Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stop doorgeslagen

2 plaatsers

Ga naar beneden

Stop doorgeslagen Empty Stop doorgeslagen

Bericht  Niekske di 24 jan 2012 - 21:58

Ik ben echt een enorme nit-wit wat dit soort dingen betreft, maar ik kan me er wel erg druk over maken Stop doorgeslagen 394967 gisteravond sloeg ineens vanuit het niks een stop door. De stop bleek van de groep waar de kelder, de keuken, de badkamer, de slaapkamer en de schuur onder vielen. Daar zijn al sinds we er wonen dezelfde apparaten aangesloten en gisteren stonden er ook niet abnormaal veel apparaten aan, gewoon de koelkast en wat lampen.

De meterkast had stoppen die we niet kenden, het waren niet de ouderwetse stoppen met smeltzekeringen, maar ook niet de moderne schakelaars. Op de plekken waar je zo'n stop met smeltzekering verwachtte (die zaten er ook tussen) zat een dikke plastic stop met een zwart knopje in het midden en een heel klein rood knopje erboven. Onder alle stoppen zaten een soort switches, maar die stonden allemaal nog hetzelfde.

Na wat gepiel lukte het om het zwarte knopje van de betreffende zekering terug in te duwen en toen deed alles het weer. Na ongeveer twee uur, wederom zonder aanwijsbare oorzaak, gebeurde het weer. Toen hebben we de diepvries (die in de kelder staat) in een stopcontact van een andere groep gestoken, maar na nog een 2-3 uur sloeg de stop weer door.

We snappen er niks van. We denken dat het geen kapot apparaat kan zijn, daarbij slaat een stop toch meteen door als je het aansluit en niet na 2 uur ofzo pas? Maar overbelasting is ook niet logisch, omdat al een paar maanden dezelfde apparaten op die groep zitten. De diepvries en koelkast staan natuurlijk altijd aan, soms de oven erbij, soms de wasmachine. Verder zijn het enkel lampen... onze huurbaas kunnen we niet bereiken en mijn vriend vindt niet dat we zelf een elektricien moeten gaan bellen. Maar ik vertrouw de situatie niet. Herkent iemand dit? Wat zouden jullie doen?
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stop doorgeslagen Empty Re: Stop doorgeslagen

Bericht  Printje wo 25 jan 2012 - 2:15

Een stop springt idd niet zomaar, vaak is er dan toch iets kapot. Hier is toevallig maandagnacht een stop gesprongen, bleek de buitenlamp kapot te zijn.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stop doorgeslagen Empty Re: Stop doorgeslagen

Bericht  Gast wo 25 jan 2012 - 2:29

zit er niet ergens kortsluiting in een stopcontact, want dan slaan de stoppen ook nog wel eens door.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stop doorgeslagen Empty Re: Stop doorgeslagen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum