Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Inbakeren- advies gevraagd

+3
PapillonRose
Liadan
Funk
7 plaatsers

Ga naar beneden

Inbakeren- advies gevraagd Empty Inbakeren- advies gevraagd

Bericht  Funk za 28 jan 2012 - 0:36

We zijn heel laat ermee maar pas nu gaat een lichtje branden bij mij Embarassed Ik voel me een slechte mama dat ik het nu pas zie. Ik dacht altijd dat ik gewoon een druk, nieuwsgierig, ondernemend ventje had die niet zo van slapen houdt (overdag in bed dan, max een half uur) Maar nu blijkt eigenlijk dat hij zich constant overstrekt, als ik erover lees op internet passen alle symptomen bij hem, wellicht door mijn snelle bevalling.

Ik wil dus nu graag zo'n inbakerdoek of slaapzakje proberen en hem veel meer in de draagdoek doen. Is iemand daar ook pas laat mee begonnen? Ik twijfel nog tussen een pacco (volledig inbakeren) maar dat lijkt me dan weer zo'n overgang of een puckababy, met nog wat bewegingsvrijheid.

Het is overigens wel een hele blije baby, hij slaapt alleen overdag nauwelijks. Max 2 x een half uur in bed, op de arm slaapt hij langer.

Iemand tips wat het beste bevalt?

Sorry voor de onsamenhangende tekst.
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren- advies gevraagd Empty Re: Inbakeren- advies gevraagd

Bericht  Liadan za 28 jan 2012 - 0:39

Volgens mij is het niet slim om hem nu nog in te bakeren, want als ze gaan rollen mag het niet meer (ik weet niet of hij nu al kan rollen?).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 0:40

Hou er wel rekening mee dat je moet stoppen als hij kan rollen ivm verstikkingsgevaar als hij op zijn buik rolt. Weet niet hoe snel jouw kindje is.
Bij ons zijn ze om die reden gestopt met inbakeren tijdens de opname, ze waren toen 4,5 maand.

Slaapt hij wel in een ´gewone´ slaapzak?

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose za 28 jan 2012 - 0:41

Ik had hier twee verschillende. Ik had overdag een Swaddle Me en 's nachts een Puckababy. Dit omdat ze overdag onrustiger was en meer lag te woelen, en dan had ze behoefte aan vrij strak ingepakt te liggen. In de Puckababy had ze meer bewegingsvrijheid en dat was hier voor de nachten weer beter, want dan sliep ze van zichzelf al wat beter. Met afbouwen kon ik haar op een gegeven moment overdag ook de Puckababy aantrekken en later een gewone slaapzak.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  PapillonRose za 28 jan 2012 - 0:43

Oja, ik lees hier wat over rollen, daar moet je inderdaad ook mee uitkijken. Om die reden ben ik met 5 maanden gaan afbouwen. Dus misschien ben je er al te laat mee, als je zoontje al kan rollen.

Wat dan misschien nog een idee kan zijn is de puckabag (van de makers van puckababy). Dat is een gewone slaapzak (4 seizoenen model en het hele jaar door te gebruiken daardoor) die net wat strakker zou zitten en wat extra geborgenheid geeft. Heb er zelf geen ervaring mee, maar wel goede dingen over gelezen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Funk za 28 jan 2012 - 0:46

PapillonRose schreef:Oja, ik lees hier wat over rollen, daar moet je inderdaad ook mee uitkijken. Om die reden ben ik met 5 maanden gaan afbouwen. Dus misschien ben je er al te laat mee, als je zoontje al kan rollen.

Wat dan misschien nog een idee kan zijn is de puckabag (van de makers van puckababy). Dat is een gewone slaapzak (4 seizoenen model en het hele jaar door te gebruiken daardoor) die net wat strakker zou zitten en wat extra geborgenheid geeft. Heb er zelf geen ervaring mee, maar wel goede dingen over gelezen.

Bedankt voor alle antwoorden, was inderdaad al bang dat ik te laat zou zijn maar voor mijn gevoel kan ie het wel echt goed gebruiken. Waarom worden van pacco en puckababy er dan toch grotere maten gemaakt? Weet iemand dat? Hij heeft nu 1 of 2 keer gerold.

Twijfels!!!
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  PapillonRose za 28 jan 2012 - 0:50

Er zijn ook kindjes die wat later gaan rollen. Volgens mij is de grootste maat Puckababy voor kindjes tot 6 maanden. Er zijn ook kindjes die dan gaan rollen, of zelfs nog wat later. Dus het kan wel dat een kindje er tot die tijd in ligt. Ik dacht ook dat het advies was om ook als je kindje nog niet rolt om met 6 maanden af te bouwen. En rollen ze eerder, dan moet je eerder afbouwen.

Ik heb je zoontje niet zien rollen natuurlijk, dus ik heb geen idee of hij het snel weer zou kunnen doen, of het hem in bed lukt. Maar ik denk dat ik het zelf dan niet meer zou proberen. Dan is hij er straks net aan gewend, en dan moet je er al mee stoppen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 1:02

Ik zou nu niet meer gaan beginnen met inbakeren.
Dan is hij dadelijk gewend (dit duurt vaak wel een paar dagen voor ze het fijn gaan vinden) en dan moet je alweer gaan afbouwen i.v.m. omrollen.

Vind hij het niet fijn om op zijn buik te slapen?
Dan woelen ze ook al een heel stuk minder!
En anders een dikke slaapzak met lange mouwen.
Dan hebben ze ook een stuk minder bewegingsvrijheid.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 1:38

Mijn jongste rolt ook nog niet en is ruim 6 maanden, maar ik zou het risico echt niet meer durven nemen. Als ze op hun buik komen te liggen en hun armen niet kunnen gebruiken kan het heel naar aflopen lijkt me.

Heb je al een gewone slaapzak geprobeerd?

Gast
Gast

Bericht  Annie24 za 28 jan 2012 - 1:44

Als jij denkt dat inbakeren gaat helpen moet je dat zeker doen. Ja, het is gevaarlijk als ze kunnen rollen, maar je hebt ook inbaker producten waarbij je de armpjes los kan laten. Je kan dan kiezen uit 1 armpje los of allebei.

Y. heeft ingebakerd gelegen van 6 weken tm 9 maanden. Met 9 maanden kon hij dus al overduidelijk omrollen Laughing

Wij hadden eerst de puckababy, maar dat was te los. Y. wurmde zijn handjes door de nekopening en zat dan klem, gevolg: huilen. Toen overgestapt op de Pacco en dat was een verademing. We hebben eerst de doek gebruikt tot 6 kilo (geloof ik) Daarna zijn we overgestapt op een nieuwe variant, deze is vanaf mei 2011 verkrijgbaar en is van 7 tm 12 kilo. Allebei de armpjes konden daar los of ééntje. Y. heeft een hele tijd met 1 armpje los geslapen en daarna met allebei. Afbouwen werkte hier niet, dus hebben we het gewoon zo gelaten. Opeens gaf hij zelf aan dat hij er klaar mee was: hij bleef huilen en ging niet slapen. Toen de Pacco uitgedaan en een normale slaapzak aangedaan. Dat was goed en daar slaapt hij nu nog in.

Mijn advies: kijk even wat er te koop is op internet. Misschien heb je iemand in de buurt waarvan je wat mag proberen? Die Pacco's zijn bv stervensduur en het is zonde als het dan niet werkt.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pien za 28 jan 2012 - 1:50

Onze dochter heeft ruim 4maanden ingebakerd gelegen. Sinds 2weken bouwen we af.

De beste tip die ik gekregen heb en die ik door wil geven, koop een dikke winterslaapzak met lange mouwen en doe vervolgens de deken erg strak instoppen.

Werkt super goed! Hier al een week zonder bakerdoek!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 1:53

Ik zou er ook niet meer mee beginnen. Hier heeft met name het afbouwen veel moeite gekost, een paar mislukte pogingen maar toen ik hem in de Puckababy op zijn buik in bed vond zijn we er wel meteen mee gestopt. Toen was hij 5,5 maand, je weet niet wanneer ze gaan rollen, je kan ook denken dat ze niet rollen en ze dan ineens op hun buik in bed vinden zoals ik dus. Ik zou eerder proberen wat Pien aangeeft!

Gast
Gast

Bericht  nillis za 28 jan 2012 - 2:44

Pien schreef:Onze dochter heeft ruim 4maanden ingebakerd gelegen. Sinds 2weken bouwen we af.

De beste tip die ik gekregen heb en die ik door wil geven, koop een dikke winterslaapzak met lange mouwen en doe vervolgens de deken erg strak instoppen.

Werkt super goed! Hier al een week zonder bakerdoek!!

+ 1, zo hebben wij de paccodoek afgebouwd en T slaapt nog steeds erg goed
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 3:05

Je zou er voor kunnen kiezen om het lakentje en de deken in de breedte te leggen ipv in de lengte. Dan hou je grotere stukken over om die je een eind onder het matras kan instoppen. Dan ligt de kleine steviger ingepakt.

Gast
Gast

Bericht  Nana za 28 jan 2012 - 3:24

Anders misschien een bezoekje aan de osteopaat?
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 5:46

Ik zou zeker niet meer op eigen initiatief beginnen met inbakeren, dat kan echt heel gevaarlijk zijn met rollen. Wel zou je even kunnen overleggen met het CB of ze in contact staan met een inbakerexpert, dat heb ik destijds ook gevraagd. Die kan je misschien helpen om dit op een veilige manier te gaan doen, omdat het vaker voorkomt dat oudere kindjes nog ingebakerd worden, zoals Annie24 ook aangeeft. Maar zeker niet zomaar zelf gaan doen, hoor.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: