Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Guldens

+28
Tinus
Ibbeltje
Moonlight
jena
SleepingBeauty
Esperanza
Mizz_S
rapa nui
_Summer
Truttebol
Ella
Fayebella
mzcharlotte
Caroow
Jeanette
Terkina
Supertalentje
Suus
loura
Evalynn
Rush
Mamsie
Polly
Arwyn
Sugarfall
Minx
Atelier Madame
Paper Crown
32 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  Esperanza za 18 feb 2012 - 3:49

Nee eigenlijk nooit meer. Ik kan de waarde van de gulden ook niet meer inschatten.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  SleepingBeauty za 18 feb 2012 - 5:35

Soms als ik iets schrikbarend duur vindt.
Al moet ik wel zeggen dat ik dingen duurder geworden vindt de laatste jaren.

Maar ik ben ook 24 en heb nog prima de waarde van de gulden des tijds in mijn hoofd hoor.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  jena za 18 feb 2012 - 5:54

Ik reken daadwerkelijk alles om in guldens. Vraag me niet waarom, want erg nuttig is het niet. Gaat gewoon automatisch.

Even in reactie op een post hierboven ergens: volgens mij was een Big Mac menu toen 7,95 gulden en niet het Happy Meal. Maar ik kan me vergissen hoor, ben geen McD-kenner.
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 5:56

Terkina schreef:
Youandi schreef:Maar waarom ik dat doe, weet ik niet, want echt álles is verdubbeld qua prijs.
Nee hoor, want vroeger kostte een Happy Meal 7,95 in guldens en nu 3,95 in euro's Very Happy

Een happymeal is volgens mij €5,95 Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  Moonlight za 18 feb 2012 - 6:00

Het enige waar ik me iedere keer weer aan stoor is dat we gewoon in de maling genomen zijn met de euro. Zo was een lekker vers heel brood rond de 1,50 in guldens. Maar nu, nu is het 1,20 in euro's. En zo zijn er nog meer dingen het enige wat echt ooit goed doorberekend en "gehalveerd" is sinds de euro zijn de lonen van de mensen.

Voor de rest reken ik niet meer terug, zie het nut daar ook niet meer van in en kost me alleen maar een hoge bloeddruk Guldens - Pagina 3 394967
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  Ibbeltje za 18 feb 2012 - 7:12

Birgit schreef:
Terkina schreef:
Youandi schreef:Maar waarom ik dat doe, weet ik niet, want echt álles is verdubbeld qua prijs.
Nee hoor, want vroeger kostte een Happy Meal 7,95 in guldens en nu 3,95 in euro's Very Happy

Een happymeal is volgens mij €5,95 Wink

Zag vandaag een reclame op tv met 3,95 :P

Ik reken overigens niet terug in guldens. Op begin toen deed ik dat wel maar nu allang niet meer.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  Terkina za 18 feb 2012 - 13:33

Moonlight schreef:Het enige waar ik me iedere keer weer aan stoor is dat we gewoon in de maling genomen zijn met de euro. Zo was een lekker vers heel brood rond de 1,50 in guldens. Maar nu, nu is het 1,20 in euro's. En zo zijn er nog meer dingen het enige wat echt ooit goed doorberekend en "gehalveerd" is sinds de euro zijn de lonen van de mensen.

De euro is er natuurlijk al 10 jaar. Dus hoe kan je nou de prijzen van toen met nu vergelijken? En je in de maling genomen voelen. Mijn oma betaalde vroeger ook 24 gulden voor een fiets. Tja, ik moet me dan wel zwaar belazerd voelen omdat ik nu 24 euro betaal voor een uh... fietsbel.

En ja, als ik het terug zou rekenen, dan zou ik ook denken, vroeger vond ik dat veel in guldens. Maar ook toen de guldens er nog waren, stegen de prijzen enorm. (Hoevaak ik de-fiets-van-24 gulden wel niet voorbij heb horen komen...)
Terkina
Terkina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 273
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  Tinus zo 19 feb 2012 - 5:16

Ik reken eigenlijk nog regelmatig terug. Niet in de supermarkt o.i.d., maar wel met grote uitgaves zodat ik me goed bedenk hoeveel geld het eigenlijk is. Als het niet zo'n zooitje zou worden e.d. zou ik de gulden wel terug willen. En natuurlijk was alles sowieso wel iets duurder geworden, maar voor mijn gevoel hebben we de gulden voor veel te goedkoop verkocht en is daarom alles ook duurder geworden.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  Moonlight zo 19 feb 2012 - 7:31

Tinus schreef:Ik reken eigenlijk nog regelmatig terug. Niet in de supermarkt o.i.d., maar wel met grote uitgaves zodat ik me goed bedenk hoeveel geld het eigenlijk is. Als het niet zo'n zooitje zou worden e.d. zou ik de gulden wel terug willen. En natuurlijk was alles sowieso wel iets duurder geworden, maar voor mijn gevoel hebben we de gulden voor veel te goedkoop verkocht en is daarom alles ook duurder geworden.

+1
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  Moonlight zo 19 feb 2012 - 7:32

Terkina schreef:
Moonlight schreef:Het enige waar ik me iedere keer weer aan stoor is dat we gewoon in de maling genomen zijn met de euro. Zo was een lekker vers heel brood rond de 1,50 in guldens. Maar nu, nu is het 1,20 in euro's. En zo zijn er nog meer dingen het enige wat echt ooit goed doorberekend en "gehalveerd" is sinds de euro zijn de lonen van de mensen.

De euro is er natuurlijk al 10 jaar. Dus hoe kan je nou de prijzen van toen met nu vergelijken? En je in de maling genomen voelen. Mijn oma betaalde vroeger ook 24 gulden voor een fiets. Tja, ik moet me dan wel zwaar belazerd voelen omdat ik nu 24 euro betaal voor een uh... fietsbel.

En ja, als ik het terug zou rekenen, dan zou ik ook denken, vroeger vond ik dat veel in guldens. Maar ook toen de guldens er nog waren, stegen de prijzen enorm. (Hoevaak ik de-fiets-van-24 gulden wel niet voorbij heb horen komen...)

Ik noemde maar een voorbeeld. Feit is en blijft dat we belazerd zijn met de prijzen.
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  Mizz_S zo 19 feb 2012 - 7:38

Moonlight schreef:
Terkina schreef:
Moonlight schreef:Het enige waar ik me iedere keer weer aan stoor is dat we gewoon in de maling genomen zijn met de euro. Zo was een lekker vers heel brood rond de 1,50 in guldens. Maar nu, nu is het 1,20 in euro's. En zo zijn er nog meer dingen het enige wat echt ooit goed doorberekend en "gehalveerd" is sinds de euro zijn de lonen van de mensen.

De euro is er natuurlijk al 10 jaar. Dus hoe kan je nou de prijzen van toen met nu vergelijken? En je in de maling genomen voelen. Mijn oma betaalde vroeger ook 24 gulden voor een fiets. Tja, ik moet me dan wel zwaar belazerd voelen omdat ik nu 24 euro betaal voor een uh... fietsbel.

En ja, als ik het terug zou rekenen, dan zou ik ook denken, vroeger vond ik dat veel in guldens. Maar ook toen de guldens er nog waren, stegen de prijzen enorm. (Hoevaak ik de-fiets-van-24 gulden wel niet voorbij heb horen komen...)

Ik noemde maar een voorbeeld. Feit is en blijft dat we belazerd zijn met de prijzen.

In welk opzicht is dat een feit dan? Een feit is iets wat je onomstotelijk aan kunt tonen, en dat is dit niet.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  Moonlight zo 19 feb 2012 - 7:41

Mizz_S schreef:
Moonlight schreef:
Terkina schreef:
Moonlight schreef:Het enige waar ik me iedere keer weer aan stoor is dat we gewoon in de maling genomen zijn met de euro. Zo was een lekker vers heel brood rond de 1,50 in guldens. Maar nu, nu is het 1,20 in euro's. En zo zijn er nog meer dingen het enige wat echt ooit goed doorberekend en "gehalveerd" is sinds de euro zijn de lonen van de mensen.

De euro is er natuurlijk al 10 jaar. Dus hoe kan je nou de prijzen van toen met nu vergelijken? En je in de maling genomen voelen. Mijn oma betaalde vroeger ook 24 gulden voor een fiets. Tja, ik moet me dan wel zwaar belazerd voelen omdat ik nu 24 euro betaal voor een uh... fietsbel.

En ja, als ik het terug zou rekenen, dan zou ik ook denken, vroeger vond ik dat veel in guldens. Maar ook toen de guldens er nog waren, stegen de prijzen enorm. (Hoevaak ik de-fiets-van-24 gulden wel niet voorbij heb horen komen...)

Ik noemde maar een voorbeeld. Feit is en blijft dat we belazerd zijn met de prijzen.

In welk opzicht is dat een feit dan? Een feit is iets wat je onomstotelijk aan kunt tonen, en dat is dit niet.

Iedereen weet dit, veel mensen hebben erover geklaagd al van meet af aan dat die euro er kwam. Ik ga er verder ook niet over in discussie ofzo, laat ik het zo zeggen: Mijn perceptie, en velen met mij, is dat we belazerd zijn. Simpel.
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  Terkina zo 19 feb 2012 - 10:32

Moonlight schreef:
Moonlight schreef:Feit is en blijft dat we belazerd zijn met de prijzen.
Iedereen weet dit, veel mensen hebben erover geklaagd al van meet af aan dat die euro er kwam. Ik ga er verder ook niet over in discussie ofzo, laat ik het zo zeggen: Mijn perceptie, en velen met mij, is dat we belazerd zijn. Simpel.
Wat klopt hier niet? Very Happy

En mensen klagen altijd. Terecht of niet terecht. Als ik al dat geklaag voor waarheden moet aannemen...
Terkina
Terkina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 273
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  Moonlight zo 19 feb 2012 - 10:36

Terkina schreef:
Moonlight schreef:
Moonlight schreef:Feit is en blijft dat we belazerd zijn met de prijzen.
Iedereen weet dit, veel mensen hebben erover geklaagd al van meet af aan dat die euro er kwam. Ik ga er verder ook niet over in discussie ofzo, laat ik het zo zeggen: Mijn perceptie, en velen met mij, is dat we belazerd zijn. Simpel.
Wat klopt hier niet? Very Happy

En mensen klagen altijd. Terecht of niet terecht. Als ik al dat geklaag voor waarheden moet aannemen...

Het is een kloppende zin hoor Wink Niks mis mee.

Ach ja, iedereen klaagt wel ergens over. Is de aard van het beestje...
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  Terkina zo 19 feb 2012 - 10:40

Ik heb het ook niet over spelling of formulering. Maar als je eerst zegt dat iets een feit is en vervolgens jouw perceptie... tja.
Terkina
Terkina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 273
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  Moonlight zo 19 feb 2012 - 10:41

Terkina schreef:Ik heb het ook niet over spelling of formulering. Maar als je eerst zegt dat iets een feit is en vervolgens jouw perceptie... tja.

Nee hoor, dan interpreteer je het verkeerd. Ik heb mijn bericht aangepast door niet over feiten te praten, maar mijn perceptie.

Anyway, ontopic maar weer.
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  Terkina zo 19 feb 2012 - 10:45

Moonlight schreef:Nee hoor, dan interpreteer je het verkeerd. Ik heb mijn bericht aangepast door niet over feiten te praten, maar mijn perceptie.

Moonlight schreef:Feit is en blijft dat we belazerd zijn met de prijzen.
Hahaha, ja dat lees ik. Hier was echt heel veel verkeerd aan te interpreteren. Guldens - Pagina 3 394967
Terkina
Terkina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 273
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  Moonlight zo 19 feb 2012 - 10:50

Terkina schreef:
Moonlight schreef:Nee hoor, dan interpreteer je het verkeerd. Ik heb mijn bericht aangepast door niet over feiten te praten, maar mijn perceptie.

Moonlight schreef:Feit is en blijft dat we belazerd zijn met de prijzen.
Hahaha, ja dat lees ik. Hier was echt heel veel verkeerd aan te interpreteren. Guldens - Pagina 3 394967

Heb je dit dan ook gelezen? laat ik het zo zeggen: Mijn perceptie, en velen met mij, is dat we belazerd zijn. Simpel.

Maar goed, heb jij ook weer je lolletje gehad Wink
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  Terkina zo 19 feb 2012 - 10:55

Moonlight schreef: laat ik het zo zeggen: Mijn perceptie, en velen met mij, is dat we belazerd zijn. Simpel.
Oh, dat had ik echt wel gelezen hoor. Neemt niet weg dat ik het nog steeds grappig vind dat je het eerst als feit neerzet en vervolgens zegt dat het jouw perceptie is als iemand je om argumenten vraagt.

(En ja, dit is de welbekende slak en zout... maar misschien is dat juist omdat er soms zulke slechte argumenten komen, of helemaal niet en mensen het dan maar neerzetten als 'hun mening'. Lekker makkelijk. Niet sterk.)
Terkina
Terkina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 273
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  Gast zo 19 feb 2012 - 11:12

Maar de prijzen waren toch ook gestegen als de Gulden was gebleven. We zijn tien jaar verder en in tien jaar stijgen prijzen. Als je de prijzen van het laatste jaar van de Gulden vergelijkt met tien jaar eerder, dan kom je ook een groot verschil tegen.

Daarnaast kun je nu gewoon niet zeker weten wat de prijzen nu zouden zijn als de Gulden was gebleven. Dat meerdere mensen het roepen en er over klagen maakt iets nog niet tot een feit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  Gast zo 19 feb 2012 - 22:24

Smikkell schreef:Maar de prijzen waren toch ook gestegen als de Gulden was gebleven. We zijn tien jaar verder en in tien jaar stijgen prijzen. Als je de prijzen van het laatste jaar van de Gulden vergelijkt met tien jaar eerder, dan kom je ook een groot verschil tegen.

Daarnaast kun je nu gewoon niet zeker weten wat de prijzen nu zouden zijn als de Gulden was gebleven. Dat meerdere mensen het roepen en er over klagen maakt iets nog niet tot een feit.
+1

Ik vind het ook echt heel irritant als iemand weer eens roept: "weet je wel hoeveel dat in guldens is?? De prijzen zijn gewoon echt verdubbeld!" Had mijn zusje nogal een handje van. Ik leef nu met het salaris van nu en de prijzen van nu en daarmee zal ik moeten rondkomen. Ik heb er helemaal niets aan te weten (of te denken/vinden) dat alles nu twee keer zo duur is als met de gulden/10 jaar geleden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  Rush zo 19 feb 2012 - 22:26

Hahaha, soms begint m`n broer over z`n ijsjes voor 10 guldencenten en brood voor 40 guldencent.

Dan denk ik; Ja ja ouwe zak, haha! Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  Paper Crown zo 19 feb 2012 - 22:37

Het is inderdaad niet te bewijzen wat een brood nu zou kosten als we de gulden hadden, maar ik denk ook niet dat mensen het zouden 'pikken' als het brood 5/6 gulden had gekost. Dat zou ongeveer hetzelfde zijn als wij tussen nu en 10 jaar in euro tijd 2/3x zoveel zouden moeten gaan betalen voor een brood. Wat ik nog wel weet te herinneren dat de supermarkten alles van gulden naar euro lieten gaan, maar natuurlijk naar boven afgerond. Dus ja in zekere zin snap ik wat Moonlight zeggen wil.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  Susan zo 19 feb 2012 - 22:39

Dion doet dat nog wel vaak, maar meestal alleen als het gaat om wat iets kost. Ik zei laatst, toen hij begon bij zijn nieuwe baan waar hij anderhalf keer zoveel is gaan verdienen: 'Doe het nou eens met je salaris, had je vroeger ooit gedacht dat je nog eens **** gulden per maand zou gaan verdienen?'
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  Tsjip zo 19 feb 2012 - 23:07

Vorig jaar is er een onderzoek geweest over het stijgen van alle prijzen sinds de euro er is. Daar kwam uit dat de euro er niets mee te maken heeft maar dat iedereen daar wel de schuld op schuift. We hebben het juist beter gekregen sinds de invoering. Ook het omrekenen heeft niets geen nut meer puur omdat we al 10 jaar verder zijn!

En tsja dat brood... Ik kan mij niet voorstellen dat ik 5 gulden voor een brood zou betalen maar ik kan mij ook niet voorstellen dat mijn oma er ooit maar 5 cent voor hoefde te betalen. Tijden veranderen en ook de prijzen.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 3 Empty Re: Guldens

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum