Cambridge certificate
4 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Cambridge certificate
Op zich kún je er niet heel veel mee, maar het is wel een echt goed geaccrediteerd certificaat wat wereldwijd bekend staat om z'n kwaliteit. In andere woorden: Mocht je een internationale carriere ambieren, misstaat het zeker niet op je cv omdat het aantoont dat je op een bepaald niveau Engels kunt. Dat is door de University of Cambridge (in samenwerking met anderen, o.a. met de Europese Commissie) vastgesteld wat die niveau's inhouden. Op die manier kan je dus heel duidelijk aantonen wat jouw niveau is en dat je een officieel erkend certificaat hebt behaald.
ik heb ze overigens niet, geen enkel Cambridge ESOL certificaat (ESOL staat voor English for Speakers of Other Languages), maar heb wel weer het ICELT certificaat behaald tijdens mijn studie, zodat ik les mag geven op die niveau's en met die methodes om leerlingen te trainen voor die examens (heb ik in Bulgarije ook gedaan bijvoorbeeld). En heb meerdere gastcolleges gehad van mensen die werkzaam waren binnen het Cambridge ESOL bedrijf.
ik heb ze overigens niet, geen enkel Cambridge ESOL certificaat (ESOL staat voor English for Speakers of Other Languages), maar heb wel weer het ICELT certificaat behaald tijdens mijn studie, zodat ik les mag geven op die niveau's en met die methodes om leerlingen te trainen voor die examens (heb ik in Bulgarije ook gedaan bijvoorbeeld). En heb meerdere gastcolleges gehad van mensen die werkzaam waren binnen het Cambridge ESOL bedrijf.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Als ik het goed begrepen heb, mag je hiermee ook Engels geven aan kinderen op basisscholen in ontwikkelingslanden.
Gast- Gast
Jolee schreef:Als ik het goed begrepen heb, mag je hiermee ook Engels geven aan kinderen op basisscholen in ontwikkelingslanden.
Heb het even voor je nagekeken en dat staat er niet bij. Daarvoor zijn er heel veel mogelijke andere teacher qualifications van Cambridge ESOL die je kan behalen.
Marin- Lady Post-a-lot
Deze heb jij:
Ready for success in the real world
Cambridge English: First for Schools is specially tailored to suit the interests of students, so it increases their motivation to learn English. Because it is based on familiar topics and situations, it gives them the confidence to use their English and inspires them to move on to further qualifications.
Real-life language skills
The exam is set at Level B2 of the Common European Framework of Reference (CEFR). At this level, a learner is becoming skilled in English and has the ability to:
start working in an English-speaking environment
study at an upper-intermediate level, such as foundation or pathway courses.
For example, at B2 level, you can expect to:
keep up a conversation on a fairly wide range of topics
make notes while someone is talking or write a letter including non-standard requests
express opinions and give reasons
answer predictable or factual questions.
Preparing for Cambridge English: First for Schools will give you these kinds of practical language skills.
Reliable
Backed by the largest research programme of its kind, Cambridge English exams provide the most reliable reflection of your language skills.
Choice
The Cambridge English: First for Schools exam is available internationally. Also, with paper-based and computer-based exam options, you can choose when and how you take your exam.
Fair
Cambridge English exams cover all major varieties of English and are designed to be fair to users of all nationalities and linguistic backgrounds.
Support
A wealth of materials is available to help students and teachers prepare for the exam.
A Cambridge English qualification
A Cambridge English qualification gives students a head start in life. Our qualifications are accepted by colleges, universities, employers and governments around the world.
Ready for success in the real world
Cambridge English: First for Schools is specially tailored to suit the interests of students, so it increases their motivation to learn English. Because it is based on familiar topics and situations, it gives them the confidence to use their English and inspires them to move on to further qualifications.
Real-life language skills
The exam is set at Level B2 of the Common European Framework of Reference (CEFR). At this level, a learner is becoming skilled in English and has the ability to:
start working in an English-speaking environment
study at an upper-intermediate level, such as foundation or pathway courses.
For example, at B2 level, you can expect to:
keep up a conversation on a fairly wide range of topics
make notes while someone is talking or write a letter including non-standard requests
express opinions and give reasons
answer predictable or factual questions.
Preparing for Cambridge English: First for Schools will give you these kinds of practical language skills.
Reliable
Backed by the largest research programme of its kind, Cambridge English exams provide the most reliable reflection of your language skills.
Choice
The Cambridge English: First for Schools exam is available internationally. Also, with paper-based and computer-based exam options, you can choose when and how you take your exam.
Fair
Cambridge English exams cover all major varieties of English and are designed to be fair to users of all nationalities and linguistic backgrounds.
Support
A wealth of materials is available to help students and teachers prepare for the exam.
A Cambridge English qualification
A Cambridge English qualification gives students a head start in life. Our qualifications are accepted by colleges, universities, employers and governments around the world.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Op zich kún je er niet heel veel mee, maar het is wel een echt goed geaccrediteerd certificaat wat wereldwijd bekend staat om z'n kwaliteit. In andere woorden: Mocht je een internationale carriere ambieren, misstaat het zeker niet op je cv omdat het aantoont dat je op een bepaald niveau Engels kunt. Dat is door de University of Cambridge (in samenwerking met anderen, o.a. met de Europese Commissie) vastgesteld wat die niveau's inhouden. Op die manier kan je dus heel duidelijk aantonen wat jouw niveau is en dat je een officieel erkend certificaat hebt behaald.
Ahh ok:) En als je dan in het buitenland engelse les wilt geven, bijvoorbeeld in Thailand, dan vragen ze vaak TEFL als kwalificatie geloof ik, staat de CELTA van Cambridge daar gelijk aan?
(Handig om te weten voor als we voor langere tijd naar Thailand terug willen gaan:) )
Laatst aangepast door AngelNyn op do 26 jan 2012 - 11:42; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Aah, ik ben in het ootje genomen. Haha, nee maakt niet uit hoor, vind het wel prima zo.
Gast- Gast
AngelNyn schreef:
Ahh ok:) En als je dan in het buitenland engelse les wilt geven, bijvoorbeeld in Thailand, dan vragen ze vaak TEFL als kwalificatie geloof ik, staat de CELTA van Cambridge daar gelijk aan?
Of het echt exact gelijk staat weet ik niet, ik geloof meer dat TEFL een soort overkoepelende naam is voor al die diploma's, maar 100% zeker weet ik dat ook niet.. Ik weet dat ik eerst met mijn studie een TESOL (Teacher of English of Speakers of Other Languages) certificaat zou behalen, maar dat werd uiteindelijk een ICELT (In-Service Certificate of English Language Teaching, d.w.z. opdrachten gemaakt voor m'n studie die ook voor het ICELT certificate telden). Net weer anders dus, maar de essentie is volgens mij hetzelfde.
Met mijn nieuwe baan moet ik ook TEFL dingen schrijven trouwens
Marin- Lady Post-a-lot
En nu moet ik echt stoppen en gaan slapen, want morgen wacht mij mijn laatste Spaanse mondelingtest waarmee ik ook deze taal afrond. (als we dan toch taal-nerderig bezig zijn) Dus geen English geblabla meer en hasta luego.
Gast- Gast
Marin schreef:AngelNyn schreef:
Of het echt exact gelijk staat weet ik niet, ik geloof meer dat TEFL een soort overkoepelende naam is voor al die diploma's, maar 100% zeker weet ik dat ook niet.. Ik weet dat ik eerst met mijn studie een TESOL (Teacher of English of Speakers of Other Languages) certificaat zou behalen, maar dat werd uiteindelijk een ICELT (In-Service Certificate of English Language Teaching, d.w.z. opdrachten gemaakt voor m'n studie die ook voor het ICELT certificate telden). Net weer anders dus, maar de essentie is volgens mij hetzelfde.
Met mijn nieuwe baan moet ik ook TEFL dingen schrijven trouwens
Wat ingewikkeld allemaal, al die verschillende certificaten Nouja moeten we tegen die tijd maar bekijken. Vaak willen ze ook dat je in Thailand je certificaat behaald, maar is nooit verkeerd om je beetje op te oriënteren.
Thanks in ieder geval voor de uitleg!
TukTuk- Ratel
Jolee schreef:Aah, ik ben in het ootje genomen. Haha, nee maakt niet uit hoor, vind het wel prima zo.
Het is een hartstikke goed certificaat om op je cv te zetten, dus gewoon lekker doen. Maar als je echt aan basisschool kindjes in het buitenland les wilt geven, heb je vaak niet eens een diploma nodig Officieel wel, maar heel vaak hoeft het niet eens
Marin- Lady Post-a-lot
Hasta manana Jolee y que aproveche (oh nee dat is eet smakelijk ofzo haha)
En als een van jullie echt willen dat ik iets uitzoek voor 't een of 't ander, dan geef je maar een gil!
En als een van jullie echt willen dat ik iets uitzoek voor 't een of 't ander, dan geef je maar een gil!
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Hasta manana Jolee y que aproveche (oh nee dat is eet smakelijk ofzo haha)
En bedankt! Misschien geef ik nog een gil als ik me eindelijk eens oriënteer op hbo opleidingen.
Gast- Gast
Jolee schreef:Ik heb geen keuze mogen maken, werd gewoon papier voor me neergelegd, haha. Heb je ook interesse om het te gaan doen?
Ja, alleen oefenexamens gedaan. Ik heb wel 3 maanden voor een Engels bedrijf gewerkt in het buitenland waar ik non-stop Engels moest praten. Ik heb dit vanuit mijn opleiding aangeboden gekregen en zij hadden er vertrouwen in dat ik het wel zou halen, anders had ik vanuit hen ook niet op gemogen.
Owh haha! Dan is de keuze snel gemaakt. Maar inderdaad, door jouw topic eigenlijk, begint het bij mij ook te kriebelen. Ik doe op het moment een Engelstalige HBO opleiding waar ik BEC Higher heb behaald (ook een van de Cambridge certificaten), deze is gefocussed op het Engels in het bedrijfsleven. Maar ik zou graag sowieso een 'algemeen' Cambridge certificaat op mijn CV hebben willen staan, 't is echt wel een pluspunt nl! Ik twijfel alleen nog wel tussen het certificaat die jij dan hebt behaald, of de CAE (Advanced). Het lijkt me allemaal nog best pittig namelijk!
Chocoholic- Prater
- Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11
Het CAE is een van de meest gebruikelijke examens. De first kende ik ook niet uit m'n hoofd. Dus als je op t niveau zit, zou ik zeker voor CAE gaan. Is beetje VWO 6 of net iets hoger niveau en ook hoger dan het first exam.
Marin- Lady Post-a-lot
Mag ik misschien toch nog iets vragen?
Welk certificaat kan je het beste halen om aan te tonen dat je gewoon echt goed Engels kan spreken en schrijven?
Voor bijvoorbeeld een buitenlandse stage?
Welk certificaat kan je het beste halen om aan te tonen dat je gewoon echt goed Engels kan spreken en schrijven?
Voor bijvoorbeeld een buitenlandse stage?
TukTuk- Ratel
CAE of CPE, dus Cambridge Advanced Exam en Cambridge Proficiency Exam. Ik geloof dat de laatste het hoogste niveau is van de twee maar weet dat even niet zeker. (en zit nu op telefoon dus kan niet heel makkelijk uitzoeken). Maar dit zijn iig de meest voorkomende examens, ook al op behoorlijk niveau. Er zijn VWO leerlingen die ze maken maar ik vind ze zelf toch best moeilijk en als je die hebt getuigt het wel van niveau dus.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:CAE of CPE, dus Cambridge Advanced Exam en Cambridge Proficiency Exam. Ik geloof dat de laatste het hoogste niveau is van de twee maar weet dat even niet zeker. (en zit nu op telefoon dus kan niet heel makkelijk uitzoeken). Maar dit zijn iig de meest voorkomende examens, ook al op behoorlijk niveau. Er zijn VWO leerlingen die ze maken maar ik vind ze zelf toch best moeilijk en als je die hebt getuigt het wel van niveau dus.
Ok Thanks!
Ga ik daar eens naar kijken Heb nog even de tijd er voor.. Weet ook niet zeker of het noodzakelijk is maar het bedrijf waar ik stage wil lopen vraagt of dat je de taal spreekt of hoog niveau in engelse taal en geschrift.
Sowieso wil ik ook basis Thais gaan leren, maar als ik in ieder geval een certificaat heb voor engels, maak ik misschien ook meer kans
TukTuk- Ratel
Gaaf! Plaa betekent vis in het Thais ;-)
(en zo weet ik nog wel paar nutteloze woordjes haha)
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Gaaf! Plaa betekent vis in het Thais ;-)
Ja ik vrees dat ik ook niet verder kom dan wat basis dingen hoor! Het is ZO lastig, omdat de klank echt goed moet zijn..
En alle basiscursussen die ik tegen kom, gaan meer over de dingen die je als tourist nodig hebt, logisch natuurlijk.
Ik ben iig een hoop taalcursussen aan het downloaden. Had gelezen namelijk dat als je een taalcursus gedaan hebt, dat dat ook wel mee telt in de overweging of je naar het buitenland mag gaan. (Ook al zal ik alles in het Engels daar moeten doen) Maarja een echte taalcursus bij NTI ofzo is zó duur.. Dan steek ik liever dat geld in een certificaat voor Engels.
Maarja ik loop alweer flink op de zaken vooruit Eerst dit eerste jaar maar eens halen.. Maarja ik heb het nodig om motivatie te behouden en mezelf te triggeren om toch te leren..
Heel stom want ik wil hoe dan ook mijn diploma halen, maar m'n diploma kan ik ook halen met allemaal net voldoendes en vele herkansingen, de kans om op buitenlandse stage te mogen wordt gewoon klein als je een "slechte" student bent..
TukTuk- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: