Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Guldens

+28
Tinus
Ibbeltje
Moonlight
jena
SleepingBeauty
Esperanza
Mizz_S
rapa nui
_Summer
Truttebol
Ella
Fayebella
mzcharlotte
Caroow
Jeanette
Terkina
Supertalentje
Suus
loura
Evalynn
Rush
Mamsie
Polly
Arwyn
Sugarfall
Minx
Atelier Madame
Paper Crown
32 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  Supertalentje do 16 feb 2012 - 4:02

Het is onzinnig per definitie te stellen dat alles duurder is geworden, puur als je nu zou omrekenen. Je weet nl niet wat dingen nu gekost zouden hebben, de waarde van de gulden is niet bijgehouden.

Ik was 16 toen de euro werd ingevoerd, dat zag ik echt wel aan mijn salaris :P Nu reken ik nooit meer om, behalve soms onze inkomsten, dan vertelt mijn schoonvader hoe ze rondkwamen van 1200 gulden met koophuis en 2 kinderen.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 4:07

Mamsie schreef:Ik had het pas met een bioscoopkaartje. Dat was 18 euro ofzo.

18 gulden bedoel je?

Of ben je gewoon in een hele sjieke bios geweest? Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 4:10

Eigenlijk ben ik nog niet zolang geleden gestopt met het omrekenen. Al blijf ik me over sommige dingen wel verbazen. Als ik aan de gulden denk en daarnaast aan het betaalmiddel dat we nu hebben.

Zo werkte ik op mijn 17e bij een benzinepomp en toen werd de benzine een knaak. En klagen dat iedereen deed. Aangezien ik pompbediende was, heb ik wel honderd keer per dag hetzelfde gesprek gevoerd. Als het drie gulden zou worden, zouden mensen stoppen met auto rijden. Drie gulden is het nooit geworden, maar als we het nu zouden omrekenen, dan betalen we per liter nu wel bijna vier gulden. Guldens - Pagina 2 394967 En iedereen tankt nog steeds zijn auto vol en is nog steeds niet gestopt met rijden. Want nu is het maar € 1,71 :P

En als ik naar mijn laatst verdiende loon kijk. En dat zou omrekenen. Dat had ik nooit in Guldens verdiend. Dan was ik elite geweest. Guldens - Pagina 2 394967

Het enige wat ik irritant vind aan de euro, is dat ik na tien jaar, nog steeds niet weet of ik 10, 20, 50 of 1 euro te pakken heb. Moet alles nog steeds omdraaien. Guldens - Pagina 2 166342

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  Rush do 16 feb 2012 - 4:11

Gisele schreef:

Het enige wat ik irritant vind aan de euro, is dat ik na tien jaar, nog steeds niet weet of ik 10, 20, 50 of 1 euro te pakken heb. Moet alles nog steeds omdraaien. Guldens - Pagina 2 166342
Dat is wel heel erg haha!

Ik pin gewoon alles. Guldens - Pagina 2 166342
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  Terkina do 16 feb 2012 - 4:17

Ik reken nooit meer terug. Het zegt me ook niets eigenlijk meer, de waarde van een gulden. De enige keer dat ik pasgeleden terugkeek naar de gulden, was toen ik me besefte dat ik evenveel voor mijn eerste Lowlandskaartje in guldens betaalde als nu in euro's.
Terkina
Terkina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 273
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 4:17

Rush schreef:
Gisele schreef:

Het enige wat ik irritant vind aan de euro, is dat ik na tien jaar, nog steeds niet weet of ik 10, 20, 50 of 1 euro te pakken heb. Moet alles nog steeds omdraaien. Guldens - Pagina 2 166342
Dat is wel heel erg haha!

Ik pin gewoon alles. Guldens - Pagina 2 166342

Ja, zo kan ik het ook. Wink En dat doe ik ook meestal. Guldens - Pagina 2 166342

Maar echt. "Moest" vandaag een pakje sigaretten kopen. € 5,30. Ik gaf een tientje en wilde er dertig cent bijleggen. Maar daar heb ik even over gedaan om dat te vinden. Embarassed Je zou het bijna toeval kunnen noemen, maar toen dacht ik nog "Dit is wel triest, dat je na tien jaar nog steeds het kleine grut aan het omdraaien bent om te zien wat het is".

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 4:25

Heb je niet gewoon een leesbril nodig? Guldens - Pagina 2 827601 Klinkt best ernstig (en oud) namelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 4:27

Jolee schreef:Heb je niet gewoon een leesbril nodig? Guldens - Pagina 2 827601 Klinkt best ernstig (en oud) namelijk.

Ik ben vandaag, voor het eerst in mijn leven, en meestal schatten ze me rond de 24 jaar, 36 jaar geschat door mijn onderbuurman. Dus ik kan best wel gewoon heel erg oud zijn. Guldens - Pagina 2 394967

Het is maar goed dat hij wederom dronken was. Of nee, hij was nuchter. Want dronken mensen en kinderen spreken de waarheid. scratch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  Jeanette do 16 feb 2012 - 4:29

Nee, ik reken eigenlijk nooit meer om. Alleen dat de benzine zo absurd duur is, heb ik pas wel om zitten rekenen inderdaad. Maar verder ben ik echt geïntegreerd in de euro.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  Caroow do 16 feb 2012 - 4:36

Ik reken nooit om, ik ben daar echt te jong voor. De gulden gebruikte ik om de Fancy te kopen en mijn eerste sigaretten, meer niet. Dus ik had niet echt een idee van de waarde.

Nav dit topic wel even uitgerekend hoe duur mijn schoenen waren, 540 gulden :shock:
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 5:55

Nee ik doe dat echt nooit. Mijn vader wel, iedere keer als ik iets koop wat in zijn ogen duur is. 'Dat is ... gulden he!!' krijg ik dan te horen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  mzcharlotte do 16 feb 2012 - 6:20

Niet vaak, maar ik laat me soms wel verleiden. Ik hoorde twee vrouwen ergens over zeggen dat het zóóó goedkoop was en toen rekende ik het om en dacht ik 'dat zou ik in guldens nooit goedkoop hebben gevonden'.

Ik heb overigens nog zilveren guldens in huis liggen. En een paar oude briefjes. Ik heb het overigens niet zelf uit nostalgie gehouden, het is een kleine erfenis.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 7:32

Ik heb dat voornamelijk met tijdschriften.

Maar waarom ik dat doe, weet ik niet, want echt álles is verdubbeld qua prijs.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  Fayebella do 16 feb 2012 - 7:47

Heel soms reken ik nog om, maar over het algemeen niet. Ik denk dat er absoluut dingen duurder zijn geworden in de Eurotijd. Maar ik ben er ook van overtuigd, dat die producten ook veel duurder waren geworden als we nog Guldens hadden gehad. Zoals met benzine, de ruwe olie wordt nog steeds betaald in Dollars, dus de benzine zou ook met Guldens veel en veel duurder zijn geworden.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 7:51

Brandstof ligt (op het moment) toch ook niet daaraan maar door de spanning in het middenoosten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  Ella do 16 feb 2012 - 8:15

Gisele schreef:
Rush schreef:
Gisele schreef:

Het enige wat ik irritant vind aan de euro, is dat ik na tien jaar, nog steeds niet weet of ik 10, 20, 50 of 1 euro te pakken heb. Moet alles nog steeds omdraaien. Guldens - Pagina 2 166342
Dat is wel heel erg haha!

Ik pin gewoon alles. Guldens - Pagina 2 166342

Ja, zo kan ik het ook. Wink En dat doe ik ook meestal. Guldens - Pagina 2 166342

Maar echt. "Moest" vandaag een pakje sigaretten kopen. € 5,30. Ik gaf een tientje en wilde er dertig cent bijleggen. Maar daar heb ik even over gedaan om dat te vinden. Embarassed Je zou het bijna toeval kunnen noemen, maar toen dacht ik nog "Dit is wel triest, dat je na tien jaar nog steeds het kleine grut aan het omdraaien bent om te zien wat het is".

Dit probleem heb ik ook nog steeds, vooral bij 10 en 20 cent.

Terug rekenen naar de gulden doe ik gelukkig nooit meer.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  Truttebol do 16 feb 2012 - 9:34

Ik vind het ZO irritant en nutteloos als mensen dat doen of zeggen he!
Dat heeft nu toch geen enkele waarde meer. Echt achterhaalt vind ik dat Rolling Eyes
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 9:44

Ik reken nog wel om. Laatst bijv. Toen we voor een dagje efteling tussen de 100 en 150 euro kwijt waren. Of als ik naar de prijzen van festivalkaartjes kijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 12:01

Nooit

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  _Summer vr 17 feb 2012 - 3:06

Nee nooit gedaan ook.
_Summer
_Summer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 97
Punten : 105
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 3:26

Nee, nooit. Ik was tegen de tijd dat euro's kwamen ook nog niet heel bewust van geld. Terug rekenen vind ik dan ook zinloos.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  rapa nui vr 17 feb 2012 - 7:12

Ja, af en toe wel en ik weet inderdaad de wisselkoers nog uit mijn hoofd. Net als CKC2 reken ik af en toe mijn salaris nog eens om en voel me dan inderdaad ook wat rijker. Bij een mogelijke dure impulsaankoop reken ik ook nog wel eens om omdat het me dan wat meer aan het schrikken maakt.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  Terkina vr 17 feb 2012 - 13:17

Youandi schreef:Maar waarom ik dat doe, weet ik niet, want echt álles is verdubbeld qua prijs.
Nee hoor, want vroeger kostte een Happy Meal 7,95 in guldens en nu 3,95 in euro's Very Happy
Terkina
Terkina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 273
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 13:20

Terkina schreef:
Youandi schreef:Maar waarom ik dat doe, weet ik niet, want echt álles is verdubbeld qua prijs.
Nee hoor, want vroeger kostte een Happy Meal 7,95 in guldens en nu 3,95 in euro's Very Happy
lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  Mizz_S za 18 feb 2012 - 3:18

Nee nooit. En het slaat ook nergens op omdat het na 10 jaar niet meer realistisch is. De waarde van geld was 10 jaar gewoon heel anders dan nu. Als je bijvoorbeeld zegt, een broek was toen 50 gulden en nu 50 euro dus alles is verdubbeld, dan slaat dat nergens op want hadden we nog de gulden gehad dan was die broek misschien wel 100 gulden nu, maar misschien ook wel 200 gulden, of juist minder. Dat weet je toch niet.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Guldens - Pagina 2 Empty Re: Guldens

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum