Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

spoedvraag: kat heeft van hagelslag gesnoept

+7
Minx
Ayla
Phileine
Jilke
Snoopy
Caramba
Jerry
11 plaatsers

Ga naar beneden

spoedvraag: kat heeft van hagelslag gesnoept Empty spoedvraag: kat heeft van hagelslag gesnoept

Bericht  Jerry do 9 feb 2012 - 19:13

Mijn kat heeft zonet vrolijk hagelslag van mijn boterham lopen eten toen mijn bordje nog op 't aanrecht stond. Zodra ik het zag, heb ik haar er meteen bij weggehaald, maar ze heeft er wel degelijk wat van gegeten.

Nou heb ik weleens gehoord dat chocola voor katten (en honden) heel slecht (dodelijk?) is... Moet ik me nu meteen zorgen gaan maken? Mensen bij wie dit ook weleens gebeurd is?

Google geeft tegenstrijdige reacties...

No
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spoedvraag: kat heeft van hagelslag gesnoept Empty Re: spoedvraag: kat heeft van hagelslag gesnoept

Bericht  Caramba do 9 feb 2012 - 19:54

Van katten wist ik niet, onze kat dronk chocolademelk als zij de kans kreeg. Is een oud beestje geworden.
Voor honden weet ik wel dat het gif is..
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

spoedvraag: kat heeft van hagelslag gesnoept Empty Re: spoedvraag: kat heeft van hagelslag gesnoept

Bericht  Snoopy do 9 feb 2012 - 20:01

Wat ik begrijp ui google is dat het met e cacao te maken heeft. Pure chocolade is dan ookerger dan melk of wit. In chocoldemelk zit nog minder cacao natuurlijk.

Ik zou em goed in de gaten houden en als je h toch niet vertrouwd even de dierenarts bellen.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Jilke do 9 feb 2012 - 20:01

Ja kan geloof ik dodelijke afloop hebben. Maar ik weet niet of het dan nog uitmaakt of het melk of puur is bv. En natuurlijk ook de hoeveelheid. Weet dat ze er bij de dierenarts altijd erg voor waarschuwen en vooral rond kerst ivm chocoladekerstkransjes.

Ik zou gewoon even bellen eventueel naar de dierenarts. Of als je zelf thuis bent de hele dag gewoon even aankijken wat hij doet en of hij zich anders gedraagt.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Jerry do 9 feb 2012 - 20:03

we hebben nog geen eigen dierenarts Embarassed

Ben de hele dag thuis. Nu nog niks raars te zien...

We hebben haar via 't asiel en hebben haar tot nu toe laten nakijken door de dierenarts die verbonden was aan het asiel. Misschien straks even naar 't asiel bellen... Alleen zijn die pas vanaf 13:00 bereikbaar pale
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Jilke do 9 feb 2012 - 20:08

Volgens mij ondanks dat je nog geen dierenarts hebt, kun je echt wel terecht als er echt wat aan de hand is hoor. Of werkt dat ook zo net als bij mensen, vol is vol?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Snoopy do 9 feb 2012 - 20:09

Mag je dan geen willeeurige andere dierenarts bellen?
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Phileine do 9 feb 2012 - 20:12

Volgens mij kan je gewoon een dierenarts bellen en het probleem voorleggen. Als het niet goed is, kan je gewoon langskomen. Dierenarts werkt in dat opzicht anders dan een huisarts.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jerry do 9 feb 2012 - 20:16

Okidokie, bedankt voor jullie adviezen Rolling Eyes smile

Ik kijk 't nog even aan en als 't me niet lekker zit, ga ik de telefoongids er maar eens bijpakken..!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 20:18

Frits is 5 jaar en eet al heel zijn leven(tje) chocolade mee, vreet rustig brood met Nutella.... Dus weet niet of je héél bang moet zijn; Frits is echt heel gezond!

En onze oude poezen vroten ook gewoon chocola en zijn 15 en 16 geworden smile

Gast
Gast

Bericht  Ayla do 9 feb 2012 - 20:27

Rare kat heb je, de meest luste geen chocola Wink Maar als hij maar een beetje opheeft, en het is melkchoco is er niks aan de hand hoor. Het is niet supergezond maar dood zal ie niet gaan van die 3 korreltjes.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 20:28

Hoeveel heeft ze gehad?
Als t geen heel pak was, valt t wel mee Wink

Gast
Gast

Bericht  Minx do 9 feb 2012 - 20:37

Spetterdespat schreef:Van katten wist ik niet, onze kat dronk chocolademelk als zij de kans kreeg. Is een oud beestje geworden.

Ik vind dit altijd een heel slecht argument. Er zijn ook mensen heel oud geworden met roken drinken en slecht eten. Maar dat zegt toch niet dat het gelijk moet kunnen. Wat wij een kleine hoeveelheid vinden kan voor zo'n beestje al veel zijn. Wij zijn toch zo'n 30 keer zo groot over het algemeen
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Butterfly78 do 9 feb 2012 - 20:45

Chocolade kan dodelijk zijn.

Laatst had een dierenarts bij ons wat in een boekje geschreven.

meer dan 15 gram pure chocolade per kg lichaamsgewicht.

meer dan 30 gram melk chocolade per kg lichaamsgewicht.

Vanwege het lage cacao gehalte vwaarschijnlijk meer dan 100 gram witte chocolade per kg lichmaamgewicht.

Ter vergelijking: een reepje Merci weegt al 12,5 gram.

Symtomen: rustelooheid, speekselen, trillen, braken, diaree en veel plassen.

In het ergste geval dodelijke hartklachten.

Sterkte, hoop dat je kat niks heeft.
Butterfly78
Butterfly78
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 200
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  Aziraphale do 9 feb 2012 - 20:53

Bazinga schreef:Frits is 5 jaar en eet al heel zijn leven(tje) chocolade mee, vreet rustig brood met Nutella.... Dus weet niet of je héél bang moet zijn; Frits is echt heel gezond!

En onze oude poezen vroten ook gewoon chocola en zijn 15 en 16 geworden smile

Eet Frits dat soort troep nu nog...?

OT: sterkte, ik hoop dat hij er niets aan over houdt.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 10 feb 2012 - 2:09

Hoe is het met je kat?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 10 feb 2012 - 2:56

@ Bazinga: Nutella is hazelnootpasta, geen chocopasta.

@ TO: Mijn kat houdt ook van chocola. Ze heeft met sinterklaas wel eens een chocoladepepernoot gejat en daarvan alle chocolade afgelikt. Gelukkig is ze er niet ziek van geworden. Ik zou gewoon je kat een beetje in de gaten houden. Kijken of ze nog actief is e.d.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 10 feb 2012 - 4:12

Confusion schreef:@ Bazinga: Nutella is hazelnootpasta, geen chocopasta.

@ TO: Mijn kat houdt ook van chocola. Ze heeft met sinterklaas wel eens een chocoladepepernoot gejat en daarvan alle chocolade afgelikt. Gelukkig is ze er niet ziek van geworden. Ik zou gewoon je kat een beetje in de gaten houden. Kijken of ze nog actief is e.d.
Nutella is chocoladehazelnootpasta en bevat wel cacao.

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 10 feb 2012 - 4:19

Mijn kat heeft dat ook weleens gedaan, een paar jaar terug zelfs een halve pilstrip opgegeten....leeft nog steeds en is kerngezond.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Raindrop vr 10 feb 2012 - 4:35

Hoe is het nu met je kat?
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Jerry vr 10 feb 2012 - 7:33

Het was melk chocohagel en onze kat is zo'n 2 kilo, dus zou ze 60 gram mogen hebben. Dat haalde ze bij lange na niet. Mijn vader kwam vandaag langs en volgens hem moest ik me geen zorgen maken; zij hebben vroeger ook een kat gehad en die snoepte ook weleens van de hagelslag.

Ze is de hele dag als een dikke adhd'er door 't huis gevlogen (sugar rush? :P ) en zie nog niks abnormaals smile

Bedankt voor 't meedenken en -leven Very Happy
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 10 feb 2012 - 7:42

Jerry schreef:Het was melk chocohagel en onze kat is zo'n 2 kilo, dus zou ze 60 gram mogen hebben. Dat haalde ze bij lange na niet. Mijn vader kwam vandaag langs en volgens hem moest ik me geen zorgen maken; zij hebben vroeger ook een kat gehad en die snoepte ook weleens van de hagelslag.

Ze is de hele dag als een dikke adhd'er door 't huis gevlogen (sugar rush? :P ) en zie nog niks abnormaals spoedvraag: kat heeft van hagelslag gesnoept 561177

Maar doet ze dat normaal ook? Want dat zou ik nog als rusteloos kunnen intepreteren....

Gast
Gast

Bericht  Jerry vr 10 feb 2012 - 21:36

Sunprincess schreef:
Jerry schreef:Het was melk chocohagel en onze kat is zo'n 2 kilo, dus zou ze 60 gram mogen hebben. Dat haalde ze bij lange na niet. Mijn vader kwam vandaag langs en volgens hem moest ik me geen zorgen maken; zij hebben vroeger ook een kat gehad en die snoepte ook weleens van de hagelslag.

Ze is de hele dag als een dikke adhd'er door 't huis gevlogen (sugar rush? :P ) en zie nog niks abnormaals spoedvraag: kat heeft van hagelslag gesnoept 561177

Maar doet ze dat normaal ook? Want dat zou ik nog als rusteloos kunnen intepreteren....

Ja, daar kan ze normaal gesproken ook wat van :P
We zijn gister druk aan het klussen geweest (boren, zagen, veel herrie maken) waar ze wat schrikkerig van was... Tenminste, óf 't kwam door de hagelslag óf door het lawaai. Maar aangezien mevrouw de nacht prima is doorgekomen en nu niet anders als anders doet, denk ik dat 't allemaal wel goed zit met die hagelslag!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: