Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Andere functie

+3
Snoes
Zora
Tania
7 plaatsers

Ga naar beneden

Andere functie Empty Andere functie

Bericht  Gast ma 30 jan 2012 - 18:25

Ik heb het super naar mijn zin maar ooit, voor ik dit nieuwe werk deed had ik zo een gave functie gevonden waar ik ontzettend enthousiast over was. Helaas verliep de sollicitatieprocedure rommelig en moest ik er zelf achter komen dat ik het niet was geworden (ze hadden mij min of meer gevraagd te solliciteren). Ik heb het altijd jammer gevonden en zie nu dat de functie, iets uitgebreider, weer open staat.

Wat een dilemma! Ik twijfel echt enorm of ik zal reageren. Hij staat al even open, niet bekend voor hoeveel uur de baan is maar wat nu... Mijn huidige baan zal voor mijn lijf niet gezond zijn op lange termijn. Op korte termijn ben ik er wel super van afgevallen. Ik heb een spannende baan, kom overal en nergens en leer ontzettend veel. Daarnaast heb ik onwijs leuke collega's en is het gewoon een leuk bedrijf waar ik zelfs durf te kijken wat ik in de toekomst zou willen doen (dat heb ik nog nooit gehad bij een bedrijf).

Het andere bedrijf is volgens een vriendin van mij ook heel erg leuk maar in mijn ervaring wat rommelig. Ik zal waarschijnlijk meer verdienen en het is wellicht ook minder uren. Iets dat ik ook wilde eigenlijk zodat ik ook nog tijd kan steken in mijn eigen projecten. Plus dat het werk wat gezonder is voor mijn lijf op de lange termijn. Het is wel weer veel zitten, wellicht kom ik dan weer aan...

Ik ben er gisteravond achtergekomen en draai nu al door drunken. Wat zouden jullie doen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere functie Empty Re: Andere functie

Bericht  Tania ma 30 jan 2012 - 18:41

Ik zou in ieder geval solliciteren. Als je dan aangenomen wordt kun je je altijd nog bedenken maar je klinkt wel erg enthousiast. En het argument dat het gezonder is voor je lichaam op lange termijn lijkt me ook wel heel belangrijk.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Zora ma 30 jan 2012 - 19:18

Ik zou een infomailtje sturen om wat meer zaken duidelijk te krijgen. Dat is hartstikke normaal en dan toon je ook meteen je enthousiasme en interesse. Dus vragen die je nu nog hebt blijkbaar over uren etc. Als dat bevalt zou ik toch solliciteren idd.

Spannend!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Snoes ma 30 jan 2012 - 23:56

Ik zou ook gewoon solliciteren. Misschien is het qua uren wel ideaal voor jou en je klinkt er behoorlijk enthousiast over. Over je huidige werk ook wel, maar je geeft aan dat het op lange termijn niet zo gezond is voor je lichaam, en dat is toch iets wat ook belangrijk is.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Rovine ma 30 jan 2012 - 23:59

Ik zou het toch proberen, mits je om kunt gaan met dat rommelige. In de uren die je overhoudt kun je ook een rondje gaan hardlopen, dan kun je het afval-argument vast afstrepen. Maar anderzijds klink je ook best enthousiast over je huidige baan. Is het een nu-of-nooit kans bij het andere bedrijf of zou je er over een jaar nog terecht kunnen?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 0:04

Tja, de fuctie staat nu open en er is er maar 1 van haha! En de hoeveelheid beweging haalt het niet bij een rondje hardlopen waar ik sowieso te lui voor ben :P. Het is idd dat rommelige en ik werk nu meer dan 40 upw, zou niet weten hoe ik moet solliciteren... Hoe moet je nou kiezen tussen 2 leuke dingen? Denk er de hele tijd aan...

Gast
Gast

Bericht  Snoes di 31 jan 2012 - 0:07

Kan je niet gewoon al een informatief mailtje sturen met de vragen die jij nog hebt over de functie? Als je dan bijvoorbeeld al ziet dat het te weinig/te veel uren zijn of dat het toch niet is wat je zoekt, hoef je verder ook niet meer te solliciteren.

Indien het jou dan nog steeds een leuke baan lijkt, dan ehh, een halve dag vrij nemen om te solliciteren? Very Happy

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin di 31 jan 2012 - 2:25

Je moet het op z'n minst proberen.

Dat je solliciteert, betekent niet direct dat je de baan hebt en dat je daadwerkelijk gaat switchen. Aan beide banen zitten voordelen en nadelen, en mócht je aangenomen worden, kan je daadwerkelijk kijken welke keuze je gaat maken.

Maar zeker weten eerst gewoon proberen!

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Blond di 31 jan 2012 - 5:48

Eens met de rest, gewoon proberen. Wie weet word je niet eens uitgenodigd, maar dan heb je het iig geprobeerd en is de onrust weg.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 10:23

Ik heb me nog nooit zo'n matennaaier gevoeld maar ik heb de brief zojuist gestuurd met daarin ook de vraag of de functie nog wel openstaat. Mss maak ik me druk om niets inderdaad...

Gast
Gast

Bericht  Jeanette di 31 jan 2012 - 12:09

_Chance schreef:Eens met de rest, gewoon proberen. Wie weet word je niet eens uitgenodigd, maar dan heb je het iig geprobeerd en is de onrust weg.

Mee eens!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Snoes di 7 feb 2012 - 8:47

Ik ben benieuwd of je al wat gehoord hebt, Zusje?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 8:52

Nee maar er speelt daar nogal wat weet ik uit betrouwbare bron laughcry. Mijn beste vriendin vindt dat ik moet bellen. Er staat geen nummer bij al ken ik wel iemand die daar werkt (oud collega) dus kan er zo aankomen als ik wil. Toch twijfel ik... Dit is namelijk nogal typisch voor het bedrijf en er speelt echt een hoop shit. Zou wel een uitdaging zijn omdat op de rails te krijgen maar toch... Twijfels Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 8:54

Zusje schreef:Nee maar er speelt daar nogal wat weet ik uit betrouwbare bron laughcry. Mijn beste vriendin vindt dat ik moet bellen. Er staat geen nummer bij al ken ik wel iemand die daar werkt (oud collega) dus kan er zo aankomen als ik wil. Toch twijfel ik... Dit is namelijk nogal typisch voor het bedrijf en er speelt echt een hoop shit. Zou wel een uitdaging zijn omdat op de rails te krijgen maar toch... Twijfels Very Happy.
lol!

Ik vind eigenlijk ook gewoon dat je er achteraan moet gaan en het, wanneer mogelijk, gewoon moet doen. Je wilt dit al langer.

Gast
Gast

Bericht  Snoes di 7 feb 2012 - 8:55

Je kan je wel even laten informeren, toch? Zodat je de voornaamste zaken weet, staat de vacature nog open? Voor hoeveel uur willen ze iemand aannemen? Ik snap wel dat je twijfelt hoor, maar met informeren doe je niets verkeerd natuurlijk smile.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 8:55

Wat ik nu doe wilde ik nog veel langer Wink. Maar ergens heb je gelijk, ik weet het. Mss kan ik dat donderdag even doen als ik bij jou ben. Hopelijk loopt de cursus een beetje bijtijds af en blijf ik niet te lang aan mijn supervisor plakken I love you laughcry Ej, ik kan me trouwens niet meer herinneren dat ik aan jou verteld heb wat voor functie het is hahaha, ik praat te veel...

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 8:59

Zusje schreef:Wat ik nu doe wilde ik nog veel langer Wink. Maar ergens heb je gelijk, ik weet het. Mss kan ik dat donderdag even doen als ik bij jou ben. Hopelijk loopt de cursus een beetje bijtijds af en blijf ik niet te lang aan mijn supervisor plakken I love you laughcry Ej, ik kan me trouwens niet meer herinneren dat ik aan jou verteld heb wat voor functie het is hahaha, ik praat te veel...
Ja, gister aan de telefoon. Of was dat eergister? Maar ik had het ook wel kunnen raden zo hoor.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: