spoedvraag: kat heeft van hagelslag gesnoept
+7
Minx
Ayla
Phileine
Jilke
Snoopy
Caramba
Jerry
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
spoedvraag: kat heeft van hagelslag gesnoept
Mijn kat heeft zonet vrolijk hagelslag van mijn boterham lopen eten toen mijn bordje nog op 't aanrecht stond. Zodra ik het zag, heb ik haar er meteen bij weggehaald, maar ze heeft er wel degelijk wat van gegeten.
Nou heb ik weleens gehoord dat chocola voor katten (en honden) heel slecht (dodelijk?) is... Moet ik me nu meteen zorgen gaan maken? Mensen bij wie dit ook weleens gebeurd is?
Google geeft tegenstrijdige reacties...
Nou heb ik weleens gehoord dat chocola voor katten (en honden) heel slecht (dodelijk?) is... Moet ik me nu meteen zorgen gaan maken? Mensen bij wie dit ook weleens gebeurd is?
Google geeft tegenstrijdige reacties...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Re: spoedvraag: kat heeft van hagelslag gesnoept
Van katten wist ik niet, onze kat dronk chocolademelk als zij de kans kreeg. Is een oud beestje geworden.
Voor honden weet ik wel dat het gif is..
Voor honden weet ik wel dat het gif is..
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Wat ik begrijp ui google is dat het met e cacao te maken heeft. Pure chocolade is dan ookerger dan melk of wit. In chocoldemelk zit nog minder cacao natuurlijk.
Ik zou em goed in de gaten houden en als je h toch niet vertrouwd even de dierenarts bellen.
Ik zou em goed in de gaten houden en als je h toch niet vertrouwd even de dierenarts bellen.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Ja kan geloof ik dodelijke afloop hebben. Maar ik weet niet of het dan nog uitmaakt of het melk of puur is bv. En natuurlijk ook de hoeveelheid. Weet dat ze er bij de dierenarts altijd erg voor waarschuwen en vooral rond kerst ivm chocoladekerstkransjes.
Ik zou gewoon even bellen eventueel naar de dierenarts. Of als je zelf thuis bent de hele dag gewoon even aankijken wat hij doet en of hij zich anders gedraagt.
Ik zou gewoon even bellen eventueel naar de dierenarts. Of als je zelf thuis bent de hele dag gewoon even aankijken wat hij doet en of hij zich anders gedraagt.
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
we hebben nog geen eigen dierenarts
Ben de hele dag thuis. Nu nog niks raars te zien...
We hebben haar via 't asiel en hebben haar tot nu toe laten nakijken door de dierenarts die verbonden was aan het asiel. Misschien straks even naar 't asiel bellen... Alleen zijn die pas vanaf 13:00 bereikbaar
Ben de hele dag thuis. Nu nog niks raars te zien...
We hebben haar via 't asiel en hebben haar tot nu toe laten nakijken door de dierenarts die verbonden was aan het asiel. Misschien straks even naar 't asiel bellen... Alleen zijn die pas vanaf 13:00 bereikbaar
Jerry- Ratel
Volgens mij ondanks dat je nog geen dierenarts hebt, kun je echt wel terecht als er echt wat aan de hand is hoor. Of werkt dat ook zo net als bij mensen, vol is vol?
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Mag je dan geen willeeurige andere dierenarts bellen?
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Volgens mij kan je gewoon een dierenarts bellen en het probleem voorleggen. Als het niet goed is, kan je gewoon langskomen. Dierenarts werkt in dat opzicht anders dan een huisarts.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Okidokie, bedankt voor jullie adviezen
Ik kijk 't nog even aan en als 't me niet lekker zit, ga ik de telefoongids er maar eens bijpakken..!
Ik kijk 't nog even aan en als 't me niet lekker zit, ga ik de telefoongids er maar eens bijpakken..!
Jerry- Ratel
Frits is 5 jaar en eet al heel zijn leven(tje) chocolade mee, vreet rustig brood met Nutella.... Dus weet niet of je héél bang moet zijn; Frits is echt heel gezond!
En onze oude poezen vroten ook gewoon chocola en zijn 15 en 16 geworden
Gast- Gast
Rare kat heb je, de meest luste geen chocola Maar als hij maar een beetje opheeft, en het is melkchoco is er niks aan de hand hoor. Het is niet supergezond maar dood zal ie niet gaan van die 3 korreltjes.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Hoeveel heeft ze gehad?
Als t geen heel pak was, valt t wel mee
Als t geen heel pak was, valt t wel mee
Gast- Gast
Spetterdespat schreef:Van katten wist ik niet, onze kat dronk chocolademelk als zij de kans kreeg. Is een oud beestje geworden.
Ik vind dit altijd een heel slecht argument. Er zijn ook mensen heel oud geworden met roken drinken en slecht eten. Maar dat zegt toch niet dat het gelijk moet kunnen. Wat wij een kleine hoeveelheid vinden kan voor zo'n beestje al veel zijn. Wij zijn toch zo'n 30 keer zo groot over het algemeen
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Chocolade kan dodelijk zijn.
Laatst had een dierenarts bij ons wat in een boekje geschreven.
meer dan 15 gram pure chocolade per kg lichaamsgewicht.
meer dan 30 gram melk chocolade per kg lichaamsgewicht.
Vanwege het lage cacao gehalte vwaarschijnlijk meer dan 100 gram witte chocolade per kg lichmaamgewicht.
Ter vergelijking: een reepje Merci weegt al 12,5 gram.
Symtomen: rustelooheid, speekselen, trillen, braken, diaree en veel plassen.
In het ergste geval dodelijke hartklachten.
Sterkte, hoop dat je kat niks heeft.
Laatst had een dierenarts bij ons wat in een boekje geschreven.
meer dan 15 gram pure chocolade per kg lichaamsgewicht.
meer dan 30 gram melk chocolade per kg lichaamsgewicht.
Vanwege het lage cacao gehalte vwaarschijnlijk meer dan 100 gram witte chocolade per kg lichmaamgewicht.
Ter vergelijking: een reepje Merci weegt al 12,5 gram.
Symtomen: rustelooheid, speekselen, trillen, braken, diaree en veel plassen.
In het ergste geval dodelijke hartklachten.
Sterkte, hoop dat je kat niks heeft.
Butterfly78- Fluisteraar
- Aantal berichten : 163
Punten : 200
Registratiedatum : 01-01-11
Bazinga schreef:Frits is 5 jaar en eet al heel zijn leven(tje) chocolade mee, vreet rustig brood met Nutella.... Dus weet niet of je héél bang moet zijn; Frits is echt heel gezond!
Eet Frits dat soort troep nu nog...?
OT: sterkte, ik hoop dat hij er niets aan over houdt.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
@ Bazinga: Nutella is hazelnootpasta, geen chocopasta.
@ TO: Mijn kat houdt ook van chocola. Ze heeft met sinterklaas wel eens een chocoladepepernoot gejat en daarvan alle chocolade afgelikt. Gelukkig is ze er niet ziek van geworden. Ik zou gewoon je kat een beetje in de gaten houden. Kijken of ze nog actief is e.d.
@ TO: Mijn kat houdt ook van chocola. Ze heeft met sinterklaas wel eens een chocoladepepernoot gejat en daarvan alle chocolade afgelikt. Gelukkig is ze er niet ziek van geworden. Ik zou gewoon je kat een beetje in de gaten houden. Kijken of ze nog actief is e.d.
Gast- Gast
Nutella is chocoladehazelnootpasta en bevat wel cacao.Confusion schreef:@ Bazinga: Nutella is hazelnootpasta, geen chocopasta.
Gast- Gast
Mijn kat heeft dat ook weleens gedaan, een paar jaar terug zelfs een halve pilstrip opgegeten....leeft nog steeds en is kerngezond.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Hoe is het nu met je kat?
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Het was melk chocohagel en onze kat is zo'n 2 kilo, dus zou ze 60 gram mogen hebben. Dat haalde ze bij lange na niet. Mijn vader kwam vandaag langs en volgens hem moest ik me geen zorgen maken; zij hebben vroeger ook een kat gehad en die snoepte ook weleens van de hagelslag.
Ze is de hele dag als een dikke adhd'er door 't huis gevlogen (sugar rush? ) en zie nog niks abnormaals
Bedankt voor 't meedenken en -leven
Ze is de hele dag als een dikke adhd'er door 't huis gevlogen (sugar rush? ) en zie nog niks abnormaals
Jerry- Ratel
Jerry schreef:Het was melk chocohagel en onze kat is zo'n 2 kilo, dus zou ze 60 gram mogen hebben. Dat haalde ze bij lange na niet. Mijn vader kwam vandaag langs en volgens hem moest ik me geen zorgen maken; zij hebben vroeger ook een kat gehad en die snoepte ook weleens van de hagelslag.
Maar doet ze dat normaal ook? Want dat zou ik nog als rusteloos kunnen intepreteren....
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Jerry schreef:Het was melk chocohagel en onze kat is zo'n 2 kilo, dus zou ze 60 gram mogen hebben. Dat haalde ze bij lange na niet. Mijn vader kwam vandaag langs en volgens hem moest ik me geen zorgen maken; zij hebben vroeger ook een kat gehad en die snoepte ook weleens van de hagelslag.
Maar doet ze dat normaal ook? Want dat zou ik nog als rusteloos kunnen intepreteren....
Ja, daar kan ze normaal gesproken ook wat van
We zijn gister druk aan het klussen geweest (boren, zagen, veel herrie maken) waar ze wat schrikkerig van was... Tenminste, óf 't kwam door de hagelslag óf door het lawaai. Maar aangezien mevrouw de nacht prima is doorgekomen en nu niet anders als anders doet, denk ik dat 't allemaal wel goed zit met die hagelslag!
Jerry- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Spoedvraag Aruba!
» Wie heeft dit ook..
» Spoedvraag kapsel
» Spoedvraag Action
» Spoedvraag! Tegels/voegen..
» Wie heeft dit ook..
» Spoedvraag kapsel