Scriptie/thesis schrijven.
+3
Blond
Roze Roos
Ringling
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Scriptie/thesis schrijven.
Momenteel ben ik bezig met het schrijven van mijn masterthesis en oh wat valt dat tegen. Ik heb geen echte deadline en bepaal dus zelf wanneer ik klaar ben waardoor ik niet heel erg opschiet. Bovendien ben ik vaak thuis aan het werk en voel ik me echt eenzaam/saai na zo'n dagje en dan MOET ik 's avonds echt wat leuks gaan doen met andere mensen...
Hoe ging dat bij jullie? Hoe zorgden jullie voor de spreekwoordelijke 'stok achter de deur' en schreef je meestal thuis of elders?
Bedankt voor t reageren alvast.
Hoe ging dat bij jullie? Hoe zorgden jullie voor de spreekwoordelijke 'stok achter de deur' en schreef je meestal thuis of elders?
Bedankt voor t reageren alvast.
Ringling- Fluisteraar
- Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10
Re: Scriptie/thesis schrijven.
Mijn afstudeerscriptie heb ik voornamelijk overdag in de kroeg zitten schrijven, op de een of andere manier ging dat beter dan thuis.
Momenteel ben ik bezig met een onderzoek voor mijn studie zonder dat er een vaste inleverdatum is. Ik heb voor mezelf een datum gesteld en merk dat ik last heb van "innerlijke onrust" omdat ik nog geen concrete dingen op papier heb en dat is voor mij wel een stok achter de deur om wat te doen. Als ik wat gedaan heb dan voel ik mij rustiger daarna. Ik heb voor mezelf besloten dat ik de opleiding in 3 jaar wil doen, wat inhoudt dat ik wel het eea moet doen en dat werkt wel als stok achter de deur. Daarnaast ga ik gericht op zoek naar dingen die ik leuk vind om te onderzoeken, dat motiveert om ook daadwerkelijk wat aan mijn studie te doen. Ik plan dagen waarop ik aan mijn studie ga werken en dat zet ik dan ook in mijn agenda!
Succes ermee!
Momenteel ben ik bezig met een onderzoek voor mijn studie zonder dat er een vaste inleverdatum is. Ik heb voor mezelf een datum gesteld en merk dat ik last heb van "innerlijke onrust" omdat ik nog geen concrete dingen op papier heb en dat is voor mij wel een stok achter de deur om wat te doen. Als ik wat gedaan heb dan voel ik mij rustiger daarna. Ik heb voor mezelf besloten dat ik de opleiding in 3 jaar wil doen, wat inhoudt dat ik wel het eea moet doen en dat werkt wel als stok achter de deur. Daarnaast ga ik gericht op zoek naar dingen die ik leuk vind om te onderzoeken, dat motiveert om ook daadwerkelijk wat aan mijn studie te doen. Ik plan dagen waarop ik aan mijn studie ga werken en dat zet ik dan ook in mijn agenda!
Succes ermee!
Roze Roos- Ratel
- Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10
Ben ook bezig met mijn masterthesis. Ik heb gelukkig wel een stok achter de deur, 1 juni moet het concept af zijn, dan kan ik in september mijn diploma ophalen.
Maar mijn eigen deadline ligt eerder, 26 mei MOET het af zijn. Ik ben nmlk 27 mei jarig en 30 mei ga ik naar Curacao.
Maar mijn eigen deadline ligt eerder, 26 mei MOET het af zijn. Ik ben nmlk 27 mei jarig en 30 mei ga ik naar Curacao.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Oh bleh, ik hik er ook al zo tegenop... Woensdag een gesprek voor het binnenhalen van de opdracht. Iemand nog tips?
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Ik vond het echt verschrikkelijk, op sommige momenten zag ik het niet meer zitten maar uiteindelijk is het goed gekomen. Veel blijven communiceren met je opdrachtgever en scriptiebegeleider helpt. Succes!
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
pff. Ik ben nu ook bezig met mn scriptie, al ziet die van mij er waarschijnlijk wat anders uit dan de meeste. Ik heb ook een deadline van school uit gekregen, dus dat helpt wel en ik schrijf het op mn stage (afstudeerstage) dus hopelijk gaat het helemaal goed komen. Ben er alleen achter dat ik echt nog super veel ervoor moet doen
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10
Serena schreef:pff. Ik ben nu ook bezig met mn scriptie, al ziet die van mij er waarschijnlijk wat anders uit dan de meeste. Ik heb ook een deadline van school uit gekregen, dus dat helpt wel en ik schrijf het op mn stage (afstudeerstage) dus hopelijk gaat het helemaal goed komen. Ben er alleen achter dat ik echt nog super veel ervoor moet doen
Ik schrijf hem ook op mijn afstudeerstage. Moet er ook nog veel voor doen.
Half februari moet ik mijn literatuurstudie af hebben. :o
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben ook bezig met mijn masterthesis. Mijn motivatie haal ik vooral uit het feit dat ik het onderwerp ook echt interessant vind. Daarnaast maak ik een ruime planning die ik ook in mijn agenda schrijf, zo kan ik af en toe 'spijbelen' en is het toch op tijd klaar.
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Jouw scriptie topic/thesis?
» vandaag thesis verdedigen!
» Master thesis definitief ingeleverd!
» Scriptie topic
» Scriptie (en uitstellen)
» vandaag thesis verdedigen!
» Master thesis definitief ingeleverd!