Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weer zoveel hoesten...

3 plaatsers

Ga naar beneden

Weer zoveel hoesten... Empty Weer zoveel hoesten...

Bericht  Printje zo 19 feb 2012 - 9:09

ons mannetje hoest in de wintermaanden op en af enorm veel. Hij was er een paar weekjes vanaf en nu is het wederom terug, flink hoesten en verkouden. Nu heb ik er al een aantal keer mee naar de huisarts geweest maar die zegt steeds dat kinderen altijd verkouden zijn en dat hij er gewoon weerstand tegen moet krijgen.

Nu geloof ik dat allemaal wel maar ik lees weleens over kindjes met een puffer, op basis waarvan kregen jullie kindjes die? Ook door zoveel hoesten of ook echt benauwd erbij?

Ik hoop niet dat hij verder nog ziek wordt, zaterdag is zijn feestje (is al uitgesteld geweest door ziekenhuisopname man en zondags gaan we naar Thomas de trein de musical)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer zoveel hoesten... Empty Re: Weer zoveel hoesten...

Bericht  Gast zo 19 feb 2012 - 9:15

hoest hij vanuit het niets (kriebelhoest bijv.), of is hij er ook verkouden bij?

Onze dochter hoest 's nachts veel, maar dat klinkt meer als een kriebelhoest en af en hoest ze wat slijm op. Ze is er verder niet verkouden of ziekig bij. Wij doen er verder niets aan, hoogstens af en toe een slokje water.

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 19 feb 2012 - 9:16

Hij heeft ook wel een loopneus soms maar ik vind het ook eerder een kriebelhoest met wat slijm erbij. Vind dus alleen dat hij er redelijk vaak last van heeft.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 19 feb 2012 - 9:17

merk je een relatie met melkproducten? Ik heb het idee dat onze dochter daarop reageert.

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 19 feb 2012 - 9:18

Nee niet echt, wel dat hij wat meer slijmvorming krijgt ervan maar dat is 'normaal' volgens mij. Ik beperk het nu wel idd omdat hij er dus meer slijm van krijgt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 19 feb 2012 - 9:20

het is een chemische reactie dat het gevoel van het slijm anders maakt, ze maken dus niet meer slijm aan. Zure melkproducten (yoghurt bijvoorbeeld) neutraliseren die chemische reactie, misschien kun je dat proberen als hij meer hoest.
Verder zou ik het ook niet weten, een pufje met medicijnen vind ik ook weer zoiets, al die medicijnen kunnen ook niet goed zijn voor zo'n (klein) kinderlichaampje.

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 19 feb 2012 - 9:24

Nee aan de ene kant ben ik ook echt niet voor een pufje ofzo maar ik vind dat s'nachts hoesten zo zielig, naast het feit dat hij wakker wordt en niet meer in zijn bedje wil slapen. We leggen hem nu bij ons neer en daarmee is het wel opgelost maar voor mijn gevoel is hij redelijk vaak verkouden al zegt de huisarts dat het 'normaal'is
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Thunder zo 19 feb 2012 - 10:14

Mijn jongste is 's winters ook vaker wel verkouden dan niet. Maar nu heeft hij ook een verstoorde afweer tegen infecties, hier is het vooral uitzieken.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Printje zo 19 feb 2012 - 10:22

Hij is ook weer niet altijd verkouden Rataplan maar ik denk idd dat het uitzieken is.

Volgens de huisarts is iedere maand een keer verkouden normaal en dat halen we hier meestal wel, in de wintermaanden dan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 19 feb 2012 - 21:41

Hier hebben ze beiden aan een puffertje gezeten toen ze klein waren. Dit omdat ze benauwd waren en hun longen reutelden. Ze werden toen ook verdacht van baby-astma. Gelukkig zijn ze hier overheen gegroeid, die puffers zijn gewoon pure ellende.

Het vele hoesten doet Jens hier ook al 3 weken met als uitschieter afgelopen nacht. Het manneke heeft heel de nacht liggen hoesten, muv de paar keer dat hij diep in slaap is gevallen. Maar zelfs in zijn (niet diepe) slaap hoestte hij contiune, zo zielig. Hij is er echter niet ziek van, eet en drinkt gewoon en heeft geen koorts. Tja, dan kan een huisarts ook niets voor hem doen (helaas)

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 19 feb 2012 - 23:56

Hier kreeg de jongste een puf ivm benauwdheid, hij kwam echt flink adem te kort, kreeg het zelf ook bijna benauwd als ik hem hoorde ademen. De puf zette de longblaasjes open waardoor hij een paar uur rustiger kon ademen.
Hij hoestte ook omdat zijn longen vol zaten, maar daar hielp de puf niet voor.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 ma 20 feb 2012 - 0:32

Y. hoest/proest/niest 3 van de 4 weken per maand. Meestal is hij er 1 week vanaf en dan begint het weer. Ik doe trouwens tegenwoordig gezellig met hem mee laughcry
Hij heeft 1x een puffer gehad, maar dat was omdat hij heel erg piepte. Nu is hij 'gewoon' langdurig verkouden. Het is vervelend, maar zonder puffer redt hij het nu ook wel.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Printje ma 20 feb 2012 - 1:19

Ik heb niet het idee dat hij benauwd is, je hoort zijn longetjes wel een beetje maar dat is volgens mij gewoon het slijm. Vind het vooral zo vervelend omdat hij zichzelf steeds wakker hoest wanneer hij slaapt.Overdag valt het hoesten over het algemeen reuze mee.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: