Taarten Topique
+71
Roodkapje
Dora
Bruintje Beer
Aimee
sabje
Floor
mauwmauw
Blue flower
heartsdale
Theezakje13
joyce0606
TukTuk
Flower_L
norah
Stoplicht
*Noosa
Burn
love
CCC
ChocoChip
Tiara
Printje
Leine
Ibbeltje
Alex
Raven
SoGood
SarahKey
Puggle
-Ieniemienie-
applestar
poppetje
Lilypie
Penélope
Mamsie
Prosecco
Jade
aardbeitje
NoName88
Roos
JustMeDaan
ShallY
bolus26
Danielle1987
Fearie
firda
*Troela*
Tazz
Bosjesvrouw
Minx
Kaat
TGR
duckie
Summerlovin
liesje
Femmem
Highway
Angela_1986
Jerry
Monte
Elsje
Linnie1985
baboeska
Raindrop
flower
Lejow
Mida4you
_Femme
Ella
Rebecca
lyke
75 plaatsers
Pagina 34 van 40
Pagina 34 van 40 • 1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40
Re: Taarten Topique
Zorg dat je een vorm hebt waarin ze kunnen drogen, bijvoorbeeld een lege eierdoos waar je ze in kan leggen, of kleine kommetjes ofzo. En dan veeeeel geduld hebben, zodat ze echt goed kunnen drogen.
Thnx! Dat droogt dus nog wel goed? Ik vind ze slap nog, ondanks de gumpaste. Ik meen dat dat sneller uit harde dan fondant met tylose.
Ik ga denk ik straks nog maar een paar alleen met gumpaste maken, dat heb ik nog over van gisteren. Heb het idee dat het niet goed gemengd heeft met elkaar.
Ik ga denk ik straks nog maar een paar alleen met gumpaste maken, dat heb ik nog over van gisteren. Heb het idee dat het niet goed gemengd heeft met elkaar.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10
Je kan ook alleen gumpaste gebruiken, dat is alleen iets minder lekker om te eten. Ik heb dat laatst gebruikt om vlinders mee te maken, werd erg mooi! Je kan dat dan ook superdun uitrollen, geldt overigens ook voor 50/50 fondant/gumpaste, dat kun je veel dunner uitrollen dan normaal, misschien wil dat nog wel helpen, dat droogt dan sneller.
Ik heb idd vlinders gemaakt met elk de helft, die zijn wel goed gedroogd, maar die had ik ook in een vorm gelegd, en dat lukte niet bij die kleine bloemetjes. Ga vanmiddag even een paar met gumpaste maken, thnx.
Tiara- Kletskop
Is het nog gelukt met je taart Anita?
Ik had vandaag weer een opdracht. Deze keer voor vreemden, dus dat vind ik toch altijd wel extra spannend.
Simpel meptaartje:
En de taart zelf:
Ik had vandaag weer een opdracht. Deze keer voor vreemden, dus dat vind ik toch altijd wel extra spannend.
Simpel meptaartje:
En de taart zelf:
Wat leuk Rebecca!
Ik wil binnenkort ook eens een stapeltaart proberen, heb ik nog niet gemaakt.
Ik wil binnenkort ook eens een stapeltaart proberen, heb ik nog niet gemaakt.
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Ja ik wil mij binnenkort ook wagen aan een stapeltaart en dat heb ik ook nog nooit gemaakt. Ben benieuwd!
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Bumba taart voor de verjaardag van mijn dochter, 2 jaar
Mida4you- Ratel
Wat een mooie, schattige taart Mirjam! Heb je die roosjes zelf gemaakt?!
Zijn jullie al bekend met 'the mat'?!
De mat waar je je fondant of marsepein in uitrolt en dan zo op de taart legt?! Wil er misschien 1 gaan kopen maar ben benieuwd naar de reacties van mensen die m al hebben!
Zijn jullie al bekend met 'the mat'?!
De mat waar je je fondant of marsepein in uitrolt en dan zo op de taart legt?! Wil er misschien 1 gaan kopen maar ben benieuwd naar de reacties van mensen die m al hebben!
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Ik heb ook weer taarten gemaakt voor S. en D. hun verjaardag.
Dit is het resultaat:
Voor D. zijn 1e verjaardag
Voor S. haar 3e verjaardag:
Dit is het resultaat:
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Rebecca schreef:Is het nog gelukt met je taart Anita?
Simpel meptaartje:
En de taart zelf:
Mooi Rebecca! Ja hij is helemaal goed gelukt vind ik zelf Iedereen vond ze ook echt heerlijk. Vind het alleen wel moeilijk om het fondant er netjes om te krijgen aan de zijkanten, vaak is mijn geduld dan op haha. Heb soms net t idee dat ik fondant over heb zeg maar.
Tiara- Kletskop
Mirjam4you schreef:
Prachtig strak! Zo zie je ze niet vaak!
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Bruintje Beer schreef:Ik heb ook weer taarten gemaakt voor S. en D. hun verjaardag.
Dit is het resultaat:
Wauw, die 1 is echt heel leuk!
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Highway schreef:Mirjam4you schreef:
Prachtig strak! Zo zie je ze niet vaak!
dank je highway!!
Mida4you- Ratel
Mirjam4you, heb je nog tips dat je je taart zo mooi strak krijgt?
Tiara- Kletskop
aanitaa schreef:Mirjam4you, heb je nog tips dat je je taart zo mooi strak krijgt?
hoi aanitaa, ik heb eigenlijk geen tips. moet ook eerlijk zeggen dat het de ene keer beter lukt dan de andere keer. ik gebruik wel altijd een smoother om het aan te drukken en plat te maken
Mida4you- Ratel
.
Laatst aangepast door Shoesdontlie op vr 10 aug 2012 - 19:54; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Mijn taart wordt altijd iets bol van boven als ik hem bak, ik gebruik een springvorm van 26 cm. Iemand tips om dat te voorkomen (is het uberhaupt te voorkomen)?
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Ja, door de taart om te draaien en de onderkant te gebruiken als de bovenkant!
Aanitaa, je moet goed gebruik maken van een smoother hiermee kun je de luchtbellen er onder vandaan strijken en de marsepein strak om de taart heen krijgen. En je handen er een beetje omheen vouwen en strijken als kommetjes
Aanitaa, je moet goed gebruik maken van een smoother hiermee kun je de luchtbellen er onder vandaan strijken en de marsepein strak om de taart heen krijgen. En je handen er een beetje omheen vouwen en strijken als kommetjes
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Maar dan wiebelt de taart toch doordat ie bol is van onderen?
Ik gebruik zelf een spatel als smoother, krijg de fondant er nog niet altijd helemaal strak omheen maar het is te doen. Morgen en vrijdag ga ik D's verjaardagstaart maken (de 2e). De voetbaltaart is redelijk geworden (best moeilijk die voetbalvakjes maken)
Ik gebruik zelf een spatel als smoother, krijg de fondant er nog niet altijd helemaal strak omheen maar het is te doen. Morgen en vrijdag ga ik D's verjaardagstaart maken (de 2e). De voetbaltaart is redelijk geworden (best moeilijk die voetbalvakjes maken)
Fearie- Ratel
En niet teveel botercreme gebruiken, dat deed ik in het begin maar dat werd er niet mooier op.
Ik heb de laatste keren chocopasta gebruikt maar dat is ook echt wereldspul om strak af te smeren!!
Ik heb de laatste keren chocopasta gebruikt maar dat is ook echt wereldspul om strak af te smeren!!
Gast- Gast
Ik wil trouwens bij deze taart een chocoladebiscuitcake maken, op 600 gr mix hoeveel cacao zou daar bij in moeten?
Fearie- Ratel
Fearie schreef:Ik wil trouwens bij deze taart een chocoladebiscuitcake maken, op 600 gr mix hoeveel cacao zou daar bij in moeten?
6 theelepels zou ik doen.
Gast- Gast
Fearie, ik zet er altijd heel even een bakplaat op of iets, met een bakpapiertje er tussen.
Zodat hij wat platter wordt.
En de temperatuur geleidelijk op laten lopen tijdens het bakken, dan wordt de bolling sowieso al minder.
En met botercreme, eerst een flinke laag smeren met bc op kamertemperatuur, dan een half uurtje in de koelkast, goed uit laten harden. Dan uit de koelkast, taart op draaiplateau en de spatel er langs halen (ik gebruik altijd zo'n spatel met zon hoekje).
Zodat hij wat platter wordt.
En de temperatuur geleidelijk op laten lopen tijdens het bakken, dan wordt de bolling sowieso al minder.
En met botercreme, eerst een flinke laag smeren met bc op kamertemperatuur, dan een half uurtje in de koelkast, goed uit laten harden. Dan uit de koelkast, taart op draaiplateau en de spatel er langs halen (ik gebruik altijd zo'n spatel met zon hoekje).
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
En een extra ei! Anders wordt het heel droog...
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Pagina 34 van 40 • 1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
Pagina 34 van 40
Permissies van dit forum: