Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht!

+2
studiebol
Lejow
6 plaatsers

Ga naar beneden

Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht! Empty Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht!

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 0:24

Omdat mijn man en ik elke keer ruzie maken over de inrichting van ons huis en we toch zat kamers hebben, hebben we besloten dat we elk een eigen werkkamer krijgen en die helemaal zélf mogen inrichting. Jeeeej (of vinden jullie dit raar?).

Ik werk de helft van de dag thuis en heb ook besprekingen hier met collega's. Ik krijg de hele zolder. Er moet genoeg plek zijn voor boeken, er komt linksachter een grote werkplaat, met een hoek erin zeg maar vanaf de balken tot aan het raam en voor de rest geen idee...

Wat zouden jullie ermee doen? De foto's zijn gemaakt vanaf de (vaste) trap .

Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht! 34634_1513105437419_1527916547_1258724_5020175_n

Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht! 74809_1650167343881_1527916547_1570991_4378081_n

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht! Empty Re: Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht!

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 0:28

Oooh dat vind ik echt helemaal niet raar! Wij willen dat later ook heel graag en ik weet al helemaal hoe ik het in ga richten (met alles wat mijn vriend stom vind :P).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht! Empty Re: Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht!

Bericht  Lejow zo 9 jan 2011 - 0:30

Ik heb geen idee.. Wil alleen maar even zeggen dat ik het een mega goed idee vind Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht! Empty Re: Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht!

Bericht  studiebol zo 9 jan 2011 - 0:31

Ik zou er een mooie laminaat vloer in leggen, dat oogt meteen al netter! Misschien een muur een kleurtje geven? Weet natuurlijk niet waar je van houd en het moet niet TE zijn omdat je er nog moet werken, en dan zou ik ergens een mooie boekenkast kopen of zelf maken die dan genoeg ruimte heeft voor al je boeken.
Ook zal ik een lekkere stoel kopen, die fijner zit dan je bureau stoel, waar je gewoon ff lekker in kan gaan zitten als je alleen iets moet lezen. En omdat je collega's ook komen, zou ik een lange tafel kopen met stoelen waar je dan goed aan kan zitten met zijn allen...

Maar ik ben erg slecht in ruimte inschatten vanaf een foto dus misschien past het allemaal niet wat ik heb bedacht Very Happy
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht! Empty Re: Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht!

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 0:32

Ik vind het serieus een MEGA opluchting dat jullie dit niet raar vinden. Ik had zoiets van...dat klinkt al bijna naar een eerste stap tot huisgenoten worden maar er komen geen kledingkasten of bedden in onze kamers. We hebben een totaal andere smaak en hebben nu al 10 x KNALLENDE ruzies gehad over LED verlichting en PIP studie behang. Nu kwam man gister met dit idee en eerst vond ik het maar stom...we wonen hier toch zeker samen, maar we hebben 4 kamers en nu dus 2 kamers leegstaan en gewoon alles van werkspullen laten slingeren, collega's kunnen uitnodigen zonde rekening te hoeven houden en alles inrichten zoals hij het stom vind, wordt steeds aanlokkelijker!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht! Empty Re: Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht!

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 0:34

studiebol schreef:Ik zou er een mooie laminaat vloer in leggen, dat oogt meteen al netter! Misschien een muur een kleurtje geven? Weet natuurlijk niet waar je van houd en het moet niet TE zijn omdat je er nog moet werken, en dan zou ik ergens een mooie boekenkast kopen of zelf maken die dan genoeg ruimte heeft voor al je boeken.
Ook zal ik een lekkere stoel kopen, die fijner zit dan je bureau stoel, waar je gewoon ff lekker in kan gaan zitten als je alleen iets moet lezen. En omdat je collega's ook komen, zou ik een lange tafel kopen met stoelen waar je dan goed aan kan zitten met zijn allen...

Maar ik ben erg slecht in ruimte inschatten vanaf een foto dus misschien past het allemaal niet wat ik heb bedacht Very Happy

De zolder is 40m2, je ziet maar de helft ongeveer op de foto...hij is echt mega dus dat kan allebei! Ik wil idd laminaat nemen...ik twijfel nog...of wit laminaat en een donkere houten bureaublad of juist een donkere rustikalere vloer en witte hoogglans meubelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht! Empty Re: Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht!

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 0:35

mozzarella schreef:Ik vind het serieus een MEGA opluchting dat jullie dit niet raar vinden. Ik had zoiets van...dat klinkt al bijna naar een eerste stap tot huisgenoten worden maar er komen geen kledingkasten of bedden in onze kamers. We hebben een totaal andere smaak en hebben nu al 10 x KNALLENDE ruzies gehad over LED verlichting en PIP studie behang. Nu kwam man gister met dit idee en eerst vond ik het maar stom...we wonen hier toch zeker samen, maar we hebben 4 kamers en nu dus 2 kamers leegstaan en gewoon alles van werkspullen laten slingeren, collega's kunnen uitnodigen zonde rekening te hoeven houden en alles inrichten zoals hij het stom vind, wordt steeds aanlokkelijker!

Muhaha herkenbaar. Wij hebben alleen nog niet genoeg kamers in dit huis :P Maar anders had ik het allang gedaan. Dus nee je bent echt niet raar Wink

Ik wil in mijn toekomstige werkkamer veel wit, een muur oudroze en Riviera Maison spulletjes Very Happy En planken aan de muur (dat wil mijn vriend niet? snap niet waarom). Maar verder wonen wij erg gelukkig samen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht! Empty Re: Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht!

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 0:36

mozzarella schreef:

De zolder is 40m2, je ziet maar de helft ongeveer op de foto...hij is echt mega dus dat kan allebei! Ik wil idd laminaat nemen...ik twijfel nog...of wit laminaat en een donkere houten bureaublad of juist een donkere rustikalere vloer en witte hoogglans meubelen.

Ik vind dat laatste persoonlijk handiger. En op wit laminaat zie je ALLES (wij hebben het in de slaapkamer, het is prachtig maar echt niet praktisch).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht! Empty Re: Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht!

Bericht  studiebol zo 9 jan 2011 - 0:40

mozzarella schreef:
studiebol schreef:Ik zou er een mooie laminaat vloer in leggen, dat oogt meteen al netter! Misschien een muur een kleurtje geven? Weet natuurlijk niet waar je van houd en het moet niet TE zijn omdat je er nog moet werken, en dan zou ik ergens een mooie boekenkast kopen of zelf maken die dan genoeg ruimte heeft voor al je boeken.
Ook zal ik een lekkere stoel kopen, die fijner zit dan je bureau stoel, waar je gewoon ff lekker in kan gaan zitten als je alleen iets moet lezen. En omdat je collega's ook komen, zou ik een lange tafel kopen met stoelen waar je dan goed aan kan zitten met zijn allen...

Maar ik ben erg slecht in ruimte inschatten vanaf een foto dus misschien past het allemaal niet wat ik heb bedacht Very Happy

De zolder is 40m2, je ziet maar de helft ongeveer op de foto...hij is echt mega dus dat kan allebei! Ik wil idd laminaat nemen...ik twijfel nog...of wit laminaat en een donkere houten bureaublad of juist een donkere rustikalere vloer en witte hoogglans meubelen.

Wij hebben ook net de zolder opgeknapt, wij hebben een vloer gehaald bij de karwei, dacht dat die steen eiken heette, ik zou hem grijs noemen. En wij hebben witten meubelen, ik vind het zelf heel erg rustig ogen. En zou er goed kunnen werken! Hebben jullie ook ergens nog een wand helemaal om hoog waar geen raam in zit? Want wat ik heel gaaf vind is dan over die hele wand een boekenkast maken, dus tot helemaal in het puntje, zal kijken of ik een plaatje kan vinden!
Oh en ik vind het helemaal niet raar dat jij en je vriend dit doen, tis dat wij niet zoveel kamers hebben maar ik zou helemaal los gaan als wij dit konden doen Very Happy
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht! Empty Re: Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht!

Bericht  studiebol zo 9 jan 2011 - 0:41

http://www.wonenis.nl/Wonenis/Alles-over/Alles-over-de-zolder/
Het idee op de meeste linker foto, dan vind ik die bruine deurtjes persoonlijk niks, maar zo'n hoge mooie boekenkast vind ik erg gaaf!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht! Empty Re: Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht!

Bericht  Verona zo 9 jan 2011 - 0:56

Ook ik vind het absoluut geen raar idee om ieder een eigen ruimte te hebben die je naar je eigen zin inricht. Sterker nog, wij gaan deze maand beginnen met ons appartementje en de discussies zijn nu al verschrikkelijk. Dan hebben we weer een keuze gemaakt met alles en dan bedenkt mijn vriend dat hij het toch niet helemaal oke vind. Dus meid, heel veel plezier met je eigen kamer die je lekker voor jezelf kan inrichten! Ik heb helaas die luxe niet anders had ik het zeker weten gedaan!
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht! Empty Re: Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht!

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 0:59

studiebol schreef:http://www.wonenis.nl/Wonenis/Alles-over/Alles-over-de-zolder/
Het idee op de meeste linker foto, dan vind ik die bruine deurtjes persoonlijk niks, maar zo'n hoge mooie boekenkast vind ik erg gaaf!

Oeh dat vind ik wel heel mooi! We hebben aan de ene kant een raam, aan de andere hoge kant de trap maar zoiets zou ik bijvoorbeeld wel aan een helft kunnen doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht! Empty Re: Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht!

Bericht  studiebol zo 9 jan 2011 - 3:10

mozzarella schreef:
studiebol schreef:http://www.wonenis.nl/Wonenis/Alles-over/Alles-over-de-zolder/
Het idee op de meeste linker foto, dan vind ik die bruine deurtjes persoonlijk niks, maar zo'n hoge mooie boekenkast vind ik erg gaaf!

Oeh dat vind ik wel heel mooi! We hebben aan de ene kant een raam, aan de andere hoge kant de trap maar zoiets zou ik bijvoorbeeld wel aan een helft kunnen doen!

Het was bij ons niet haalbaar, maar anders had ik het zeker weten gedaan, vind het namelijk erg gaaf! En als je de ruimte dan nog hebt dan ook zo'n trap erbij die je van links naar rechts kan schuiven dat vind ik zoooo leuk Very Happy
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht! Empty Re: Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht!

Bericht  Olijfje zo 9 jan 2011 - 10:34

Donker laminaat. Een lekker brede werktafel inderdaad op de plaats die jij ook zei! Wit. Aan de grote ramen rolgordijnen (eventueel met een leuke print?) Als lampen zou ik zoiets doen: in de punt van het dak een recht stuk maken, zag maar zo:
Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht! Images?q=tbn:ANd9GcQdwb5y6kh-TjrjLWPJr_-UFk7maspiwEPviUHAmpyQGpxqDRzWAw
en dan zulke spots ophangen:
Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht! Images?q=tbn:ANd9GcTFNZWYWGR9EX8FAYTe3vXtjWIo39yh0BK9iA26_Bp8ZGQ7OI7J

Of gewoon spotjes die naar beneden richten, alleen geeft dat minder licht denk ik..

De houten balken wit schilderen.

Zo'n boekenkast die studiebol laat zien lijkt me ook gaaf, maar dan moet je er wel nog ruimte voor hebben.

Verder kan je het gewoon leuk aankleden met vloerkleden, plantjes in leuke potten (als je zo'n vakkenkast hebt kun je ze ook in een aantal vakken zetten!) enz. enz.


Laatst aangepast door Olijfje op zo 9 jan 2011 - 10:57; in totaal 3 keer bewerkt
Olijfje
Olijfje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 289
Punten : 296
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht! Empty Re: Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht!

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 10:41

Wat een cool idee! Wat zal jij een mooie werkkamer krijgen! De zolder alleen al is mooi en heeft veel potentie...! (Ik moet nodig eens stoppen met schreeuwen)

Geen tips, want ik ben zelf al tips aan het werven. En dat enkel voor mijn huis. Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht! Empty Re: Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht!

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 19:22

Olijfje jij hebt ook goede ideeen! Ik vind dat met die spots erg goed! En donker laminaat en dan een wit werkblad...ja dat zie ik wel zitten! Thanx staat opgeslagen....ik denk dat het als het donker laminaat gaat worden, Wengé wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht! Empty Re: Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht!

Bericht  Pien zo 9 jan 2011 - 23:03

ik vind het juist een heel slim idee om op die manier jullie kamers te verdelen!

ik zag op google dit plaatje, erg mooi!!
Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht! 30817

ik zou de kamer opzichzelf heel strak inrichten en dan de lampen iets speelser kiezen... het moet niet zo'n kille uitstraling krijgen!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht! Empty Re: Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht!

Bericht  Olijfje ma 10 jan 2011 - 8:08

Jeeeej, mijn tip wordt gebruikt! Very Happy
Olijfje
Olijfje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 289
Punten : 296
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht! Empty Re: Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht!

Bericht  Eris di 11 jan 2011 - 1:50

Omdat je een mooi hoog punt dak hebt zou ik er juist een mooie grote hanglamp hangen. Verder zou ik rustige kleuren gebruiken om het voor jezelf een rustige werkruimte te houden. In een werkruimte moet je overzicht en rust houden zodat je niet te veel wordt afgeleid van je werk. Zoals het plaatje van Pien, rustig maar wel met warmte. Als je dan een donkere vloer neemt met witte meubels zou ik de balken grijs/bruin verven. Is mooi chique.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht! Empty Re: Zolder tot werkkamer maken...inspiratie gezocht!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum