Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat wordt beschoten met balletjes

+4
Raven
CarpeDiem
Raindrop
Clapperdie
8 plaatsers

Ga naar beneden

Kat wordt beschoten met balletjes Empty Kat wordt beschoten met balletjes

Bericht  Clapperdie do 23 feb 2012 - 6:54

Hallo meiden,

Vanmiddag lag ik even op bed en hoorde al dat onze kat graag naar binnen wilde door zijn harde gemiauw. Omdat ik net in bed lag heb ik het even gelaten en dacht nou dat uurtje kan je nog wel buiten blijven hoor..

Toen ik daarna uit bed kwam heb ik hem binnen gelaten en zag opeens dat er 3 van die kleine gele balletjes in de tuin lagen. Van zo'n bugs?buks?. Onze kat is ook meteen heel angstig nu hij binnen is en probeert een schuilplekje te zoeken. Heb lekker met hem gekroeld en nu ligt hij weer op de bank.

Ik denk dat de balletjes bij onze achterburen vandaan komen. Gezien waar de balletjes liggen lijkt het dat het vanaf hun 1e of 2e verdieping is geschoten (2 onder 1 kap woningen). Wij wonen 1 laags en heel ons rijtje is maar 1 laags dus daar kan het niet vandaan komen.

Zou ik hier de politie voor kunnen contacten of moet ik afwachten of ik meer balletjes vindt?

Wat zouden jullie doen?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wordt beschoten met balletjes Empty Re: Kat wordt beschoten met balletjes

Bericht  Raindrop do 23 feb 2012 - 7:33

Ik weet welke balletjes je bedoelt en die komen nog hard aan ook volgens mij. Wat ontzettend zielig voor je kat!
Ik snap echt niet hoe iemand zoiets kan doen, dat ie lekker op zichzelf gaat schieten Rolling Eyes

Ik zou dit wel doorgeven aan de politie. Dan weten ze ervan en er is tegenwoordig toch ook de dierenpolitie. Het lijkt me dat zij er wel iets aan kunnen doen of de buurt wat meer in de gaten kunnen houden oid.
Verder zou ik zelf ook de buurt in de gaten houden, met name jullie achterburen en natuurlijk ook jullie kat.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wordt beschoten met balletjes Empty Re: Kat wordt beschoten met balletjes

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 8:29

Lekker laf op een onschuldig dier gaan schieten! Sowieso niet slim om iets van een luchtbuks bij je te hebben, want volgens mij mag dit niet. Je kan er wel een melding van maken, beter iets dan helemaal geen actie ondernemen. Waarschijnlijk was het een beetje pesten en uitdagen en is het nu goed afgelopen, maar de volgende keer kan het ook anders aflopen, bovendien kan z'n balletje behoorlijk zeer doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wordt beschoten met balletjes Empty Re: Kat wordt beschoten met balletjes

Bericht  CarpeDiem do 23 feb 2012 - 8:37

Erg zielig voor zo'n dier.. ik zou in ieder geval even wachten of er nog eens 'geschoten' wordt en anders inderdaad iets ondernemen.
CarpeDiem
CarpeDiem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 1298
Registratiedatum : 20-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wordt beschoten met balletjes Empty Re: Kat wordt beschoten met balletjes

Bericht  Clapperdie do 23 feb 2012 - 8:56

Ja ik ga het in de gaten houden en als ik nog meer balletjes vind ga ik even bellen met de wijkpolitie.

Gelukkig langharige katten dus ze hebben een beschermlaagje aan maar toch vind ik het zielig. Arme beesie helemaal van slag.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wordt beschoten met balletjes Empty Re: Kat wordt beschoten met balletjes

Bericht  Raven do 23 feb 2012 - 9:19

Echt zielig dat iemand zoiets doet,

Maar als je zeker weet dat die balletjes uit zo'n pistool komen dan kun je de politie al bellen. Die dingen zijn verboden dus is iemand strafbaar als hij zo'n ding in zijn bezit heeft.
Raven
Raven
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wordt beschoten met balletjes Empty Re: Kat wordt beschoten met balletjes

Bericht  Kaboutertje do 23 feb 2012 - 9:37

Ik kan hier echt boos om worden! Mensen die dieren opzettelijk pijn doen Evil or Very Mad Ik zou ook de politie waarschuwen, al denk ik dat ze er weinig/niets mee doen. Maar stel dat het weer gebeurt dan heb je in ieder geval al een keer eerder aan de bel getrokken.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wordt beschoten met balletjes Empty Re: Kat wordt beschoten met balletjes

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 9:39

Klinkt als een kwajongensstreek.

Ik zou er niet wakker om liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wordt beschoten met balletjes Empty Re: Kat wordt beschoten met balletjes

Bericht  Raindrop do 23 feb 2012 - 10:22

Volgens mij is zo'n pistool ook verboden. Ik zou het zeker melden. Misschien kan je die kogeltjes dan ook geven als je die nog hebt.

Bij een kwajongensstreek denk ik aan iets onschuldigs maar dit noem ik niet iets onschuldigs.
Die kogeltjes doen erg veel pijn en het is voor zo'n gast ook wel erg gemakkelijk om op iets te schieten dat zwakker is/niks terug kan doen.
Straks schiet hij op nog meer dieren of op kinderen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wordt beschoten met balletjes Empty Re: Kat wordt beschoten met balletjes

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 10:36

Het is ook sneu, dat zou ik nooit ontkennen. Ik ben een dierenliefhebber en begrijp jullie woede. Maar ik zou even afwachten. Als het morgen weer gebeurt, zou ik actie ondernemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wordt beschoten met balletjes Empty Re: Kat wordt beschoten met balletjes

Bericht  CCC vr 24 feb 2012 - 10:51

Ik heb helaas hetzelfde met onze kat meegemaakt, ze was beschoten met een luchtbuks (of hoe je dat ook mag schrijven) zij kwam met een flinke wond op haar heup thuis. Ze moest zelfs geopereerd worden uiteindelijk, omdat de wond niet goed geneesde. Ik weet niet hoe de balletjes eruit zien, maar ik heb de wijkagent hierover ingelicht maar er werd weinig mee gedaan helaas...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wordt beschoten met balletjes Empty Re: Kat wordt beschoten met balletjes

Bericht  Caribbeanlover vr 24 feb 2012 - 10:55

Clapperdie schreef:Hallo meiden,

Vanmiddag lag ik even op bed en hoorde al dat onze kat graag naar binnen wilde door zijn harde gemiauw. Omdat ik net in bed lag heb ik het even gelaten en dacht nou dat uurtje kan je nog wel buiten blijven hoor..

Toen ik daarna uit bed kwam heb ik hem binnen gelaten en zag opeens dat er 3 van die kleine gele balletjes in de tuin lagen. Van zo'n bugs?buks?. Onze kat is ook meteen heel angstig nu hij binnen is en probeert een schuilplekje te zoeken. Heb lekker met hem gekroeld en nu ligt hij weer op de bank.

Ik denk dat de balletjes bij onze achterburen vandaan komen. Gezien waar de balletjes liggen lijkt het dat het vanaf hun 1e of 2e verdieping is geschoten (2 onder 1 kap woningen). Wij wonen 1 laags en heel ons rijtje is maar 1 laags dus daar kan het niet vandaan komen.

Zou ik hier de politie voor kunnen contacten of moet ik afwachten of ik meer balletjes vindt?

Wat zouden jullie doen?



Heel lullig voor je, maar je hebt geen bewijs en helaas doet 114 er ook amper wat aan. Blijkbaar is dat hele 114 niet hulpzaam, want heb al verschillende verhalen gelezen dat ze dan vaak zeggen ''daar doen wij niks aan''. Kutpolitie!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wordt beschoten met balletjes Empty Re: Kat wordt beschoten met balletjes

Bericht  Antibes vr 24 feb 2012 - 10:55

Ik dacht ook meer aan een kwajongenstreek. Je hebt toch ook van die kindergeweertjes met van die plastic balletjes (die overigens ook best hard aankomen)? Ik zou even afwachten of het nog een keer gebeurt, dan de buren eerst zelf contacten en de politie in ieder geval zeker nog even achter de hand houden.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wordt beschoten met balletjes Empty Re: Kat wordt beschoten met balletjes

Bericht  Clapperdie vr 24 feb 2012 - 23:35

Ja, zelf denk ik ook dat de politie weinig zal doen omdat ik geen bewijs heb waar het nou precies vandaan komt. Ik ben geen nieuwe balletjes meer tegen gekomen en denk dat de buurjongens een verveelmomentje hadden..

Maar mocht ik het zien dan zijn ze van mij! Twisted Evil En aangezien ik als een bejaardevrouw de hele dag alles hier in de gaten kan houden nu ik verlof heb zal ik dat ook zeker doen.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wordt beschoten met balletjes Empty Re: Kat wordt beschoten met balletjes

Bericht  Gast za 25 feb 2012 - 0:59

Ach, wat sneu zeg. Sad Ik weet niet of ik gelijk de politie zal bellen, zou het zoals Youandi zegt even afwachten. Maar erg sneu is het wel.

En Caribbeanlover, serious? Kutpolitie? Kat wordt beschoten met balletjes 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wordt beschoten met balletjes Empty Re: Kat wordt beschoten met balletjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum