DagCafé
+13
Pompoen
love
Ibbeltje
VeryCherry
Lejow
Rush
Faye
ExpressoB
Toet
Suus
Sjaantje
Alex
Erin
17 plaatsers
Pagina 38 van 40
Pagina 38 van 40 • 1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40
Re: DagCafé
Reva schreef:Aloha
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Zelda schreef:Hier van 08:30 t/m 11.45, dan móet je kind ook opgehaald zijn.
Ja, dat is hier ook. Alleen dan om 11.30 uur. Als je te laat komt krijg je eerst een waarschuwing, gebeurt het dan nog een keer dan krijg je een boete van € 10,-.
Alex- Ratel
Wow streng regime ja! Wel goed hoorAlex schreef:Zelda schreef:Hier van 08:30 t/m 11.45, dan móet je kind ook opgehaald zijn.
Ja, dat is hier ook. Alleen dan om 11.30 uur. Als je te laat komt krijg je eerst een waarschuwing, gebeurt het dan nog een keer dan krijg je een boete van € 10,-.
Gast- Gast
Alex schreef:Reva schreef:Aloha
Volledig mee eens!
Erin- Ratel
- Aantal berichten : 5130
Punten : 5172
Registratiedatum : 22-07-11
Zelda schreef:Wow streng regime ja! Wel goed hoorAlex schreef:Zelda schreef:Hier van 08:30 t/m 11.45, dan móet je kind ook opgehaald zijn.
Ja, zeker voor mij Ik ben niet zo stipt.
Alex- Ratel
at streng zeg haha, ik weet eigenlijk niet wat de tijden hier zijn. Weet wel dat ze niet elke dag meer open zijn. Geloof alleen dinsdag en donderdag
Gast- Gast
HahaAlex schreef:Zelda schreef:Wow streng regime ja! Wel goed hoorAlex schreef:Zelda schreef:Hier van 08:30 t/m 11.45, dan móet je kind ook opgehaald zijn.
Ja, zeker voor mij Ik ben niet zo stipt.
Er zijn wel veel tokkie moeders bij de peuterspeelzaal waar ik heen ga
Gast- Gast
Heb je het nog met je schoonmoeder gehad over dat binnen roken als zij oppast?Lily schreef:at streng zeg haha, ik weet eigenlijk niet wat de tijden hier zijn. Weet wel dat ze niet elke dag meer open zijn. Geloof alleen dinsdag en donderdag
Gast- Gast
Heeft de action plastic champagneglazen? Hema weet ik, maar die heeft alleen roze.
Gast- Gast
volgens mij heeft de action die niet,
en nee daar hebben we het nog niet over gehad. Weet ook niet goed hoe ik dat ter sprake moet brengen. Ze hebben wel een algemene afzuiginstallatie door het appartement (is nieuwbouw) waardoor de rook sneller weg trekt.
Zondag met schoonmoeders naar de babydump, dat wordt denk ik ook nog een avontuur
en nee daar hebben we het nog niet over gehad. Weet ook niet goed hoe ik dat ter sprake moet brengen. Ze hebben wel een algemene afzuiginstallatie door het appartement (is nieuwbouw) waardoor de rook sneller weg trekt.
Zondag met schoonmoeders naar de babydump, dat wordt denk ik ook nog een avontuur
Gast- Gast
Reva schreef:Erin schreef:Alex schreef:Reva schreef:Aloha
Volledig mee eens!
Hee you.
Ik leef nog, vraag niet hoe! Ik ga even een paar uurtjes slapen!
Tot straks ladies!
Erin- Ratel
- Aantal berichten : 5130
Punten : 5172
Registratiedatum : 22-07-11
Lily schreef:en nee daar hebben we het nog niet over gehad. Weet ook niet goed hoe ik dat ter sprake moet brengen. Ze hebben wel een algemene afzuiginstallatie door het appartement (is nieuwbouw) waardoor de rook sneller weg trekt.
Ik weet niet hoeveel ze roken, maar zo'n afzuiginstallatie werkt echt niet als er de hele dag door gerookt wordt in huis. Dat blijf je ruiken. Wij hebben A. nooit meegenomen naar iemand waar in huis gerookt werd.
Alex- Ratel
Als ik eerlijk ben he Lily...zou ik mijn kindje daar niet eens heen brengen denk ik. Mijn moeder heeft ook opgepast, met als absolute voorwaarde dat ze in ieder geval in de keuken zou roken als M. daar zou komen. Serieus, rook is zo slecht voor een pasgeboren baby'tje, dat is zelfs 1 van de oorzaken van wiegendood. Ik wil je echt op je hart drukken om goed na te denken over of je je kindje daar wel wil brengen.Lily schreef:
Gast- Gast
welterusten erin,
En ja ik vind het zo moeilijk. Ik vind hun willen al gratis oppassen dat ik niet kan vragen om niet meer binnen te roken. Ook is schoonvader slecht ter been en kan dus moeilijk voor elk sigaretje naar buiten. Bovendien rookt heel de familie van J.
En ze passen ook al op op T & T en daar roken ze ook gewoon bij binnen. Ik vind het heel dubbel want de nicht van J had ook al aangeboden om een dag op te passen maar die roken dus ook binnen (en hebben geen algemene afzuiginstallatie)
En ja ik vind het zo moeilijk. Ik vind hun willen al gratis oppassen dat ik niet kan vragen om niet meer binnen te roken. Ook is schoonvader slecht ter been en kan dus moeilijk voor elk sigaretje naar buiten. Bovendien rookt heel de familie van J.
En ze passen ook al op op T & T en daar roken ze ook gewoon bij binnen. Ik vind het heel dubbel want de nicht van J had ook al aangeboden om een dag op te passen maar die roken dus ook binnen (en hebben geen algemene afzuiginstallatie)
Gast- Gast
Trusten Erin!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik zat ook heel erg met dat dillema, dat ik het niet kon maken om mijn ouders te vragen niet meer binnen te roken.....Lily schreef:welterusten erin,
Tót de verloskundige mij drukte op de feiten wat de schade voor zo'n kleintje kan zijn. De kraamverzorgster heeft het nog eens extra benadrukt, en dat doen ze niet voor niks. Ik vind dat je dat wel kan vragen, het gaat om jóuw kleintje, om hem/haar gezondheid.
Heb je geen optie voor een kinderdagopvang ofzo?
Gast- Gast
Even serieus, Lily. De gezondheid van je kindje staat toch voorop? Als je schoonouders binnen roken vind ik het eerlijk gezegd niet verantwoord om je kind daar te brengen.
Alex- Ratel
M. is nu een peuter en mijn ouders/schoonmoeder roken nog steeds in de keuken. Ik wil niet hebben dat ze met een sigaret bij M. in zijn buurt komen.
Gast- Gast
Moelijk hoor Lily!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
+1 ik zou er niet over piekeren om zo'n kleintje daarheen te brengen.Alex schreef:Even serieus, Lily. De gezondheid van je kindje staat toch voorop? Als je schoonouders binnen roken vind ik het eerlijk gezegd niet verantwoord om je kind daar te brengen.
Gast- Gast
ja dat vind ik ook zeker wel laat ik dat even voorop stellen. Maar ik vind het zo moeilijk. Ik denk dat ik hier eerst maar eens een gesprek met J over moet hebben want ik ben dat als ik het aankaart bij schoonmoeders dat het niet helemaal goed valt.
En kinderopvang ben ik bang dat we dat niet echt kunnen veroorloven. En het zou waarschijnlijk gaan om 1 dag in de week. Ik ga minder werken dus ga nog 3 dagen werken. 1 dag past J op 1 dag mijn zusje of mams (als dat gaat) en 1 dag zou ie dan naar m`n schoonouders gaan. Financieel redden we het nu wel maar ik denk dat als ik straks minder werk dat het toch iets moeilijker wordt. M`n baas had al aangegeven dat ie het jammer vond als ik geen 40u meer wilde werken en dat als ik wilde het kind ook wel mee kon nemen naar het werk maar zei al tegen J van ja we nemen geen kind om vervolgens nog 40u te blijven werken.
En kinderopvang ben ik bang dat we dat niet echt kunnen veroorloven. En het zou waarschijnlijk gaan om 1 dag in de week. Ik ga minder werken dus ga nog 3 dagen werken. 1 dag past J op 1 dag mijn zusje of mams (als dat gaat) en 1 dag zou ie dan naar m`n schoonouders gaan. Financieel redden we het nu wel maar ik denk dat als ik straks minder werk dat het toch iets moeilijker wordt. M`n baas had al aangegeven dat ie het jammer vond als ik geen 40u meer wilde werken en dat als ik wilde het kind ook wel mee kon nemen naar het werk maar zei al tegen J van ja we nemen geen kind om vervolgens nog 40u te blijven werken.
Gast- Gast
Kind meenemen naar je werk lijkt me ook geen optie nee....maar toch denk ik dat voor jullie een kinderopvang beter is. Dan zit je niet met het dillemma van wel/niet rokende schoonouders, en gaat je kindje 3 dagen in de week naar een vaste omgeving.Lily schreef:ja dat vind ik ook zeker wel laat ik dat even voorop stellen. Maar ik vind het zo moeilijk. Ik denk dat ik hier eerst maar eens een gesprek met J over moet hebben want ik ben dat als ik het aankaart bij schoonmoeders dat het niet helemaal goed valt.
Maar dat is mijn mening. Ik snap dat het heel moeilijk is om het er over te hebben bij je schoonfamilie, want je wilt geen ruzie of scheve blikken. Maar het gaat wel om jullie kindje en ze passen graag op, of anders niet. Zo denk ik er over...
Sorry als ik zo fanatiek overkom maar mijn hart breekt als ik aan zo'n kleintje denk die in de rook zit
Laatst aangepast door Zelda op di 28 feb 2012 - 22:28; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Je hebt toch recht op kinderopvangtoeslag, Lily? Dan valt je eigen bijdrage echt mee, zeker als uk maar één dag naar het kdv gaat. Ik zou er overigens wel over nadenken of uk niet gewoon drie dagen naar het kdv kan, anders gaat hij/zij van hot naar her en dat is ook niet echt bevorderlijk voor zijn/haar regelmaat.
Alex- Ratel
Pagina 38 van 40 • 1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40
Pagina 38 van 40
Permissies van dit forum: