Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spoedvraagje

4 plaatsers

Ga naar beneden

Spoedvraagje Empty Spoedvraagje

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 22:46

Over een paar uurtjes moet ik een salarisindicatie doorgeven bij (hopelijk) een nieuwe werkgever. Het gaat om een tijdelijk project van 3-6 maanden bij een multinational, waar ik ben geselecteerd/ben overgebleven, vanwege specifieke kennis van een bepaald proces. De functie is WO-niveau, afdeling Inkoop, 40 uur per week en gaat heel kort samengevat om suppliers management. Shit! Ik kan de vriend van m'n zus niet bereiken, terwijl hij me min of meer heeft voorgesteld bij het bedrijf en opeens gaat het dus supersnel en twijfel ik wat een realistisch voorstel is. Er wordt gekeken naar ervaring en de assessment die ik heb gehad, ben ik dus voor geslaagd en op basis daarvan nog de enige kandidaat. Heb +/- een jaar werkervaring, maar deze functie is uitgebreider en specifieker qua proceskennis, maar juist weer beperkter qua talenkennis (2 talen ipv 4). Zal ik insteken op 200 euro meer dan ik had bij mijn vorige werkgever? Ik weet het echt niet zo goed...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje Empty Re: Spoedvraagje

Bericht  Tullow di 31 jan 2012 - 22:48

Ja, waarom niet? Als ze het teveel vinden, kunnen ze toch altijd een tegenbod doen?
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje Empty Re: Spoedvraagje

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 22:50

Ik vroeg het me meer af, omdat ik niet zo goed wat "normaal" is. Het worden namelijk wel erg lange dagen: 14 uur per dag van huis, dus hij begon ook al over een leenauto, maar ik vind rijden heel eng. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje Empty Re: Spoedvraagje

Bericht  Bay di 31 jan 2012 - 22:52

Ik zou even de salarischecker erbij halen en kijken wat een gemiddeld salaris is voor deze functie.

200 euro boven je huidige salaris is best weinig en heb je weinig onderhandelings mogelijkheden. Zelf zou ik waarschijnlijk hoger inzetten al ligt dat er natuurlijk aan wat je nu verdient.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje Empty Re: Spoedvraagje

Bericht  Tullow di 31 jan 2012 - 22:53

Ik had laatst ook een sollicitatiegesprek en toen vroegen ze wat ik nu verdiende en hoeveel ik eventueel bij hun zou willen verdienen. Ik heb toen wel een beetje bij mijn huidige salaris opgedrukt. Ze gaven wel aan in ieder geval te betalen wat ik nu verdien en misschien meer.
Volgens mij is het vrij normaal om iets meer aan te geven. Helemaal als je van die lange dagen gaat maken!
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje Empty Re: Spoedvraagje

Bericht  Muis di 31 jan 2012 - 22:54

Zilver* schreef:Ik zou even de salarischecker erbij halen en kijken wat een gemiddeld salaris is voor deze functie.

200 euro boven je huidige salaris is best weinig en heb je weinig onderhandelings mogelijkheden. Zelf zou ik waarschijnlijk hoger inzetten al ligt dat er natuurlijk aan wat je nu verdient.

Dat zou ik inderdaad ook doen!!
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje Empty Re: Spoedvraagje

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 22:59

Hmm, maar de salarischecker komt veel lager uit dan ik zelf verdiende, dus dat zou niet handig zijn. Ik had bij oude werkgever ook 13e maand erbij gewoon verdeeld over m'n normale salaris (dus dit kreeg ik niet apart). Ehm, ik hoop heel erg dat de vriend van m'n zus nog even belt, want hij heeft me destijds ook geholpen met onderhandelen. Daar ben ik zo slecht in. Toen ging ik opeens 300 euro erop vooruit en later weer een leuk bedrag, dus als ik 'm niet op tijd spreek, steek ik wel in op 350 euro meer dan nu het geval was. Dan is er idd meer ruimte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje Empty Re: Spoedvraagje

Bericht  Paper Crown di 31 jan 2012 - 23:08

Zet gewoon €200.- extra in joh niet te bescheiden, je moet er toch op vooruit gaan?! En als ze het te hoog vinden komen ze met een tegenbod..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje Empty Re: Spoedvraagje

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 23:48

2CKC2 schreef:Zet gewoon €200.- extra in joh niet te bescheiden, je moet er toch op vooruit gaan?! En als ze het te hoog vinden komen ze met een tegenbod..



Precies smile. Ik ben heel slecht in salarisonderhandelingen en baal er al weer van dat ik het bij mijn huidige baan niet goed genoeg heb doorgedrukt. Maar goed ik verdien als nog niet slecht maar het had beter kunnen zijn. Zou toch zonde zijn als je dat misloopt toch!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje Empty Re: Spoedvraagje

Bericht  Gast do 2 feb 2012 - 0:16

Je "moet" het inzetten op wat je ervan over wilt houden. Het is onderhandelen. Ze willen jou graag, dus dan mag het inderdaad wel wat meer zijn dan bij de oude baan. Zorg alleen dat je onderhandelingsruimte overhoudt. Succes!!!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje Empty Re: Spoedvraagje

Bericht  Gast do 2 feb 2012 - 2:02

Iedereen heel erg bedankt voor de tips en het meedenken. Het is 'm niet geworden. Onze wensen lagen te ver uit elkaar qua salaris en het gat was te groot om tot een middenweg te komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje Empty Re: Spoedvraagje

Bericht  Bay do 2 feb 2012 - 2:32

Wat jammer zeg!!
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje Empty Re: Spoedvraagje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum