Brutaliteit van winkelmedewerkers.
+15
SuperGrover
Ella
SnowWhite
Linnie1985
Cheesegirl
Mees
Printje
slaatje
mzcharlotte
Middleme
Caroow
Parisienne
TukTuk
Bazinga
Caribbeanlover
19 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Brutaliteit van winkelmedewerkers.
Was vandaag in de Kruidvat en kon iets niet vinden dus ging ik het vragen met folder in m'n hand.
Het ging om een pakketje tandpasta bestaande uit 6 tubes. Die stond er niet dus ik vroeg het aan een medewerkster die mij eerst niet aankeek omdat ze met haar vriendin aan het praten was. Toen ze zei dat het op was (de meeste gaan dan vaak in het magazijn kijken, zij niet) liep ze gewoon weg terwijl ik nog wat vroeg.
Ik vroeg of ik dan 6 losse kon pakken voor die prijs. ''Nee, dat kan niet, want we moeten die ene prijs aanslaan''. Echt op zo'n toon die niet bepaald klantvriendelijk was.
Vond het raar dat het niet kon,maar ja het was niet anders. Vond haar botte gedrag eigenlijk nog stommer en wilde eigenlijk naar de manager stappen omdat ik vond dat ik niet bepaald netjes te woord was gestaan en dat ze weg liep terwijl ik tegen haar praatte.
Echt sommige mensen...............arghhh!
Voor de duidelijkheid ik vroeg het normaal.
Het ging om een pakketje tandpasta bestaande uit 6 tubes. Die stond er niet dus ik vroeg het aan een medewerkster die mij eerst niet aankeek omdat ze met haar vriendin aan het praten was. Toen ze zei dat het op was (de meeste gaan dan vaak in het magazijn kijken, zij niet) liep ze gewoon weg terwijl ik nog wat vroeg.
Ik vroeg of ik dan 6 losse kon pakken voor die prijs. ''Nee, dat kan niet, want we moeten die ene prijs aanslaan''. Echt op zo'n toon die niet bepaald klantvriendelijk was.
Vond het raar dat het niet kon,maar ja het was niet anders. Vond haar botte gedrag eigenlijk nog stommer en wilde eigenlijk naar de manager stappen omdat ik vond dat ik niet bepaald netjes te woord was gestaan en dat ze weg liep terwijl ik tegen haar praatte.
Echt sommige mensen...............arghhh!
Voor de duidelijkheid ik vroeg het normaal.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Re: Brutaliteit van winkelmedewerkers.
En wat is er dan precies brutaal?
Misschien hadden al meer mensen er naar gevraagd en weet ze daarom dat ze op zijn.
Misschien hadden al meer mensen er naar gevraagd en weet ze daarom dat ze op zijn.
Gast- Gast
Waarom zou ze in het magazijn gaan kijken, als ze misschien wel gewoon wéét dat het op is?
Gast- Gast
Vréselijk, als winkelmedewerkers niet voor je vliegen. Echt walgelijk als ze zich gedragen als mensen.. Zodra 't werkuniform aan gaat, hoort dat menselijke toch te verdwijnen?
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Natuurlijk zijn het ook mensen maar tegenwoordig is het helaas meer regel dan uitzondering dat je niet bepaald netjes geholpen wordt.. Zo vind ik het niet meer dan normaal dat als je een bepaald artikel zoekt in bijv de supermarkt dat de medewerker even meeloopt om het aan te wijzen, maar dat gebeurd eigenlijk bijna nooit meer, ze geven een vage omschrijving van waar je het zou moeten vinden, regelmatig op een toon alsof ze het zelf ook niet zeker weten en ze zijn alweer omgedraaid voor je met je ogen kan knipperen. Kan me daar enorm aan ergeren. Hoeveel moeite is het om eventjes mee te lopen, of om heb bij twijfel even aan een collega te vragen..Jop schreef:Vréselijk, als winkelmedewerkers niet voor je vliegen. Echt walgelijk als ze zich gedragen als mensen.. Zodra 't werkuniform aan gaat, hoort dat menselijke toch te verdwijnen?
De enige winkel in het dorp bij ons waar je echt super netjes geholpen wordt, ook altijd vriendelijk gedag wordt gezegd door de medewerkers en ze altijd vragen of je alles hebt kunnen vinden bij het afrekenen is de Etos.
Zelfde als klanten altijd voor laten gaan in de zin van, als 1 van de 2 moet wachten om door te kunnen lopen omdat het gangpad bijv vol staat, dan is het ook netjes als de medewerker gewoon even wacht.. Maar dat is voor veel ook teveel moeite...
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Sommige reacties zijn erg overdreven.
Caribbeanlover- Ratel
_Leaf_ schreef:En wat is er dan precies brutaal?
Als je beter had gelezen, dan had je kunnen weten wat ik brutaal vind. Ik vroeg nog wat terwijl ze wegliep en toen ik haar vroeg naar hetgeen keek ze me niet aan en bleef doorpraten met haar vriendin omdat ze dat blijkbaar belangrijk vond dat fatsoenlijk een klant helpen zoals dat hoort.
Reden genoeg om haar brutaal te vinden zou ik zeggen!
Meelopen hoeft echt niet perse, maar ze had gewoon op een aardige toon kunnen zeggen dat het niet kon.
Caribbeanlover- Ratel
Helaas zitten zulke mensen er steeds vaker tussen.. medewerkers die totaal geen moeite voor je willen doen. Ik ben serieus verrast als ik een behulpzame medewerker in een winkel tegenkom, wat helaas zelden meer voorkomt. Het kost ze allemaal teveel moeite, ze gaan met een diepe zucht 'op zoek' naar iets wat je vraagt en ze kijken je aan alsof je achterlijk bent. Jammer..
Brutaal wil ik het niet zozeer noemen, maar veel winkelmedewerkers mogen tegenwoordig van mij echt wel als 'totaal-niet-klantvriendelijk' bestempeld worden!
Brutaal wil ik het niet zozeer noemen, maar veel winkelmedewerkers mogen tegenwoordig van mij echt wel als 'totaal-niet-klantvriendelijk' bestempeld worden!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Het arme schaap had zoveel zin in het weekend omdat ze vorige week ook al extra moest werken. Er vroegen de hele dag mensen naar aanbiedingen die uitverkocht waren vanwege de onverwachte drukte deze week.
Tandpasta komt wel weer in de aanbieding, ik zou me er niet druk over maken.
Tandpasta komt wel weer in de aanbieding, ik zou me er niet druk over maken.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Wanneer een schap met aanbiedingen leeg is, neem ik of één tube, als ik het echt nodig ben en vraag ik bij de kassa of de aanbieding sneller is gegaan dan verwacht en anders ga ik zonder aanbieding naar huis.
De enige winkel waar ik personeel durf aan te spreken, als een schap leeg is, een aanbieding niet voorradig is of wanneer ik er simpelweg niet bij kan, is de Jumbo. Maar dat is ook één van hun zeven zekerheden. Daar is de Jumbo op gebouwd. En ik moet toegeven, dat het voor kleine meisjes (en aasgiertjes op aanbiedingen) zoals ik, heel erg fijn winkelen is.
De enige winkel waar ik personeel durf aan te spreken, als een schap leeg is, een aanbieding niet voorradig is of wanneer ik er simpelweg niet bij kan, is de Jumbo. Maar dat is ook één van hun zeven zekerheden. Daar is de Jumbo op gebouwd. En ik moet toegeven, dat het voor kleine meisjes (en aasgiertjes op aanbiedingen) zoals ik, heel erg fijn winkelen is.
Gast- Gast
Is er niet zo'n spreekwoord met de klant is koning, als.... ?
Afijn, dat is het eerste wat in me opkomt als ik dit soort dingen lees.natuurlijk kanhet vaak beter van medewerkers, maar soms is het ook de toon waarop het gevraagd wordt.
Vorige week nog, ik had een klant die wat af wilde rekenen waar korting op een afprijzing zat. Ik noem het bedrag, zij zo: ja maar er gaat wat vanaf.. Ik zo ja kijk, zit zus en zo.. Zij zo: o ja, ik zie het. Ging er eigenlijk vanuit dat het fout zou gaan.
Pardon? :affraid:
Afijn, dat is het eerste wat in me opkomt als ik dit soort dingen lees.natuurlijk kanhet vaak beter van medewerkers, maar soms is het ook de toon waarop het gevraagd wordt.
Vorige week nog, ik had een klant die wat af wilde rekenen waar korting op een afprijzing zat. Ik noem het bedrag, zij zo: ja maar er gaat wat vanaf.. Ik zo ja kijk, zit zus en zo.. Zij zo: o ja, ik zie het. Ging er eigenlijk vanuit dat het fout zou gaan.
Pardon? :affraid:
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Middleme schreef:Vorige week nog, ik had een klant die wat af wilde rekenen waar korting op een afprijzing zat. Ik noem het bedrag, zij zo: ja maar er gaat wat vanaf.. Ik zo ja kijk, zit zus en zo.. Zij zo: o ja, ik zie het. Ging er eigenlijk vanuit dat het fout zou gaan.
Hoe weet jij nou of zij ervanuit ging dat het fout ging? Misschien had ze wel een berekening gemaakt van wat ze moest betalen, klopte dat niet met het bedrag dat jij noemde en heeft zij gewoon een rekenfoutje gemaakt. Ik let ook op mijn knip hoor.
Altijd fijn dat mensen uitgaan van het slechte in de mens.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Ik denk dat het cl er niet eens om gaat of de tandpasta is uitverkocht, maar de manier waarop ze bahandeld werd. Vooral het moment dat dat meisje met een collega in gesprek is en op een bepaalde manier tegen cl praat, maar ook het moment waarop ze wegloopt terwijl cl nog wat tegen haar zegt. Vind ik ook niet echt netjes. Wel snap ik dat je geen zes losse tubes kunt pakken. Die sixpack die ze verkopen zijn ingevoerd in de computer, is een bepaalde partij van de fabriek waar ze ze vandaan halen, daar tellen de losse tubes niet mee.
Anyway, ik vind dat verkopers af en toe idd ook nogal onbeschoft kunnen reageren. Echt niet allemaal hoor, maar sommigen...
Anyway, ik vind dat verkopers af en toe idd ook nogal onbeschoft kunnen reageren. Echt niet allemaal hoor, maar sommigen...
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Ik moet zeggen dat ik ook heel vaak de indruk krijg alsof ze gewoon niet willen kijken en dan maar zeggen dat het op is. Heb nu al een paar keer gehad dat, het er uiteindelijk toch bleek te zijn. Lang niet overal maar soms staan er inderdaad echt klantonvriendelijke mensen in de winkel.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
En in zulke gevallen denk ik altijd; Geef dat baantje alsjeblieft aan mij! Ik word er soms troosteloos van hoe sommige mensen je behandelen in de winkel. En ik zeg daar ook rustig iets van.
Gast- Gast
AngelNyn schreef:Natuurlijk zijn het ook mensen maar tegenwoordig is het helaas meer regel dan uitzondering dat je niet bepaald netjes geholpen wordt.. Zo vind ik het niet meer dan normaal dat als je een bepaald artikel zoekt in bijv de supermarkt dat de medewerker even meeloopt om het aan te wijzen, maar dat gebeurd eigenlijk bijna nooit meer, ze geven een vage omschrijving van waar je het zou moeten vinden, regelmatig op een toon alsof ze het zelf ook niet zeker weten en ze zijn alweer omgedraaid voor je met je ogen kan knipperen. Kan me daar enorm aan ergeren. Hoeveel moeite is het om eventjes mee te lopen, of om heb bij twijfel even aan een collega te vragen..Jop schreef:Vréselijk, als winkelmedewerkers niet voor je vliegen. Echt walgelijk als ze zich gedragen als mensen.. Zodra 't werkuniform aan gaat, hoort dat menselijke toch te verdwijnen?
De enige winkel in het dorp bij ons waar je echt super netjes geholpen wordt, ook altijd vriendelijk gedag wordt gezegd door de medewerkers en ze altijd vragen of je alles hebt kunnen vinden bij het afrekenen is de Etos.
Zelfde als klanten altijd voor laten gaan in de zin van, als 1 van de 2 moet wachten om door te kunnen lopen omdat het gangpad bijv vol staat, dan is het ook netjes als de medewerker gewoon even wacht.. Maar dat is voor veel ook teveel moeite...
Hier gebeurt dat juist heel veel. Ik vraag wat, en ze lopen meteen met me mee om het aan te wijzen. En dat in eigenlijk alle winkels wel waar ik wat vraag. Dus dat zie ik gelukkig niet zo.
Gast- Gast
mzcharlotte schreef:Middleme schreef:Vorige week nog, ik had een klant die wat af wilde rekenen waar korting op een afprijzing zat. Ik noem het bedrag, zij zo: ja maar er gaat wat vanaf.. Ik zo ja kijk, zit zus en zo.. Zij zo: o ja, ik zie het. Ging er eigenlijk vanuit dat het fout zou gaan.
Hoe weet jij nou of zij ervanuit ging dat het fout ging? Misschien had ze wel een berekening gemaakt van wat ze moest betalen, klopte dat niet met het bedrag dat jij noemde en heeft zij gewoon een rekenfoutje gemaakt. Ik let ook op mijn knip hoor.
Volgens mij zei die klant al dat ze er vanuit ging dat het wel fout zou gaan, niet Middleme.
Ik heb me vorige week zitten verbazen over een medewerkster in de supermarkt die tegen een bejaard echtpaar geen u zei. Even dacht ik nog dat het misschien haar opa en oma waren (klein dorp dus veel familie van elkaar), maar dat was niet zo. Ik vind dat toch wel respectloos eigenlijk.
Mees- Prater
- Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12
Tja. We zijn allemaal mensen. En bij jou lees ik dit zo ontzettend vaak dat ik bijna ga denken dat het aan jou ligt. Iets met wat je geeft krijg je terug.
Gast- Gast
Dat reken je dan toch even na als je weg bent zodat degene achter jou geen last heeft van jou rekenfout en zonder dat je er gelijk maar vanuit gaat dat de medewerkster het fout doet?mzcharlotte schreef:Middleme schreef:Vorige week nog, ik had een klant die wat af wilde rekenen waar korting op een afprijzing zat. Ik noem het bedrag, zij zo: ja maar er gaat wat vanaf.. Ik zo ja kijk, zit zus en zo.. Zij zo: o ja, ik zie het. Ging er eigenlijk vanuit dat het fout zou gaan.
Gast- Gast
Leesfout. Ik was net wakker en chagerijnig. Ik dacht dat de conclusie van MM was dat die mevrouw er maar vanuit ging dat... Nja. Sorry.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
De Jumbo is trouwens echt dikke prima hier. Ik had van die slaappillen gekocht en kwam er na een week achter dat het doosje er niet in zat en ik kreeg gewoon zonder bon mijn geld terug. Ik vind dat Jumbomedewerkers sowieso wel leuk zijn.
Gast- Gast
BedanktLorna mercedez schreef:De Jumbo is trouwens echt dikke prima hier. Ik had van die slaappillen gekocht en kwam er na een week achter dat het doosje er niet in zat en ik kreeg gewoon zonder bon mijn geld terug. Ik vind dat Jumbomedewerkers sowieso wel leuk zijn.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Wij krijgen juist trainingen op het werk hoe we de mensen klantvriendelijk helpen en moeten benaderen. Als iemand naar een bepaalde maat schoen of kleding zoekt, dan checken wij het altijd even na in de computer of het toevallig niet achter staat/hangt en in welk pad (wel zo makkelijk anders zoek je je eigen een ongeluk haha).
Wij hebben geregeld acties. Zoals nu ook, mensen kunnen een kortingsbon uitprinten van 30%, maar het hoofdkantoor heeft dus vergeten bij de bon te zetten (staat wel in de e-mail maar word niet mee uitgeprint) dat die korting niet geld op afgeprijsde artikelen... Laat ik nou vorige week een klant aan de kassa hebben die stug vol hield dat het niet op de bon staat die zij uitgeprint had. (die kortingsbonnen die wij uitgeven (dezelfde) staat het dan wel weer op). Bazin erbij gehaald en heeft de klant toch maar korting gegeven omdat we er niet uit kwamen...
Tja klant is koning staat bij ons toch echt hoog voorop.
Wij hebben geregeld acties. Zoals nu ook, mensen kunnen een kortingsbon uitprinten van 30%, maar het hoofdkantoor heeft dus vergeten bij de bon te zetten (staat wel in de e-mail maar word niet mee uitgeprint) dat die korting niet geld op afgeprijsde artikelen... Laat ik nou vorige week een klant aan de kassa hebben die stug vol hield dat het niet op de bon staat die zij uitgeprint had. (die kortingsbonnen die wij uitgeven (dezelfde) staat het dan wel weer op). Bazin erbij gehaald en heeft de klant toch maar korting gegeven omdat we er niet uit kwamen...
Tja klant is koning staat bij ons toch echt hoog voorop.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Ik vraag me af hoe het bij sommige mensen toch altijd gebeurt en bij mij dus echt nooit.
Al moet ik zeggen dat ik als 'winkelmedewerker' ook wel eens een klant wilde wurgen die onterecht onvriendelijk was. Kwam al met een rotkop binnen.
Gast- Gast
Yoyo schreef:En in zulke gevallen denk ik altijd; Geef dat baantje alsjeblieft aan mij! Ik word er soms troosteloos van hoe sommige mensen je behandelen in de winkel. En ik zeg daar ook rustig iets van.
Ik doe dat vaak ook, maar nu dacht ik echt laat maar zitten.
Caribbeanlover- Ratel
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: