Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

trouw bedankjes en recepties

+5
Susan
rapa nui
Caro
Emma_
**_pearl_**
9 plaatsers

Ga naar beneden

trouw bedankjes en recepties Empty trouw bedankjes en recepties

Bericht  **_pearl_** za 8 jan 2011 - 22:49

hoi hoi
ik zit echt vol met vragen haha .
vind het zo leuk dat ik ga trouwen maar moet nog zo lang wachten haha .
ik ga waarschijnlijk april of mei 2012 trouwen we hebben nog niet de juiste datum .
we hebben het er nu heel veel over samen alleen sommige dingen vinden we lastig bijvoorbeeld .
trouw bedankjes word dat nog ooit gedaan zo ja iemand leuke ideeen en waar heb je ze gehaald .
en recepties wij hebben een groep mensen die we wel graag uit willen nodigen maar voor het "grote "feest weer niet . we willen namelijk savonds echt alleen de vaste vrienden en famillie .
maar als je een receptie hebt gehouden voor hoeveel mensen was dat ongeveer

wie o wie helpt me
**_pearl_**
**_pearl_**
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

trouw bedankjes en recepties Empty Re: trouw bedankjes en recepties

Bericht  Emma_ za 8 jan 2011 - 22:59

Hoi, wat leuk dat je gaat trouwen! Wij gaan in juni 2012 trouwen en we zijn ook volop bezig met het zoeken van geschikte trouwlocaties, feestlocaties, etc. Wij gaan wel bedankjes doen. We zijn het afgelopen jaar op een aantal bruiloften geweest en toen kregen we ook een bedankje. Deze hebben we gehad:
- Bruidsuikers in een cellofaan met een kaartje eraan
- Foto van het bruidspaar waar "leuk dat je er was" op stond
- Blikje nootjes (met een tekst in de trant van echtgenootjes erop)
- Blikje met daarin een geluksboon die je dan kon planten

Wij doen trouwens geen receptie omdat ik dat niet nodig vind. Wij hebben ongeveer 30 daggasten en 125 avondgasten.

Emma_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 412
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

trouw bedankjes en recepties Empty Re: trouw bedankjes en recepties

Bericht  **_pearl_** za 8 jan 2011 - 23:06

hoi
ow super leuk !
wij twijfelen omdat we nu al bijna 50 mensen hebben waar we over twijfelen of we die de hele avond uit willen nodigen of alleen op de recepties .
**_pearl_**
**_pearl_**
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

trouw bedankjes en recepties Empty Re: trouw bedankjes en recepties

Bericht  Caro za 8 jan 2011 - 23:41

Wij hebben geen receptie gegeven. Persoonlijk vind ik vaak bij recepties dat je een handje mag geven, je envelopje mag droppen en that's it. Als je geluk hebt krijg je nog een drankje en een hapje en daarna mag je weer gaan.

Maar dat is heel persoonlijk.

Wij hebben geen bedankjes gegeven. Enige waar ik nog over heb nagedacht is om iedereen een zakje met gepersonaliseerde m&ms te geven. Maar dat hebben we niet meer gedaan.

Wij zijn na de kerk begonnen met champagne en taart en we vonden het leuk om iedereen een glas met onze namen erin te geven. Maar ook dat vonden we uiteindelijk niet de moeite waard..

Oftewel: aan mijn antwoord heb je geen zak smile.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

trouw bedankjes en recepties Empty Re: trouw bedankjes en recepties

Bericht  **_pearl_** za 8 jan 2011 - 23:51

Caro schreef:Wij hebben geen receptie gegeven. Persoonlijk vind ik vaak bij recepties dat je een handje mag geven, je envelopje mag droppen en that's it. Als je geluk hebt krijg je nog een drankje en een hapje en daarna mag je weer gaan.

ja dat vinden wij ook eigelijk wel alleen we hebben zo veel collega`s enzo die we er wel bij wille hebben maar als we hun allemaal uit nodigen we dan een grote groep hebben terwijl we het liefst niet meer dan 100 pers. savonds willen .
**_pearl_**
**_pearl_**
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

trouw bedankjes en recepties Empty Re: trouw bedankjes en recepties

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 23:54

Ik ben zelf niet getrouwd maar de bruiloften waar ik geweest ben:

bij 1 kregen we een heel klein flesje bellenblaas met een sticker er op met de namen en datum.
bij de ander kregen we een foto met bedankt

en bij mijn ouders heeeel lang geleden kregen ze als bedankje een onderzetter met plaatje en tekst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

trouw bedankjes en recepties Empty Re: trouw bedankjes en recepties

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 2:07

Zo grappig dat we met z'n allen over dezelfde dingen twijfelen.
Wij twijfelen namelijk ook ontzettend of we een receptie moeten doen of niet.. Van de ene kant kun je hier wel mensen op kwijt die je niet op je feest wilt 's avonds maar toch ook niet helemaal niet uit wilt nodigen.
Over bedankjes zijn we ook aan het brainstormen, vind snoepjes ofzo eigenlijk niet zo leuk. Leek me wel leuk om iedereen een pen mee te geven met tekst erop gedrukt. We zijn nog even aan het uitzoeken hoe duur het dan gaat worden en of je dan fatsoenlijke pennen hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

trouw bedankjes en recepties Empty Re: trouw bedankjes en recepties

Bericht  rapa nui zo 9 jan 2011 - 7:59

Houden jullie zo'n receptie dan 's middags of bv vooraf aan het avondfeest? Ik merk hier in mijn omgeving dat als er 's middags een receptie is dat veel mensen dan toch iets hebben van: als ik niet goed genoeg ben om 's avonds uitgenodigd te worden dan maar niet vooral als ze er dan ook nog vrij voor moeten nemen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

trouw bedankjes en recepties Empty Re: trouw bedankjes en recepties

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 8:13

Als we een receptie houden is die van 18.30 tot 20.00. Feest begint om 20.30 uur. Wij trouwen op een vrijdag en als mensen graag naar je receptie komen zorgen ze wel dat ze kunnen. Ze mogen natuurlijk ook om 19.00 uur komen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

trouw bedankjes en recepties Empty Re: trouw bedankjes en recepties

Bericht  Susan zo 9 jan 2011 - 8:15

Wij hadden als bedankjes geluksolifantjes van de Wereldwinkel.

Wat betreft de receptie ben ik het met Caro eens.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

trouw bedankjes en recepties Empty Re: trouw bedankjes en recepties

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 8:31

http://www.huwelijksbedankjes.nl/trouwbedankjes/

Hier heb ik een aantal leuke dingen gezien. De echtgenootjes vond ik ook leuk, maar een neef van me heeft dat vorig jaar al gedaan en je wilt toch liever iets wat in je familie/vriendenkring nog niet voorgekomen is.

Zoiets met een boodschap erop of de namen vind ik ook leuk: http://www.mymms.be/nl/personaliseren-mms.aspx


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

trouw bedankjes en recepties Empty Re: trouw bedankjes en recepties

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 9:03

Een receptie hebben wij niet gedaan.
Dat vind ik echt iets waar de mensen mogen komen die je niet op je feest WIL hebben maar het niet durft om ze helemaal niet uit te nodigen....

Wij hadden als bedankje een soort wekpotjes gekocht bij de Action.
Die gevuld met borrelnootjes en een kaartje eraan gehangen met: Kom nog eens op de borrel.

Wat ik weleens gehad heb:
Een theeglas met een theezakje en een kaartje: Kom nog eens op de thee.
Die vond ik ook wel leuk.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

trouw bedankjes en recepties Empty Re: trouw bedankjes en recepties

Bericht  pitbullgup ma 10 jan 2011 - 2:12

Receptie hebben wij ook niet gedaan om dezelfde reden die hazeltje aangeeft.
Als bedankje hadden wij organza zakje gevuld met kleine pepermunt hartje en daar dan een gelukspoppetje en kaartje aan. (waren €0,49 de man voor kwijt)
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

trouw bedankjes en recepties Empty Re: trouw bedankjes en recepties

Bericht  silly-one ma 10 jan 2011 - 2:29

Ik heb nu twee bruiloften van mijn zussen gehad. Deze hebben beide alleen de direct familie en de vriendengroep ( die zijn heel hecht samen) een bedankje gehad. Bij mijn oudste zus was het een fles wijn met een etiket van hun erop. Bij mijn andere zus was het een kaarsenglaasje met een tekst erop gegraveerd en wat kaarsen erbij.
Bij vrienden van mijn ex kreeg iedereen een doosje met daarop een foto van hun en twee mini's er in.

Als ik zelf trouw kies ik er liever voor om iets groters te geven aan mijn directe familie en vrienden die dichtbij staan dan aan iedereen iets kleins. Je kan het dan persoonlijker maken en dat voelt voor mij beter.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

trouw bedankjes en recepties Empty Re: trouw bedankjes en recepties

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 2:57

Mijn trouwbedankjes waren erg leuk!
trouw bedankjes en recepties 8531

Hieraan hadden we 2 gelukspoppetjes, een bruidje en een bruidegommetje en ik had apart lint besteld waarop stond Bedankt voor deze mooie dag! En dan onze namen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

trouw bedankjes en recepties Empty Re: trouw bedankjes en recepties

Bericht  Ugly Betty ma 10 jan 2011 - 3:18

Wij hebben ook geen receptie gehouden, om de redenen die al eerder benoemd zijn.
Wij hadden een foto als bedankje, niet erg origineel, maar wel leuk en niet duur.
Ik heb ook wel eens een badeendje gekregen met een strik om z'n nek met een briefje : 'Vanaf nu nooit meer in ons eendje' of zoiets, ook wel grappig.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

trouw bedankjes en recepties Empty Re: trouw bedankjes en recepties

Bericht  **_pearl_** ma 10 jan 2011 - 8:08

Ugly Betty schreef:Ik heb ook wel eens een badeendje gekregen met een strik om z'n nek met een briefje : 'Vanaf nu nooit meer in ons eendje' of zoiets, ook wel grappig.
super!!
**_pearl_**
**_pearl_**
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

trouw bedankjes en recepties Empty Re: trouw bedankjes en recepties

Bericht  Laquisia ma 10 jan 2011 - 8:09

CKC schreef:Mijn trouwbedankjes waren erg leuk!
trouw bedankjes en recepties 8531

Hieraan hadden we 2 gelukspoppetjes, een bruidje en een bruidegommetje en ik had apart lint besteld waarop stond Bedankt voor deze mooie dag! En dan onze namen!

Wat ziet dat er onwijs leuk uit! Wat zit er precies in?
Dat idee van het lint vind ik ook heel mooi.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

trouw bedankjes en recepties Empty Re: trouw bedankjes en recepties

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 9:13

We zijn er bijna uit. Gaan toch wel een receptie doen.. Ik heb behoorlijk veel collega's (te veel voor allemaal op het feest) maar weet eigenlijk wel zeker dat ze het leuk vinden om toch even langs te komen. Verder ook vrienden van ouders, oude buren, sommige familieleden.
Het is allemaal een beetje dubbel, van de ene kant als je geen receptie geeft heb je waarschijnlijk mensen 's avonds op je feest die je er misschien niet echt heel graag bij wilt hebben. Aan de andere kant...er zijn natuurlijk wel veel mensen die je wel willen feliciteren en die het helemaal leuk vinden om naar je receptie te komen..
Overigens vind ik dit het moeilijkste gedeelte van heel de dag tot nu toe... Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

trouw bedankjes en recepties Empty Re: trouw bedankjes en recepties

Bericht  **_pearl_** ma 10 jan 2011 - 9:31

just me only me schreef:We zijn er bijna uit. Gaan toch wel een receptie doen.. Ik heb behoorlijk veel collega's (te veel voor allemaal op het feest) maar weet eigenlijk wel zeker dat ze het leuk vinden om toch even langs te komen. Verder ook vrienden van ouders, oude buren, sommige familieleden.
Het is allemaal een beetje dubbel, van de ene kant als je geen receptie geeft heb je waarschijnlijk mensen 's avonds op je feest die je er misschien niet echt heel graag bij wilt hebben. Aan de andere kant...er zijn natuurlijk wel veel mensen die je wel willen feliciteren en die het helemaal leuk vinden om naar je receptie te komen..
Overigens vind ik dit het moeilijkste gedeelte van heel de dag tot nu toe... Rolling Eyes

jullie moeten doen wat voor jullie goed voelt .
bij ons is het maar een klein aantal mensen waar we over twijfelen .
het maakt het voor ons gewoon lastig omdat we dan ipv 75 pers ineens 125 personen hebben op het feest .
dit is helemaal niet erg maar we wilde het eigelijk klein houden haha
**_pearl_**
**_pearl_**
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

trouw bedankjes en recepties Empty Re: trouw bedankjes en recepties

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 21:27

_Leah_ schreef:
CKC schreef:Mijn trouwbedankjes waren erg leuk!
trouw bedankjes en recepties 8531

Hieraan hadden we 2 gelukspoppetjes, een bruidje en een bruidegommetje en ik had apart lint besteld waarop stond Bedankt voor deze mooie dag! En dan onze namen!

Wat ziet dat er onwijs leuk uit! Wat zit er precies in?
Dat idee van het lint vind ik ook heel mooi.

Is een geurkaarsje! En ik zie hem overal staan bij familie en vrienden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

trouw bedankjes en recepties Empty Re: trouw bedankjes en recepties

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum