Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Blackberry vs iPhone?

+14
TNMN
TGR
VeryCherry
limbogirl82
loura
Caroow
Stuiterbal
JD
Cupcake
Inge
Minx
Susan
Sugarfall
Moonlight
18 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Blackberry vs iPhone?

Bericht  Moonlight za 4 feb 2012 - 9:05

Hallo dames,

Ik kan mijn abonnement verlengen en ik twijfel nu tussen een "jongere" Blackberry (Bold 9780) of de iPhone 4. Nu heb ik mijn vorige telefoon (touch) weggedaan omdat ik een telefoon met toetsen wilde. En natuurlijk BBM en Whatsapp Blackberry vs iPhone? 561177

Nu is mijn vraag zijn hier dames van een Blackberry naar iPhone gegaan? Zo ja, was het wennen qua touchscreen gebruiken met pingen etc? Of went het snel? En voor de dames met een iPhone 4, wat voor apps kunnen er gedownload worden?

Ik ben echt geen gadget freak dus een iPad etc hoeft voor mij allemaal niet. En heb ook echt geen 30 verschillende apps nodig, maar vind dingen zoals: Appie, weerbericht, NS, Nu.nl etc wel leuk. Maar ben ook weer niet dagelijks bezig met mijn telefoon gebruik hem nu vnl om een sms te sturen of dan grotendeels te whatsappen Blackberry vs iPhone? 561177

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Re: Blackberry vs iPhone?

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 9:07

Once you go Iphone, you never go back Cool

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Re: Blackberry vs iPhone?

Bericht  Sugarfall za 4 feb 2012 - 9:08

Ik wilde ook nooit een touchscreen, maar ik ben een paar maanden geleden van Blackberry naar Iphone 4 gegaan en ik ben er zo blij mee! Je went er heel snel aan, het ziet er allemaal veel mooier uit, en naar mijn idee heb je ook veel meer keuze in app's. Whatsapp en Pingchat sowieso, maar ook iMessage etc. Ik zou zeker voor de Iphone gaan!
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Re: Blackberry vs iPhone?

Bericht  Moonlight za 4 feb 2012 - 9:11

Sugarfall schreef:Ik wilde ook nooit een touchscreen, maar ik ben een paar maanden geleden van Blackberry naar Iphone 4 gegaan en ik ben er zo blij mee! Je went er heel snel aan, het ziet er allemaal veel mooier uit, en naar mijn idee heb je ook veel meer keuze in app's. Whatsapp en Pingchat sowieso, maar ook iMessage etc. Ik zou zeker voor de Iphone gaan!

Wat is het verschil tussen Pingchat en Whatsapp en iMessage? smile ben totaal niet thuis in de iWorld. Ook kan ik kiezen tussen een iPhone Smart of een iPhone Messaging abonnement. Het duizelt me nu al Very Happy
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Re: Blackberry vs iPhone?

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 9:14

Ik zeg nog steeds, als die hard, Blackberry. Ik kan namelijk absoluut niet omgaan met touchscreen. Onlangs mocht ik wordfeud spelen, maar kreeg de letters gewoon niet op zijn plek. Ping op Blackberry gebruik ik niet, want dit is enkel voor medeBB'ers, en die zijn er nog amper, whatsappen doe ik daarnaast wel ontzettend veel en dat kan met alle gebruikers van een smartphone (iphone, android en BB).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Re: Blackberry vs iPhone?

Bericht  Sugarfall za 4 feb 2012 - 9:14

Pingchat vind ik zelf eigenlijk niet zo fijn werken, maar Whatsapp en iMessage zit niet heel veel verschil tussen, iMessage is zeg maar gewoon gratis smsen, moet degene naar wie je smst ook wel een Iphone hebben Wink En het foto's/filmpjes versturen is ook zoveel makkelijker dan met een Blackberry + betere kwaliteit haha. Ik zou nu ook niet eens meer zonder touchscreen willen..
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Re: Blackberry vs iPhone?

Bericht  Susan za 4 feb 2012 - 9:14

Dan zou ik voor een iPhone gaan, ik zou nooit een BlackBerry kiezen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Re: Blackberry vs iPhone?

Bericht  Moonlight za 4 feb 2012 - 9:18

En zit er veel verschil tussen apps die je kunt kiezen voor een 4 en een 4S of niet? Wat voor apps hebben jullie? Ben echt niet thuis in die appworld dus weet ook niet of het de moeite voor mij zou zijn?

Ik kon wel met touch omgaan want had zo een Samsung telefoon (een roze achtige weet de naam even niet meer Blackberry vs iPhone? 561177 ) en daar was ook alles touch en dat ging toen prima. Maar merk nu dat ik toetsen op de BB zo handig vindt, en ook het navigatie knopje. Ben het ZO gewend...

en BBM gebruik ik nu ook amper, heb 6 mensen in mijn lijst ofzo hahaha. De rest heeft allemaal Whatsapp. Vind het echt lastig want wat als ik spijt krijg? Dan kan ik met een iPhone abo niet zomaar ff terug naar een ander abo waarbij ik mijn BB weer kan gebruiken toch?
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Re: Blackberry vs iPhone?

Bericht  Minx za 4 feb 2012 - 9:21

iPhone!!!!!! ik wil echt niet meer terug naar de BB. mijn broertjes precies hetzelfde en ik hoor het van veel mensen. BB heeft traag internet en weinig apps. Ik had totaal geen moeite met overschakelen naar touch. Dus ik zou zeker voor de iPhone gaan
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Re: Blackberry vs iPhone?

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 9:23

Ik ben van BB naar de iPhone 4s overgegaan en ik wil niet meer terug. Ik vind het allemaal net iets mooier en makkelijker werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Re: Blackberry vs iPhone?

Bericht  Moonlight za 4 feb 2012 - 9:25

Is het internet ook een stuk sneller dus Fairytale? En wat voor apps zijn er? Daar ben ik echt heel benieuwd naar.

Ik hoor inderdaad heel veel positieve verhalen en ben nu eigenlijk ook wel klaar met het trage internet van mijn BB. Daar betaal ik natuurlijk niet voor.

Misschien even een beknopt lijstje van een van de experts hier? Of een Link waar ze allemaal opstaan? Had al gegoogled maar daar kwam ik niet echt uit Embarassed Is het ook makkelijk navigeren door de telefoon heen met scrollen enzo? Niet dat je ineens de ene na de andere app opent omdat je aan het scrollen bent Blackberry vs iPhone? 561177
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Re: Blackberry vs iPhone?

Bericht  Inge za 4 feb 2012 - 9:27

Ik ben overgegaan van een BB naar een Iphone en wil nooit meer anders dan een Iphone
Touchscreen went echt zo, internet vind ik een stuk sneller en kijkt ook veel fijner op het grotere scherm
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Re: Blackberry vs iPhone?

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 9:32


Ik ben ongeveer 1,5 week geleden overgegaan van BB naar iPhone. Ik vind de iPhone een prima telefoon, maar ik mis mijn Blackberry nog wel. De iPhone maakt dingen echt onnodig moeilijk. Het is meer een gadget, mijn Blackberry was gewoon meer een telefoon.

Ik heb niet echt spijt van de overstap, ik heb mijn Blackberry ook nog achter de hand. Of ik ooit terug ga weet ik niet. Ondanks dat touch screen wel went, vind ik qwerty toch veel lekkerder werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Re: Blackberry vs iPhone?

Bericht  Moonlight za 4 feb 2012 - 9:34

Zero schreef:
Ik ben ongeveer 1,5 week geleden overgegaan van BB naar iPhone. Ik vind de iPhone een prima telefoon, maar ik mis mijn Blackberry nog wel. De iPhone maakt dingen echt onnodig moeilijk. Het is meer een gadget, mijn Blackberry was gewoon meer een telefoon.

Ik heb niet echt spijt van de overstap, ik heb mijn Blackberry ook nog achter de hand. Of ik ooit terug ga weet ik niet. Ondanks dat touch screen wel went, vind ik qwerty toch veel lekkerder werken.

Maar je kan niet zomaar met iPhone settings op je abo terug naar BB toch? BB heeft een heel ander pakket (of BloX zoals dat bij Vodafone heet)...Wat bedoel je met onnodig moeilijk?

Heeft iPhone geen Qwerty dan? dacht van wel...?
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Re: Blackberry vs iPhone?

Bericht  Minx za 4 feb 2012 - 9:35

Internet is een stuk sneller omdat het niet een gesloten netwerk is zoals blackberry wel is. Wat voor apps ja heel veel, Ik heb er niet heel erg veel apps op staan. Vooral wat ik handig vind.

@zero wat vind jij onnodig moeilijk dan??
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Re: Blackberry vs iPhone?

Bericht  Minx za 4 feb 2012 - 9:36

Moonlight schreef:
Zero schreef:
Ik ben ongeveer 1,5 week geleden overgegaan van BB naar iPhone. Ik vind de iPhone een prima telefoon, maar ik mis mijn Blackberry nog wel. De iPhone maakt dingen echt onnodig moeilijk. Het is meer een gadget, mijn Blackberry was gewoon meer een telefoon.

Ik heb niet echt spijt van de overstap, ik heb mijn Blackberry ook nog achter de hand. Of ik ooit terug ga weet ik niet. Ondanks dat touch screen wel went, vind ik qwerty toch veel lekkerder werken.

Maar je kan niet zomaar met iPhone settings op je abo terug naar BB toch? BB heeft een heel ander pakket (of BloX zoals dat bij Vodafone heet)...Wat bedoel je met onnodig moeilijk?

Heeft iPhone geen Qwerty dan? dacht van wel...?

geen los toetsenbord zoals de bb wel heeft. Maar idd wel een qwerty als je wil typen
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Re: Blackberry vs iPhone?

Bericht  Moonlight za 4 feb 2012 - 9:36

Inge schreef:Ik ben overgegaan van een BB naar een Iphone en wil nooit meer anders dan een Iphone
Touchscreen went echt zo, internet vind ik een stuk sneller en kijkt ook veel fijner op het grotere scherm

Kun je me dan misschien wat vertellen over de apps Inge? Blackberry vs iPhone? 561177
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Re: Blackberry vs iPhone?

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 9:37

Moonlight schreef:
Zero schreef:
Ik ben ongeveer 1,5 week geleden overgegaan van BB naar iPhone. Ik vind de iPhone een prima telefoon, maar ik mis mijn Blackberry nog wel. De iPhone maakt dingen echt onnodig moeilijk. Het is meer een gadget, mijn Blackberry was gewoon meer een telefoon.

Ik heb niet echt spijt van de overstap, ik heb mijn Blackberry ook nog achter de hand. Of ik ooit terug ga weet ik niet. Ondanks dat touch screen wel went, vind ik qwerty toch veel lekkerder werken.

Maar je kan niet zomaar met iPhone settings op je abo terug naar BB toch? BB heeft een heel ander pakket (of BloX zoals dat bij Vodafone heet)...Wat bedoel je met onnodig moeilijk?

Heeft iPhone geen Qwerty dan? dacht van wel...?

Geen toetsenbord bedoel ik, iPhone is touch screen. Met een verlengstukje wat ik er bij heb gekregen kan ik mijn simkaart weer in mijn BB zetten.

En onnodig moeilijk vind ik de manier waarop ringstones gemaakt moeten worden bijvoorbeeld. Ik zet gewoon een liedje op mijn BB en stel in dat het mijn ringtoon is. Op de iPhone moet dat met een hele omweg via een app zover ik weet en dat irriteert me mateloos. Ik vind het instellen van een liedje als ringtone echt een basic thing, dat moet niet zo belachelijk lastig zijn. (Of ik heb het gewoon niet gevonden maar dat is dan ook niet erg duidelijk....)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Re: Blackberry vs iPhone?

Bericht  Moonlight za 4 feb 2012 - 9:38

Fairytale schreef:Internet is een stuk sneller omdat het niet een gesloten netwerk is zoals blackberry wel is. Wat voor apps ja heel veel, Ik heb er niet heel erg veel apps op staan. Vooral wat ik handig vind.

@zero wat vind jij onnodig moeilijk dan??



Thanks! smile maar in principe kan ik alle apps zoals Whatsapp, Appie, NS, nu.nl gewoon krijgen toch? Heb je er ook spelletjes op staan?
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Re: Blackberry vs iPhone?

Bericht  Moonlight za 4 feb 2012 - 9:41

Zero schreef:
Moonlight schreef:
Zero schreef:
Ik ben ongeveer 1,5 week geleden overgegaan van BB naar iPhone. Ik vind de iPhone een prima telefoon, maar ik mis mijn Blackberry nog wel. De iPhone maakt dingen echt onnodig moeilijk. Het is meer een gadget, mijn Blackberry was gewoon meer een telefoon.

Ik heb niet echt spijt van de overstap, ik heb mijn Blackberry ook nog achter de hand. Of ik ooit terug ga weet ik niet. Ondanks dat touch screen wel went, vind ik qwerty toch veel lekkerder werken.

Maar je kan niet zomaar met iPhone settings op je abo terug naar BB toch? BB heeft een heel ander pakket (of BloX zoals dat bij Vodafone heet)...Wat bedoel je met onnodig moeilijk?

Heeft iPhone geen Qwerty dan? dacht van wel...?

Geen toetsenbord bedoel ik, iPhone is touch screen. Met een verlengstukje wat ik er bij heb gekregen kan ik mijn simkaart weer in mijn BB zetten.

En onnodig moeilijk vind ik de manier waarop ringstones gemaakt moeten worden bijvoorbeeld. Ik zet gewoon een liedje op mijn BB en stel in dat het mijn ringtoon is. Op de iPhone moet dat met een hele omweg via een app zover ik weet en dat irriteert me mateloos. Ik vind het instellen van een liedje als ringtone echt een basic thing, dat moet niet zo belachelijk lastig zijn. (Of ik heb het gewoon niet gevonden maar dat is dan ook niet erg duidelijk....)

Dat van die ringtone vind ik ook wel een belangrijke...Maar wat is dat voor verlengstukje dan als ik vragen mag? Heb je er een foto van ofzo? Beetje algebra voor mij nu...
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Re: Blackberry vs iPhone?

Bericht  Cupcake za 4 feb 2012 - 9:43

Team Iphone

Meer woorden maak ik er niet aan vuil Wink
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Re: Blackberry vs iPhone?

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 9:45

Moonlight schreef:
Zero schreef:
Moonlight schreef:
Zero schreef:
Ik ben ongeveer 1,5 week geleden overgegaan van BB naar iPhone. Ik vind de iPhone een prima telefoon, maar ik mis mijn Blackberry nog wel. De iPhone maakt dingen echt onnodig moeilijk. Het is meer een gadget, mijn Blackberry was gewoon meer een telefoon.

Ik heb niet echt spijt van de overstap, ik heb mijn Blackberry ook nog achter de hand. Of ik ooit terug ga weet ik niet. Ondanks dat touch screen wel went, vind ik qwerty toch veel lekkerder werken.

Maar je kan niet zomaar met iPhone settings op je abo terug naar BB toch? BB heeft een heel ander pakket (of BloX zoals dat bij Vodafone heet)...Wat bedoel je met onnodig moeilijk?

Heeft iPhone geen Qwerty dan? dacht van wel...?

Geen toetsenbord bedoel ik, iPhone is touch screen. Met een verlengstukje wat ik er bij heb gekregen kan ik mijn simkaart weer in mijn BB zetten.

En onnodig moeilijk vind ik de manier waarop ringstones gemaakt moeten worden bijvoorbeeld. Ik zet gewoon een liedje op mijn BB en stel in dat het mijn ringtoon is. Op de iPhone moet dat met een hele omweg via een app zover ik weet en dat irriteert me mateloos. Ik vind het instellen van een liedje als ringtone echt een basic thing, dat moet niet zo belachelijk lastig zijn. (Of ik heb het gewoon niet gevonden maar dat is dan ook niet erg duidelijk....)

Dat van die ringtone vind ik ook wel een belangrijke...Maar wat is dat voor verlengstukje dan als ik vragen mag? Heb je er een foto van ofzo? Beetje algebra voor mij nu...

Voor mij ook, ik heb er nog niet naar gekeken want ik plaats hem voorlopig niet terug. Hij zit nog in de doos, de jongens in de winkel hebben de telefoon kant en klaar voor me gemaakt en gezegd dat als ik terug wilde stappen, ik dat stukje kon gebruiken.
Ben niet van plan zelf aan te ploeteren, mocht ik van mijn iPhone af willen dan zien ze me bij de Hi winkel zelf wel verschijnen.

Telefoons zijn niet echt mijn ding...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Re: Blackberry vs iPhone?

Bericht  JD za 4 feb 2012 - 9:47

enige voordeel van de blackberry vind ik dat ie normale toetsen heeft, en dus geen touchscreen, maar verder.....baal ik dat k voor een blackberry gekozen heb.
Alle leuke apps kunnen niet op de blackberry, de camera vind ik niet zo denderend goed, you tube filmpjes afspelen kan ie niet want dan loopt ie vast... ik moet nog een jaar maar dan voor mij geen blackberry meer...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Re: Blackberry vs iPhone?

Bericht  Moonlight za 4 feb 2012 - 9:49

Hm Youtube loopt op mijn BB curve nooit vast eigenlijk...Maar idd apps is niet leuk en toereikend voor de BB. Dat vind ik ook erg jammer.

Maar misschien moet ik inderdaad even naar de vodafone winkel en daar navraag doen zodat ik meteen alle info in 1 keer heb en ook navraag kan doen over als ik weer terug wil naar een Blackberry. Want het enige waar ik eigenlijk "bang" voor ben is dat ik ruzie met de telefoon ga krijgen omdat ik niet lekker snel kan typen met touchscreen en gebruik whatsapp heel veel.
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Re: Blackberry vs iPhone?

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 9:52


Dat was eerst ook mijn angst, ruzie om het touch screen, maar dat valt me nog mee. Ik heb meer dat ik tegen overwachte kostten aan ben gelopen die ik met mijn BB niet gemaakt heb. Maar goed, ik ben ook geen telefoonjunkie en als mijn internet sloom is dan wacht ik gewoon wat langer. Ik doe niet veel met mijn telefoon en de iPhone is voor mij eigenlijk overkill.
Het is gewoon het vertrouwen dat ik in Apple heb dat me uiteindelijk toch heeft doen overstappen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Blackberry vs iPhone? Empty Re: Blackberry vs iPhone?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum