Geocachen
+10
Kaat
sanskie
Dikkie Dik
_Muppit
Kqip
Caresses
Fred
TukTuk
lilaa
ekiaam87
14 plaatsers
Pagina 5 van 6
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Geocachen
BVDC is dan vast "bedankt voor de cache"
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
In: 1TB of 1TC betekend dat je in de cache 1 travel bug of travel coin legt. Zet je er uit voor dan haal je rr juist een TB of TC uit.
Gisteren heb ik drie nieuwe caches gedaan waarbij ik een keer een FTF ( first to find, eerst gevonden) heb behaald. Bij de andere was ik tweede STF en derde TTF. Nu sta ik ook in de FTF ranglijst van globalcaching.eu.
Gisteren heb ik drie nieuwe caches gedaan waarbij ik een keer een FTF ( first to find, eerst gevonden) heb behaald. Bij de andere was ik tweede STF en derde TTF. Nu sta ik ook in de FTF ranglijst van globalcaching.eu.
Fred- Prater
- Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Ahhh...! Ik dacht al dat het ging over iets erin en eruit.. Maar thanx! Helemaal duidelijk!
Wat goed Fred! Wel gaaf als je als eerste (of 2e of 3e.. Blijft snel ) een cache vindt...! Je houdt dan wel goed bij of er nieuwen geplaatst worden dan...
Ik ben al lichtelijk verslaafd.. Had er één gezien op de site op weg naar mn werk, dus gelijk in mijn telefoon gezet. Helaas moest ik nog wat ouders van cliënten bellen, waardoor ik te laat was om vanmiddag na mijn werk nog te zoeken, maar gaat zeker deze week nog gebeuren.
Morgen vrij en hopelijk lekker weer, want ik wil die kleine van mij op de fiets zetten en samen eens kijken om er een paar hier in de buurt te doen (Parel van Dinteloord). Zijn er 10 die bij elkaar horen, in total 25 km ofzo. Denk dat het een meer weken plan wordt, we zullen zien...
Wat goed Fred! Wel gaaf als je als eerste (of 2e of 3e.. Blijft snel ) een cache vindt...! Je houdt dan wel goed bij of er nieuwen geplaatst worden dan...
Ik ben al lichtelijk verslaafd.. Had er één gezien op de site op weg naar mn werk, dus gelijk in mijn telefoon gezet. Helaas moest ik nog wat ouders van cliënten bellen, waardoor ik te laat was om vanmiddag na mijn werk nog te zoeken, maar gaat zeker deze week nog gebeuren.
Morgen vrij en hopelijk lekker weer, want ik wil die kleine van mij op de fiets zetten en samen eens kijken om er een paar hier in de buurt te doen (Parel van Dinteloord). Zijn er 10 die bij elkaar horen, in total 25 km ofzo. Denk dat het een meer weken plan wordt, we zullen zien...
snoezel- Prater
Ik heb ingesteld dat binnen een straal van 15 km ik een mailtje krijg als er een nieuwe cache is geplaatst. Dus echt moeilijk bijhouden is het niet. Deze functie kan overigens alleen als je premium lid bent en dat kost zo'n 30 dollar op jaar basis. Ik ben na een paar maanden betalend lid geworden. Zitten nog meer voordelen aan, zoals favopunten toe kennen en met name pocket queries (500 caches ineens op je gps zetten ipv 1 voor 1 wat veel extra tijd kost is erg fijn.
Fred- Prater
Leuk dat je dat in kan stellen dan, toch soort ereplaatsje en lijkt me leuk idee om de eerste te zijn die dat dan vindt...
Ik zie zelf de meerwaarde (en dan vooral het geld ) (nog) niet in van premium.. Misschien komt dat ooit nog, als ik veeeelll ga zoeken. Maar voor nu vind ik dit prima, en waarschijnlijk blijft dat ook zo. Ik moet ook echt tijd zoeken met zo'n kleine om te gaan, dus waarschijnlijk is het voor mij prima om ze 1 voor 1 erop te zetten...
Net als vandaag- wilde vanmiddag na haar dutje even op de fiets springen, helemaal ingelezen, uitgestippeld.. Is ze ziek Volgende week een nieuwe poging dus...
Ik zie zelf de meerwaarde (en dan vooral het geld ) (nog) niet in van premium.. Misschien komt dat ooit nog, als ik veeeelll ga zoeken. Maar voor nu vind ik dit prima, en waarschijnlijk blijft dat ook zo. Ik moet ook echt tijd zoeken met zo'n kleine om te gaan, dus waarschijnlijk is het voor mij prima om ze 1 voor 1 erop te zetten...
Net als vandaag- wilde vanmiddag na haar dutje even op de fiets springen, helemaal ingelezen, uitgestippeld.. Is ze ziek Volgende week een nieuwe poging dus...
snoezel- Prater
Ik zit dit topic een beetje te lezen om meer te weten over geocachen, maar wát is het nou precies?
Iemand een korte samenvatting hoe en wat Klinkt leuk namelijk!
Iemand een korte samenvatting hoe en wat Klinkt leuk namelijk!
Queen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10
Lees de 1e pagina eens door zou ik zeggen?
Schatzoeken met een gps in 1 zin..
Schatzoeken met een gps in 1 zin..
ekiaam87- Kletskop
- Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Doen jullie het ook wel eens alleen? Haha, ik heb gister een poging gedaan, maar ik voel me echt.. euhm.. ongemakkelijk?
Ik loop liever gewoon gezellig babbelend met zn 2en rond dan dat ik in mijn eentje langs een weg loop en in het gras loop te turen... Of ben ik de enige???
-misschien moet ik een hond nemen.. -
Ik loop liever gewoon gezellig babbelend met zn 2en rond dan dat ik in mijn eentje langs een weg loop en in het gras loop te turen... Of ben ik de enige???
-misschien moet ik een hond nemen.. -
snoezel- Prater
Cache nummer 2, 3 en 4 ook op onze lijst kunnen schrijven
snoezel- Prater
Vraagje- Stel, ik koop een gps van garmin op Marktplaats. Kan ik dan gewoon kaarten downloaden of moet ik die los aanschaffen? Ik lees her en der over kaarten.... Misschien weten jullie het antwoord Gaan van de zomer naar Duitsland, dus dan wil ik er daar ook graag gebruik van maken...
snoezel- Prater
Ik denk dat ik je over de kaarten het beste een pb-tje kan sturen. Vandaag weer een kei mooie multi gedaan met 60 favo punten. Bijna alle cachers tot nu toe hadden de cache een favopunt gegeven. Cache is wel premium member only cache.
Over dat staren in het gras en het zoeken. Probeer dat zo onopvallend mogelijk te doen en let eerst altijd op mensen (in geocachetaal muggles of dreuzels) want je zal niet het eerste team zijn waarbij de politie ter plekke komt en vraagt wat je aan het doen bent omdat mensen jouiets verdachts zien doen. Zo zijn wij een ondervraagt door de politie omdat mensen ons onder een brug hadden zien gaan en dachten dat wij daar aan het drugsdealen waren.
Over dat staren in het gras en het zoeken. Probeer dat zo onopvallend mogelijk te doen en let eerst altijd op mensen (in geocachetaal muggles of dreuzels) want je zal niet het eerste team zijn waarbij de politie ter plekke komt en vraagt wat je aan het doen bent omdat mensen jouiets verdachts zien doen. Zo zijn wij een ondervraagt door de politie omdat mensen ons onder een brug hadden zien gaan en dachten dat wij daar aan het drugsdealen waren.
Fred- Prater
snoezel schreef:Vraagje- Stel, ik koop een gps van garmin op Marktplaats. Kan ik dan gewoon kaarten downloaden of moet ik die los aanschaffen? Ik lees her en der over kaarten.... Misschien weten jullie het antwoord Gaan van de zomer naar Duitsland, dus dan wil ik er daar ook graag gebruik van maken...
Ik zelf geocache via de i-phone daarvoor download je gewoon een app en je hebt alles in 1. Dus ook ''kaarten'' je ziet waar je bent en waar je heen moet. Gewoon google maps . Dus ik denk dat je voor een gps ook gewoon iets kan downloaden/instaleren en dan hoef je geen lossen ''kaarten'' te kopen. En gefeliciteerd met 1,2,3 en 4!
sanskie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 117
Punten : 143
Registratiedatum : 18-02-12
Ik zelf geocache via de i-phone daarvoor download je gewoon een app en je hebt alles in 1. Dus ook ''kaarten'' je ziet waar je bent en waar je heen moet. Gewoon google maps . Dus ik denk dat je voor een gps ook gewoon iets kan downloaden/instaleren en dan hoef je geen lossen ''kaarten'' te kopen. En gefeliciteerd met 1,2,3 en 4![/quote]
Ja, ik doe het nu ook met mijn foon, een HTC desire HD, met de app c:geo, maar mijn GPS is echt te slecht om hier serieus met te gaan geocachen. Afwijking van makkelijk 100meter. Weet niet of het komt omdat ik mijn telefoon ooit heb laten stuiteren, maar dit is niet echt bruikbaar.
Ja, ik doe het nu ook met mijn foon, een HTC desire HD, met de app c:geo, maar mijn GPS is echt te slecht om hier serieus met te gaan geocachen. Afwijking van makkelijk 100meter. Weet niet of het komt omdat ik mijn telefoon ooit heb laten stuiteren, maar dit is niet echt bruikbaar.
snoezel- Prater
oh wat zonde zeg
sanskie- Fluisteraar
Jahoeeee!!!!!!
Super mooie GPS besteld! Dit is m geworden, de Garmin eTrex 20:
Super mooie GPS besteld! Dit is m geworden, de Garmin eTrex 20:
snoezel- Prater
veel plezier er mee !
sanskie- Fluisteraar
Maar weer eens een berichtje hier..
Hoe is het bij jullie? Jullie nog druk aan het geocachen? Het is er weer lekker weer voor..
Wij hebben ondertussen de smaak wel te pakken. Net terug van vakantie in Duitsland en ook daar een paar caches gedaan. Het is echt zo leuk. Ben er alleen achter dat de caches vaak op kind-onvriendelijke plekken liggen. Dochterlief verdween paar weken geleden bijna in een onzichtbare greppel, haha, sindsdien moet ze verplicht in de draagzak of buggy als dat kan.
Onze teller staat op 13 We gaan niet zo hard, doen elke keer maar 1 cache...
Hoe is het bij jullie? Jullie nog druk aan het geocachen? Het is er weer lekker weer voor..
Wij hebben ondertussen de smaak wel te pakken. Net terug van vakantie in Duitsland en ook daar een paar caches gedaan. Het is echt zo leuk. Ben er alleen achter dat de caches vaak op kind-onvriendelijke plekken liggen. Dochterlief verdween paar weken geleden bijna in een onzichtbare greppel, haha, sindsdien moet ze verplicht in de draagzak of buggy als dat kan.
Onze teller staat op 13 We gaan niet zo hard, doen elke keer maar 1 cache...
snoezel- Prater
Zo ongeveer wekelijk en inmiddels heb ik ook al een paar keer op het podium gestaan. FTF, STF en TTF... Ik doe nog steeds voornamelijk pittige multi's. Alleen jammer, dat in de bossen teken zitten. Ik heb er al een paar gehad en gelukkig vrij snel bij thuiskomst verwijderd.
Overigens laatst ook een paar mooie oppikkers gedaan. Komend weekend trek ik er weer op uit. Inmiddels de 400 caches gepasseerd waarvan er zo'n 80 multi caches van zijn. Aantallen zeggen mij niet zoveel, want ik vind pittige multi's interessanter.
@ snoezel, leuk dat je het nog steeds leuk vind ondanks dat je rustig aan doet met het zoeken. Dat snap ik ook wel met een klein kind. Als je geluk hebt vind ze het later als ouder is en wellicht een korte kinder multi loopt het erg leuk om schat te gaan zoeken. Er zijn genoeg leuke kindercaches waar zelfs ik nog van geniet, omdat ze meestal wel leuk en mooi zijn gemaakt.
Overigens laatst ook een paar mooie oppikkers gedaan. Komend weekend trek ik er weer op uit. Inmiddels de 400 caches gepasseerd waarvan er zo'n 80 multi caches van zijn. Aantallen zeggen mij niet zoveel, want ik vind pittige multi's interessanter.
@ snoezel, leuk dat je het nog steeds leuk vind ondanks dat je rustig aan doet met het zoeken. Dat snap ik ook wel met een klein kind. Als je geluk hebt vind ze het later als ouder is en wellicht een korte kinder multi loopt het erg leuk om schat te gaan zoeken. Er zijn genoeg leuke kindercaches waar zelfs ik nog van geniet, omdat ze meestal wel leuk en mooi zijn gemaakt.
Fred- Prater
Aangezien het weer mooi weer is, (HOERA!!!) zal ik dit topic eens uppen. Afgelopen week in Winterberg geweest en daar een aantal simpele caches meegepikt. Op centerparcs ook onze eerste travelbugs gevonden. Vandaag gaan we in de omgeving van Deventer een aantal uit een serie doen(is dit dan een multi?) Wij cachen gewoon met onze telefoon en dat gaat tot nu toe prima. We hebben er nog niet zo veel, ik zit nu op 35, maar hoop daar het aankomende jaar een stuk meer van te maken!
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10
En dan ook gelijk hulp gevraagd bij een puzzel. het betreft de volgende cache.
http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC2EVPF
Ik heb inmiddels het geheimschrift al omgezet naar allemaal letters, maar dan kom ik niet verder... Iemand een tip?
http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC2EVPF
Ik heb inmiddels het geheimschrift al omgezet naar allemaal letters, maar dan kom ik niet verder... Iemand een tip?
Plien84- Prater
Een serie zijn meestal een aantal traditionals (oppikkers) met een mystery als bonus.
Een multi is het oranje icoontje met twee doosjes. Daarbij loop je van punt naar punt dmv telkens door info het volgende coordinaat te berekenen. Meestal zijn het wandelingen van 0 tm een km of 8. Persoonlijk vind ik multi's het leukst.
Met telefoon geocachen kan, maar ik ben er geen voorstander van als je multi's wilt gaan doen. Accu's gaan lang niet zo lang mee als de batterijen van een gps. Projecteren etc is ook fijner met gps. Aflezen enbeldscherm van gps gaatmakkelijker buiten en de gps is iets nauwkeurig denk ik.
Puzzel: zet de letters om in cijfers.
Een multi is het oranje icoontje met twee doosjes. Daarbij loop je van punt naar punt dmv telkens door info het volgende coordinaat te berekenen. Meestal zijn het wandelingen van 0 tm een km of 8. Persoonlijk vind ik multi's het leukst.
Met telefoon geocachen kan, maar ik ben er geen voorstander van als je multi's wilt gaan doen. Accu's gaan lang niet zo lang mee als de batterijen van een gps. Projecteren etc is ook fijner met gps. Aflezen enbeldscherm van gps gaatmakkelijker buiten en de gps is iets nauwkeurig denk ik.
Fred- Prater
Fred schreef:Een serie zijn meestal een aantal traditionals (oppikkers) met een mystery als bonus.
Hoe doe ik dat dan? Ik ben nog echt een leek hoor, we hebben bijna alleen nog maar groene gedaan.
Plien84- Prater
Plien84 schreef:Fred schreef:Een serie zijn meestal een aantal traditionals (oppikkers) met een mystery als bonus.
Hoe doe ik dat dan? Ik ben nog echt een leek hoor, we hebben bijna alleen nog maar groene gedaan.
A=1, B=2 enz.
ekiaam87- Kletskop
- Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Tja maar dan krijg ik een enorme lange lijst met cijfers. .
Plien84- Prater
Wat denk je van a=1 b=2 etc., maar dan ben je er misschien nog niet. Misschien moet je de woorden wel stapeltellen tot 1 cijfer. Bijv. het woord adel wordt dan 1+4+5+12=22=4.
Fred- Prater
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 5 van 6
Permissies van dit forum: