Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vreemde eigenschappen/gewoontes

+32
Lady Starstruck
Alex
Flow
Mees
kwak
SoGood
loura
Sorella
Sanne_86
Jeanette
SuperGrover
lyke
Jelin
Star007
SarahKey
Suus
Toet
Caroow
Bliss
Dennenappel
girli
Angela_1986
Sarah1985
Shy
Zora
Niekske
Tyrael
Monte
Rush
slaatje
Highway
Blond
36 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 3 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Jeanette wo 25 jan 2012 - 6:58

- Ik ben als de dood voor liften.
- Ik eet overal appelmoes bij.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 3 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Sanne_86 wo 25 jan 2012 - 7:34

Ik weet er ook nog wel een paar :P

De wekkerradio moet ik altijd van me af draaien, anders ga ik 'tellen'. Als je het maximaal aantal streepjes van de cijfers en die twee puntjes in het midden bij elkaar optelt krijg je '30'. Dus dan tel ik eerst de missende streepjes, trek die van de dertig af en tel de streepjes nog even na of het klopt. Daarna moet ik ook nog het gemiddelde uitrekenen van de getallen. En dit alles vóórdat de tijd weer verspringt. Hier kan ik me echt gek mee maken, dus nu heb ik de wekken maar van me afgedraaid.

Verder moet ik overal waar ik getallen zie, ze bij elkaar optellen en het gemiddelde ervan uitrekenen (bijvoorbeeld bij telefoonnummers op vrachtwagens, kentekens etc.). Ook spel ik alles van voor naar achter (teksten op bestelbusjes, teksten op tv, soms zelfs de ondertiteling:| )

Als ik aardappels, groente en vlees eet dan eet ik eerst het geen wat ik het minst lekker vind en het lekkerst als laatste.

Wanneer ik een pizza, pannenkoek of een boterham, dan eet ik eerst de randjes eraf zodat ik nog een rondje overheb.

Ik heb ooit mijn vingers gerangschikt, naar voorkeur (oke dit klinkt wel héél erg raar:P ) dus eerst mijn pink, wijsvinger, ringvinger, middelvinger en duim. Als ik met mijn vingers op tafel tik ofzo, dan doe ik dat ook altijd in die volgorde.

Oja, en naast mijn spel en gemiddeldeuitreken-tic heb ik ook nog een teltic. Ik moet ook nog eens alles tellen. De gaatjes in het plafond in de trein bijvoorbeeld.
Sanne_86
Sanne_86
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 171
Punten : 208
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 3 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Sorella wo 25 jan 2012 - 8:00

- Ik heb ook een telneurose, ik tel alles tot het vervelende af. Ook dingen die ik al lang weet laughcry
- Als ik dan tel probeer ik altijd op 19 uit te komen, dit lukt niet altijd en dat vind ik heel vervelend.
- Mijn eten moet op een bepaalde manier op m'n bord liggen: 'linksboven' aardappels en dan met de klok mee groente, vegaburger, mayo/appelmoes.
- Ik kan niet alleen in de auto zitten zonder te zingen.
- Heel veel dingen moeten volgens een bepaalde routine anders word ik onrustig.

Ik ben er sinds twee weken achter dat ik Asperger heb, dat verklaard echt nog een heleboel andere gekke dingen die ik hier niet durf neer te zetten haha! Ben wel heel blij dat ik er achter ben gekomen. Ben niet zo gek als ik altijd gedacht heb, er zijn er veel meer zoals ik haha!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 3 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  loura wo 25 jan 2012 - 8:11

Veel dingen eigenlijk al die hier al gezegd zijn:

Aan mijn haren draaien tot het touw is.

Tegen mezelf praten of tegen de kat.

Ik wil mezelf helemaal in mijn dekens draaien en absoluut geen lucht voelen bij mijn voeten.

Ik verbind punten bij de muur. De hoeken van de tv verbind ik dan met andere hoeken bijvoorbeeld een fotolijst en dan van de fotolijst weer naar een ander punt. Dit doe ik altijd onbewust als ik nadenk.

Als ik de deur uitga check ik alles 10 keer vooral de stekkers. Ik ben heel erg bang voor brand.

Ik draag altijd hemdjes onder mijn kleding die ik in mijn broek kan dragen. Ik kan niet tegen als een broek tegen mijn blote huid zit. Ook geen leggings of panty's.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 3 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  SoGood wo 25 jan 2012 - 8:23

Ik lak mijn nagels van links naar rechts bij de pink beginnend maar bij rechter hand start ik bij de ringvinger anders kan ik niet.

Ik loop alleen maar op mijn tenen, letterlijk.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 3 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  kwak wo 25 jan 2012 - 8:43

Highway schreef:Als we patat eten laat ik altijd wat over en laat het koud worden.. dan eet ik het koud met fritessaus! Heerlijk, vind de structuur van de patat dan zo lekker Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 3 561177

Verder kan ik niks bedenken.

haha... dat doe ik ook!vooral de patat van de mac is koud het lekkerst!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 3 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Gast wo 25 jan 2012 - 9:37

- Ik eet vrijwel overal ketchup of curry bij.

- Ik drink puur citroen sap.

- Ik moet van vrijwel alles altijd 2 stuks hebben.

- Ik praat tegen dieren.

- Mijn dekbed móet na het slapen recht op het bed liggen, anders verlaat ik het huis niet.

- Ik moet persé een pyjama of shirt aan in bed, anders kan ik niet behaaglijk slapen.

- Ik moet mijn drie ringen om, anders voel ik me kaal.

- Zie bovenstaande, maar dan met oorbellen.

- Ik vind baby's, vooral als ze nog maar een paar weken oud zijn, eng.

- Ik kan mensen niet lang in de ogen kijken.

- Ik tel altijd in gedachten met de ogen van een dobbelsteen.

- Ik houd mijn kopjes vast met links, terwijl ik rechts ben.


Laatst aangepast door Youandi op wo 25 jan 2012 - 9:38; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 3 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Mees wo 25 jan 2012 - 9:37

PrinsesBo schreef:Het volme van de radio moet van mij altijd op een even getal staan.

Bij mij moet ie juist op een oneven getal staan. Ook het volume van de televisie.

Ik doe alles in kwartieren. Als ik iets aan het doen ben, ga ik wat anders beginnen op 0, 15, 30 of 45. Ik sta dus ook altijd op een voor mij 'rond' tijdstip op. Ga nooit mijn wekker zetten of opstaan om bijvoorbeeld 8.20u.

Ik zal nog wel meer van die rare dingen hebben, maar kan het zo even niet bedenken.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 3 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Mees wo 25 jan 2012 - 9:40

Youandi schreef:- Ik eet vrijwel overal ketchup of curry bij.

- Ik praat tegen dieren.

- Ik moet mijn drie ringen om, anders voel ik me kaal.

- Zie bovenstaande, maar dan met oorbellen.


Ow ja, dit ook!! Ik praat wel alleen tegen mijn eigen huisdier trouwens.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 3 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Flow wo 25 jan 2012 - 10:05

Ik heb een tijdje gehad dat ik 's nachts mijn wekker zette op bijvoorbeeld 3.00 uur zodat ik dan wakker werd en dacht 'oh heerlijk, ik hoef er nog niet helemaal niet uit! Kan lekker nog een paar uur slapen.' laughcry

Ik leg 's avonds mijn kleding voor de volgende dag klaar, als ik dit vergeten ben, dan schiet ik 's nachts wakker en ga ik het alsnog doen!

Ik tel mee met mijn linker voet.

Ach, zo zie je maar dat iedereen vreemde gewoontes heeft! Very Happy

Flow
Flow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 39
Punten : 57
Registratiedatum : 16-08-11
Woonplaats : Omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 3 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Alex wo 25 jan 2012 - 10:08

Leuk topic! Dwaze figuren zitten ertussen Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 3 394967

Even denken wat voor gekke dingen ik doe ...

- Als ik zenuwachtig ben kauw ik op mijn wang of lip;
- Boeken moeten op volgorde van grootte staan in mijn kast, anders word ik nerveus (zoals nu ...);
- Ik doe mijn oorbellen altijd in dezelfde volgorde in mijn oren;
- Als ik iets eet moet het per twee, anders word ik onrustig;
- Het huis moet in een bepaalde volgorde schoongemaakt worden;
- Ik tel lantaarnpalen, streepjes op de weg, auto's, paaltjes etc.;
- Ik zet de wekker altijd vijf minuten na het hele uur, zodat ik wakker word met muziek en niet met het nieuws;
- Ik eet mijn boterhammen altijd met hetzelfde beleg en altijd in dezelfde volgorde;
- Deo doe ik altijd eerst onder de rechteroksel, daarna onder de linker;
- Als ik kleren pas of kijk hoe iets staat (en geen schoenen aan heb) ga ik altijd op mijn tenen staan;
- Ik trek altijd eerst mijn linkerschoen aan, dan de rechter. Nooit andersom;
- Ik lig in bed altijd precies in het midden van het bed, tussen de matrassen in.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 3 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Lady Starstruck wo 25 jan 2012 - 10:11

Ik sla altijd de deur of de kast waaraan ik mij heb gestoten. Vervolgens komt er nog een scheldwoord uit voor die kast of deur.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 3 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Guus wo 25 jan 2012 - 10:13

-Ik moet als ik slaap een onderbroek aanhebben, als ik in m'n naakte nakie lig krijg ik nachtmerries over beestjes in bed Neutral
-als ik een feest heb verzin ik ruim vantevoren al de outfit, en trek deze dan elke dag wel even aan of ik het nogsteeds zo leuk vind.
-het spatbord van mijn fiets zit los, en ik tel de 'tikjes' die hij maakt
-Ik heb altijd, voor welke situatie dan ook een plan B bedacht
-ik wil altijd iets zelf gemaakt hebben als er bezoek komt
-Ik gluur vaak naar mijn vriend als hij niet doorheeft dat ik kijk I love you
-Als mijn vriend er niet is (en nog lang niet thuis komt) en ik voel een lijntje slaap ik met mijn telefoon in mijn hand met 112 al ingetoetst
-ik moet altijd meteen plassen als ik uit de tram of bus stap en vaak als ik net 5 minuten van huis ben
-ik probeer als ik een fijn moment heb altijd de tijd langzamer te laten gaan, kan er soms ineens verdrietig van worden dat het niet lukt.
-als ik thuiskom van werk praat ik het eerste uur precies zoals ik tegen mijn kleuters praat tegen mijn hond ( En vriend, gelukkig is hij meestal een uur later thuis laughcry)
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 3 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Gast wo 25 jan 2012 - 10:23

- Ik maak elke dag mijn bed op, met schoon beddegoed..
- Overal waar ik kijk, zie ik figuren of ik probeer figuren te maken, alleen is deze moeilijk uit te leggen :P Als je een schaduw ziet, door de zon die door 't raam schijnt, heb je soms een driehoek, door de raamkozijnen. Dus de schaduw is dan bijv een driehoek. Als dit geen rechte driehoek is, moet ik er iets over heen leggen, anders kan ik er niet tegen..
- Als ik zenuwachtig ben of als 't druk in m'n kop is, krijg ik meer last van mijn palilalie, dit houdt in dat ik woorden ga herhalen. 't Lijkt vaag op stotteren, maar is misschien wel meer te vergelijken met 't blijven hangen van een plaat smile
- De palilalie gaat meestal gepaard met vocale tics; een soort keelschrapend geluid, achter elkaar.. En dat gaat weer gepaard met bewegingstics, een soort spastische beweging met m'n armen, alsof k een stroomstoot door m'n armen krijg, waarbij ik dan ook nog 's m'n handen voor m'n gezicht wil houden. Hoewel 't vaak eindigt in een hyperventilatiebui, een verschrikkelijke vermoeidheidsdip en spierpijn, moet ik wel altijd heel erg om mezelf lachen Very Happy
- Ik behandel Frits als m'n kind, maar da's wel bekend denk ik smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 3 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Bliss do 26 jan 2012 - 5:57

Hahaha ik moet toch wel lachen om sommige dingen hoor Very Happy Dan vallen die van mij nog wel mee Wink

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 3 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Evalynn do 26 jan 2012 - 6:55

- Ik eet nooit mijn bord leeg, altijd laat ik een klein hapje liggen, tot ergernis van mijn vriend.
- Mijn klok op mijn slaapkamer staat 45 minuten voor. Anders kom ik niet mijn bed optijd uit.
- Soms als ik choco-moons eet (een soort grote coco-pops ontbijtzooi), dan mag ik maar 3 bolletjes tegelijk in mijn mond hebben, anders is het een te grote of te kleine hap.
- Ik bijt op mijn lip als deze kapot is.
- Ik eet appelmoes vaak met curryketchup er doorheen geroerd.
- Als mijn vriend er niet is slaap ik op zijn plaats in het bed.
- Ik tik bijna al mijn reacties (langer dan vijf zinnen) eerst in 'kladblok' voordat ik ze kopiëer naar het forum-veldje.



Vast nog wel meer dingen maar daar kan ik even niet opkomen.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 3 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 23:10

Youandi schreef:-




- Ik vind baby's, vooral als ze nog maar een paar weken oud zijn, eng.

- Ik kan mensen niet lang in de ogen kijken.

Ieeh ja! Heb ik ook. Vooral met baby's. Die durf ik dan ook niet vast te houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 3 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Lady4 do 26 jan 2012 - 23:50

SarahKey schreef:Als ik heel moe ben froemel ik aan mijn oor.


Dat doe ik ook! Altijd gedacht dat ik de enige (vreemde) persoon op aarde was die dit doet.

- Ook ik slaap alleen met het dekbed ingestopt aan het voeteneinde
- Ik blaas op ijsjes en andere koude dingen
- Ik moet een tijdschrift van voor naar achteren lezen, dus niet eerst het artikel dat ik het meest interessant vindt.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 3 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Evalynn vr 27 jan 2012 - 0:23

Lady4 schreef:- Ik moet een tijdschrift van voor naar achteren lezen, dus niet eerst het artikel dat ik het meest interessant vindt.

Die heb ik ook!
En gisteren had ik er weer eentje, als het donker is moet ik achteruit mijn slaapkamer inlopen en vervolgens de deur dicht doen zodat ik zeker weet dat er niemand achter me aan de kamer in glipt.
En als ik zenuwachtig ben wrijf ik steeds in mn gezicht/aan mijn neus.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 3 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Rovine vr 27 jan 2012 - 1:27

-Ik zing liedjes voor mijn kat als hij druk is, dan wordt hij afgeleid.
-Mijn nagels moeten een bepaalde lengte zijn, anders voelt het raar. Dat heb ik al van kleins af aan.
-Ik word zenuwachtig als ik geen ongelezen bibiliotheekboeken meer in huis heb.
-Ik slaap altijd met oordopjes in.
-Ik kan niet alleen maar tv-kijken en moet er iets bij doen.
-Ik heb een hekel aan de structuur van glazen die in de vaatwasser geweest zijn.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 3 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  SoGood vr 27 jan 2012 - 11:25

Youandi schreef:-
- Ik tel altijd in gedachten met de ogen van een dobbelsteen.

Oooh grappig, dat doe ik ook! Very Happy
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 3 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum