Het 'Heb ik van Pinterest-Topic'
+14
Niki
Jade
Luthien
Pompoen
Cheesegirl
Ibbeltje
TGR
Sugarfall
TNMN
Rush
Minx
Marin
Tinkie
Monte
18 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Het 'Heb ik van Pinterest-Topic'
Zelda schreef:Wie wil mij followen?
Ikkkk . Ik ben daar ook Zusje volgens mij...
Gast- Gast
Ik heb je gefollowedZusje schreef:Zelda schreef:Wie wil mij followen?
Gast- Gast
Dit is mijn pinterest:
Ik zou zo graag deze willen kopen, maar is te duur.. en zelf maken kan ik niet:
Ik heb intussen deze aan de muur:
Deze recepten heb ik gemaakt:
Courgette frietjes
Honing-sesam kip
Baba Ghanoush en Pita Chips
Crostini met gorgonzola, peer en pecan (SUPER lekker)
Crostini met artisjok en parmezaan (SUPER lekker)
Dadels met walnoot en parmezaan
(en de Hasselback potatoes en pull apart bread, zowel hartig als zoet, die Zusje al geplaatst had)
Wat ik nog heel graag wil doen:
Hartjes bokeh maken
Iets met letters en kaarten
Deze bollen voor op m'n bruiloft
Dit kantoortje namaken in m'n nieuwe huis straks (hoop zo dat dat mag)
Ik zou zo graag deze willen kopen, maar is te duur.. en zelf maken kan ik niet:
Ik heb intussen deze aan de muur:
Deze recepten heb ik gemaakt:
Courgette frietjes
Honing-sesam kip
Baba Ghanoush en Pita Chips
Crostini met gorgonzola, peer en pecan (SUPER lekker)
Crostini met artisjok en parmezaan (SUPER lekker)
Dadels met walnoot en parmezaan
(en de Hasselback potatoes en pull apart bread, zowel hartig als zoet, die Zusje al geplaatst had)
Wat ik nog heel graag wil doen:
Hartjes bokeh maken
Iets met letters en kaarten
Deze bollen voor op m'n bruiloft
Dit kantoortje namaken in m'n nieuwe huis straks (hoop zo dat dat mag)
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Zelda schreef:Ik heb je gefollowedZusje schreef:Zelda schreef:Wie wil mij followen?
Ik jou ook!
Marin- Lady Post-a-lot
Marin: Die bollen wil ik ook nog een keer proberen, heb de spullen al in huis liggen er voor.
Ik ben gek op de creatieve dingen, heb dan ook een DIY & Crafts board, en 1 voor haken en 1 voor scrapbooken.
Ik hou het wel low-budget, oude kleding gebruiken om bloemen te maken.
Gloeilampen bij Action halen (2 stuks voor 0,77), zak vol knikkers voor 1 euro bij een tuincentrum.
Ik ben gek op de creatieve dingen, heb dan ook een DIY & Crafts board, en 1 voor haken en 1 voor scrapbooken.
Ik hou het wel low-budget, oude kleding gebruiken om bloemen te maken.
Gloeilampen bij Action halen (2 stuks voor 0,77), zak vol knikkers voor 1 euro bij een tuincentrum.
Tinkie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 111
Punten : 113
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zal er wel overheen kijken, maar als je op een recept klikt, waar zie je dan de ingredienten en bereidingswijze staan? Of moet je daarvoor ingelogd zijn? Ik moet nog een uitnodiging ontvangen.
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Dit is bijvoorbeeld een pin van mij:Sugarfall schreef:Ik zal er wel overheen kijken, maar als je op een recept klikt, waar zie je dan de ingredienten en bereidingswijze staan? Of moet je daarvoor ingelogd zijn? Ik moet nog een uitnodiging ontvangen.
http://pinterest.com/pin/65302263316748377/
En dan klik je nog eens op het plaatje en kom je op de site waar de pin vandaan komt en het recept staat
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Handig Monte!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Wist je dat nog niet dan? Het is zeker handig, je hebt nu alle lekkere recepten bij elkaarRush schreef:Handig Monte!
Monte- Ratel
Ik ben er ooit aan begonnen, maar toen gebeurde er nog niet zoveel. Sinds gisteren ben ik weer back on track en ook actief, dus ik weet ook nog niet allesMonte schreef:Wist je dat nog niet dan? Het is zeker handig, je hebt nu alle lekkere recepten bij elkaarRush schreef:Handig Monte!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
oh ok, maar pas op hoor, voor je het weet ben je verslaafd.Rush schreef:Ik ben er ooit aan begonnen, maar toen gebeurde er nog niet zoveel. Sinds gisteren ben ik weer back on track en ook actief, dus ik weet ook nog niet allesMonte schreef:Wist je dat nog niet dan? Het is zeker handig, je hebt nu alle lekkere recepten bij elkaarRush schreef:Handig Monte!
Monte- Ratel
Monte schreef:Dit is bijvoorbeeld een pin van mij:Sugarfall schreef:Ik zal er wel overheen kijken, maar als je op een recept klikt, waar zie je dan de ingredienten en bereidingswijze staan? Of moet je daarvoor ingelogd zijn? Ik moet nog een uitnodiging ontvangen.
http://pinterest.com/pin/65302263316748377/
En dan klik je nog eens op het plaatje en kom je op de site waar de pin vandaan komt en het recept staat
Oh zo! Handig, dankje
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Zusje schreef:
Cinnamon Sugar Pull-Apart Bread. Zorg dat je alleen bent als hij klaar is en niemand er vanaf weet. Dan heb je hem lekker helemaal voor jezelf .
Heeft iemand hier het nederlandse recept van?
Gast- Gast
Je kunt 'm wel via Google vertalen. Dit soort recepten zie ik echt talloze keren verschijnen op Amerikaanse sites, maar nooit op Nederlandse.
Marin- Lady Post-a-lot
ik zie dat ze veel met cup werken, maar wat is dat hier?
Gast- Gast
Lily schreef:ik zie dat ze veel met cup werken, maar wat is dat hier?
ongeveer 250 mililiter. Dat houd ik iig aan als ik 1 cup lees ergens.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Haha sorry, maar dat kan je toch ook googlen? Ik heb het nu even gegoogled voor je: http://allrecipes.com/howto/cup-to-gram-conversions/
Ik gebruik gewoon altijd een kopje (want tja..cup), en dat werkt ook.
Ik gebruik gewoon altijd een kopje (want tja..cup), en dat werkt ook.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin er kan wel meer gegoogled worden wat op forum gevraagd wordt
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ibbeltje schreef:Marin er kan wel meer gegoogled worden wat op forum gevraagd wordt
Ja, goed tuurlijk en daarom gaf ik het antwoord ook. Maar dit is niet echt iets wat iemand standaard uit z'n hoofd weet (ik tenminste niet), dus de vraag intypen hier duurt net zolang als het googlen.
Marin- Lady Post-a-lot
Snap ik wel maar op de een of andere manier heb ik ook dat ik dingen hier ook vraag die ook via google zouden kunnen misschien.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Soms heb ik ook cup hieronder staan omdat ik daar een maatbekertje van heb staan die ik dan gebruik. Vaak hebben maatbekers ook gewoon die maat erop staan, zou het ff checken. Anders zou ik het specifiek opzoeken. Een cup van het een hoeft niet hetzelfde te zijn als een cup van het ander volgens mij.
DEEG
370 gram bloem
2 el bloem
50 gram suiker
2 1/4 tl gist
1/2 tl zout
57 gram ongezouten boter
1/3 cup volle melk
1/4 cup water
2 eieren
1 tl vanille extract
VULLING
200 gram suiker
2 tl kaneel
1/2 tl nootmuskaat
57 gram ongezouten boter
In een grote kom 220 gram bloem, suiker, gist en zout mengen. Even apart zetten.
De eieren los kloppen. Even apart zetten.
In een kleine pan de boter en melk samen smelten tot de boter net gesmolten is.
Van het vuur afhalen en het water en vanille toevoegen. Twee minuten af laten koelen.
Voeg het melkmengsel bij de droge ingredienten en meng het met een spatel. Voeg de eieren toe
en mix het geheel tot ze zijn opgenomen in het geheel. Voeg dan de 150 gram bloem toe en meng
met een spatel voor ongeveer 2 minuten.
Plaats het deeg in een ingevette kom afgedekt met plastic en theedoek in een warme ruimte
en laat het minstens 1 uur rijzen tot het twee keer zo groot is. Het kan daarna in de koelkast voor de nacht als je dat zou willen.
Laat het deeg 'leeglopen' door er 2 el bloem door te kneden. Dek het af met een theedoek en laat het voor 5 minuten rusten. Mix de suiker, nootmuskaat en kaneel. Maak met een roller een vierkante lap van het deeg op een licht met bloem bedekt oppervlak, die je in 6 stukken kunt snijden. Smelt de boter. Strijk de gesmolten boter over de lap deeg en bestrooi deze met het kaneel/ suiker/ nootmuskaat.
Snijdt de lap in 6 stukken aan beide kanten en leg ze als boeken in de ingevette cakevorm. Laat het nu 30-45 minuten rusten. Verwarm de oven op 175C en bak het geheel dan 30 tot 35 minuten tot de top goudbruin is. Let wel op dat de binnenkant ook gaar moet zijn.
Haal het uit de oven en laat het 20-30 minuten rusten. Zijkanten lossnijden met een mes en dan op een schoon bord omkeren.
DEEG
370 gram bloem
2 el bloem
50 gram suiker
2 1/4 tl gist
1/2 tl zout
57 gram ongezouten boter
1/3 cup volle melk
1/4 cup water
2 eieren
1 tl vanille extract
VULLING
200 gram suiker
2 tl kaneel
1/2 tl nootmuskaat
57 gram ongezouten boter
In een grote kom 220 gram bloem, suiker, gist en zout mengen. Even apart zetten.
De eieren los kloppen. Even apart zetten.
In een kleine pan de boter en melk samen smelten tot de boter net gesmolten is.
Van het vuur afhalen en het water en vanille toevoegen. Twee minuten af laten koelen.
Voeg het melkmengsel bij de droge ingredienten en meng het met een spatel. Voeg de eieren toe
en mix het geheel tot ze zijn opgenomen in het geheel. Voeg dan de 150 gram bloem toe en meng
met een spatel voor ongeveer 2 minuten.
Plaats het deeg in een ingevette kom afgedekt met plastic en theedoek in een warme ruimte
en laat het minstens 1 uur rijzen tot het twee keer zo groot is. Het kan daarna in de koelkast voor de nacht als je dat zou willen.
Laat het deeg 'leeglopen' door er 2 el bloem door te kneden. Dek het af met een theedoek en laat het voor 5 minuten rusten. Mix de suiker, nootmuskaat en kaneel. Maak met een roller een vierkante lap van het deeg op een licht met bloem bedekt oppervlak, die je in 6 stukken kunt snijden. Smelt de boter. Strijk de gesmolten boter over de lap deeg en bestrooi deze met het kaneel/ suiker/ nootmuskaat.
Snijdt de lap in 6 stukken aan beide kanten en leg ze als boeken in de ingevette cakevorm. Laat het nu 30-45 minuten rusten. Verwarm de oven op 175C en bak het geheel dan 30 tot 35 minuten tot de top goudbruin is. Let wel op dat de binnenkant ook gaar moet zijn.
Haal het uit de oven en laat het 20-30 minuten rusten. Zijkanten lossnijden met een mes en dan op een schoon bord omkeren.
Gast- Gast
Ik probeer trouwens vaak wel dingen te plaatsen waarbij de link achter de foto zit, wel zo handig juist . Alleen aan een plaatje heb ik zo weinig .
Gast- Gast
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Pinterest
» Pinterest Recepten
» Zoekfunctie pinterest weg?
» Pinterest privacy
» haha rare mail van pinterest
» Pinterest Recepten
» Zoekfunctie pinterest weg?
» Pinterest privacy
» haha rare mail van pinterest