Geocachen
+10
Kaat
sanskie
Dikkie Dik
_Muppit
Kqip
Caresses
Fred
TukTuk
lilaa
ekiaam87
14 plaatsers
Pagina 4 van 6
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Geocachen
Ekiaam87, nice. Ik heb afgelopen weekend oa boompjes om gezaagd op een Cito-event. Daarbij kwamen na afloop 4 nieuwe caches online. Deze hebben we samen met een paar andere teams gedaan. Was erg gezellig. Komend weekend waarschijnlijk de 300e. Een mystery, die eigenlijk een multi is van 7 km met meer dan 250 favopunten. Ik ben benieuwd!
Fred- Prater
- Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Wie kan helpen?
Morgen ga ik met een groepje cachen en we zijn een puzzel aan het oplossen, maar we komen er niet uit!
Deze cache:http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=0789c3c3-e5ad-45c8-8c66-da42c482a969
Antwoord op vragen hebben we (ook gestapeltelt) A t/m H
Als je op die kuifje plaatjes klikt krijg je puzzels en in die puzzel zit een letter, deze letters hebben we ook. (A t/m H)
Maar dan!?
Morgen ga ik met een groepje cachen en we zijn een puzzel aan het oplossen, maar we komen er niet uit!
Deze cache:http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=0789c3c3-e5ad-45c8-8c66-da42c482a969
Antwoord op vragen hebben we (ook gestapeltelt) A t/m H
Als je op die kuifje plaatjes klikt krijg je puzzels en in die puzzel zit een letter, deze letters hebben we ook. (A t/m H)
Maar dan!?
ekiaam87- Kletskop
- Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Lastige puzzel zeg. Vorige weekend heb ik een van de mooiste caches van het land gedaan. Een nieuwe cache waar ik 8 uur over heb gedaan, maar de wp waren elke keer prachtig. Ik verklap er verder niets van maar de cache heeft 100% favopunten. De legger ontmoet die terecht trots is en daarmee ga ik over een maand een nachtcache mee lopen.
Fred- Prater
Fred schreef:Lastige puzzel zeg. Vorige weekend heb ik een van de mooiste caches van het land gedaan. Een nieuwe cache waar ik 8 uur over heb gedaan, maar de wp waren elke keer prachtig. Ik verklap er verder niets van maar de cache heeft 100% favopunten. De legger ontmoet die terecht trots is en daarmee ga ik over een maand een nachtcache mee lopen.
Je gaat ook niet vertellen welke XD?
Inderdaad lastig ekiaam! Ik heb meestal te weinig geduld voor zulke puzzels. Dan maak ik ze half en schuif ze vervolgens door naar mijn vader (daar cache ik altijd mee =)).
Hier de afgelopen tijd wat oppikkertjes gedaan en een erg leuke multi. Was eigenlijk voor kinderen, maar ik vond hem ook erg leuk ! "Beestenboel" In de buurt van Tilburg. Is wel alleen te zien met een betaald account.
_Muppit- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 364
Registratiedatum : 18-11-10
Het is Jumanji GC39CM6. De hele tocht is in stijl van de film met erg mooie WP, maar ik verklap er verder niets van en ik hoop ook dat de komende loggers (vinders) dat niet gaan doen. In die cache is zoveel werk gaan zitten. De cache is mooier dan de beroemd Bedevaart 1 + 2 cachen hier in Brabant. Ik denk dat er niet veel andere multi's aan de Jumanji kunnen tippen, zo mooi afgewerkt is de cache en wp's en de leuke puzzles. Eigenlijk komen alle mogelijke gps-opdrachten wel voorbij. Dus ken je gps goed (en met een mobiel alleen, wel handig voor een QR-code onderweg, ga je het echt niet redden).
Fred- Prater
Leuk zeg zulke fanatiekelingen!!! Ik ga denk ik toch maar eens beginnen met gewoon mijn telefoon. Zat te kijken voor gps... Ik vind het allemaal nog best lastig eerlijk gezegd...
Ik begrijp uit jullie verhalen dat er meerdere manieren van gps-opdrachten zijn???
Ik begrijp uit jullie verhalen dat er meerdere manieren van gps-opdrachten zijn???
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Snoezel er zijn diverse forums voor info en vragen oa globalcaching.eu en geocaching.nl.
Bij oppikkers (traditionele) caches die je waarschijnlijk als eerst zult doen met je mobiel heb je de verschillende gps technieken niet nodig. Bij pittige multi's die ik leuker vind meestal wel. Zo moet je dan kunnen projecteren, kruispeiling, gps op ander soort coordinaat zetten etc.. Dat werkt met een gps fijner dan gsm. Ook heeft een gps vaak goed zicht in de zon, scherm gsm niet. Ik heb een garmin dakota 20. Die kost nieuw zo'n 200 euro.
Bij oppikkers (traditionele) caches die je waarschijnlijk als eerst zult doen met je mobiel heb je de verschillende gps technieken niet nodig. Bij pittige multi's die ik leuker vind meestal wel. Zo moet je dan kunnen projecteren, kruispeiling, gps op ander soort coordinaat zetten etc.. Dat werkt met een gps fijner dan gsm. Ook heeft een gps vaak goed zicht in de zon, scherm gsm niet. Ik heb een garmin dakota 20. Die kost nieuw zo'n 200 euro.
Fred- Prater
Ik heb al 2 avonden druk zitten inlezen. Op geocaching.nl, geocaching.com, wiki, wat apps op mijn telefoon, wat info over gps toestellen op zitten zoeken.. Maar sjonge, het begint me nu een beetje te dagen, maar er is ZOVEEL!!!! Ook al die termen en dergelijke.. Duizelt me soms een beetje. Maar ik denk dat ik het maar gewoon een keer moet doen en er vanzelf handigheid in zal krijgen...
snoezel- Prater
Je kunt ook een keertje mee gaan geocachen met mensen die wel een gps hebben. Die kunnen gelijk het een en ander uitleggen over de gps. Kijk bij geocaching.com op de kaart naar cachen bij je in de buurt. Klik op het profiel van de legger en dan kun je contact maken en wellicht zo een afspraak maken.
Fred- Prater
Gewoon proberen !
Zo is het bij ons ook gegaan app downloaden en hup gaan
Eerst wel een tradionele pakken (groen) die zijn namelijk het makkelijkst.
Veel succes en plezier wij zijn al bij nummertje 461 na 1 jaartje geocachen.
Zo is het bij ons ook gegaan app downloaden en hup gaan
Eerst wel een tradionele pakken (groen) die zijn namelijk het makkelijkst.
Veel succes en plezier wij zijn al bij nummertje 461 na 1 jaartje geocachen.
sanskie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 117
Punten : 143
Registratiedatum : 18-02-12
Ok.. gefrustreerd. Eerste gelopen en niet uitgekomen. Dus- HELP
Allereerst- de letterwaarde van de letter T... EUhm.. 20? Of denk ik te simpel?
Ook hadden we dat we de cyfers op een plankje op moesten tellen- 1940-1945. Ons antwoord was 33?
Andere mogelijkheden die we over het hoofd hebben gezien hierbij? Het schijnt een eenvoudige cache te zijn, maar... Zucht.
Allereerst- de letterwaarde van de letter T... EUhm.. 20? Of denk ik te simpel?
Ook hadden we dat we de cyfers op een plankje op moesten tellen- 1940-1945. Ons antwoord was 33?
Andere mogelijkheden die we over het hoofd hebben gezien hierbij? Het schijnt een eenvoudige cache te zijn, maar... Zucht.
snoezel- Prater
Kun je ook vertellen welke cache het is? Dan kunnen we de bijbehorende opdrachten ook zien .
_Muppit- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 364
Registratiedatum : 18-11-10
Bij nader inzien en druk zoeken DENK ik dat ik de fout gevonden heb.. morgen er nog maar eens heen
snoezel- Prater
Dorpswandeling dinteloord. Maar je moet van alles ter plekke opzoeken, dus denk dat jullie me daarmee niet kunnen helpen. Ik denk ook gewoon dat we daarin geen fouten hebben gemaakt. Het is echt stom...
Waarschijnlijk heeft manlief een fout gemaakt bij het invoeren van de coördinaten.. Ik kwam in ieder geval net heel ergens anders uit dan waar wij gezocht hebben... Dus vreesde dat ik dingen verkeerd had geinterpreteerd als inderdaad die cijfers optellen of letterwaardes...
Ik voelde me wel nerd. Haha. Samen met onze telefoon, aan het eind van alles op een stoeprand zittend optellen en vervolgens met een zaklamp tussen de bomen door lopen zoeken...
Waarschijnlijk heeft manlief een fout gemaakt bij het invoeren van de coördinaten.. Ik kwam in ieder geval net heel ergens anders uit dan waar wij gezocht hebben... Dus vreesde dat ik dingen verkeerd had geinterpreteerd als inderdaad die cijfers optellen of letterwaardes...
Ik voelde me wel nerd. Haha. Samen met onze telefoon, aan het eind van alles op een stoeprand zittend optellen en vervolgens met een zaklamp tussen de bomen door lopen zoeken...
snoezel- Prater
Wellicht handig om eerst met een traditionele cache te beginnen ipv een multi. Soms moet je de letterwaardes optellen net zo lang tot dat je een cijfer overhoud. Dat heet stapeltellen. Overigens zijn er handige gratis geocache apps die dat tellen automatisch voor je doen als je een woord intypt.
Fred- Prater
Dat stapeltellen komt in dorpswandeling dinteloord niet voor zie ik. Letterwaarde T is idd. 20 maar daar moet je nog 2 bij optellen zag ik, dus wordt 22. De uitkomst van de jaartallen heb je denk ik ook goed met 33. Dit is idd een makkelijke multi. Moet lukken. Zelfs met een gsm.
Fred- Prater
Bedankt voor de reacties! Ik denk inderdaad dat we het gewoon goed hebben gedaan, maar dat manlief het verkeerd heeft gedaan.. Onze dochter is dit weekend voor de 2e keer logeren, dus we hebben even de tijd voor elkaar. dus als onze afbakstokbroodjes zo klaar zijn, ga ik m verrassen met ontbijt op bed en dan schop ik m eruit om te gaan zoeken Ik kan het niet hebben en vind het nu al helemaal leuk, denk zeker dat we het vaker gaan doen..
Fred, heb jij m ook al keer gelopen? Ja, ik had al zitten kijken, maar tis in ons dorp en overal stond dat hij makkelijk was, redelijk grote cache, dius dacht- ach, moet ons dan toch ook wel lukken
In ieder geval bedankt allemaal! Haha, was gister echt frustie....
Fred, heb jij m ook al keer gelopen? Ja, ik had al zitten kijken, maar tis in ons dorp en overal stond dat hij makkelijk was, redelijk grote cache, dius dacht- ach, moet ons dan toch ook wel lukken
In ieder geval bedankt allemaal! Haha, was gister echt frustie....
snoezel- Prater
Ik heb de cache niet gedaan. Ik heb hem alleen even on-line bekeken en de vragen lijken mij niet al te moeilijk. Dit moet ook te doen zijn voor een beginner. Overigens liggen er een serie traditionele caches. Namelijk de Parel van Dinteloord. Deze zou ik ook doen.
Overigens ligt in Dorpswandeling Dinteloord travelbugs (TB) en die zijn op zich wel leuk als je vaker gaat cachen omdat je die even mee mag nemen naar huis en vervolgens weer op reis stuurt in een andere cache.
Let op: geocachen kan er verslavend zijn.
Ik cache overigens het meest in de omgeving van Eindhoven, Nijmegen en Uden en voor een mooie cache wil ik best een eind rijden.
Overigens ligt in Dorpswandeling Dinteloord travelbugs (TB) en die zijn op zich wel leuk als je vaker gaat cachen omdat je die even mee mag nemen naar huis en vervolgens weer op reis stuurt in een andere cache.
Let op: geocachen kan er verslavend zijn.
Ik cache overigens het meest in de omgeving van Eindhoven, Nijmegen en Uden en voor een mooie cache wil ik best een eind rijden.
Fred- Prater
Jahoe! Typ dit op mn foon, dus even kort, maar- Gevonden! Ja, de vragen waren allemaal goed te doen en inderdaad had manlief t verkeerd gedaan met coördinaten... Nu wel gevonden, erg leuk! Helaas pen vergeten, dus niet kinnen loggen, dus vanavond nog maar met dochter even op de fiets nogmaals langs. Drie maal recht is scheepsrecht... bakje zat redelijk vol met spulletjes, inderdaad ook de tb. Ik heb m even laten liggen, ga volgende maand nog wel keer langs, als ie er dan nog ligt neem ik m mee op vakantie
Hoeveel caches hebben jullie al gedaan?
Ik ben helemaal blij (en nu al verslaafd...)
Hoeveel caches hebben jullie al gedaan?
Ik ben helemaal blij (en nu al verslaafd...)
snoezel- Prater
Mooi dat je hem hebt gevonden!
Ik zit nu op zo'n 380 caches. Waarvan er 70 multi's zijn en zo'n 40 mystery's. De aantallen zeggen mij niet heel veel. Ik ken mensen die alleen pittige multi's doen en er nog 'maar' 150 gedaan hebben. Bijvoorbeeld de legger van voor mij tot nu toe mooiste cache van Nederland van Jumanji. Het aantal multi's en met name de pittige zegt meer over de persoon achter de cacher. Al gaat mijn voorkeur ook uit naar de pittige multi's en als je die doet dan ben je al gauw 3 uur verder dmv een wandeling voordat je hem vind. In die tijd zou je ook een flink aantal oppikkers kunnen doen.
Vandaag ben ik voor het eerst op het podium gekomen bij een paar nieuwe caches. Zowel goud (FTF), zilver (STF) en brons (TTF) behaald bij nieuwe caches. Met name met FTF, het goud, ben ik blij. Dat betekend dat ik de eerste was die de nieuwe cache heeft gevonden! Erg bijzonder en ook daarvan worden statistieken van bijgehouden.
Verslavend is het zeker. Vandaag is weer een keer mijn cache (korte multi met een projectie) gedaan en het geeft mij nu nog steeds voldoening dat iemand plezier heeft gehad aan wat ik verzonnen heb aan vragen en de cache zelf. Leuk ook dat onze cache ook al een paar favorietenpunten heeft, die premium member (betalende members, ben ik ook) hebben uitgedeeld.
Ik zit nu op zo'n 380 caches. Waarvan er 70 multi's zijn en zo'n 40 mystery's. De aantallen zeggen mij niet heel veel. Ik ken mensen die alleen pittige multi's doen en er nog 'maar' 150 gedaan hebben. Bijvoorbeeld de legger van voor mij tot nu toe mooiste cache van Nederland van Jumanji. Het aantal multi's en met name de pittige zegt meer over de persoon achter de cacher. Al gaat mijn voorkeur ook uit naar de pittige multi's en als je die doet dan ben je al gauw 3 uur verder dmv een wandeling voordat je hem vind. In die tijd zou je ook een flink aantal oppikkers kunnen doen.
Vandaag ben ik voor het eerst op het podium gekomen bij een paar nieuwe caches. Zowel goud (FTF), zilver (STF) en brons (TTF) behaald bij nieuwe caches. Met name met FTF, het goud, ben ik blij. Dat betekend dat ik de eerste was die de nieuwe cache heeft gevonden! Erg bijzonder en ook daarvan worden statistieken van bijgehouden.
Verslavend is het zeker. Vandaag is weer een keer mijn cache (korte multi met een projectie) gedaan en het geeft mij nu nog steeds voldoening dat iemand plezier heeft gehad aan wat ik verzonnen heb aan vragen en de cache zelf. Leuk ook dat onze cache ook al een paar favorietenpunten heeft, die premium member (betalende members, ben ik ook) hebben uitgedeeld.
Fred- Prater
Dit lijkt me zo leuk om te doen! Zijn er een hoop bij ons in t bos. Hond mee en gaan met die banaan. Weet alleen niet waar te beginnen en hoe en wat, ook niet na doorlezen van site
Gast- Gast
Er staat nog wel een uitleg filmpje bij in het engels.
Wellicht heb je hier iets aan: http://wiki.globalcaching.eu/Wat-is-geocaching.ashx
Overigens is op die site nog veel meer info te vinden over geocaching en er is een forum waar je vragen kunt stellen. De mensen daar zijn hulpzaam mocht je vragen hebben als beginnende geocacher.
Wellicht heb je hier iets aan: http://wiki.globalcaching.eu/Wat-is-geocaching.ashx
Overigens is op die site nog veel meer info te vinden over geocaching en er is een forum waar je vragen kunt stellen. De mensen daar zijn hulpzaam mocht je vragen hebben als beginnende geocacher.
Fred- Prater
Ik moet zeggen dat ik er ook wat problemen mee heb hoor, prinsesBo. Ik heb ook echt 2 avonden zitten lezen en dan nog snap ik het best het één en ander niet... Ach, het belangrijkste snap ik ondertussen, en ik hoop de rest vanzelf te begrijpen. Gelukkig is er nog zoiets als internet en zijn er inderdaad wel vaak mensen her en der te vinden die bereid zijn je te helpen.
En voor de rest moet je het gewoon gaan doen denk ik... En globalcaching.eu is inderdaad hele fijne site.
Ik had ook die app c:geo gedownload. Kreeg je eerst echt een eindeloze rij met opties en vragen waar ik al afhaakte ongeveer. Wel jammer dat veel sites zo moeilijk te begrijpen zijn.. Maar komt denk ik door eindeloze mogelijkheden.
En voor de rest moet je het gewoon gaan doen denk ik... En globalcaching.eu is inderdaad hele fijne site.
Ik had ook die app c:geo gedownload. Kreeg je eerst echt een eindeloze rij met opties en vragen waar ik al afhaakte ongeveer. Wel jammer dat veel sites zo moeilijk te begrijpen zijn.. Maar komt denk ik door eindeloze mogelijkheden.
snoezel- Prater
Lieve Fred, kan jij me ook vertellen wat de volgende afkortingen zijN:
TFTC TB
1TC in
BVDC
Alle afkortingen worden gebruikt in reacties van gelogde bezoeken...
TFTC TB
1TC in
BVDC
snoezel- Prater
snoezel schreef:Lieve Fred, kan jij me ook vertellen wat de volgende afkortingen zijN:
TFTC TB
1TC in
BVDC
TFTC = Thanks for the cache
De rest weet ik eigenlijk ook niet
Ik sta op 620 caches onder mijn eigen naam, eerst een jaar of 6 meegedaan met mijn ouders, die hebben er ruim 3000
ekiaam87- Kletskop
- Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 4 van 6
Permissies van dit forum: