Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voedingskussen

+16
Susan
Annemie
Snoopy
Thunder
Linda
Star007
Darius
kwak
Wennes
Pien
Printje
Annie24
Flip Fluitketel
Theeleut
Tania
Lejow
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Voedingskussen

Bericht  Lejow zo 29 jan 2012 - 0:00

Volgende week zondag gaan we de laatste dingetjes kopen bij de babydump, is lekker veel in de aanbieding.
Nu staat er ook nog een voedingskussen op het lijstje, alleen vraag ik me af in hoeverre die nu nodig is? Ik vind ze toch best prijzig namelijk.
Snap dat het lekker is tijdens het voeden, maar is hier geen andere manier voor? Normaal kussentje of iets dergelijks?
Wat zijn jullie ervaringen met een voedingskussen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Re: Voedingskussen

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 0:01

Ik had hem ook gehaald...maar uiteindelijk zijn wij KV gaan gegeven en eigenlijk heel weinig gebruikt! Wil het wel straks bij een 2e meer gaan gebruiken, aangezien die dingen idd heel prijzig zijn!

Ga jij KV of BV geven? Denk dat dat ook een heel verschil maakt.

Bovendien als ik boven was of op bed lag bijv of op de bank deed ik met KV haar ook wel lekker liggend tegen me aan een flesje geven.

Uiteindelijk heeft het kussen wel nog een tijdje gedient als steuntje in haar zeg maar toen ze ging zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Re: Voedingskussen

Bericht  Tania zo 29 jan 2012 - 0:03

J. heeft er vooral veel op gelegen toen hij klein was dat vond hij heel lekker liggen. Ook als hij bij ons in bed lag, sliep hij op dat kussen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Re: Voedingskussen

Bericht  Theeleut zo 29 jan 2012 - 0:07

Ik heb het nooit gemist. Niet toen ik BV gaf en ook niet nu ik KV geef. Ik heb wel een zijliggingskussen gekocht bij de Lidl destijds om zelf mee te slapen. Daar is een voedingskussen ook erg prettig voor te gebruiken.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Re: Voedingskussen

Bericht  Lejow zo 29 jan 2012 - 0:08

Ik ga KV geven!

Oh dat is inderdaad ook een goede, het kindje kan er zelf natuurlijk ook 'tussen' liggen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Re: Voedingskussen

Bericht  Flip Fluitketel zo 29 jan 2012 - 0:08

Ik vond het ideaal een voedingskussen. Zeker de eerste weken. Ik heb de eerste 1 1/5 week na de bevalling veel in bed gelegen en gebruikte het kussen vaak als steuntje bij het voeden, voor in mijn rug. J. lag er ook regelmatig in te slapen en ook als wij haar in ons bed hadden gebruikten we hem. En ik gebruikte hem zowel toen ik 'live'bV gaf als toen ze de fles kreeg met afgekolfde BV als steun in de arm. Zeker als ze een paar maanden zijn wordt het op den duur een heel gewicht wat je in je arm draagt. je kan ook de baby in het voedingskussen leggen en dan de fles geven ook handig.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Re: Voedingskussen

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 0:08

Lejow schreef:Ik ga KV geven!

Oh dat is inderdaad ook een goede, het kindje kan er zelf natuurlijk ook 'tussen' liggen.

En zitten straks ook wel in het begin :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Re: Voedingskussen

Bericht  Annie24 zo 29 jan 2012 - 0:09

Ik heb hem alleen maar gebruikt om zelf mee te slapen Laughing

Y. heeft vanaf dag 1 kv gekregen en ik heb voor hem nooit een voedingskussen gebruikt. Gewoon in de hoek van de bank met een klein kussentje en later lag hij tegen onze bovenbenen aan.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Re: Voedingskussen

Bericht  Printje zo 29 jan 2012 - 0:10

Ik heb nooit een voedingskussen gebruikt omdat ik ook eigenlijk al meteen wist dat ik geen borst-maar flesvoeding ging geven.En ik vond ze inderdaad erg duur.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Re: Voedingskussen

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 0:11

Ik heb er bij de oudste 2 nooit 1 gehad, terwijl ik toch wel lang bv heb gegeven. Redde het prima met een kussentje.

Bij de tweeling heb ik er 2 aangeschaft, daar sliep ik de laatste weken ook mee, en in de kraamtijd lag ik er op met mijn hoofd, zat erg lekker moet ik zeggen. Maar voor het voeden heb ik ze nauwelijks gebruikt, dus nee, ik vind het niet persé nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Re: Voedingskussen

Bericht  Pien zo 29 jan 2012 - 0:11

Ik heb tijdens de zwangerschap het kussen veel gebruikt. Het was echt mijn trouwe volgeling!! Waar ik ging, ging het kussen...

Toen ik eenmaal bevallen was heb ik hem niet meer gebruikt. Ben heel blij dat ik hem heb kunnen lenen van mijn zus trouwens...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Re: Voedingskussen

Bericht  Wennes zo 29 jan 2012 - 0:13

Ik gaf flesvoeding en had geen voedingskussen. Ik gebruikte gewoon de kleine kussentjes van de bank.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Re: Voedingskussen

Bericht  kwak zo 29 jan 2012 - 0:23

ik sliep met een voedingskussen, heerlijk! Ik kon anders niet slapen.
later heb ik hem gebruikt met voeden en toen D. net kon zitten lag hij achter haar voor als ze zou vallen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Re: Voedingskussen

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 0:27

Ik geef de kinderen op mijn groep ook geen horstvoeding hoor, maar ben blij dat we twee voedingskussens tot onze beschikking hebben Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Re: Voedingskussen

Bericht  Darius zo 29 jan 2012 - 0:39

Ik heb er eentje besteld bij Babywalz, voor 30 euro. In de zwangerschap gebruikt om tegen aan te liggen tijdens het slapen, of als steuntje in de rug als ik in bed ging lezen of tv kijken. Ook gebruikt om mijn voeten hoog op te leggen toen ik hele dikke enkels had van het vocht.

Tijdje in bed gebruikt bij het voeden, als ik op mijn zij lag. Dan kon ik met mijn rug er lekker tegenaan leunen. En nu gebruiken we het om om P heen te leggen als hij op het grote bed lig en ik mijn tanden aan het poetsen ben. En ook gebruiken we het nu als zitje voor P.

Voor die prijs vond ik dat we het wel genoeg gebruikt hebben. (en dus eigenlijk niet eens voor het voeden, ondanks dat ik borstvoeding geef!)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Re: Voedingskussen

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 0:57

Ik heb het voedingskussen echt héél veel gebruikt. Ik sliep er vanaf een week of 20 mee, gebruikt voor tijdens het voeden en onze dochter heeft er heel veel op gelegen toen ze nog klein was. Toen ze net zelf kon (gaan) zitten hebben we 'm veel gebruikt als valkussen. Wij hebben die van de hema, maar voor deze zwangerschap ga ik 'm denk ik wel een beetje bijvullen met kussenvulling, hij is wel een beetje dun geworden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Re: Voedingskussen

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 0:59

Tania schreef:J. heeft er vooral veel op gelegen toen hij klein was dat vond hij heel lekker liggen. Ook als hij bij ons in bed lag, sliep hij op dat kussen.

+1, verder heb ik er zelf ook veel aan gehad tijdens het slapen. Ik had ontzettend last van m'n bekken en legde dat kussen tussen m'n benen en daardoor lag ik veel lekkerder. Ook heb ik heb gebruik toen S. begon met zitten. Als hij dat zittend aan het spelen was legde ik het kussen achter hem zodat hij niet hard achterover zou vallen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Re: Voedingskussen

Bericht  Star007 zo 29 jan 2012 - 1:01

Ik zou er wel 1 kopen. Ik had achteraf best spijt dat ik er geen gekocht had. Is toch makkelijker met voeden en als je haar bijvoorbeeld bij je op bed wil leggen, kan ze lekker op het voedingskussen liggen. In het ziekenhuis had ik er de eerste 3 dagen wel 1.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Re: Voedingskussen

Bericht  Linda zo 29 jan 2012 - 1:04

Mijn man heeft het voedingskussen in de kraamweek gekocht. Ik dacht dat ik hem niet nodig zou hebben, maar het bleek toch wel erg handig te zijn. Als m'n dochter op dat kussen lag kon ik goed zien of ze goed aanhapte. 's Nachts heb ik hem toen ook vaak gebruikt. Toen het voeden eenmaal soepel ging heb ik hem niet meer gebruikt.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Re: Voedingskussen

Bericht  Thunder zo 29 jan 2012 - 2:34

Ik heb hem heel veel gebruikt. Je mag hem wel overnemen als je wil?

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Re: Voedingskussen

Bericht  Lejow zo 29 jan 2012 - 2:36

Zal het even in de gaten houden, heb nu bij V&A gereageerd op het voedingskussen van Twellie, maar weet niet waar zij woont..
Woon jij in de buurt van Rdam?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Re: Voedingskussen

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 2:37

Annie24 schreef:Ik heb hem alleen maar gebruikt om zelf mee te slapen Laughing

Y. heeft vanaf dag 1 kv gekregen en ik heb voor hem nooit een voedingskussen gebruikt. Gewoon in de hoek van de bank met een klein kussentje en later lag hij tegen onze bovenbenen aan.

Hahaha +1!
Ik heb hem gekregen en er een hoes via marktplaats voor gescoord.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Re: Voedingskussen

Bericht  Thunder zo 29 jan 2012 - 2:37

Lejow schreef:Zal het even in de gaten houden, heb nu bij V&A gereageerd op het voedingskussen van Twellie, maar weet niet waar zij woont..
Woon jij in de buurt van Rdam?
Nee, woon in Gelderland, dus zou hem op moeten sturen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Re: Voedingskussen

Bericht  Lejow zo 29 jan 2012 - 2:40

Rataplan schreef:
Lejow schreef:Zal het even in de gaten houden, heb nu bij V&A gereageerd op het voedingskussen van Twellie, maar weet niet waar zij woont..
Woon jij in de buurt van Rdam?
Nee, woon in Gelderland, dus zou hem op moeten sturen.

Hmm, dan komt er weer behoorlijk wat bij aan verzendkosten.. Dan ligt het er aan wat je er voor wilt hebben haha. Heb je er ook hoezen bij?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Re: Voedingskussen

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 2:54

Ik heb m ook veel gebruikt, vooral die met bolletjes. Daar lagen ze in de box ook veel op ivm afgeplat hoofdje, zo'n kussen geeft minder druk op het hoofdje waardoor de afplatting verder voorkomen werd.
En dubbelgevouwen in een gewoon kussensloop laten ze er ook heerlijk op als een soort zitzak.

Heb ook een voedingskussen met echte kussenvulling, die vond ik minder fijn.

Je kan het ook proberen met een opgerold dun dekbed in een voedingskussen hoes, deden ze in het ziekenhuis ook weleens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingskussen Empty Re: Voedingskussen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum