Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

marsepein makkelijk uit de uitstekers krijgen?

4 plaatsers

Ga naar beneden

marsepein makkelijk uit de uitstekers krijgen? Empty marsepein makkelijk uit de uitstekers krijgen?

Bericht  RedRose zo 26 feb 2012 - 3:13

Hee dames!
Ik heb gisteren cupcakes gemaakt en versierd met marsepein. Maar die kleine cijfertjes maken was een ramp.
Ik heb gewoon uitstekers gebruikt, maar het lukt niet goed om het marsepein weer uit de uitsteker te krijgen. Ik heb het nu met kleine sateprikkertjes eruit proberen te drukken, maar met als resultaat dat de cijfers gerafeld zijn en met gaatjes erin.

Zie foto:

marsepein makkelijk uit de uitstekers krijgen? Foto-PY3CLX4F

Heeft iemand hier een betere oplossing voor?
RedRose
RedRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 53
Punten : 69
Registratiedatum : 06-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

marsepein makkelijk uit de uitstekers krijgen? Empty Re: marsepein makkelijk uit de uitstekers krijgen?

Bericht  Rovine zo 26 feb 2012 - 3:16

Ik duw het er op dezelfde manier uit, maar dan met dikkere voorwerpen. Achterkant van een theelepeltje bijvoorbeeld (zitten bij ons dikkere handvatten aan). Plak het figuurtje vaak ook al inclusief ondersteker erop en duw het er dan voorzichtig uit met een stomp voorwerp.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

marsepein makkelijk uit de uitstekers krijgen? Empty Re: marsepein makkelijk uit de uitstekers krijgen?

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 3:25

Heb je plastic uitstekers of metalen?

Daar merk ik vooral verschil in.
Bij plastic uitstekers blijven er vaak "sliertjes" aan het uitgestoken deel zitten omdat de randjes van de uitsteker niet scherp genoeg zijn. Ik ga daarom altijd even met een mesje over het randje heen zodat dat er af gaat.
Daarna druk ik de marsepein of fondant er met mijn pink uit.
Als je pink niet past zou ik iets bots nemen.

Gast
Gast

Bericht  Minx zo 26 feb 2012 - 3:27

Rovine schreef:Ik duw het er op dezelfde manier uit, maar dan met dikkere voorwerpen. Achterkant van een theelepeltje bijvoorbeeld (zitten bij ons dikkere handvatten aan). Plak het figuurtje vaak ook al inclusief ondersteker erop en duw het er dan voorzichtig uit met een stomp voorwerp.

ff off topic zie dat je al bijna 12 kg kwijt bent smile netjes
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  RedRose zo 26 feb 2012 - 3:27

marsepein makkelijk uit de uitstekers krijgen? Wilton_cut_outs_alphabet(1)

Het zijn deze, super klein dus een pink past al niet. De achterkant van een theelepel zou ik inderdaad kunnen proberen, misschien pas dat net..
RedRose
RedRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 4:02

Ik gebruik grote satéprikker om het goed uit te steken. Ook maak ik ze vaak even nat, dan gaat het al beter.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 5:39

Met het puntje van zo'n mesje en dan helemaal boven aan in het vormpje, dus langs de rand duw ik een klein stukje los en dan trek ik 'm aan de onderkant er langzaam af.

marsepein makkelijk uit de uitstekers krijgen? Aardappelmes-groot

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 5:55

Soms blaas ik ze eruit Rolling Eyes

Anders met een taartstokje met een bolletje erop, soort plastic gereedschapje voor versieren.

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 26 feb 2012 - 7:36

Plastic folie over de marsepein leggen en dan de uitsteker er op drukken!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 7:36

Crisco langs de randjes van je vormpje halen en dan uitsteken werkt ook wel fijn vind ik...

Gast
Gast

Bericht  RedRose ma 27 feb 2012 - 5:49

Bedankt voor de tips!! Ik ga ze van 't weekend eens proberen!
RedRose
RedRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  RedRose zo 4 maa 2012 - 0:59

marsepein makkelijk uit de uitstekers krijgen? 431536_301049749962260_451010373_n

Ik heb het vandaag weer geprobeerd, dit keer de achterkant van een theelepeltje gebruikt. En dat ging super!
Hier het resultaat!!
RedRose
RedRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 2:03

Leuk! Lieve kleurtjes smile

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: