets terug hoeft te betalen en later alsnog het geld kan krijgen?

huurtoeslag en zorgtoeslag kan je aanvragen tot 1 april van het opvolgende jaar. Dus over 2010 kan je aanvragen tot 1 april 2011, 2011 kan je aanvragen tot 1 april 2012. Je kan uitstel krijgen van je aanvraag, maar dan moet je ook uitstel hebben aangevraagd voor de belastingaangifte.

OT: hoe het zit met het stopzetten en weer aanvragen van de KOT weet ik niet?!? Kan op google ook niet vinden. Het enige wat ik wel ergens lees is dat als je het opnieuw aanvraagt je natuurlijk wel weer rekening moet houden met een wachttermijn en dat het zo kan zijn dat er een paar weken overheen gaat voordat het geregeld is.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KOT aanpassen Empty Re: KOT aanpassen

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 9:26

de uren zijn sinds kort veranderd, van 100 uur per maand naar ongeveer 30 uur per maand. Daarover heb je dus recht op een minder hoog bedrag. De uren wil ik aanpassen, want als ik dat nu niet doe, moeten we aan het eind van het jaar alles wat we teveel hebben gekregen terug betalen.

Maargoed, als ik de uren nu terug zet van 100 naar 30 uur, gaat de BD ervan uit dat we ook in de maanden jan t/m maart maar recht hebben op KOT van 30 uur pm en dát wil ik voorkomen, want over die maanden hebben we wel 100 uur opvang per maand gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

KOT aanpassen Empty Re: KOT aanpassen

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 9:27

Volgens mij krijg je na aanvraag toeslag over de maand dat je aanvraagd en de maand ervoor. Dus een jaar stopzetten en daarna terugvragen kan niet.

Kan het kdv niet iets regelen met de belastingdienst?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

KOT aanpassen Empty Re: KOT aanpassen

Bericht  girli zo 4 maa 2012 - 9:28

En een wijziging doorgeven die ingaat per 1 april ipv 1 januari? Dat moet toch ook kunnen?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

KOT aanpassen Empty Re: KOT aanpassen

Bericht  RiLiJu zo 4 maa 2012 - 9:28

Vorig jaar hadden wij dit 'probleem' ook.

Ik zette de kinderopvangtoeslag dan stop per vandaag. Downloade een nieuw aanvraagformulier en daar zette ik de datum van vandaag als begindatum en het nieuw aantal opvanguren. Zo heb ik nooit wat terug hoeven betalen.

Dit jaar moet je inloggen op de site van de belastingdienst met je digid en hoef je geen formulieren meer te downloaden naar je computer, dus ik weet niet of dit nu nog kan.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

KOT aanpassen Empty Re: KOT aanpassen

Bericht  LMCurious zo 4 maa 2012 - 9:29

Kun je niet zelf berekenen waar je gem. op uit gaat komen. Dus dat je uren niet volledig aanpast, maar maar een klein beetje. Dan betaal je nu een klein gedeelte terug en verrekend het zich verder met de rest van het jaar.

Of misschien kun je voor dat bedrag een betalingsregeling treffen met de bd.....maar misschien past dat ook wel niet in het plaatje van "leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker..." Zou natuurlijk zomaar kunnen dat dat te simpel gedacht is van mij. KOT aanpassen 394967
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

KOT aanpassen Empty Re: KOT aanpassen

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 9:30

girli schreef:En een wijziging doorgeven die ingaat per 1 april ipv 1 januari? Dat moet toch ook kunnen?

nee, ze berekenen terug vanaf het begin van het jaar.

Maargoed, als we de KOT per 5 maart stop kunnen zetten en per 6 maart weer in kan gaan en daarmee terug betalen kunnen voorkomen is het ook opgelost. Die wachttijd maakt niet zo heel veel uit, dat lukt wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

KOT aanpassen Empty Re: KOT aanpassen

Bericht  Monnie zo 4 maa 2012 - 9:58

Maar je kan toch een wijziging doen vanaf een bepaalde datum?
Ik heb namelijk dit jaar ook al 2 keer een wijziging gedaan, geen problemen gehad met terugbetalen oid. Ik doe het wel altijd via "mijn toeslagen", digitaal dus. Ik heb nu ook weer een wijziging per 1/4, ze gaan bij ons niet herberekenen over de voorgaande maanden. Wij krijgen gewoon vanaf 1/4 minder terug.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KOT aanpassen Empty Re: KOT aanpassen

Bericht  PiP zo 4 maa 2012 - 10:15

Ik ben hier ook net mee bezig en wil het per 1 maart wijzigen.
Ik zit nu in dit stukje :

Ingangsdatum



Vanaf welke datum gelden de (nieuwe) kinderopvanggegevens? (ddmmjjjj)

Dat lijkt me dan toch dat ze dat gaan verrekenen vanaf de datum welke ik opgeef?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KOT aanpassen Empty Re: KOT aanpassen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum