Te laat beginnen met leren... *Geslaagd!*
+11
Susan
Marin
Niki
Jeanette
Blond
Bolleke
Esperanza
Antibes
Tsjip
Sylvana
Evalynn
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Te laat beginnen met leren... *Geslaagd!*
Ik had het als puber al en blijkbaar nu nog steeds. Ik moet echt ontzettend veel leren de komende (en afgelopen) weken maar puntje bij paaltje stel ik het steeds weer uit naar het laatste moment. Gevolg: Niet goed geleerd en wel een hoop stress. Vroeger kwam ik ermee weg, tegenwoordig blijkbaar nog steeds maar dat is tot nu toe... En aangezien mijn baan ervan af hangt, zou je denken dat ik nu wel op tijd ga beginnen maar ik doe het nog steeds niet. Argggg, ik word een beetje moe van mezelf! Iemand een idee/ oplossing/ gedachtengang voor me?
Laatst aangepast door Zusje op di 20 maa 2012 - 8:47; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Te laat beginnen met leren... *Geslaagd!*
Geen oplossing, wel herkenbaar! Succes met leren!
Gast- Gast
Ja, niet uitstellen steeds. Maar goed, dat ik makkelijker gezegd dan gedaan Misschien kun je voor jezelf een timer zetten van 20 minuten. Ga je 20 minuten leren, en daarna 10 minuten pauze. Ik doe dat ook wel eens en vaak heb ik dan niet eens behoefte aan een pauze omdat ik zo lekker bezig ben. En oh, doe je pc uit, of sluit alle dingen zoals Facebook, yes en zo af. Dat leidt mij altijd enorm af!
Gast- Gast
De sleutel tot succes;
Gewoon beginnen!
Als je eenmaal bent begonnen valt het best mee!
Gewoon beginnen!
Als je eenmaal bent begonnen valt het best mee!
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
Dat was idd het plan maar het werkt echt nooit .
Gast- Gast
Ik heb precies hetzelfde. "Nothing makes a person more productive than the last minute" denk ik dan altijd maar.
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
Heel herkenbaar!
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10
PrinsesBo schreef:Geen tips, heb t zelf nl ook
+1 en ik neem me altijd voor om de volgende keer eerder te beginnen
Gast- Gast
Hier ook geen oplossing, dan zou ik hem zelf wel gebruiken. Het simpele "gewoon eerder beginnen" probeer ik ELKE keer en toch lukt het nooit. Ik ga ook echt wel daadwerkelijk zitten, maar ben dan serieus opeens alweer aan het afwassen of boodschappen aan het doen voor het doordringt "oh wacht, ik was aan het studeren"..
Ik kan me pas concentreren als ik gestresst raak. Helaas is dat vaak pas zo'n 24 uur voor een tentamen, dus ik heb al jarenlang niet meer een nacht doorgeslapen vóór een tentamen..
Ik kan me pas concentreren als ik gestresst raak. Helaas is dat vaak pas zo'n 24 uur voor een tentamen, dus ik heb al jarenlang niet meer een nacht doorgeslapen vóór een tentamen..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Niet slapen herken ik Antibes! Punt is alleen dat ik zo'n 70 km moet rijden morgen dus niet slapen is niet veilig . Ik denk dat ik voor volgende week een plan probeer te maken. Als ik dan elke dag een beetje doe en een beeld heb bij wat ik dan precies moet doen, is het mss wel mogelijk... Hoop ik...
Gast- Gast
Oh, das niet handig dan nee haha.. Hier is het altijd gewoon nacht doortrekken, douchen, fris en fruitig met ov naar tentamen, tentamen eruit knallen, duf terug naar huis en dan mijn bed in..
Ach, het levert goede resultaten (so far)..
Ach, het levert goede resultaten (so far)..
Antibes- Ratel
Ik heb geen oplossingen, ik ben precies hetzelfde. Ik heb alles op mijn opleiding gehaald door heel kort voor het eind te beginnen met leren en met verslagen en dergelijke te maken. Ik presteer echt het beste onder (grote) druk, dus ik ga het ook niet veranderen, hoe vervelend het ook is op dat moment.
Gast- Gast
Jaya schreef:Ik heb geen oplossingen, ik ben precies hetzelfde. Ik heb alles op mijn opleiding gehaald door heel kort voor het eind te beginnen met leren en met verslagen en dergelijke te maken. Ik presteer echt het beste onder (grote) druk, dus ik ga het ook niet veranderen, hoe vervelend het ook is op dat moment.
Ik had dat ook een beetje opgegeven, vooral ook omdat het eigenlijk gewoon werkt. Maar ik merk nu ik bijv. maandelijks tentamens heb, het gewoon echt teveel stress is. Ik ben gewoon bijna continu gestresst nu en als ik met mijn master WEER een tandje hoger moet, dan moet ik echt efficienter met mijn tijd omgaan..
Antibes- Ratel
Gaat het allemaal niet worden hoor. Er zit een hele cursusdag aan vast waarbij ik dus de hele dag moet zitten, luisteren, opletten en vragen moet stellen enzo... Als ik niet ga slapen straks dan val ik morgen dood neer in de klas .
Gast- Gast
Zusje schreef:Gaat het allemaal niet worden hoor. Er zit een hele cursusdag aan vast waarbij ik dus de hele dag moet zitten, luisteren, opletten en vragen moet stellen enzo... Als ik niet ga slapen straks dan val ik morgen dood neer in de klas .
Moet je nog veel? Vervelend gevoel he, ik zou zo graag een keer een toets in gaan wetende dat je het gewoon onder controle hebt!
Antibes- Ratel
Ja dat lijkt me ook een fijn gevoel! Ik moet nog beginnen . Ik ga naar bed en daar leren, zonder afleiding...
Gast- Gast
Heel vervelend en heel herkenbaar! Bij mij lukt het ook pas op het laatste moment, door de stress die ik dan ervaar neem ik veel meer op. Ik merkte dat het iets beter ging als ik een vak heel erg leuk vond.
Wat bij mij ook hielp was in de UB studeren, daar ging ik dan op m'n vrije dag naar toe, en omdat ik daar niets anders kon doen dan studeren deed ik in zo'n dag dan 3x zoveel als thuis.
Wat bij mij ook hielp was in de UB studeren, daar ging ik dan op m'n vrije dag naar toe, en omdat ik daar niets anders kon doen dan studeren deed ik in zo'n dag dan 3x zoveel als thuis.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Heel herkenbaar, ook met verslagen maken, hoe dichter de deadline nadert hoe meer ik het gevoel krijg dat ik er iets aan moet gaan doen. Tot nu toe gaat het nog altijd goed, al heb ik dit blok ook veel stress.. Bij mij helpt niks. Ik maak op basis van wat het meeste werk is, en wat als eerste ingeleverd/gepresenteerd moet worden een soort schema in mijn hoofd en daar probeer ik me aan te houden.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Bij mij werkt het om naar school te gaan en daar te leren, maar dat is voor jou niet echt een optie denk ik? Misschien een andere plek waar je minder wordt afgeleid naar andere dingen als de computer/tv/opruimen/etc.
Gast- Gast
Dat heb ik ook wel eens gehad. Meestal sloot ik me dan op, op mijn kamer. Alles uit om me heen, multomap met alles erin voor mijn neus, en dan echt twee uur blokken. Na twee uur iets eten en drinken, en dan mezelf weer opsluiten.
Maar eerlijk is eerlijk, langer dan 4 uur leren op een dag kan ik echt niet. Ik heb denk ik altijd mazzel gehad met het halen van tentamens.
Maar eerlijk is eerlijk, langer dan 4 uur leren op een dag kan ik echt niet. Ik heb denk ik altijd mazzel gehad met het halen van tentamens.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Heeeeeel herkenbaar! Gelukkig hing alles snel in mijn hoofd, maar baalde altijd wel achteraf dat ik niet zo had hoeven stressen als ik gewoon op tijd begonnen was.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Gewoon positieve gedachten hebben dat je er zin in hebt, dat je zal slagen, dat je van je werk houdt, dat het een makkie is, en dat je het kan.
En niet met tegenzin beginnen, maar met positieve gedachten beginnen!! Zoek een goed plek in huis waar je denkt goed te kunnen studeren. En niet met tegenzin aan de slag gaan...
(Ik lijk nu mijn moeder wel... Zo was ze vroeger met ons ook)
En niet met tegenzin beginnen, maar met positieve gedachten beginnen!! Zoek een goed plek in huis waar je denkt goed te kunnen studeren. En niet met tegenzin aan de slag gaan...
(Ik lijk nu mijn moeder wel... Zo was ze vroeger met ons ook)
Haha nou makkelijk is het sowieso niet . Gelukkig heb ik maar 1 ding dat me afleidt... En ben tot de conclusie gekomen dat ik beter eerder in de slaapkamer kan gaan leren. Ik heb geen school dus dat is idd geen oplossing. En tegenzin is het ook niet want ik vind het leuk hoor. Het is gewoon dat ik moet beginnen, ik stel het steeds uit (over een kwartier begin ik echt, over een half uur echt etc) . Gelukkig ben ik niet de enige haha! Volgende week weer proberen
Gast- Gast
Heb een 10 voor mijn oefentoets (al denk ik dat het examen moeilijker is)
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wijn leren drinken, met welke beginnen?
» Hoe laat ga je weg en hoe laat kom je thuis?
» Ik ben geslaagd!!
» Operatie geslaagd!
» Hoera! Supergrover is geslaagd!
» Hoe laat ga je weg en hoe laat kom je thuis?
» Ik ben geslaagd!!
» Operatie geslaagd!
» Hoera! Supergrover is geslaagd!
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: