Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

250 mensen gestorven door de kou

3 plaatsers

Ga naar beneden

250 mensen gestorven door de kou Empty 250 mensen gestorven door de kou

Bericht  Mint za 4 feb 2012 - 8:17

Overal in het nieuws hoor je hoeveel mensen er sterven in de kou. De slachtoffers zijn voornamelijk daklozen. Er wordt veel aandacht besteed aan dit probleem, en daklozen worden vaak licht dwingend gevraagd om warm onderdak te zoeken. Het aanbod is er, maar toch kiezen mensen er soms niet voor. Wat vinden jullie? Zelf keuzes laten maken of toch de mensen verplichten om mee te gaan naar een warm onderkomen?
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

250 mensen gestorven door de kou Empty Re: 250 mensen gestorven door de kou

Bericht  Atelier Madame za 4 feb 2012 - 8:19

Volgens mij zijn die doden vooral gevallen in de Oekraïne toch? Denk dat dat niet te vergelijken is met Nederland, hier zijn de opvangmogelijkheden toch wel een stukje beter. Los daarvan vind ik het wel eigen verantwoordelijkheid als zwervers in nederland toch nog kiezen om op straat te blijven, ze krijgen altijd allemaal onderdak aangeboden.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Mint za 4 feb 2012 - 8:21

Ik vind dat daklozen verplicht moeten worden. Geen enkel mens verdient het om in deze barre omstandigheden buiten te slapen. Wanneer ze niet willen, mogen ze van mij gearresteerd worden. Ik ben van mening dat ieder weldenkend mens er niet voor zou kiezen om buiten te slapen.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Mint za 4 feb 2012 - 8:22

Atelier Madame schreef:Volgens mij zijn die doden vooral gevallen in de Oekraïne toch? Denk dat dat niet te vergelijken is met Nederland, hier zijn de opvangmogelijkheden toch wel een stukje beter. Los daarvan vind ik het wel eigen verantwoordelijkheid als zwervers in nederland toch nog kiezen om op straat te blijven, ze krijgen altijd allemaal onderdak aangeboden.
dat klopt hoor, van oekraïne. Maar ook in nederland speelt het probleem. Ik denk ook dat veel daklozen zo 'gestoord' zijn dat ze niet in staat zijn om zo'n keuze te maken.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 8:26

Voor zover ik weet is er in Nederland tot nog toe één dode gevallen door de kou en weten dak- en thuislozen híér niet hoe gauw ze binnen moeten komen met dit weer Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 8:27

Aan de ene kant moet je mensen die keuze natuurlijk geven maar Mint heeft wel een punt, met je volle verstand kun je daar toch niet voor kiezen, buiten te blijven...

Gast
Gast

Bericht  Mint za 4 feb 2012 - 8:29

Maple schreef:Voor zover ik weet is er in Nederland tot nog toe één dode gevallen door de kou en weten dak- en thuislozen híér niet hoe gauw ze binnen moeten komen met dit weer Wink
dat is volgens mij niet helemaal waar. Ik zag gisteren nog in een programma dat sommigen echt niet mee wilden.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Ella za 4 feb 2012 - 9:35

Zusje schreef:Aan de ene kant moet je mensen die keuze natuurlijk geven maar Mint heeft wel een punt, met je volle verstand kun je daar toch niet voor kiezen, buiten te blijven...

Ik denk ook dat die mensen die al zo lang buiten leven het gevaar niet in zien
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud