Door handige truc NS betere prestatiecijfers
+2
Roza
Huppekee
6 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Door handige truc NS betere prestatiecijfers
Ik vind dat je zelf nu wel erg negatief bent. Ik zie ook mooie dingen zoals dat half Friesland samenwerkt om alle sneeuw weg te geven, dat mensen de deur voor elkaar open houden in de tram zodat ze die toch halen en tja, elkaar helpen als iemand die OVchip niet begrijpt... Politiek is een lastige. Ik vraag me af of die ooit iedereen blij kunnen maken. Dat is volgens mij onmogelijk. Is het niet menselijk om af en toe te willen zeuren? Daar moet je dan niet gelijk al het mooie van ons land vergeten. Ik vind dat we in een heel mooi land wonen waar nog genoeg goeds te vinden is.
Daarnaast kan ik me ook niet vinden in de openingspost dus spreek alsjeblieft niet gelijk voor heel Nederland alsof je de enige bent die het er niet mee eens is. Ik denk dat je iets te fel reageert nu. Of deed ik dat ook? Hmmm... Tijd om naar bed te gaan denk ik .
Daarnaast kan ik me ook niet vinden in de openingspost dus spreek alsjeblieft niet gelijk voor heel Nederland alsof je de enige bent die het er niet mee eens is. Ik denk dat je iets te fel reageert nu. Of deed ik dat ook? Hmmm... Tijd om naar bed te gaan denk ik .
Gast- Gast
Ik ben niet "met z'n allen", ik ben met mezelf. Ik heb 9 van de 10 keer vertraging. Is het niet door de sneeuw, dan zijn er werkzaamheden, dan is er ergens anders in het land een aanrijding waardoor utrecht plat ligt, dan is er geen machinist of ook al eens gebeurd: schapen op het spoor. Natuurlijk wil ik niet dat er gereden wordt als het niet kan of als het gevaarlijk is. Dat betekent echter niet, dat ik er niet van mag balen.Roza schreef:Nee, natuurlijk tellen ze treinen met 3 minuten vertraging niet mee, dat is nu eenmaal hun marge.Rijden bij jou de bussen stipt op tijd? Hier niet, standaart 5 á 10 minuten vertraging. En weet je, daar hoor je niemand over. Ja, nog nooit een bus gemist tenzij het mijn eigen schuld is. Dus ik hoef niet te klagen over bussen. Hier hebben we juist hele coole buschauffeurs die je privéliftjes geven.girli schreef:Ik heb altijd het gevoel dat dat het enige is wat ze doen bij de NS, verhaaltje zo draaien dat het voordelig is voor de NS zelf en een goede reden om de prijzen omhoog te gooien.
@ Zusje, aan de ene kant ben ik het met je eens dat het winterweer maar een aantal dagen per jaar is en dat het geen groot effect moet hebben op de cijfers. Echter, dit is niet het enige 'trucje' wat ze toepassen.Zo schijnen ze ook treinen die 3 min. te laat zijn niet mee te tellen in de cijfers (vertraging geldt pas vanaf 5 min.) en dat hele korte trajecten ook niet tellen, want die waren nietszeggend. 3 min. te laat is ook te laat en regelmatig missen mensen hun aansluiting daardoor.
Ze lijken overal wel smoesjes voor te hebben en dat stoort me. Ze zeggen nooit van: het is inderdaad onze schuld, onze excuses hiervoor.
Of de taxi's. Daar maak ik geen gebruik van, dus geen ervaring. Die kun je best reserveren voor bijvoorbeeld 10 uur 's avonds, maar wedden dat die pas om half 11 komt. En ook daar hoor je niemand over. Waarom met z'n allen zo zeuren op de NS? Bij geen 1 bedrijf qua openbaar vervoer gaat het goed. Waarom zeurt niemand daar over? Omdat we kuddevolk zijn en daarom maar achter de rest aan lopen die zeuren op de NS? Ik ga zelden met de trein, en heb gelukkig amper last van vertraging. Ik heb meer last van de bussen die niet op tijd rijden. En van de files op de weg.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ik 'klaag' ook over stadsbussen, niet alleen over de NS hoor Ik ga eigenlijk bijna altijd fietsen ipv met de bus, maar de enkele keer dat ik toch een stadsbus neem, gaat het bijna altijd fout Of de bus stopt niet, omdat 'ie al vol zit (dat verwacht je niet op zondagochtend), of de bus die 1x per uur rijdt komt niet opdagen, omdat de chauffeur zich verslapen had (dit was de laatste keer dat ik met een stadsbus naar het station wilde, ga nu toch altijd maar weer fietsen).
Reizen met de trein vind ik eigenlijk heel fijn, ik heb wel eens flinke vertragingen gehad, maar meestal gaat het gewoon goed. Ik vind het alleen wel veel te duur. Als ik samen met mijn vriend naar Den Haag ga is het voor ons goedkoper om met de auto te gaan (en dat met die enorme benzineprijzen!). Dat vind ik wel jammer eigenlijk.
Reizen met de trein vind ik eigenlijk heel fijn, ik heb wel eens flinke vertragingen gehad, maar meestal gaat het gewoon goed. Ik vind het alleen wel veel te duur. Als ik samen met mijn vriend naar Den Haag ga is het voor ons goedkoper om met de auto te gaan (en dat met die enorme benzineprijzen!). Dat vind ik wel jammer eigenlijk.
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
+1Roza schreef:Zusje schreef:Zo Roza, jij bent ook lekker fel vandaag
Ik ben het gemekker in Nederland een beetje zat geloof ik. We zoeken altijd iemand om op de te zeiken. De premier als het met NL niet goed gaat, de NS als de treinen eventjes 2 dagen niet perfect rijden, Piet Paulusma als de Elfstedentocht niet doorgaat en ga zo maar door. Wáárom moet er altijd gezeurd worden? Waarom moet er altijd geklaagd worden? Wie wordt daar in hemelsnaam vrolijker van? En ja, ik zeur ook af en toe. Wie niet? Maar mensen die alleen maar op de NS zeuren in dit geval, hebben zich blijkbaar niet goed ingelezen. Er zit meer achter dan alleen de NS. En daar hoor je niemand over.
En zo gaat het met veel meer dingen. Maargoed.
Gast- Gast
Mee eens. Bovendien is de NS vaak zo netjes om de aansluitende trein dan even te laten wachten.Zusje schreef:Ik vind het wel Nederlands gemierenneuk om te zeiken over 3 minuten sorry hoor. Idd goed klote als iemand daardoor een aansluiting mist maar dan was het al net aan natuurlijk... Het blijft nu eenmaal verkeer en dat is nooit 100% te controleren. In het verkeer (auto) zit ook een marge van een paar km te hard rijden bv wat is toegestaan. Ik vind dat niet meer dan logisch.
Gast- Gast
Dat is waar, maar al die treinen van andere maatschappijen wachten helaas niet. Ook met in- en uitchecken is het lastig. Je kunt niet even rennen naar je volgende trein, want je moet eerst uitchecken bij NS en dan inchecken bij bijvoorbeeld Arriva. En dan staan die paaltjes van Arriva ook nog niet eens altijd op de juiste route. Wat mij betreft wordt alles gewoon weer NS, heb je dat gedoe in ieder geval nietBruce schreef:Mee eens. Bovendien is de NS vaak zo netjes om de aansluitende trein dan even te laten wachten.Zusje schreef:Ik vind het wel Nederlands gemierenneuk om te zeiken over 3 minuten sorry hoor. Idd goed klote als iemand daardoor een aansluiting mist maar dan was het al net aan natuurlijk... Het blijft nu eenmaal verkeer en dat is nooit 100% te controleren. In het verkeer (auto) zit ook een marge van een paar km te hard rijden bv wat is toegestaan. Ik vind dat niet meer dan logisch.
Suus- Lady Post-a-lot
Maar in dat geval heb je dan waarschijnlijk geen officiële overstap. Een officiële overstap is dacht ik minimaal 5 minuten, tenzij de trein waarop je overstapt naast de trein waar je instapt stopt, zoals vaak in Eindhoven of in Amersfoort het geval is.Suus schreef:Dat is waar, maar al die treinen van andere maatschappijen wachten helaas niet. Ook met in- en uitchecken is het lastig. Je kunt niet even rennen naar je volgende trein, want je moet eerst uitchecken bij NS en dan inchecken bij bijvoorbeeld Arriva. En dan staan die paaltjes van Arriva ook nog niet eens altijd op de juiste route. Wat mij betreft wordt alles gewoon weer NS, heb je dat gedoe in ieder geval nietBruce schreef:Mee eens. Bovendien is de NS vaak zo netjes om de aansluitende trein dan even te laten wachten.Zusje schreef:Ik vind het wel Nederlands gemierenneuk om te zeiken over 3 minuten sorry hoor. Idd goed klote als iemand daardoor een aansluiting mist maar dan was het al net aan natuurlijk... Het blijft nu eenmaal verkeer en dat is nooit 100% te controleren. In het verkeer (auto) zit ook een marge van een paar km te hard rijden bv wat is toegestaan. Ik vind dat niet meer dan logisch.
Gast- Gast
Normaal wel, maar bij vertraging is die 5 minuten zo voorbij natuurlijk.Bruce schreef:Maar in dat geval heb je dan waarschijnlijk geen officiële overstap. Een officiële overstap is dacht ik minimaal 5 minuten, tenzij de trein waarop je overstapt naast de trein waar je instapt stopt, zoals vaak in Eindhoven of in Amersfoort het geval is.Suus schreef:Dat is waar, maar al die treinen van andere maatschappijen wachten helaas niet. Ook met in- en uitchecken is het lastig. Je kunt niet even rennen naar je volgende trein, want je moet eerst uitchecken bij NS en dan inchecken bij bijvoorbeeld Arriva. En dan staan die paaltjes van Arriva ook nog niet eens altijd op de juiste route. Wat mij betreft wordt alles gewoon weer NS, heb je dat gedoe in ieder geval nietBruce schreef:Mee eens. Bovendien is de NS vaak zo netjes om de aansluitende trein dan even te laten wachten.Zusje schreef:Ik vind het wel Nederlands gemierenneuk om te zeiken over 3 minuten sorry hoor. Idd goed klote als iemand daardoor een aansluiting mist maar dan was het al net aan natuurlijk... Het blijft nu eenmaal verkeer en dat is nooit 100% te controleren. In het verkeer (auto) zit ook een marge van een paar km te hard rijden bv wat is toegestaan. Ik vind dat niet meer dan logisch.
Suus- Lady Post-a-lot
Ik maak bijna geen gebruik van het openbaar vervoer, maar als ik er wel gebruik van maak, is er altijd wel iets aan de hand. Ik kan de frustraties wel voorstellen. Ik vermijd daarom liever het OV en ga wel met de auto. Ik vind het wel ongelofelijk van die bonussen, maar dat vind ik ook in andere bedrijfstakken.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Suus schreef:Normaal wel, maar bij vertraging is die 5 minuten zo voorbij natuurlijk.Bruce schreef:Maar in dat geval heb je dan waarschijnlijk geen officiële overstap. Een officiële overstap is dacht ik minimaal 5 minuten, tenzij de trein waarop je overstapt naast de trein waar je instapt stopt, zoals vaak in Eindhoven of in Amersfoort het geval is.
Ze bedoelt een officiële overstap. Daarbij is een bepaalde marge denk ik zo. Is toch ook vaak zo als je informatie opvraagt je een bepaalde overstap toegewezen krijgt. Dan, soms als je snel loopt, dan blijkt er ineens toch nog een trein eerder te zijn. Ik heb dat altijd als ik vanaf Capelle ad IJssel via Gouda naar Den Haag ga. Ik krijg die trein nooit bij de informatie te zien omdat de overstaptijd gewoon heel erg kort is.
Gast- Gast
Ik bedoelde wel een overstap die wordt gemeld als je op ns.nl kijkt, maar volgens mij houden NS en Arriva gewoon niet altijd rekening met elkaar. En het kan veel tijd kosten als je moet uitchecken en daarna inchecken bij een andere paal die niet in de buurt staat.Zusje schreef:Suus schreef:Normaal wel, maar bij vertraging is die 5 minuten zo voorbij natuurlijk.Bruce schreef:Maar in dat geval heb je dan waarschijnlijk geen officiële overstap. Een officiële overstap is dacht ik minimaal 5 minuten, tenzij de trein waarop je overstapt naast de trein waar je instapt stopt, zoals vaak in Eindhoven of in Amersfoort het geval is.
Ze bedoelt een officiële overstap. Daarbij is een bepaalde marge denk ik zo. Is toch ook vaak zo als je informatie opvraagt je een bepaalde overstap toegewezen krijgt. Dan, soms als je snel loopt, dan blijkt er ineens toch nog een trein eerder te zijn. Ik heb dat altijd als ik vanaf Capelle ad IJssel via Gouda naar Den Haag ga. Ik krijg die trein nooit bij de informatie te zien omdat de overstaptijd gewoon heel erg kort is.
Maar goed, ik heb er bijna nooit last van hoor, ik neem dus vaak de auto
Suus- Lady Post-a-lot
Ja ik begrijp wel dat ze niet met iedereen en alles rekening kunnen houden. Door later te vertrekken mist iemand anders wellicht natuurlijk weer een aansluiting. Is er niet iets van een ideeënbus of zo daar op dat station te vinden? Als niemand het aangeeft veranderd het ook nooit. Ik vind dat overigens verder niks te maken hebben met of de treinen op tijd rijden, maar goed.
Gast- Gast
Ik vind ´De Nederlanders hebben altijd wat te zeiken´ eigenlijk uit de zelfde categorie als het gezeur over de NS. Beide wordt snel en vaak geroepen, maar de vraag is of het wel terecht is. Wat zusje ook al schreef, er zijn genoeg positieve dingen de benoemen. Je moet ze alleen willen zien. Ik ervaar het helemaal niet zo, dat er altijd maar geklaagd en gezeurd wordt.Zelda schreef:+1Roza schreef:Zusje schreef:Zo Roza, jij bent ook lekker fel vandaag
Ik ben het gemekker in Nederland een beetje zat geloof ik. We zoeken altijd iemand om op de te zeiken. De premier als het met NL niet goed gaat, de NS als de treinen eventjes 2 dagen niet perfect rijden, Piet Paulusma als de Elfstedentocht niet doorgaat en ga zo maar door. Wáárom moet er altijd gezeurd worden? Waarom moet er altijd geklaagd worden? Wie wordt daar in hemelsnaam vrolijker van? En ja, ik zeur ook af en toe. Wie niet? Maar mensen die alleen maar op de NS zeuren in dit geval, hebben zich blijkbaar niet goed ingelezen. Er zit meer achter dan alleen de NS. En daar hoor je niemand over.
En zo gaat het met veel meer dingen. Maargoed.
Gast- Gast
Ik ben het niet met alle reacties eens. Mijn lontje is redelijk lang en ik kan me zeker ergeren als mensen bij 5 of 10 minuten vertraging beginnen te zeuren. Maar ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat het helemaal fout loopt en die dingen zijn op een gegeven moment niet meer goed te praten.
Tussen Utrecht en Arnhem geen treinen, word je via Den Bosch/Nijmegen gestuurd. Kom je aan in Den Bosch, blijken er helemaal geen treinen naar Nijmegen te gaan. Of continue aankondigen dat de trein over 5 minuten aankomt op spoor blabla, en na een aantal oproepen, blijkt er helemaal geen trein te komen. Dat soort dingen wisten ze dan allang, je maakt mij niet wijs dat die trein opeens is verdwenen. Ja, kan gebeuren, maar niet steeds weer. Ik heb het eerlijk gezegd te vaak meegemaakt en ben dan ook snel geïrriteerd als het weer eens fout loopt bij de NS. Op de kleine vertragingen na, dat kan gebeuren. Springers kan de NS ook weinig aan doen, en ik vind ook dat ze dan altijd wel goed handelen door vrij snel bussen in te zetten.
Ik vind ook niet dat ik hierin verbitterd ben, of het maar zeg om wat te zeuren te hebben. Ik heb er echt last van, het is gewoon irritant. En in de winter steeds langer dan een halfuur in de kou wachten, doe je ook niet voor je lol.
De NS moet wel haar klanten blijven informeren en de juiste informatie geven. Als er steeds andere informatie wordt doorgegeven (en de site klopt niet met de oproepen op het station), dan ga ik het op een gegeven moment af doen als bullshit, ik geloof er dan nog maar weinig van.
En mocht Nederland een niet door NS gehouden onderzoek willen inzien, ik heb er nog eentje liggen die ik zelf heb gedaan.
Tussen Utrecht en Arnhem geen treinen, word je via Den Bosch/Nijmegen gestuurd. Kom je aan in Den Bosch, blijken er helemaal geen treinen naar Nijmegen te gaan. Of continue aankondigen dat de trein over 5 minuten aankomt op spoor blabla, en na een aantal oproepen, blijkt er helemaal geen trein te komen. Dat soort dingen wisten ze dan allang, je maakt mij niet wijs dat die trein opeens is verdwenen. Ja, kan gebeuren, maar niet steeds weer. Ik heb het eerlijk gezegd te vaak meegemaakt en ben dan ook snel geïrriteerd als het weer eens fout loopt bij de NS. Op de kleine vertragingen na, dat kan gebeuren. Springers kan de NS ook weinig aan doen, en ik vind ook dat ze dan altijd wel goed handelen door vrij snel bussen in te zetten.
Ik vind ook niet dat ik hierin verbitterd ben, of het maar zeg om wat te zeuren te hebben. Ik heb er echt last van, het is gewoon irritant. En in de winter steeds langer dan een halfuur in de kou wachten, doe je ook niet voor je lol.
De NS moet wel haar klanten blijven informeren en de juiste informatie geven. Als er steeds andere informatie wordt doorgegeven (en de site klopt niet met de oproepen op het station), dan ga ik het op een gegeven moment af doen als bullshit, ik geloof er dan nog maar weinig van.
En mocht Nederland een niet door NS gehouden onderzoek willen inzien, ik heb er nog eentje liggen die ik zelf heb gedaan.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
» Een betere wereld, begint bij jezelf..
» Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting
» "handige" papa's...
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
» Een betere wereld, begint bij jezelf..
» Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting
» "handige" papa's...
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: