Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat hebben jullie allemaal van...

+17
Bolleke
Star007
Roodkapje
Novalee
Alex
M@niek
mauwmauw
Susan
PapillonRose
Spring
_Mashimaro_
Parisienne
keverke26
Tania
-Ieniemienie-
Liadan
liesje
21 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Wat hebben jullie allemaal van... - Pagina 3 Empty Re: Wat hebben jullie allemaal van...

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 7:52

Ik kan er ook niet goed tegen hoor Rejoy al dat lawaai speelgoed!

Hier hebben we dat dus ook niet veel! Haha :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie allemaal van... - Pagina 3 Empty Re: Wat hebben jullie allemaal van...

Bericht  Liadan ma 6 feb 2012 - 8:20

Ik koop zelf ook meestal houten of stoffen speelgoed en zo min mogelijk plastic. Maar hier in huis hebben we genoeg waar geluidjes uitkomen en lichtjes. Ik vind bepaald plastic speelgoed ook wel leuk zoals little people, duplo bijv.
Speelgoed van V tech vind ik vaak niet leuk omdat ik de geluidjes en stemmetjes uit dat speelgoed heel irritant vind.
Maar hier is ook het muziekboekje een succes en met de koekjestrommel van fisherprice wordt ook weer veel gespeeld.
Yara pakt nu trouwens zelf meestal speelgoed waar geen geluidjes in zitten zoals haar poppen, puzzels, trein, snijfruit enz.

Ik moet zeggen dat ik zelf wel heel goed tegen al die geluidjes uit het speelgoed kan, als ze allemaal tegelijk aanstaan word ik er nog niet gek van:-).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie allemaal van... - Pagina 3 Empty Re: Wat hebben jullie allemaal van...

Bericht  Linda ma 6 feb 2012 - 8:22

Ik zing gewoon heel hard mee! Laughing Ken al die liedjes tot in den treure uit m'n hoofd, haha.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie allemaal van... - Pagina 3 Empty Re: Wat hebben jullie allemaal van...

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 8:30

ik kan ook niet tegen als de tv of radio als achtergrond aan staat, van die muziekjes word ik helemaal onrustig.

ik vind het wel heel leuk om te zien hoe ze op verschillende manieren met dublo of blokjes bezig is. Blokjes stapelt ze, gooit ze om, leg ze op een rij, stopt ze weer terug in de doos, geeft ze aan mij, ruilt ze weer om en ga zo maar door. Ze haalt de dieren en de poppetjes eruit, zet ze op een rij, doet de baby in de kinderwagen (of de kruiwagen), kijkt of je ook blokjes op het hoofd van poppetjes kunt zetten. Veel meer mogelijkheden dan het indrukken van een knop van een activiteitentafel bijvoorbeeld. Je drukt die knop in, je zet een schuifje om, er komt een geluidje of lichtje uit en that's it. Ik vind het zo leuk om te zien wat ze allemaal zelf bedenkt en wat voor variatie er eigenlijk in haar spel zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie allemaal van... - Pagina 3 Empty Re: Wat hebben jullie allemaal van...

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 8:36

Nee daar kan ik ook niet tegen, de radio en t.v. staan hier ook zelden aan..

Ik moet ook zeggen dat mijn zoontje zelf heel weinig naar geluidmakend speelgoed pakt..
(we hebben 1 autootje van v tech en een liedjesboek van ficher price)
Hij speelt wel graag met de paardenstal van little people, paarden in en uit de stal, laten eten en slapen.. Het enige geluid dat hier uit kan komen is paarden gehinnik als je de stal deur opend.

Verder puzzelt hij graag, rijden met de auto's, blokken bouwen, lezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie allemaal van... - Pagina 3 Empty Re: Wat hebben jullie allemaal van...

Bericht  Susan ma 6 feb 2012 - 8:58

*


Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 20:21; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie allemaal van... - Pagina 3 Empty Re: Wat hebben jullie allemaal van...

Bericht  Coccinelle ma 6 feb 2012 - 9:09

Wij hebben een cd-speler van fisherprice en een hagedis (geloof ik) van v-tech. Het geluid van de hagedis kan echt veel harder dan het geluid van de cd-speler, dus ik zeg fisherprice Very Happy. Nee, ze speelt er niet zo vaak mee, af en toe doet ze een dansje op een van de muziekjes.

We hebben trouwens ook een badstoel van v-tech, daar zit ze nu niet meer in maar die vond ze altijd wel erg leuk.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie allemaal van... - Pagina 3 Empty Re: Wat hebben jullie allemaal van...

Bericht  Floor ma 6 feb 2012 - 9:12

Linda schreef:Ik zing gewoon heel hard mee! Laughing Ken al die liedjes tot in den treure uit m'n hoofd, haha.
ik inmiddels ook van alles wat we in huis hebben. Onze zoon wordt altijd rustig van zo'n grote woezelknuffel die het la-la-la-liedje zingt.
Het liedje bestaat voornamelijk uit la-la-la maar er zitten ook 2 zinnen tussendoor, nu verstond ik die niet dus mijn man een keer of 10 geluisterd maar het lag deze keer niet aan mij! Very Happy Hij verstond er ook niks van maar hij heeft op internet gezocht en nu kunnen we alles meezingen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie allemaal van... - Pagina 3 Empty Re: Wat hebben jullie allemaal van...

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 9:14

floor, die woezel en pip knuffel (pip) hebben wij ook. Onze dochter vond dat la-la-la liedje ook prettig om naar te luisteren. Nu is het vooral hilarisch om 'm aan mama te geven en op het moment dat ik 'm wil pakken terug te trekken Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie allemaal van... - Pagina 3 Empty Re: Wat hebben jullie allemaal van...

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 9:19

Rollie de rups, die heb ik al lang geleden verbannen naar de zolder. Ik werd knettergek van de liedjes. Hier hebben we het loopwagentje (wat trouwens een heel groot succes is), magisch liedjes boek en de v-tech rol en dol bal (ook zeker een aanrader). Veder heb ik hier nog een hoop ander speelgoed (duplo, houten blokken, garage). Wat hier ook een groot succes is zijn peek-a-blocks!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie allemaal van... - Pagina 3 Empty Re: Wat hebben jullie allemaal van...

Bericht  Susan ma 6 feb 2012 - 9:21

Floor schreef:
Linda schreef:Ik zing gewoon heel hard mee! Laughing Ken al die liedjes tot in den treure uit m'n hoofd, haha.
ik inmiddels ook van alles wat we in huis hebben. Onze zoon wordt altijd rustig van zo'n grote woezelknuffel die het la-la-la-liedje zingt.
Het liedje bestaat voornamelijk uit la-la-la maar er zitten ook 2 zinnen tussendoor, nu verstond ik die niet dus mijn man een keer of 10 geluisterd maar het lag deze keer niet aan mij! Very Happy Hij verstond er ook niks van maar hij heeft op internet gezocht en nu kunnen we alles meezingen.

Die hebben wij ook, inmiddels met een bijna lege batterij, dan klinkt dat la-la-la-liedje opeens erg sip.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie allemaal van... - Pagina 3 Empty Re: Wat hebben jullie allemaal van...

Bericht  Susan ma 6 feb 2012 - 9:22

*


Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 20:21; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie allemaal van... - Pagina 3 Empty Re: Wat hebben jullie allemaal van...

Bericht  Floor ma 6 feb 2012 - 10:07

hahaha dan zal hij inderdaad wel sip klinken dat la-la liedje, ik denk dat hier de batterijen ook snel leeg zijn, dat liedje staat elke keer aan als er een luier wordt verschoont en dan minimaal een keer of 4/5 achter elkaar. Laatst stond ik het uit automatisme ook mee te zingen terwijl het liedje al af was, de babyfoon stond aan en en vrienden zaten beneden Laughing die hadden de grootste lol want ik kan voor geen meter zingen (zelfs geen la-la-la, echt alles klinkt vals bij mij)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie allemaal van... - Pagina 3 Empty Re: Wat hebben jullie allemaal van...

Bericht  Parisienne ma 6 feb 2012 - 10:38

Susan schreef:
Parisienne schreef:Ik ben het eens met Rejoy. Daarom wil ik ook zoveel mogelijk houten speelgoed. Ik neem even als voorbeeld een speelkeukentje: je hebt van die plastic speelkeukens met licht, geluid, etc. Het laat weinig na aan de fantasie van een kind, alle geluiden worden al gegeven (water laten lopen, kastje open/dicht, magnetron geluid, etc.). Een kind kan met zijn/haar fantasie toch ook een prachtige 'keukenvoorstelling' opvoeren?! Zelf geluiden maken bij alles wat ze doen.. heerlijk toch! Daarom wil ik dus bijvoorbeeld graag een houten keukentje, in ieder geval eentje zonder geluid. Daarnaast vind ik houten speelgoed ook erg mooi.

Er zit wel iets in, maar ik betwijfel of het uiteindelijk voor de ontwikkeling van je kind nou zoveel verschil maakt of je een plastic keukentje met voorgefabriceerde geluiden hebt of een houten keukentje. Uiteindelijk zijn het echt details. Eerlijk gezegd denk ik wel eens dat mensen de invloed van zo'n keuze wel wat overschatten.

Dat een houten keukentje mooier is en waarschijnlijk ook duurzamer, daar ben ik het wel mee eens.
Oh, ik bedoel ook niet dat het veel verschil zal maken in de ontwikkeling van een kind hoor, dat ben ik wel weer met je eens. Bedoel niet dat kinderen met houten speelgoed een veel grotere fantasie hebben dan kinderen met alleen maar plastic speelgoed met licht en geluid.

Toch vind ik in mijn omgeving bepaalde dingen wel opmerkelijk in de manier van spelen van kinderen.

Ik neem even als voorbeeld mijn bovenbuurmeisje (een jaar ouder dan N., zie ik vanaf haar geboorte bijna dagelijks). Zij heeft alleen maar speelgoed met geluid. Een set stapelblokken, losse popjes, een vormenstoof.. dit soort speelgoed heeft ze allemaal, maar gebruikt ze niet. Het enige waar ze mee speelt zijn dingen met veel geluid en met haar poppen (die allemaal ook geluid hebben). Echt spelen doet ze niet, nooit zien doen. Daarnaast staat de hele (!!) dag de tv bij hun aan op Nick JR. De hele dag alleen maar kinderprogramma's op tv. Ze zitten meer voor de tv dan dat ze spelen. Ditzelfde geldt voor haar broer (5 jaar oud).

N. daarentegen speelt wel. Vaak komt ze met poppetjes/diertjes/puzzels/boekjes/blokken bij mij omdat ze samen wil spelen, maar ze zit ook vaak genoeg alleen. Eet- en drinkgeluiden maakt ze zelf als ze haar popje eten of drinken geeft. Het bovenbuurmeisje doet dit niet.. haar pop doet alles. Dit soort dingen vind ik wel jammer.

Echt onderdoen aan de ontwikkeling van een kind vind ik het niet hoor, zo bedoelde ik mijn eerste post niet smile Maar vind het soms gewoon jammer dat mijn bovenbuurmeisje zelf geen fantasie heeft wat spelen betreft.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie allemaal van... - Pagina 3 Empty Re: Wat hebben jullie allemaal van...

Bericht  Parisienne ma 6 feb 2012 - 10:42

Nog even over N.'s 'fantasie': ze heeft het 'kussen' ontdekt. Gisteren hoorde ik haar allemaal kus-geluidjes maken. Dit doet ze wel vaker als ze haar poppen een kus geeft bijvoorbeeld. Nu zag ik dat ze een Dora-pop en een Boots-pop met de gezichten tegen elkaar aanhield en ze liet kussen. Ik dacht: oh nee.. begint dat nu al?! Rolling Eyes

Ik kreeg een 'Ken-kust-Barbie-flashback' van vroeger! :P

Sorry.. beetje offtopic maar vond het wel een grappig moment!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie allemaal van... - Pagina 3 Empty Re: Wat hebben jullie allemaal van...

Bericht  Diese ma 6 feb 2012 - 10:47

Parisienne schreef:Nog even over N.'s 'fantasie': ze heeft het 'kussen' ontdekt. Gisteren hoorde ik haar allemaal kus-geluidjes maken. Dit doet ze wel vaker als ze haar poppen een kus geeft bijvoorbeeld. Nu zag ik dat ze een Dora-pop en een Boots-pop met de gezichten tegen elkaar aanhield en ze liet kussen. Ik dacht: oh nee.. begint dat nu al?! Rolling Eyes

Ik kreeg een 'Ken-kust-Barbie-flashback' van vroeger! :P

Sorry.. beetje offtopic maar vond het wel een grappig moment!

Hahaha, toevallig waren L. haar pop en haar knuffel konijn vanochtend ook innig aan het zoenen :shock:
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie allemaal van... - Pagina 3 Empty Re: Wat hebben jullie allemaal van...

Bericht  Susan ma 6 feb 2012 - 10:51

*


Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 20:21; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie allemaal van... - Pagina 3 Empty Re: Wat hebben jullie allemaal van...

Bericht  Parisienne ma 6 feb 2012 - 10:57

Susan schreef:
Parisienne schreef:Nog even over N.'s 'fantasie': ze heeft het 'kussen' ontdekt. Gisteren hoorde ik haar allemaal kus-geluidjes maken. Dit doet ze wel vaker als ze haar poppen een kus geeft bijvoorbeeld. Nu zag ik dat ze een Dora-pop en een Boots-pop met de gezichten tegen elkaar aanhield en ze liet kussen. Ik dacht: oh nee.. begint dat nu al?! Rolling Eyes

Ik kreeg een 'Ken-kust-Barbie-flashback' van vroeger! :P

Sorry.. beetje offtopic maar vond het wel een grappig moment!

Dat heeft Ezra ook heel veel gedaan toen hij twee was, en dan zeggen ze nog dat autisten geen fantasiespel laten zien. Op de peuterspeelzaal speelde hij altijd met vier stoere Ken-poppen en die moesten elkaar ook altijd de hele dag kusjes geven.
Volgens mij, wat ik uit jouw verhalen een beetje kan opmaken, heeft Ezra zeker wel fantasie. Als je dit zo noemt, dit is niet iets standaard en komt toch echt voort uit zijn fantasie. Wist niet dat dat bij autisten eigenlijk niet hoort? Een goede kennis van mij heeft een zoontje die zeer autistisch is maar ook hij heeft wel degelijk een fantasie. Lang spelen, dat is iets wat hij niet goed kan. Maar als hij zelfstandig speelt met poppen of auto's dan kan je duidelijk merken dat hij er een verhaal bij verzint.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie allemaal van... - Pagina 3 Empty Re: Wat hebben jullie allemaal van...

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 21:19

Rejoy. schreef:floor, die woezel en pip knuffel (pip) hebben wij ook. Onze dochter vond dat la-la-la liedje ook prettig om naar te luisteren. Nu is het vooral hilarisch om 'm aan mama te geven en op het moment dat ik 'm wil pakken terug te trekken Rolling Eyes

Die heeft S. ook in de Woezel variant. Dat ding staat langs zijn aankleedkussen als met een luier verschonen geven we hem dat ding. Dankzij die knuffel kent hij al de woordjes zes, acht en tiet (=tien) Very Happy

Wat hebben jullie allemaal van... - Pagina 3 Article8167068

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie allemaal van... - Pagina 3 Empty Re: Wat hebben jullie allemaal van...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum