Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pinpas zomaar geblokkeerd

+6
NoName88
Monnie
Didi
Snoopy
Jezzie
Susan
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 0:52

Gisteren wilde ik mijn boodschappen betalen, kreeg ik de melding dat mijn pas was geblokkeerd. Gelukkig had ik nog een pasje bij me. Ik snel naar de bank (natuurlijk was het 10 voor 4 en ging de bank om 4 uur dicht) en daar werd me verteld dat mijn pasje was geblokkeerd op initiatief van de bank, maar de reden daarvoor was niet bekend. Er staat gewoon geld op (gelukkig was ik niet geskimd ofzo) en mijn uitgavenpatroon geeft ook geen reden om een pasje te blokkeren. Volgens de bankmedewerkster gebeurt dat wel eens als er een storing in een pinautomaat is. Ik had idd de avond daarvoor gepind. Ik moest mijn pasje inleveren en krijg een nieuwe, maar dat duurt een week. Echt heel onhandig, want nu kan ik alleen het pasje van mijn vaste lasten rekening gebruiken.
Wie heeft dit ook wel eens gehad? Heb me laten verzekeren dat er echt niks van mijn rekening gehaald kan worden, maar ik ben er toch niet echt gerust op (zou ik toch geskimd zijn?)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Re: Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  Susan za 28 jan 2012 - 0:54

Misschien een foutje van de bank of zo, dat ze iets verkeerd hebben ingevoerd?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Re: Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 0:59

Bij mij werd alles op initiatief van de bank geblokkeerd omdat er eem vermoeden/risico tot fraude was. Alle waxhtwoorden, inloggegevens en dergelijke moeten veranderen, cleaner vanuit de bank over de computer heen en toen zij akkoord gingen hebben ze alles weer open gezet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Re: Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 1:04

goed dat ze het doen hoor, als er aan fraude wordt gedacht. Maar wel erg lastig, een week zonder pasje! Nu alles maar met mijn creditcard betalen, en naderhand alles overzetten van mijn lopende rekening (als ik mijn pasje terug heb) naar de creditcardrekening. Heb ik net 2 dagen vrij, wilde ik lekker gaan shoppen, heb ik mijn pasje niet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Re: Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 1:07

Ze doen het wel eens als ze fraude/skimmen vermoeden, om te voorkomen dat je ook daadwerkelijk geskimd wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Re: Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 1:40

Een bank die om 4 uur sluit? En die je rekening zomaar blokkeert?
Over stappen, dat zou ik doen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Re: Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  Jezzie za 28 jan 2012 - 1:46

Mijn vader zijn pasje was ook een keer zomaar geblokeerd, hij kreeg toen een brief, waarin stond dat er vermoede was van fraude bij een pinautomaat. Daarom hadden ze het pasje geblokkeerd. Hij was niet geskimd....ze doen het dan gewoon uit voorzorg denk ik.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Re: Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  Snoopy za 28 jan 2012 - 1:51

Heb ik laatst ook gehad. Ik had ergens gepind waar fraude werd vermoed, dus uit voorzorg hadden alle pasjes die daar gepind hadden geblokkeerd. Kreeg binnen een paar dagen een nieuw pasje en kon eventueel met id bewijs contant geld opnemen bij de bank.
Voor internet bankieren heb ik m'n pasje niet nodig, dus had ook geld kunnen overmaken naar iemand anders om daar dan geld van te krijgen. Of creditcard gelijk aflossen bijvoorbeeld.
Vond het niet zo erg, dit liever dan geskimd worden.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Re: Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  Didi za 28 jan 2012 - 2:39

Heb je een daarvoor misschien getankt bij een onbemande pomp? Ik heb het ook een keertje gehad en de eerste keer pakte de pinautomaat mijn pasje niet en toen wilde ik het nog eens proberen en toen gebeurde er helemaal niks meer. OOk geblokkeerd dus en dat was ook een vermoeden van fraude, volgens de vrowu van de bank had dat te maken met de pinautomaat bij het tankstation.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Re: Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  Monnie za 28 jan 2012 - 2:52

Ik heb het ook een keer gehad toen ik bij de supermarkt mijn boodschappen wilde pinnen. Sta je dan met je volle kar... Bankmedewerker gaf bij mij toen ook aan dat er waarschijnlijk een storing in het apparaat zat, wat ook kan gebeuren als je geskimd wordt en daardoor de pas is geblokkeerd.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Re: Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 3:27

PrinsesBo schreef:Een bank die om 4 uur sluit? En die je rekening zomaar blokkeert?
Over stappen, dat zou ik doen..
+1. Ik heb dit bij de ABN gehad en had maar 1 pas en het duurde een week voor ik een nieuwe zou krijgen en ik kon absoluut geen geld aan de balie krijgen. Nou, dat geld heb ik gekregen en ik ben heel snel naar de Rabo verkast.
Al hoor ik wel dat meer banken het 'zomaar' doen. En ergens is dat wel goed maar dan moet je wel een mogelijkheid hebben om nog geld op te nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Re: Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  NoName88 za 28 jan 2012 - 4:45

Shit happens... Ik stond net in winkel; mijn pas ook geblokkeerd. Ben naar de GEA bij de Rabo gereden; die gaf de melding dat de pas niet gebruikt kon worden in de automaat. Inloggen op internetbankieren lukt ook niet.

De winkel waar ik net was zei dat ze er vandaag vaker last van gehad hadden. Had een man verteld dat er veel geskimd was bij supermarkten in de buurt. Maar daar ben ik niet geweest afgelopen week. Volgens mij heb donderdagochtend voor het laatst gepind bij een tankstationnetje in een dorpje verderop (bemand). Daarna heb ik sowieso nog kunnen inloggen bij internetbankieren.

Hoop dat mn man snel thuis komt want ben wel benieuwd of er geen geld van onze rekening is!! Met zijn pas moeten we toch gewoon in kunnen loggen?
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Re: Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 4:49

Mijn schoonmoeder heeft het laatst ook gehad en toen was er wel een vermoeden dat ze geskimd was ondanks dat er geen gekke bedragen van haar rekening waren.

Ik ging laatst pinnen bij een andere bank dan mijn eigen bank en toen werd zomaar mijn pasje ingeslikt. Op zich geen ramp maar het was wel een pasje met een foto van C.iske erop dus dat vond ik wel jammer.
Daarbij moest ik zelf mijn nieuwe pas weer betalen....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Re: Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  NoName88 za 28 jan 2012 - 4:57

Man heeft net ff gecheckt bij de GEA en ons geld staat er gelukkig in ieder geval nog op smile

Maandag maar even een nieuwe pas aanvragen denk.

Maar een bankpasje met een foto van je dochter?
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Re: Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  girli za 28 jan 2012 - 4:59

Ik neem aan dat ze je pasje niet zomaar blokkeren.

Als er een vermoeden is dat er met een automaat gerommeld is om pasjes te skimmen, worden de passen geblokkeerd tussen een bepaald tijdsbestek om te voorkomen dat je alsnog geld kwijt bent. Het is een voorzorgsmaatregel.

Natuurlijk kun je naar een andere bank overstappen, maar ik neem aan dat zij een zelfde soort procedure hanteren op het moment dat ze vermoeden dat er gerommeld is met een automaat. Beter je pasje kwijt dan je geld kwijt.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Re: Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 5:00

NoName88 schreef:Man heeft net ff gecheckt bij de GEA en ons geld staat er gelukkig in ieder geval nog op Pinpas zomaar geblokkeerd 561177

Maandag maar even een nieuwe pas aanvragen denk.

Maar een bankpasje met een foto van je dochter?

ZoonPinpas zomaar geblokkeerd 561177 Bij de ing kun je een gepersonaliseerde bankpas aanmaken met een foto erop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Re: Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  Snoopy za 28 jan 2012 - 8:15

Sunprincess schreef:Mijn schoonmoeder heeft het laatst ook gehad en toen was er wel een vermoeden dat ze geskimd was ondanks dat er geen gekke bedragen van haar rekening waren.

Ik ging laatst pinnen bij een andere bank dan mijn eigen bank en toen werd zomaar mijn pasje ingeslikt. Op zich geen ramp maar het was wel een pasje met een foto van C.iske erop dus dat vond ik wel jammer.
Daarbij moest ik zelf mijn nieuwe pas weer betalen....

Maar waarom werd ie ingeslikt dan?
Ik zit ook bij de ing en kreeg kosteloos een nieuw pasje, met dezelfde foto er weer op.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Re: Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  Tsjip za 28 jan 2012 - 8:42

De mijne is een half jaar geleden ineens geblokkeerd. Ik had gepind bij Ikea en even later kwam ik erachter dat we iets waren vergeten. Ik snel de winkel weer even in en bij een andere kassa in de rij. Pinnen lukte toen ineens niet meer. 2x geprobeerd en daarna stond er pas geblokkeerd. Jongen achter de kassa heel droog ja dan heeft u te weinig geld op uw rekening. Maar dit was niet zo want mijn loon was net binnen. Gelukkig had ik een 2e pas maar het voelt zo lullig.
Toch maar melding gemaakt bij Ikea. Ze namen mij heel serieus, meteen de kassa gesloten waar ik de eerste keer had gepind en ik heb weet ik hoe vaak excuses gekregen. Ze gingen het in ieder geval meteen uitzoeken.
Later bij de bank de uitleg gekregen dat ze tegenwoordig de pinpassen meteen blokkeren zodra de pas iets niet vertrouwd aan het apparaat.


Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Re: Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  NoName88 zo 29 jan 2012 - 9:29

Sunprincess schreef:
NoName88 schreef:Man heeft net ff gecheckt bij de GEA en ons geld staat er gelukkig in ieder geval nog op Pinpas zomaar geblokkeerd 561177

Maandag maar even een nieuwe pas aanvragen denk.

Maar een bankpasje met een foto van je dochter?

ZoonPinpas zomaar geblokkeerd 561177 Bij de ing kun je een gepersonaliseerde bankpas aanmaken met een foto erop.

Oeps Embarassed sorry! Wel leuk zo'n pas, alleen inderdaad wel extra vervelend als je hem kwijt raakt/niet meer gebruiken kunt.
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Re: Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  Gast ma 30 jan 2012 - 3:24

Ik ben dus toch geskimd. Kwam er vanochtend achter, wilde via internetbankieren even geld overmaken van mijn betaalrekening (waar ik nu geen pasje meer van heb) naar mijn vaste lasten rekening, om daar mee boodschappen te gaan doen. Was mijn rekening helemaal leeg! Helemaal leeg gepind in Afrika Sad. Gelukkig heb ik vandaag vrij, dus ben meteen naar de bank gegaan. Gelukkig is dit verzekerd en krijg ik mijn geld terug, alleen duurt dat 2 weken. Heel erg vervelend dus!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Re: Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  Snoes ma 30 jan 2012 - 3:28

Ach jeetje, wat vervelend zeg! Hebben ze veel geld gepind?
Gelukkig krijg je het wel allemaal terug, maar leuk is anders.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Re: Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  Gast ma 30 jan 2012 - 3:30

Snoes schreef:Ach jeetje, wat vervelend zeg! Hebben ze veel geld gepind?
Gelukkig krijg je het wel allemaal terug, maar leuk is anders.

Alles wat er nog op stond, zo'n 500 euro. Ik maak elke maand als mijn salaris binnenkomt een gedeelte over naar de rekening waar ik de vaste lasten mee betaal, dus dat kan ik deze maand gelukkig wel allemaal gewoon betalen. Alleen moet ik voor de boodschappen enzo nu mijn spaarrekening gebruiken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Re: Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  Snoes ma 30 jan 2012 - 3:31

Lastig allemaal Bobbie! Is ook een hele som geld wat ze gepind hebben zeg.
Hopelijk brengt jouw bank het allemaal snel in orde, zodat je je spaarrekening weer kan aanvullen!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Re: Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  Snoopy ma 30 jan 2012 - 4:13

Bobbie schreef:Ik ben dus toch geskimd. Kwam er vanochtend achter, wilde via internetbankieren even geld overmaken van mijn betaalrekening (waar ik nu geen pasje meer van heb) naar mijn vaste lasten rekening, om daar mee boodschappen te gaan doen. Was mijn rekening helemaal leeg! Helemaal leeg gepind in Afrika Sad. Gelukkig heb ik vandaag vrij, dus ben meteen naar de bank gegaan. Gelukkig is dit verzekerd en krijg ik mijn geld terug, alleen duurt dat 2 weken. Heel erg vervelend dus!



Oh balen zeg! Had de bank het dus niet voor niets gedaan.

Toen het bij mij gebeurde zweette ik echt peentjes. Ik kan 1000 euro rood staan, dus dan hadden ze veel geld weg kunnen halen, je krijgt het wel terug, maar dat duurt toch wel even.
Ik had het geluk dat de bank nog open was (op zaterdag gaat ie om 14.00 uur dicht, was er geloof ik 10 minuutjes daarvoor, want toen ik klaar was gingen ze dicht) en ze gelijk konden zien dat er niks van m'n rekening af was.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Re: Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  Japie ma 30 jan 2012 - 4:35

Bobbie schreef:Ik ben dus toch geskimd. Kwam er vanochtend achter, wilde via internetbankieren even geld overmaken van mijn betaalrekening (waar ik nu geen pasje meer van heb) naar mijn vaste lasten rekening, om daar mee boodschappen te gaan doen. Was mijn rekening helemaal leeg! Helemaal leeg gepind in Afrika Sad. Gelukkig heb ik vandaag vrij, dus ben meteen naar de bank gegaan. Gelukkig is dit verzekerd en krijg ik mijn geld terug, alleen duurt dat 2 weken. Heel erg vervelend dus!

Jeetje dat is balen. Bij mijn vriendin hebben ze ook de rekening leeg gehaald. In Jakarta.Het geld stond er heel snel weer op. Ik hoop bij jou ook.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinpas zomaar geblokkeerd Empty Re: Pinpas zomaar geblokkeerd

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum