Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op vakantie met de trein

+3
Arwyn
Caresses
Zwerver
7 plaatsers

Ga naar beneden

Op vakantie met de trein Empty Op vakantie met de trein

Bericht  Zwerver vr 7 jan 2011 - 8:47

Wij willen waarschijnlijk met de trein op vakantie, we weten nog niet precies waarheen.

Ik ben zelf nog nooit eerder op vakantie geweest met de Trein, ik ben eigenlijk daarom wel heel benieuwd naar ervaringen.

Hoe kunnen we dit het beste boeken? Wat zijn ongeveer de prijzen..
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met de trein Empty Re: Op vakantie met de trein

Bericht  Caresses vr 7 jan 2011 - 8:51

Ik ben naar Parijs geweest met de trein (thalys). Vond het echt prima te doen, je hebt vaste zitplaatsen en we hoefden niet (of 1x) over te stappen (weet het niet meer precies). Verder niet zoveel over te vertellen eigenlijk.

Mijn vriend is eens naar Berlijn geweest. Hij is daar ook prima over te spreken.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met de trein Empty Re: Op vakantie met de trein

Bericht  Caresses vr 7 jan 2011 - 8:52

Prijzen zijn echt afhankelijk waar je naartoe gaat. kijk eens op thalys.nl voor prijzen, daar kan je ook meteen boeken.


Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met de trein Empty Re: Op vakantie met de trein

Bericht  Zwerver vr 7 jan 2011 - 8:53

Caresses schreef:Ik ben naar Parijs geweest met de trein (thalys). Vond het echt prima te doen, je hebt vaste zitplaatsen en we hoefden niet (of 1x) over te stappen (weet het niet meer precies). Verder niet zoveel over te vertellen eigenlijk.

Mijn vriend is eens naar Berlijn geweest. Hij is daar ook prima over te spreken.
Dat (niet) overstappen is natuurlijk wel fijn. Hoelang zijn jullie onderweg geweest? Waar ik me wel zorgen over maak zijn de wc's hahaha. Ik vind ze in een "normale"trein altijd ontzettend vies. Hoe is dat in zo'n trein?

Een bus reis heb je altijd zo'n gezellige sfeer. Iedereen kletst wat met elkaar en ik vind die stops eigenlijk wel fijn. Dan kun je even naar een schone wc!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met de trein Empty Re: Op vakantie met de trein

Bericht  Arwyn vr 7 jan 2011 - 8:56

Je kunt ook met de trein naar Moskou!!
Dat lijkt me zoo gaaf om een keer te doen... smile
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met de trein Empty Re: Op vakantie met de trein

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 5:06

Ik ben eens met de TGV en Thalys naar Zuid-Frankrijk gegaan, deze zomer ga ik weer. Met treinreizen is vaak wel zo dat als je dan 3 maanden van te voren boekt het echt heel goedkoop is(van Brussen naar Zuid-Frankrijk betaal je bijv 25 euro, voor enkeltje). Ik vind het leuk, het is weer eens iets anders dan met de auto en vliegtuig smile Het is leuk om het landschap aan je voorbij zien te gaan. Met de auto is dat toch weer anders

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met de trein Empty Re: Op vakantie met de trein

Bericht  Zwerver za 8 jan 2011 - 6:38

Zijn er ook complete trein reizen? Met hotel etc?
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met de trein Empty Re: Op vakantie met de trein

Bericht  Caresses za 8 jan 2011 - 6:43

Weet ik niet of die er zijn (complete reizen). Maar los is ook echt makkelijk te regelen hoor!
En hoe het met de wc zit weet ik niet, hou ook niet zo van wc's trein dus ben niet geweest.
Reistijd weet ik ook niet meer, 3 a 4 uur? (staat ook wel op thalys.nl denk ik).

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met de trein Empty Re: Op vakantie met de trein

Bericht  mzcharlotte za 8 jan 2011 - 8:39

Volgens mij kan je via de site van de TGV veel bestemmingen met hotel boeken?

Edit: Misschien heb je hier wat aan; de Trein Reiswinkel. Is ook aangesloten bij ANVR.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met de trein Empty Re: Op vakantie met de trein

Bericht  Zwerver za 8 jan 2011 - 8:49

Bedankt, ik zal het eens door gaan kijken!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met de trein Empty Re: Op vakantie met de trein

Bericht  Winegum ma 10 jan 2011 - 7:14

Ik ben een aantal jaar geleden met de trein naar Italie gegaan. Ik ging samen met mijn vriend naar mijn ouders, die daar op vakantie waren. Het was voor mij 1 keer en nooit meer! Maar dat kwam denk ik ook door de reis. Ik was helemaal kapot op het einde. We moesten overstappen in Munchen volgens mij, echt een mega groot treinstation. We hadden vertraging opgelopen en we moesten de nacht overnachten in de trein (dit wisten we van te voren). Doordat er veel te veel lawaai was heb ik geen oog dichtgedaan. Verder moesten we ook nog in een trein die voor mijn gevoel regelmatig stopte, rond Oostenrijk en Italie.

Nee, ik heb er geen goed gevoel bij gehad haha. In totaal hebben we er een uur of 15 over gedaan denk ik. En we zaten bovenin Italie! Kaartjes waren toen iets van 250 euro retour voor 1 persoon, gekocht op het NS station.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met de trein Empty Re: Op vakantie met de trein

Bericht  Mizz_S ma 10 jan 2011 - 7:47

Wij gaan altijd met de trein op vakantie, heerlijk vind ik het! We zijn echt overal geweest, Duitsland/België/Tsjechië/Polen/Oekraine/Oostenrijk/Hongarije/Slovenie/Kroatië/Slowakije/Zweden/Italië en nog wel meer. En dit jaar gaan we het weer doen maar weet nog niet waarheen. Wel doen we meestal een rondreis. Ik raad je aan om dingen uit te zoeken via NS Hispeed of de site van Die Bahn. Daar kun je ook kaarten bestellen of gewoon op het station (wel van te voren zelf alles uitzoeken want die baliemedewerkers zijn meestal niet erg deskundig in mijn ervaring). Verder is het een beetje afhankelijk van waar je heen wilt. Heb je al een beetje een idee?

Via Treinreizenwinkel kun je ook complete reizen boeken, inclusief hotel etc. Wij zijn via daar een keer naar Wenen geweest, 5 dagen voor ik geloof 200 pp ofzo (dus treinreis en hotel samen).

Verder las ik ergens dat iemand 250 euro betaald had voor een kaartje, maar dat is echt niet nodig, de meeste kaarten zijn echt veeeeeeeeeel goedkoper (lees retourtje Berlijn voor 40 euro pp, enkele reis Zagreb voor ong 30 euro pp). Je moet alleen ff goed zoeken, maja das met vliegtickets precies zo.

Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met de trein Empty Re: Op vakantie met de trein

Bericht  minoessepoes ma 10 jan 2011 - 7:54

Vroeger gingen wij altijd met de trein op vakantie, vanaf dat ik 2 was gingen we een paar keer per jaar met de trein op vakantie, Belgie, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk enz. Toen wij nog heel klein waren stuurde mijn ouders de koffer al vooruit (dat kon toen nog) en dan hadden wij alleen een tasje met speelgoed en mijn ouders met eten en drinken en hadden ze ieder een kind om op te letten. Wij vonden het heerlijk, papa ging met me lopen als ik niet meer stil kon zitten, mijn moeder had alle tijd om spelletjes te doen, mijn broer keek heel de weg naar buiten, helemaal prima!

Een paar jaar terug ben ik met vrienden gaan interrailen, van hier naar Berlijn, daarna door naar Warchau, Krakow, Boedapest, Plitvice en Munchen en toen weer terug. En het jaar daarna zijn we naar Kroatie gevlogen en hebben we daarna onze reis verder met de trein en de bus gedaan en uiteindelijk vanaf Sofia weer terug gevlogen. Toen hebben we ook hele stukken met de nachttrein gedaan.

Dus wat wil je weten Laughing

Doorgaans zijn de hoge snelheidstreinen een stuk duurder, dus je kan je afvragen of je snel op je bestemminig wil zijn, of wat meer tijd neemt en wat minder betaald. De site van de Duitse spoorwegen is ideaal, daar kan je voor heel Europa je reis plannen. www, db.de
Als je een hotel of hostel of iets dergelijk gaat boeken, kijk dan of het in de buurt is van het station of dat er een goede verbinding is met ander openbaar vervoer om daar te komen. Ik vind het heel relaxt met de trein op vakantie, je kan van te voren veel dingen reserveren, je gaat zitten en stapt uren later weer uit, in de tussentijd geen wissels wie er moet rijden, geen problemen dat je de weg niet kan vinden enz.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met de trein Empty Re: Op vakantie met de trein

Bericht  Zwerver wo 12 jan 2011 - 16:19

Wouw, Trein klinkt voor mij eigenlijk wel heel relaxed, maar zodra je met overstappen zit moet ik alles van te voren goed weten, anders schiet ik in de stres! Wij hebben zelf nog geen idee waarheen, willen misschien wel weer naar Spanje. Ook Portugal of Italië lijken ons leuk.

Als jullie verschillende steden langsgaan hebben jullie dit dan ook allemaal van te vore uitgezocht? Hoelang je dan bij iets blijft? En hadden jullie hotels van te voren geregeld? Of gewoon bij aankomst en zien waar je uitkomt?
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met de trein Empty Re: Op vakantie met de trein

Bericht  minoessepoes wo 12 jan 2011 - 20:17

Wij hadden de twee jaar dat we gingen backpacken alleen het eerste hostel geregeld en wel een reisplan gemaakt en voor al die steden een lijst met Hostels bij ons, we hadden het dus wel uitgezocht maar niet vastgelegd, zodat we ons reisplan nog aan konden passen als we dat wilde. Bijna in elk hostel is er wel internet beschikbaar en dan kan je je route nog plannen voordat je gaat.

Tja het overstappen, ik denk altijd maar, wat kan er gebeuren, in het ergste geval kom je in de verkeerde stad uit, so what!!

Als je helemaal naar Spanje of die omgeving wil, kan je er eigenlijk wel vanuit gaan dat het duurder is om met de trein te gaan dan om een goedkoop vliegticket te boeken. Je moet het dan wel leuk vinden om met de trein te gaan, onderweg uit te kunnen stappen en zo veel te zien, want anders is het dus sneller en waarschijnlijk goedkoper om gewoon het vliegtuig te pakken! Vandaar dat wij het tweede jaar naar Kroatië zijn gevlogen en we daarna de reis met de trein hebben vervolgd en vervolgens vanaf Sofia weer terug gevlogen zijn, dat was echt het goedkoopst!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met de trein Empty Re: Op vakantie met de trein

Bericht  Mizz_S wo 12 jan 2011 - 22:27

Wij plannen altijd wel de hele reis, en reserveren dus ook altijd alle hotels/hostels van te voren. Maar dat heeft ook wel een beetje met jezelf te maken, ik raak helemaal gestresst als ik van te voren geen duidelijkheid heb, maar als je daar geen moeite mee hebt kun je dat prima daar allemaal regelen.

Als je naar Spanje wilt gaan kan het reizen met de trein nog best prijzig worden overigens, want je moet al door Frankrijk (duur!!!), en in Spanje is het zo dat veel treinen al vol zitten (reserveren verplicht), en die reserveringskosten zijn dus weer extra. In andere landen hoef je bijna nooit te reserveren (en als je dan een keer moet reserveren kost het 2 euro ofzo, geen ramp dus), maar in Spanje schijnt het vrij prijzig te zijn. Maar goed, ik heb dus persoonlijk geen ervaring met reizen met de trein in Frankrijk/Spanje dus dat durf ik zo niet met zekerheid te zeggen.

En over dat overstappen enzo, dat valt allemaal reuze mee. Je kunt dat allemaal van te voren een beetje uitzoeken, en in een hotel/hostel is ook vaak internet, en anders kun je altijd nog ff een internet café induiken. Ook wordt het in mijn ervaring allemaal vrij duidelijk aangegeven in andere landen. Ons is het zelfs nog gelukt in Oekraine, waar werkelijk niemand Engels kon en alle borden in het cyrillisch waren, dus dan moet Spanje zeker lukken.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met de trein Empty Re: Op vakantie met de trein

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum