Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Foto's op Facebook/ Hyves

+7
maiadebij
Flip Fluitketel
Pien
Star007
mickey
M@niek
Ayla
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 10:51

Wat vinden jullie ervan als anderen foto's plaatsen van je kindje(s) op bijv FB? Mensen zoals je moeder, dus oma of je broertje of zusje. Heb jij daar problemen mee? Zo nee maakt het je dan uit wat de privacy instelling van de foto is? Openbaar, vrienden of vrienden van vrienden. Ben benieuwd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Re: Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  Ayla zo 5 feb 2012 - 10:54

Ik wil het niet hebben, mijn schoonmoeder had in het begin een foto van haar met E. op hyves gezet, heb vriendelijk verzocht of ze die wilde verwijderen. Ik ken haar "vrienden" niet.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Re: Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  M@niek zo 5 feb 2012 - 10:56

Mijn moeder heeft niet veel vrienden op hyves dus ik vind het niet erg. Schoonouders hebben geen hyves of facebook.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Re: Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 10:57

Ik vind dat niet erg.
Mits het profiel op alleen vrienden staat, anders wil ik dat ze eraf gehaald worden. (Of dat ze het profiel aanpassen)
Ik ken mijn moeder/zussen/vriendinnen goed genoeg om te weten dat ze geen weirdo's ertussen hebben staan.
(Niet bewust, die zekerheid heb je zelf namelijk ook niet)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Re: Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  mickey zo 5 feb 2012 - 21:42

Alleen mijn zus en stiefbroertje hebben hyves/FB. Van mij mogen ze best foto's plaatsen, mits het profiel afgeschermd is. Maar mijn stiefbroertje doet vrijwel niks ermee, heeft volgens mij 2 jaar geleden voor het laatst foto's geupload Wink En mijn zus heeft ook geen foto's van F op haar hyves staan. Maar als ze dat zou doen, zou ik het niet erg vinden. Ik heb ook foto's van haar zoon (mijn neefje dus) op mijn hyves staan. Heeft ze volgens mij geen problemen mee.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Re: Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 21:43

Zolang het direct bekenden zijn (ouders, zus, schoonzusje etc) dan heb ik daar geen problemen mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Re: Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 21:50

Zelda schreef:Zolang het direct bekenden zijn (ouders, zus, schoonzusje etc) dan heb ik daar geen problemen mee.
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Re: Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  Star007 zo 5 feb 2012 - 21:50

Ik vind het niet erg als opa, omas, tantes, ooms of vrienden een foto van D. op hun facebook of hyves hebben. Zie daar het probleem niet zo in. Er komen toch geen naaktfoto's ofzo op internet, daar zorg ik wel voor.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Re: Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  Pien zo 5 feb 2012 - 21:53

Star007 schreef:Ik vind het niet erg als opa, omas, tantes, ooms of vrienden een foto van D. op hun facebook of hyves hebben. Zie daar het probleem niet zo in. Er komen toch geen naaktfoto's ofzo op internet, daar zorg ik wel voor.
+1

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Re: Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 23:16

Ik heb er niet zo zeer problemen mee, de meeste die bij mn zus in staan ken ik wel. Mijn ouders hebben een hyves en hebben bijna geen vrienden (wel familie en buren en die kennen wij) dus ook geen probleem mee. En als iemand anders een foto er op wilt zitten zou ik het wel zo netjes vinden dat ze het aan mij/ons vragen, anders zou ik het wel vriendelijk verzoeken om het te verwijderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Re: Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  Flip Fluitketel zo 5 feb 2012 - 23:19

Lieskuh schreef:
Zelda schreef:Zolang het direct bekenden zijn (ouders, zus, schoonzusje etc) dan heb ik daar geen problemen mee.
+1
+1 Mits hun profiel niet openbaar is en alleen voor vrienden.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Re: Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  maiadebij zo 5 feb 2012 - 23:46

Mijn vader had een foto van N op zijn facebook, ik heb gevraagd of hij die op 'alleen vrienden' wilde zetten. Hij begreep de reden niet zo, maar na enige uitleg snapte hij het. Ik vind het bij directe familie die hun site hebben afgeschermd geen probleem.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Re: Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 23:49

Ik heb daar zeer zeker problemen mee. Dat heb ik ook duidelijk gemaakt en gelukkig respecteert tot zover iedereen dat. Ik zet trouwens zelf ook nergens foto's van mijn zoon online.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Re: Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  Star007 zo 5 feb 2012 - 23:59

freakielief schreef:Ik heb daar zeer zeker problemen mee. Dat heb ik ook duidelijk gemaakt en gelukkig respecteert tot zover iedereen dat. Ik zet trouwens zelf ook nergens foto's van mijn zoon online.

Maar mag ik vragen wat daar dan de reden voor is. Gewoon nieuwschierigheid hoor Foto's op Facebook/ Hyves  561177
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Re: Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 0:10

Flip Fluitketel schreef:
Lieskuh schreef:
Zelda schreef:Zolang het direct bekenden zijn (ouders, zus, schoonzusje etc) dan heb ik daar geen problemen mee.
+1
+1 Mits hun profiel niet openbaar is en alleen voor vrienden.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Re: Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 0:15

Ik heb als basisaanname dat alles wat je op internet zet voor de hele wereld openbaar is, ongeacht profielinstellingen e.d. Facebook bv. mag jouw foto's gebruiken zoals het ze goeddunkt en zelfs als jij een foto weer van fb verwijdert hebben zij 'm nog steeds. Ik als volwassene heb bewust de afweging gemaakt dat ik dat accepteer, omdat ik het nou eenmaal leuk vind om foto's te delen met vrienden/kennissen op deze manier. Mijn zoon kan die keuze nog niet maken, dus dan speel ik liever op veilig en bescherm zijn privacy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Re: Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 0:20

Los van kinderen.. Ik vind het zelf ook vervelend als ik foto´s van mezelf op verschillende pagina´s terug vind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Re: Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  Fearie ma 6 feb 2012 - 0:35

Alleen mijn zusje zet af en toe een foto op FB en dan alleen met m'n toestemming, als ik het niet wil hebben komt die foto er ook niet op.
Mijn beide ouders en of schoonmoeder hebben geen FB.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Re: Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 9:09

.


Laatst aangepast door mama2be op do 24 mei 2012 - 21:39; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Re: Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 9:15

Ik heb laatst met mijn moeder hierover een akkefietje gehad, die slingerde de foto's en fimpjes van T. op twitter rond die ze van mijn fb afplukte. Als ik iets niet nodig vindt, is dat twitter wel! Ze begreep mijn standpunt maar niet, en volgens mij vond ze dat ik behoorlijk overdreef. Maar ik wil dat niet hebben. Het is mijn media, en ik bepaal wat ik ermee doe! Ik heb er geen problemen mee als ze het deelt via FB, maar dan moet haar profiel wel afgeschermd zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Re: Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  Ayla ma 6 feb 2012 - 9:18

Hier was het overigens ook zonder overleg op een openbare site gezet, dat was hetgene waar ik over viel, had ze het gevraagd had ik nog ja of nee kunnen zeggen... Nu stond ie er ineens.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Re: Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  Printje ma 6 feb 2012 - 9:19

Pien schreef:
Star007 schreef:Ik vind het niet erg als opa, omas, tantes, ooms of vrienden een foto van D. op hun facebook of hyves hebben. Zie daar het probleem niet zo in. Er komen toch geen naaktfoto's ofzo op internet, daar zorg ik wel voor.
+1

+1 ons mam is ook alleen maar trots en wil ook graag showen
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Re: Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  Printje ma 6 feb 2012 - 9:21

mama2be schreef:
maiadebij schreef:Mijn vader had een foto van N op zijn facebook, ik heb gevraagd of hij die op 'alleen vrienden' wilde zetten. Hij begreep de reden niet zo, maar na enige uitleg snapte hij het. Ik vind het bij directe familie die hun site hebben afgeschermd geen probleem.



Naar aanleiding van zoiets heb ik het topic geopend. Ik zag bij een aantal directe familieleden dat de foto die er van mijn zoontje op staat, niet op prive stond. Zelfs 1 op openbaar. Nou weet ik wel dat het niks geen rare foto's zijn, maar ik vind het niet nodig dat jan en alleman die ik niet ken en misschien zelfs compleet vreemden foto's van mijn zoontje zien en eventueel kunnen opslaan.



Ik heb deze personen ook verzocht de foto op prive te zetten. Anders wil ik het niet hebben. Ik heb hier gisteravond een bericht over verstuurd en vanavond was het nog niet aangepast. Dus ik even bellen hierover. Kreeg een klein beetje een discussie hierover waar ik nu een naar gevoel aan over heb gehouden. Dan is het gelijk van, nou dan haal ik ze er wel helemaal af dan is er ook geen gezeur meer over die foto's. Ben ik dan zo'n zeikerd als ik hierom vraag? Het is toch mijn zoontje en ik vind dat ik bepaal waar zijn foto's wel of niet allemaal mogen staan. Ik vind eigenlijk wel dat mensen respect mogen hebben voor je mening in zo'n geval.



Als zo'n foto openbaar staat en 1 van die vrienden uit die persoon zijn lijst die reageert hierop. Dan zien vervolgens de vrienden van die vrienden dat ook weer in hun startpagina van fb. Dat vind ik niet echt nodig. Die mensen ken ik allemaal niet eens. Ik zou het ook niet fijn vinden als mensen zomaar een foto van mij op FB zetten en deze op openbaar laten staan.



Ik kies er zelf ook bewust voor om hier geen foto's van mijn zoontje te plaatsen, ondanks dat ik het soms wel jammer vind. Uiteraard wil ik ook wel met hem pronken. Maar goed hier kijken ook zoveel mensen mee en zoveel mensen die niet geregistreerd zijn.

Waarom vind je dat zo erg dan? Er staan hier toch geen foto's die niet kunnen zeg maar?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Re: Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 9:26

Ik vind het geen probleem als mijn broertjes eens een foto van mijn kinderen op FB zetten, zo vaak gebeurt het niet. Toen mijn oudste net was geboren had het nichtje van mijn vriend foto's van mijn hyves geplukt en op haar hyves gezet. Ik weet niet of die openbaar was of niet, maar dat doe je gewoon niet. Een foto van haar met de baby had ik niet zo'n punt gevonden, maar echt niet zo maar foto's van mijn hyves halen en zelf uploaden! Heb haar dus ook verzocht die foto's eraf te halen, toen was ze wel beledigd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Re: Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  Susan ma 6 feb 2012 - 9:29

Ik vind het niet zo erg, wel leuk juist als ze mijn kinderen zo leuk en lief vinden dat ze ze willen laten zien.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's op Facebook/ Hyves  Empty Re: Foto's op Facebook/ Hyves

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum