Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de mensen met een konijn, drinkwater en bevriezing....

+6
Atelier Madame
_Mashimaro_
piene1983
Rizzo
Makamba
Tsjip
10 plaatsers

Ga naar beneden

Voor de mensen met een konijn, drinkwater en bevriezing.... Empty Voor de mensen met een konijn, drinkwater en bevriezing....

Bericht  Gast ma 30 jan 2012 - 21:15

Ons konijn staat buiten onder de carport, met een extra winddoek voor het hok. Nu is alleen het water iedere keer bevroren. Las al op internet dat je gewoon regelmatig moet verversen met lauw water en ze dan meteen gaan drinken meestal. Dan krijgen ze voldoende binnen.

Maar wat doen jullie? Ik heb net wat lauw water erin gedaan en ze dronk ook wel, maar andere mogelijkheden zijn er niet? Suikerwater is niet goed las ik al.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een konijn, drinkwater en bevriezing.... Empty Re: Voor de mensen met een konijn, drinkwater en bevriezing....

Bericht  Tsjip ma 30 jan 2012 - 21:19

Wij hebben er vorig jaar ook zo'n hoesje voor gekocht maar dat helpt niet veel. Maar wij verversen het water nu ook meerdere keren per dag! Zodra we dan het ontdooide flesje weer ophangen drinkt ze veel dus ze krijgt vast genoeg binnen.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Voor de mensen met een konijn, drinkwater en bevriezing.... Empty Re: Voor de mensen met een konijn, drinkwater en bevriezing....

Bericht  Makamba ma 30 jan 2012 - 21:20

Hier ververs ik het water ook een paar keer per dag! Iets anders zit er helaas niet op denk ik.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Gast ma 30 jan 2012 - 21:28

Ja, zo'n hoesje heb ik geloof ik ook nog liggen, maar het probleem is vooral dat het tuitje bevriest, dus dan komt er alsnog niks door.

Nouja, lekker vaak verversen dan maar!

Gast
Gast

Bericht  Tsjip ma 30 jan 2012 - 21:32

_MamaRosa_ schreef:Ja, zo'n hoesje heb ik geloof ik ook nog liggen, maar het probleem is vooral dat het tuitje bevriest, dus dan komt er alsnog niks door.

Nouja, lekker vaak verversen dan maar!

Het is inderdaad dat het tuitje meteen bevriest... Hier zit het hoesje er ook meer voor de sier om nu. Heb toen een knalroze gekocht en het staat wel leuk :P

Tsjip
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 30 jan 2012 - 22:01

Hier helaas ook geen tips No
Normaal ben ik op een dag een kwartiertje bezig voor de beestjes maar nu 3 kwartier en dan nog een paar extra keren al het water verversen...
De vorst is leuk maar voor al het water dat van de beestjes bevriest vind ik het minder leuk!

Gast
Gast

Bericht  Rizzo ma 30 jan 2012 - 23:15

Een beetje druivensuiker erin doen? Dat schijnt te helpen tegen bevriezing, maar heb het zelf nooit geprobeerd dus praat niet uit ervaring.
Rizzo
Rizzo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 209
Punten : 241
Registratiedatum : 17-09-11

Bericht  Rizzo ma 30 jan 2012 - 23:15

Kun je trouwens kopen bij de dierenwinkel.
Rizzo
Rizzo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 17-09-11

Bericht  piene1983 di 31 jan 2012 - 0:04

Mijn drie konijnen staan ook buiten, inderdaad goed afgedekt met van die juten zakken voor het gaas van het binnenhok en een extra slaapzak met van dat bouwplastic over het dakje. Mafkezen zitten de hele dag buiten in de ren dus echt koud zullen ze het niet hebben, ook hoor ik ze ´s nachts regelmatig door de ren hollen maar als ik ´smorgens ga kijken zitten ze wel binnen dus ergens vinden ze het wel fijn.

Drinkwater verstrek ik momenteel in drie kleine drinkflesjes en twee losse bakjes in de ren. Normaal gesproken heb ik twee van die enorme flessen hangen maar dat helpt toch niet. In de flesjes doe ik gewoon koud water en ik controleer het tuitje op bevriezing. Voor het gaas heb ik zo´n ruif hangen die ik met veel hooi en stro vol heb gestopt en daar hang ik de flesjes ( omwikkeld met zilverfolie) in en daar dan weer de juten zak overheen. Gisterenavond heb ik een uur na het ophangen ( om 22.00 uur) gecontroleerd en toen was het water nog vloeibaar uit het tuitje. Nu is het binnenhok ook wel op een hoogte van 120cm boven de grond, de bakjes in de ren waren wel bevroren ( of omgegooid...).

Suiker/zout en zelfs warm water zou ik zelf niet doen. De beestjes zelf hebben het niet nodig, bevriezen doet het toch. Straks zit je met een konijn met diarree en ben je met deze kou verder van huis. Zorg ervoor dat het nachtverblijf goed tochtdicht afgesloten is en ze de vrijheid hebben om de benen te strekken om het weer wat warm te krijgen. Het water vaker verversen is het best op dit moment. Een worteltje of wat andijvie zorgt ook voor wat extra vocht.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  _Mashimaro_ di 31 jan 2012 - 0:55

Als het vroor kwam mijn konijn tijdelijk in de garage te staan, maar daar hadden we dan ook de ruimte voor.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Atelier Madame di 31 jan 2012 - 1:11

Wij deden er altijd druivensuiker in (alleen dronken de konijnen dan ineens wel heel veel water omdat ze het zoete zo lekker vonden :P).
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Femmem di 31 jan 2012 - 1:45

Ik heb 2 flesjes, die ik steeds omwissel. Dan hoef je geen moeite te doen om die homp ijs te ontdooien. Tegen de tijd dat het flesje buiten bevroren is, is het flesje binnen wel weer ontdooit.
Hier drinken ze niet veel omdat ze veel groenvoer (andijvie, boerenkool, witlof) krijgen. Maar de witlof was vanochtend ook al stijf bevroren..
Femmem
Femmem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Registratiedatum : 24-11-11

Bericht  Tsjip di 31 jan 2012 - 1:48

Femmem schreef:Ik heb 2 flesjes, die ik steeds omwissel. Dan hoef je geen moeite te doen om die homp ijs te ontdooien. Tegen de tijd dat het flesje buiten bevroren is, is het flesje binnen wel weer ontdooit.
Hier drinken ze niet veel omdat ze veel groenvoer (andijvie, boerenkool, witlof) krijgen. Maar de witlof was vanochtend ook al stijf bevroren..

Vorig jaar hadden wij inderdaad ook 2 flesjes. Maar nu is het met heel warm water ook binnen een paar minuutjes klaar.

En die troela van ons is me toch een potje actief! Goed teken natuurlijk want dan blijft ze goed warm maar toch! Vanavond zetten we even vloerisolatieplaten tegen haar hok. Die hebben we nog liggen en doen er niets meer mee. Best medelijden met haar nu het zo koud is Wink

Tsjip
Prater
Prater

Bericht  TukTuk di 31 jan 2012 - 8:13

Ik zette altijd een bakje met water nog extra in het nachthok, en dan diep in het hooi/stro gezet. Dat bevriest iets minder snel dan zo'n flesje waar het uiteinde snel van bevriest.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  TGR di 31 jan 2012 - 8:15

Ik zie de tip nog niet, maar je zou in een bakje twee pingpongballetjes kunnen doen, die blijven heen en weer drijven zodat het ijs niet zo snel het bakje dichtvriest.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 8:19

Warm water bevriest toch sneller dan koud water? En zover ik weet ik warm water niet goed voor konijnen, maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb vandaag twee keer het water ververst en het 'tuutje' in warm water gelegd, want die zat helemaal vastgevroren.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 9:04

Ik maak me meer druk over dat ze geen hooi willen om in te liggen alleen maar enkel een fleece dekentje.

Als ik er hooi in leg gooien ze het eruit en gaan ze erop plassen en poepen bah anders doen ze het netjes in de kattenbak.

Gast
Gast

Bericht  Marsy28 di 31 jan 2012 - 9:19

Ik wil niet a la Carribeanlover (toch?) klinken nu maar..
Is het nu met die vreselijke vrieskou en de gevoelstemperatuur van blabla niet heel erg zielig om die beestjes buiten te laten? Ik besef dat ze dikke vacht hebben maar toch..
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  TukTuk di 31 jan 2012 - 9:21

Marsy28 schreef:Ik wil niet a la Carribeanlover (toch?) klinken nu maar..
Is het nu met die vreselijke vrieskou en de gevoelstemperatuur van blabla niet heel erg zielig om die beestjes buiten te laten? Ik besef dat ze dikke vacht hebben maar toch..

Nee het is juist heel slecht om ze binnen te halen, daar kunnen ze helemaal niet tegen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 9:26

AngelNyn schreef:
Marsy28 schreef:Ik wil niet a la Carribeanlover (toch?) klinken nu maar..

Nee het is juist heel slecht om ze binnen te halen, daar kunnen ze helemaal niet tegen.

Idd. Mijn dochtertje wilde graag met haar binnen spelen, maar dat doen we dus ook niet. Als ze daarna weer naar buiten gaat, is ze zo dood. En ze heeft nu een dikke wintervacht.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 9:38

Dan hadden ze al ver voor de winter naar binnen moeten geplaatst zijn en pas in het voorjaar weer naar buiten. Dat deden wij vroeger.

Gast
Gast

Bericht  Marsy28 di 31 jan 2012 - 9:58

Oh ok.. Ik heb dus ook helemaal geen verstand van konijnen!
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: