DagCafé
+13
Pompoen
love
Ibbeltje
VeryCherry
Lejow
Rush
Faye
ExpressoB
Toet
Suus
Sjaantje
Alex
Erin
17 plaatsers
Pagina 39 van 40
Pagina 39 van 40 • 1 ... 21 ... 38, 39, 40
Re: DagCafé
+1Alex schreef:Je hebt toch recht op kinderopvangtoeslag, Lily? Dan valt je eigen bijdrage echt mee, zeker als uk maar één dag naar het kdv gaat. Ik zou er overigens wel over nadenken of uk niet gewoon drie dagen naar het kdv kan, anders gaat hij/zij van hot naar her en dat is ook niet echt bevorderlijk voor zijn/haar regelmaat.
Gast- Gast
ik zal hier gewoon eens een goed gesprek over hebben met J, ik denk dat hij er wel hetzelfde over denkt maar dit niet ter sprake durft te brengen. Kan je dat ergens uitrekenen hoeveel je terug zou krijgen voor kinderopvangtoeslag? En krijg je dat ook bij een gastouder?
Gast- Gast
Op de website va de belastingdienst. En als ik jou was zou ik ook een goed gesprek met J. inplannen hier over...hoezo durft hij het niet ter sprake te brengen? Is hij bang voor zijn ouders?
Gast- Gast
Een gastouder moet aangesloten zijn bij een gastouderbureau en dan heb je inderdaad ook recht op die kinderopvangtoeslag. Wat je aan toeslag krijgt kun je uitrekenen op de site van de BD.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
ow nee bang niet hoor, maar meer voor de reactie van mijn schoonmoeder (denk ik). Die heeft soms reacties of haar mening over iets dat je ook zoiets hebt van :S
En anders wilde de vader van J en zijn vriendin ook al oppassen maar die wonen een stuk verder weg en die zien we eigenlijk amper dus dat is ook een beetje raar.
En anders wilde de vader van J en zijn vriendin ook al oppassen maar die wonen een stuk verder weg en die zien we eigenlijk amper dus dat is ook een beetje raar.
Gast- Gast
Eerlijk gezegd vind ik dat het probleem van jouw schoonmoeder, Lily. Als zij geen rekening wil houden met jullie wensen kan ze niet oppassen. Klaar.
Edit: Dat is mijn mening, he? Ik heb ook issues gehad met mijn (schoon)ouders en dat heb ik bespreekbaar gemaakt. Of onze wensen respecteren of niet (meer) oppassen.
Edit: Dat is mijn mening, he? Ik heb ook issues gehad met mijn (schoon)ouders en dat heb ik bespreekbaar gemaakt. Of onze wensen respecteren of niet (meer) oppassen.
Laatst aangepast door Alex op di 28 feb 2012 - 22:36; in totaal 1 keer bewerkt
Alex- Ratel
Ik zou je kindje niet van hot naar her brengen hoor...het is geen pop waar je mee kunt sjouwen...
Ik had destijds geen keus maar als ik een keuze had, dan was M. naar het kinderdagverblijf gegaan.
Ik had destijds geen keus maar als ik een keuze had, dan was M. naar het kinderdagverblijf gegaan.
Gast- Gast
nee dat snap ik dat het geen pop is, maar hij/zij zou 2 dagen ergens anders zijn. Dus dan valt het gesleep toch wel mee. Woensdag zorgt J ervoor, de rest van de week ik en zondags beiden. M`n moeder/zusje willen ook wel een dag oppassen maar geen 2. Dus dan blijft er nog 1 dag over ter opvulling.
Gast- Gast
Mijn ouders vinden mij de ene keer een zeikerd met M. en de andere keer weer onverantwoord. Kan er niet mee zitten verder.Alex schreef:
Gast- Gast
Als ik dit soort dingen hoor en lees ben ik soms bijna blij dat wij geen ouders/schoonouders hebben die kunnen oppassen (schoonmoeder is overleden, schoonvader en mijn ouders wonen op 3 uur afstand van ons). Ik zou er echt niet tegen kunnen als dingen niet gebeuren zoals ik het wil. Heb je op een kinderdagverblijf natuurlijk ook geen/nauwelijks invloed op, maar dat voelt toch anders...
Gast- Gast
Wij hebben A. vanaf 12 weken naar het KDV gebracht en daar had ze het hartstikke goed. In november moesten we haar van het KDV halen ivm mijn werkeloosheid/ziekte. We hopen haar snel weer te kunnen brengen, ze had het zó naar haar zin.
Alex- Ratel
Ja dat is ook zo....kinderdagverblijf voelt toch anders aan, als daar iets niet gaat wat jij wil dan kun je dat nog fatsoenlijk ter sprake brengen en dan komen er geen persoonlijke kwesties bij kijken. Bij mij was het zo dat mijn moeder meteen beledigd werd en het gevoel kreeg dat ze het niet goed deed ofzo.Bruce schreef:Als ik dit soort dingen hoor en lees ben ik soms bijna blij dat wij geen ouders/schoonouders hebben die kunnen oppassen (schoonmoeder is overleden, schoonvader en mijn ouders wonen op 3 uur afstand van ons). Ik zou er echt niet tegen kunnen als dingen niet gebeuren zoals ik het wil. Heb je op een kinderdagverblijf natuurlijk ook geen/nauwelijks invloed op, maar dat voelt toch anders...
Gast- Gast
Vanavond of van de week maar eens even met J het hierover hebben hoe hij hierover denk en wat hij vindt. Gelukkig hebben we nog even
Gast- Gast
Lily schreef:Vanavond of van de week maar eens even met J het hierover hebben hoe hij hierover denk en wat hij vindt. Gelukkig hebben we nog even
Ik zou wel op tijd een plek reserveren bij het KDV, dat zit meestal hartstikke vol!
Alex- Ratel
als we `m naar een kinderopvang brengen dat wordt het waarschijnlijk mijn nicht, die is gastouder. En daar is tot zover ik weet nog gewoon plek.
Gast- Gast
Ben benieuwd wat J. ervan zegt. Laat hem anders even googlen op roken+wiegendood of een folder meenemen bij de verloskundige..
Gast- Gast
Zelda schreef:Ben benieuwd wat J. ervan zegt. Laat hem anders even googlen op roken+wiegendood of een folder meenemen bij de verloskundige..
Eens. Of kaart het gewoon aan bij de verloskundige, dan kan J. het zelf horen.
Alex- Ratel
ik denk dat hij het wel weet en anders laat ik `m wel eens googlen. En wat dat betreft zegt m`n schoonmoeder dan gewoon van ja maar tijdens hun zwangerschap en daarna heb ik ook gerookt en dat is ook gewoon goed gegaan.
Gast- Gast
Ja precies. Plus dat ik me ook kan voorstellen dat er tegenwoordig over bepaalde dingen heel anders wordt gedacht dan vroeger. Daar zijn ze bij een kinderdagverblijf neem ik aan gewoon van op de hoogte. Ouders hebben vaak toch alle regels en dingen van vroeger nog in hun hoofd.Zelda schreef:Ja dat is ook zo....kinderdagverblijf voelt toch anders aan, als daar iets niet gaat wat jij wil dan kun je dat nog fatsoenlijk ter sprake brengen en dan komen er geen persoonlijke kwesties bij kijken. Bij mij was het zo dat mijn moeder meteen beledigd werd en het gevoel kreeg dat ze het niet goed deed ofzo.Bruce schreef:Als ik dit soort dingen hoor en lees ben ik soms bijna blij dat wij geen ouders/schoonouders hebben die kunnen oppassen (schoonmoeder is overleden, schoonvader en mijn ouders wonen op 3 uur afstand van ons). Ik zou er echt niet tegen kunnen als dingen niet gebeuren zoals ik het wil. Heb je op een kinderdagverblijf natuurlijk ook geen/nauwelijks invloed op, maar dat voelt toch anders...
Gast- Gast
Dat is natuurlijk kulLily schreef:ik denk dat hij het wel weet en anders laat ik `m wel eens googlen. En wat dat betreft zegt m`n schoonmoeder dan gewoon van ja maar tijdens hun zwangerschap en daarna heb ik ook gerookt en dat is ook gewoon goed gegaan.
Gast- Gast
Zelda schreef:Dat is natuurlijk kulLily schreef:ik denk dat hij het wel weet en anders laat ik `m wel eens googlen. En wat dat betreft zegt m`n schoonmoeder dan gewoon van ja maar tijdens hun zwangerschap en daarna heb ik ook gerookt en dat is ook gewoon goed gegaan.
Inderdaad. Maar wel een geliefd argument.
Gast- Gast
ow ja ik zei ook maar dat zegt niks maar nee daar wil ze dan niet aan. In zulke dingen draaft ze dan heel erg haar idee erover door en zo denkt ze en zo is het. Achj vanavond maar eens een gesprekje voeren want als ons kind naar schoonmoeders gaat dan moet er zowiezo veel besproken worden over dingen die we wel/niet willen. (wel fijn dat we zien hoe hun (schoonouders/schoonzusje+vriend omgaan met T dan weten we dat we het zo NIET doen)
Gast- Gast
Ja, helaas wel. Dat argument zou verboden moeten worden..Reva schreef:Zelda schreef:Dat is natuurlijk kulLily schreef:ik denk dat hij het wel weet en anders laat ik `m wel eens googlen. En wat dat betreft zegt m`n schoonmoeder dan gewoon van ja maar tijdens hun zwangerschap en daarna heb ik ook gerookt en dat is ook gewoon goed gegaan.
Inderdaad. Maar wel een geliefd argument.
Gast- Gast
Nou ja ik denk dat als jij jullie kindje daarheen gaat brengen dat er dan niet heel veel te willen valt, als ik jouw schoonmoeder zo hoorLily schreef:ow ja ik zei ook maar dat zegt niks maar nee daar wil ze dan niet aan. In zulke dingen draaft ze dan heel erg haar idee erover door en zo denkt ze en zo is het. Achj vanavond maar eens een gesprekje voeren want als ons kind naar schoonmoeders gaat dan moet er zowiezo veel besproken worden over dingen die we wel/niet willen. (wel fijn dat we zien hoe hun (schoonouders/schoonzusje+vriend omgaan met T dan weten we dat we het zo NIET doen)
Gast- Gast
Eigenlijk vind ik het krom om je schoonouders als optie te zien, als er zoveel bezwaren zijn. Het gaat niet over opvang voor je cactus gedurende jullie vakantie, maar om je kind.
Gast- Gast
Pagina 39 van 40 • 1 ... 21 ... 38, 39, 40
Pagina 39 van 40
Permissies van dit forum: