Taarten Topique
+71
Roodkapje
Dora
Bruintje Beer
Aimee
sabje
Floor
mauwmauw
Blue flower
heartsdale
Theezakje13
joyce0606
TukTuk
Flower_L
norah
Stoplicht
*Noosa
Burn
love
CCC
ChocoChip
Tiara
Printje
Leine
Ibbeltje
Alex
Raven
SoGood
SarahKey
Puggle
-Ieniemienie-
applestar
poppetje
Lilypie
Penélope
Mamsie
Prosecco
Jade
aardbeitje
NoName88
Roos
JustMeDaan
ShallY
bolus26
Danielle1987
Fearie
firda
*Troela*
Tazz
Bosjesvrouw
Minx
Kaat
TGR
duckie
Summerlovin
liesje
Femmem
Highway
Angela_1986
Jerry
Monte
Elsje
Linnie1985
baboeska
Raindrop
flower
Lejow
Mida4you
_Femme
Ella
Rebecca
lyke
75 plaatsers
Pagina 35 van 40
Pagina 35 van 40 • 1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40
Re: Taarten Topique
Of gewoon mix voor chocoladebiscuit kopen
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Lejow schreef:Fearie, ik zet er altijd heel even een bakplaat op of iets, met een bakpapiertje er tussen.
Zodat hij wat platter wordt.
En de temperatuur geleidelijk op laten lopen tijdens het bakken, dan wordt de bolling sowieso al minder.
En met botercreme, eerst een flinke laag smeren met bc op kamertemperatuur, dan een half uurtje in de koelkast, goed uit laten harden. Dan uit de koelkast, taart op draaiplateau en de spatel er langs halen (ik gebruik altijd zo'n spatel met zon hoekje).
Wordt het dan niet klef?
Gast- Gast
Lejow schreef:Of gewoon mix voor chocoladebiscuit kopen
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Dus als ik cacao gebruik een extra ei erbij. Ik wil het eerst eens proberen met chocobiscuit en daarna een pak mix halen. Wil sowieso wat vaker een taartje maken, maar wel gelegenheden voor zoeken (alvast oefenen voor mijn bruidstaart).
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Lejow schreef:Ja, door de taart om te draaien en de onderkant te gebruiken als de bovenkant!
Aanitaa, je moet goed gebruik maken van een smoother hiermee kun je de luchtbellen er onder vandaan strijken en de marsepein strak om de taart heen krijgen. En je handen er een beetje omheen vouwen en strijken als kommetjes
Lejow, dat gebruik ik idd, dankje. Het lijkt soms net of ik te veel fondant heb zeg maar als je de lap weer optilt om glad te strijken. Ik realiseer me nu dat het ws de vorige iets is gaan scheuren door te veel crisco, maar dan nog is het een heel precies karwei.
Fearie, ik draai de taart ook gelijk om uit de oven, klein beetje aanduwen.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
O en dan ook een vraag van mij: hoe maken jullie huidskleur? En met bijvoorbeeld blosjes? Poeder oid? Ik wil Handy Manny maken en hij heeft van die schattige blosjes.
Gast- Gast
Ik maak huidskleur met de kleurstof peach van wilton.
En heb van dat eetbaar poeder in een beetje koper kleur, daar maak ik heel voorzichtig blosjes mee.
Make up kwastje (zon wat ronde bredere) er in dopen , beetje uitblazen en voorzichtig rondjes draaien.
En heb van dat eetbaar poeder in een beetje koper kleur, daar maak ik heel voorzichtig blosjes mee.
Make up kwastje (zon wat ronde bredere) er in dopen , beetje uitblazen en voorzichtig rondjes draaien.
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Ik maak huidskleur met de kleurstof peach van wilton.
Oké, dan ga ik dat is proberen!
Gast- Gast
Ik ga volgende week voor het eerst een stapeltaart(je) maken.
De onderste is een ronde vorm (doorsnede 25 cm) en daarboven op een vierkant (van 14 x 14, hoogte 6.5 cm)
Iemand nog extra tips?
En is er iemand bekend met (rol)fondant van Pettinice? Normaal gebruik ik fondant van FunCakes.
Als ie af is zet ik hem wel op facebook. Op 1 of andere manier kan ik hier geen foto's plaatsen. (misschien dat Lejow ze hier wil zetten als er meerdere benieuwd zijn naar het resultaat).
En dan nog een vraagje:
Ik lees regelmatig wat over Crisco (?), wat is dat en wat doe je ermee?
De onderste is een ronde vorm (doorsnede 25 cm) en daarboven op een vierkant (van 14 x 14, hoogte 6.5 cm)
Iemand nog extra tips?
En is er iemand bekend met (rol)fondant van Pettinice? Normaal gebruik ik fondant van FunCakes.
Als ie af is zet ik hem wel op facebook. Op 1 of andere manier kan ik hier geen foto's plaatsen. (misschien dat Lejow ze hier wil zetten als er meerdere benieuwd zijn naar het resultaat).
En dan nog een vraagje:
Ik lees regelmatig wat over Crisco (?), wat is dat en wat doe je ermee?
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Ja hoor, wil ik wel, als je me even helpt herinneren haha!
Het is zo makkelijk, rechtermuisknop op de foto op FB, afbeeldingslocatie kopieren (of iets dergelijks) en die hier plakken en dan er achter!
Crisco is plantaardig vet, dat smeer je op je werkblad zodat je marsepein / fondant niet blijft plakken.
Ik ken het van merk, pettinice, en volgens mij is dit uithardende fondant, maar dat weet ik even niet zeker.
Ik hou het altijd bij funcakes!
Tips:
Goed stutten!! Koop plastic douwels (lijken op van die dunne pvc buisjes), en steek er zeker 5 in (iedere hoek en in het midden). En gebruik een stevig karton voor de bovenste taart.
Het is zo makkelijk, rechtermuisknop op de foto op FB, afbeeldingslocatie kopieren (of iets dergelijks) en die hier plakken en dan er achter!
Crisco is plantaardig vet, dat smeer je op je werkblad zodat je marsepein / fondant niet blijft plakken.
Ik ken het van merk, pettinice, en volgens mij is dit uithardende fondant, maar dat weet ik even niet zeker.
Ik hou het altijd bij funcakes!
Tips:
Goed stutten!! Koop plastic douwels (lijken op van die dunne pvc buisjes), en steek er zeker 5 in (iedere hoek en in het midden). En gebruik een stevig karton voor de bovenste taart.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik heb al bamboe stokjes. Zijn die ook goed (die verkochten ze in de winkel ook)?
Wat moet ik erachter plakken bij het plaatsen van een foto? Want ik zie alleen maar zo een rood kruisje. Maar dan probeer ik het wel eerst zelf, lukt het niet schakel ik jou in.
Aaaahhh, ik gebruik altijd poedersuiker op mijn tafel/werkblad (moet ook wel zeggen dat ik als 'dek'laag altijd wit heb gebruikt, nu wil ik (zacht)rose, van daar pettinice (hij hard inderdaad meer uit dan FC, maar niet superveel (volgens de winkelmedewerkster)).
Wat moet ik erachter plakken bij het plaatsen van een foto? Want ik zie alleen maar zo een rood kruisje. Maar dan probeer ik het wel eerst zelf, lukt het niet schakel ik jou in.
Aaaahhh, ik gebruik altijd poedersuiker op mijn tafel/werkblad (moet ook wel zeggen dat ik als 'dek'laag altijd wit heb gebruikt, nu wil ik (zacht)rose, van daar pettinice (hij hard inderdaad meer uit dan FC, maar niet superveel (volgens de winkelmedewerkster)).
Dora- Kletskop
[ img] ervoor en [/ img] er achter (zie dat hij het net niet gepakt heeft). En dan zonder spaties.
En dan de link van je foto op facebook.
Ja, alleen die zijn wat dunner denk ik? maar 14 cm is niet zo groot, dus kom je met 5 stokjes prima uit.
En dan de link van je foto op facebook.
Ja, alleen die zijn wat dunner denk ik? maar 14 cm is niet zo groot, dus kom je met 5 stokjes prima uit.
Lejow- Lady Post-a-lot
Zit er veel voordeel aan Crisco ten opzichte van poedersuiker?
Lijkt mij dat je dan zo een vettig laagje krijgt. (anders maar even bestellen/aanschaffen in de winkel)
Ow en dan nog een vraagje: waar haal jij/jullie je spullen en nog eventuele must haves?
Ben mijn verjaardags-verlanglijstje aan het maken haha.
Lijkt mij dat je dan zo een vettig laagje krijgt. (anders maar even bestellen/aanschaffen in de winkel)
Ow en dan nog een vraagje: waar haal jij/jullie je spullen en nog eventuele must haves?
Ben mijn verjaardags-verlanglijstje aan het maken haha.
Dora- Kletskop
Dat vettige laagje valt wel mee, en komt bij mij altijd aan de 'binnenkant' van de taart, dus daar merk je niks van.
Het voordeel vind ik dat je geen vlekken ermee krijgt. en ik krijg mijn lap fondant makkelijker van mijn mat af als ik crisco gebruik dan als ik poedersuiker gebruik.
Ik koop al mijn taartspulletjes bij de leukste taarten shop, er zit er 1 heel dichtbij, soms bestel ik al van tevoren wat ik hebben wil, dan kan ze eventueel ook dingen bestellen die ze zelf in de winkel niet heeft, maar die de webshop wel heeft.
Het voordeel vind ik dat je geen vlekken ermee krijgt. en ik krijg mijn lap fondant makkelijker van mijn mat af als ik crisco gebruik dan als ik poedersuiker gebruik.
Ik koop al mijn taartspulletjes bij de leukste taarten shop, er zit er 1 heel dichtbij, soms bestel ik al van tevoren wat ik hebben wil, dan kan ze eventueel ook dingen bestellen die ze zelf in de winkel niet heeft, maar die de webshop wel heeft.
Ben even aan het proberen een foto te plaatsen, maar ik zie afbeeldingslocatie niet staan als ik op de rechtermuisknop duw....
Dora- Kletskop
Rebecca schreef:Dat vettige laagje valt wel mee, en komt bij mij altijd aan de 'binnenkant' van de taart, dus daar merk je niks van.
De taartenshop zit totaal niet in de buurt voor mij...
Dora- Kletskop
Ach en nu ben ik toch bezig met vragen stellen:
Waarvoor gebruiken jullie icing? (zie link: http://www.taartendecoratie.nl/86-icing-kant--klaar )
Waarvoor gebruiken jullie icing? (zie link: http://www.taartendecoratie.nl/86-icing-kant--klaar )
Dora- Kletskop
Ik klik met de rechtermuisknop op de foto, dan helemaal onderaan eigenschappen en dan staat er ongeveer halverwege het adres, die moet je hebben.
Icing gebruik ik om zwaardere decoraties vast te maken en ook hiervoor:
Voor dat laatste maak ik de icing (wel met mix) zelf.
Icing gebruik ik om zwaardere decoraties vast te maken en ook hiervoor:
Voor dat laatste maak ik de icing (wel met mix) zelf.
De eerste keren zal ik denk ik om te proberen een kant en klare halen.
Maar wow wat mooi, allemaal zelf gemaakt? En wat zul jij een vaste hand hebben zeg!
Er gaat nog iets fout met het plaatsen van de foto....
Maar als je er op drukt doet ie het wel?
Maar wow wat mooi, allemaal zelf gemaakt? En wat zul jij een vaste hand hebben zeg!
Er gaat nog iets fout met het plaatsen van de foto....
Maar als je er op drukt doet ie het wel?
Laatst aangepast door Teigertje op wo 8 aug 2012 - 10:47; in totaal 1 keer bewerkt
Dora- Kletskop
Leuke taart! Het plaatsen gaat bijna goed, alleen die img aan het eind moet zo: [/img], dan doet hij het wel.
Ja, allebei zelf gemaakt . Dat vaste hand valt wel mee, ik kan met vlagen een bibberhand hebben, en dan duurt het meestal wel even voor dat overgaat. Het is wel echt een concentratieklusje, maar ik vind het helemaal super om te doen en zo'n mooi resultaat!
Ja, allebei zelf gemaakt . Dat vaste hand valt wel mee, ik kan met vlagen een bibberhand hebben, en dan duurt het meestal wel even voor dat overgaat. Het is wel echt een concentratieklusje, maar ik vind het helemaal super om te doen en zo'n mooi resultaat!
heb er alleen altijd wat bobbels/deukjes inzitten...
gebruik banketbakkersroom (van FunCakes), hou zelf niet zo van botercreme.
gebruik banketbakkersroom (van FunCakes), hou zelf niet zo van botercreme.
Dora- Kletskop
Op mijn werk, je ziet de zakken sla liggen.
Dora- Kletskop
Nog een vraagje,
als ik hem wil versieren/decoreren met echte bloemen, waar moet ik dan op letten?
En welke verhoudingen moet ik nemen bij het vierkantje van 14 x 14 (x 6.5) Ik kan het in het tabel (die link die op pagina 1 of 2 staat, van het taartenforum) niet echt vinden.
als ik hem wil versieren/decoreren met echte bloemen, waar moet ik dan op letten?
En welke verhoudingen moet ik nemen bij het vierkantje van 14 x 14 (x 6.5) Ik kan het in het tabel (die link die op pagina 1 of 2 staat, van het taartenforum) niet echt vinden.
Laatst aangepast door Teigertje op wo 8 aug 2012 - 11:54; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Nog een vraag)
Dora- Kletskop
Teigertje, als je niet van botercreme houdt, zou ik afsmeren met witte chocolade pasta. Banketbakkersroom is niet geschikt om mee af te smeren omdat het te veel vocht bevat.
Als je gaat werken met echte bloemen moet je goed opletten dat de bloemen geen contact maken met je taart. Steeltjes goed ingepakt in van die speciale buisjes. Er zijn ook wel voedselveilige/eetbare bloemen, misschien dat je daar wat mee kan?
En de tabel voor je kleine vierkante taartje kan ik niet vinden, misschien kan je zelf de verhoudingen uitrekenen met deze tabellen:
http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen
En dan die van 20 cm :4 x 3? Afronden naar boven.
Als je gaat werken met echte bloemen moet je goed opletten dat de bloemen geen contact maken met je taart. Steeltjes goed ingepakt in van die speciale buisjes. Er zijn ook wel voedselveilige/eetbare bloemen, misschien dat je daar wat mee kan?
En de tabel voor je kleine vierkante taartje kan ik niet vinden, misschien kan je zelf de verhoudingen uitrekenen met deze tabellen:
http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen
En dan die van 20 cm :4 x 3? Afronden naar boven.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Kun je een stapeltaart ook nog in elkaar zetten als een taart in de vriezer heeft gezeten? Ik wil voor onze bruiloft zelf een stapeltaart maken, maar hij moet dan vlak voor de tijd (een dag ongeveer) in elkaar gezet worden, want gestapeld gaat niet passen lijkt me
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Pagina 35 van 40 • 1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
Pagina 35 van 40
Permissies van dit forum: