Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vreemde eigenschappen/gewoontes

+32
Lady Starstruck
Alex
Flow
Mees
kwak
SoGood
loura
Sorella
Sanne_86
Jeanette
SuperGrover
lyke
Jelin
Star007
SarahKey
Suus
Toet
Caroow
Bliss
Dennenappel
girli
Angela_1986
Sarah1985
Shy
Zora
Niekske
Tyrael
Monte
Rush
slaatje
Highway
Blond
36 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 7:04

Zero schreef:Oke hebben we even?

- ik geef objecten een naam. Mijn auto , maar dat is nog niet zo heel vreemd, maar ook mijn koelkast en vuilnisbak hebben gewoon een naam.
- ik praat met mezelf, in mezelf en soms over mezelf. En meestal met een accentje, om het nog wat leuker te maken. Hey dit doe ik ook, maar dan bv in de auto of in een ruimte zit/sta waar ik alleen ben. Mijn vriend heeft me een paar keer betrapt. Hij vindt het wel grappig en vraagt dan wel eens met welke spoken ik in geprek ben Embarassed
- ik zet dingen op mijn hoofd en zeg dan dat ik jarig ben.
- ik hou niet van restjes. Ik laat vrijwel altijd een laatste slokje staan, gewoon uit gewoonte.
- ik immiteer mijn kat als ze vervelend is, in de hoop dat ze het snapt. Maar nee...
- ik lach om grappen die in mijn hoofd afspelen. Ik kan dus zomaar uit het niets in lachen uitbarsten
- als er reclames op tv zijn en het geluid staat zacht of uit, bedenk ik zelf tekst hard op. Ik deed het laatst ook bij GTST, dat ik niet wilde zien. Het werd veeeel leuker toen ik het nasynchroniseerde samen met mijn moeder (mijn moeder is overigens een normaal mens)


Hm.
Ik denk dat ik voorlopig even genoeg heb gezegd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Angela_1986 di 24 jan 2012 - 7:16

Tyrael schreef:Ik knak/kraak heel veel: vingers, tenen, ellebogen, schouders, knieën, etc. (tot grote ergernis van de mensen om me heen)


Dit heb ik ook! Vroeger deed ik het heel vaak bewust omdat dat fijn voelde, alsof m'n gewrichten dan beter zaten. Maar op advies van o.a. de fysiotherapeut doe ik 't nu niet meer.
Als ik door m'n knieen ga dan knakken ze vaak écht erg hard en dan krijg ik altijd afgrijselijke blikken laughcry

Verder moet mijn dekbed dus ook los zitten aan de achterkant, zit het vast dan maak ik het eerst los.

Ik kan ook niet slapen zonder 'n dekentje of iets dergelijks over me heen, ook als ik op de bank 'n dutje doe ofzo dan moet dat onder 'n dekentje.

Als ik Doritos eet en ik ben alleen dan lik ik ze eerst af, zodat het poeder eraf is. En m&m's en borrelnootjes eet ik per kleur als ik alleen ben.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Blond di 24 jan 2012 - 7:17

Ik kan trouwens mijn heup uit de kom laten schieten en weer terug laten rollen. Dat vinden mensen ook freaky nerd
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 7:21

_Chance schreef:Ik kan trouwens mijn heup uit de kom laten schieten en weer terug laten rollen. Dat vinden mensen ook freaky Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 827601

:shock: Snap ik... Yakkie! Kan trouwens ook slecht tegen knakkende vingers of het geluid van brekende botten. Open wonden en veel bloed kan ik hebben maar dat geluid. Brrrrr..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 7:28

Het volme van de radio moet van mij altijd op een even getal staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  girli di 24 jan 2012 - 7:54

Ik praat tegen mezelf. Meestal door ik het als ik alleen ben, maar de laatste tijd ook gewoon als mn vriend er is. Dan sta ik tegen mezelf te praten en dan vraagt hij bijvoorbeeld "wat zeg je?" en dan doodleuk zeggen "oh, heb het niet tegen jou" en praat ik gewoon door Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 166342
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 8:12

_Chance schreef:Ik doe elke dag de koffiepot open en ga er dan aan staan ruiken. Vind dat zo lekker ruiken!

En verder pak ik een glas, veeg dan de bovenkant over mijn trui, en dan pas vul ik hem met drinken.

Haha ik heb precies die twee rare gewoontes ook! Ik draai het glas altijd een rondje met de rand op mijn kleren (overigens ook wel eens op mijn broek).
Verder heb ik een rare gewoonte dat ik een paar keer per dag (vooral als ik mijn schoenen uit doe en als ik opsta en voor het slapen) 3 tenen van mijn rechtervoet moet knakken. Als ik dat niet doe, voelen mijn tenen niet fijn ofzo. Als ze dan niet knakken, ben ik helemaal teleurgesteld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Dennenappel di 24 jan 2012 - 8:18

Rush schreef:Ik kan geen toetje eten met een grote lepel, dat moet een klein lepeltje zijn. Met een grote lepel vind ik het echt niet prettig eten. Daarom eet ik bij m`n schoonouders ook nooit toetjes haha, zij gebruiken alleen grote lepels. nerd
Heeeel herkenbaar, liefst nog een plastic lepeltje ook.
Als ik bij mijn ouders ben, pakt mijn kleine zusje voor mij een kleine lepel. Bij mijn schoonouders krijg ik standaard ook een kleine lepel, sinds ze er achter zijn gekomen. Op het werk pak ik ook een kleinere.

Verder rij ik altijd op sokken, schoenen vind ik niet lekker.
Met afwassen heb ik ook een vaste volgorde in wat ik doe. Op die manier vind ik het prettig anders niet, net zo met het ritueel in de badkamer voor ik naar bed ga.

Als ik in bed lig, moet ik altijd wat vaseline op mijn lippen smeren.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 8:34

_Chance schreef:Ik kan trouwens mijn heup uit de kom laten schieten en weer terug laten rollen. Dat vinden mensen ook freaky nerd

Dat is ook best wel freaky! Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Bliss di 24 jan 2012 - 8:51

Monte schreef:
- Als ik zenuwachtig ben bijt ik op mijn wangen en dan steeds van die plukjes vlees eraf kauwen
- Als ik een dag thuis ben dan trek ik graag minder mooie kleding aan,omdat ik het zonde vind van mijn andere kleding

Haha, deze dingen doe ik ook Very Happy
Verder:
- toetjes eet ik ook met een kleine lepel
- volume van radio en tv moet op een even aantal óf op een veelvoud van 5
- ik kan er niet tegen als mijn dekbed een stuk naar onder is gezakt in de overtrek en er dus bovenin een stuk 'leeg' is. Dan ga ik weer uit ben om het dekbed naar boven te schudden (snapt iemand dit? laughcry)
- ik sta soms te dansen of te hakken (op happy hardcore) in de woonkamer

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Caroow di 24 jan 2012 - 13:36

_Chance schreef:Ik kan trouwens mijn heup uit de kom laten schieten en weer terug laten rollen. Dat vinden mensen ook freaky nerd

Dat kan ik ook!

Ik zit altijd aan mijn haar, ik voel welke haren fout en welke goed zijn en als ik dan een foute heb blijf ik daarmee spelen. Ik kan me in gezelschap redelijk bedwingen maar als ik alleen thuis ben ga ik helemaal los.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Toet di 24 jan 2012 - 13:47

PrinsesBo schreef:Het volme van de radio moet van mij altijd op een even getal staan.

Argg dit heb ik ook heel erg. Ik hoor het ook als hij niet op een even getal staat, zelfs bij anderen in de auto.

Qua eten heb ik vrij veel 'rare' gewoontes. Als ik een bord eten voor mijn neus krijg kan ik dat echt niet zomaar op gaan eten, eerst moet alles goed liggen en dan eet ik het in een bepaalde volgorde op. Vaak moet ik er nog dingen uitvissen die ik niet lust, dan leg ik dat op de rand van het bord of liefst in een apart bakje.
Als ik twee boterhammen eet met op iedere boterham ander beleg kan ik niet eerst de ene boterham opeten en dan de andere, maar dan doe ik eerst van de ene de helft en dan van de andere etc. of ik pak om en om een hap.

M&M's/snoep, chips, borrelnootjes e.d. sorteer ik op kleur/grootte/vorm/smaak.

Verder praat ik ook tegen mezelf, als ik alleen ben voer ik hele gesprekken.

Sommige dingen zijn best dwangmatig, ik zou eens uit moeten testen wat er gebeurd als ik het niet doe, maar ik weet niet of ik dat kan :P

Oh ja, ik zit ook raar volgens velen. Ik zit altijd op mijn knieën zegmaar, of met één been onder mijn kont of met één of beide voeten op de stoel en mijn knieën opgetrokken. Zelfs op een barkruk laughcry Dat krijg ik iedere week wel een keer te horen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Toet di 24 jan 2012 - 13:51

Nou heb ik trouwens nog iets raar wat wellicht in dit topic past. Misschien verklaren jullie me nu allemaal voor gek :P

Ik ben soms heel bewust een pijngrens op aan het zoeken. Geen extreme pijn maar als ik bijvoorbeeld aan mijn tanden zit te pulken en ik schiet perongeluk met mijn nagel over mijn tandvlees doet dat even pijn. Ik blijf dat dan doen en ga steeds harder drukken, een paar minuten (denk ik) en daarna stop ik er gewoon weer mee. Of boven op mijn hand met mijn nagels in een stukje vel knijpen, dat soort dingen. Ik doe dat trouwens al heel erg lang, ik heb op mijn gezicht ooit een litteken gemaakt van mijn eigen nagel, omdat ik de hele tijd aan het knijpen was. Een tijdje geleden stond ik er pas voor het eerst bij stil waar ik nou eigenlijk mee bezig was. Rolling Eyes
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Dennenappel di 24 jan 2012 - 23:20

Bliss schreef:
- ik kan er niet tegen als mijn dekbed een stuk naar onder is gezakt in de overtrek en er dus bovenin een stuk 'leeg' is. Dan ga ik weer uit ben om het dekbed naar boven te schudden (snapt iemand dit? laughcry)

Ja, dat snap ik heeeel goed. Dat ligt helemaal niet lekker! Ik vraag dan altijd aan mijn vriend of hij het wil opschudden, helaas ben ik soms zelf ook de klos.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Suus di 24 jan 2012 - 23:28

Dennenappel schreef:
Bliss schreef:
- ik kan er niet tegen als mijn dekbed een stuk naar onder is gezakt in de overtrek en er dus bovenin een stuk 'leeg' is. Dan ga ik weer uit ben om het dekbed naar boven te schudden (snapt iemand dit? Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 394967)

Ja, dat snap ik heeeel goed. Dat ligt helemaal niet lekker! Ik vraag dan altijd aan mijn vriend of hij het wil opschudden, helaas ben ik soms zelf ook de klos.
Dat doe ik ook altijd, vind het heel vervelend!

Verder eet ik toetjes ook altijd met een kleine lepel, ik vind dat dat gewoon zo hoort Wink
M&M's sorteer ik ook altijd.
Eten dat 'afgeeft' mag op mijn bord niet tegen het andere eten aanliggen (spinazie of bietjes ofzo, die mogen echt mijn aardappels niet aanraken)
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  SarahKey wo 25 jan 2012 - 0:18

Als we eens een bamischijf halen bij de snackbar eet ik eerst de bovenkant eraf. Daarna schraap ik de bami (of nasi) eruit en eet eerst de korst op. En als laatst eet ik de bami op.

Als ik heel moe ben froemel ik aan mijn oor.

Ik lees altijd eerst de achterkant van de donald duck

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Star007 wo 25 jan 2012 - 0:31

- Mijn wekker staat altijd op vreemde tijdstippen : 7.03 , 7.07 etc i.p.v gewoon 7.00 of 7.15

-Als ik mijn haren was er blijven veel haren aan mijn handen zitten, hang ik ze aan de muur om er vervolgens na het douchen een propje van te maken en weg te gooien hahaha. Anders komen ze allemaal in het putje en moet ik die telkens schoonmaken :P

- Ik drink steeds slokjes uit de fles frisdrank als ik in de keuken kom i.p.v een glas voor mezelf in te schenken. Deze fles gebruik ik dan niet voor bezoek als er bezoek komt hoor ! Mijn vriend moppert hier altijd over trouwens.

- Als een burger van de MAC eet, dan eet ik altijd eerst de buitenste rand, zodat ik op het laatst het middenstukje over heb, die ik vaak niet meer lust.

Ben best een vreemd mens als ik dit zo lees ! lol!
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Star007 wo 25 jan 2012 - 0:34

girli schreef:Ik praat tegen mezelf. Meestal door ik het als ik alleen ben, maar de laatste tijd ook gewoon als mn vriend er is. Dan sta ik tegen mezelf te praten en dan vraagt hij bijvoorbeeld "wat zeg je?" en dan doodleuk zeggen "oh, heb het niet tegen jou" en praat ik gewoon door Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 166342



lol!
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Star007 wo 25 jan 2012 - 0:35

Ohja en voordat ik ga slapen, thuis of op het werk, check ik ALLE stopcontacten en sta ik wel 2 minuten naar het gasfornuis te staren en naar de draaiknoppen te kijken of het gas wel echt uit is hahahahahah.. beetje dwangmatig gedrag.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Jelin wo 25 jan 2012 - 1:00

- Ik eet altijd eerst mijn groente en aardappels op en dan pas mijn vlees.
- Ik eet overal eerst het randje eraf en dan pas het middenstuk Wink. Meestal met koekjes.
- Toetjes eet ik ook met een kleine lepel.
- Ik praat ook tegen mezelf of tegen de honden.
- Voordat ik ga slapen, doe ik eerst het grote licht in de huiskamer aan, doe dan de andere lichten uit en als laatste pas het grote licht.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  lyke wo 25 jan 2012 - 1:03

slaatje schreef:Ik heb al vanaf mijn derde een tic, nl aan mijn haar draaien. Iedereen word er gek van... :p

Dat doe ik ook! en ik bijt op mijn velletjes van mijn vingers..
Pf mijn vriend word er gek van en wil dat ik er mee stop.. maar dat lukt dus niet
lyke
lyke
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  SarahKey wo 25 jan 2012 - 6:02

Tyrael schreef:Ik knak/kraak heel veel: vingers, tenen, ellebogen, schouders, knieën, etc. (tot grote ergernis van de mensen om me heen)


Dit vind ik echt zo vervelend als andere mensen dit doen waar ik bij ben. Loop dan gewoon bij iemand weg want vind dat echt zo vreselijk. Zelfde als dat iemand met de nagels bezig is. pale
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  SuperGrover wo 25 jan 2012 - 6:23

_Chance schreef:Ik doe elke dag de koffiepot open en ga er dan aan staan ruiken. Vind dat zo lekker ruiken!
Ik heb dat met grinders laughcry Ik hou van de geur van wiet, dus als iemand een joint opsteekt, mag ik de grinder ruiken laughcry
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Angela_1986 wo 25 jan 2012 - 6:33

Bliss schreef:
Monte schreef:
- Als ik zenuwachtig ben bijt ik op mijn wangen en dan steeds van die plukjes vlees eraf kauwen
- Als ik een dag thuis ben dan trek ik graag minder mooie kleding aan,omdat ik het zonde vind van mijn andere kleding

Haha, deze dingen doe ik ook Very Happy
Verder:
- toetjes eet ik ook met een kleine lepel
- volume van radio en tv moet op een even aantal óf op een veelvoud van 5
- ik kan er niet tegen als mijn dekbed een stuk naar onder is gezakt in de overtrek en er dus bovenin een stuk 'leeg' is. Dan ga ik weer uit ben om het dekbed naar boven te schudden (snapt iemand dit? laughcry)
- ik sta soms te dansen of te hakken (op happy hardcore) in de woonkamer

Ik snap dat heel erg goed! Mijn ex mocht altijd m'n dekbed schudden midden in de nacht, blij dat ie daar mee was... :P En nu ben ik dus zelf de klos... laughcry
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Angela_1986 wo 25 jan 2012 - 6:35

_Chance schreef:Ik kan trouwens mijn heup uit de kom laten schieten en weer terug laten rollen. Dat vinden mensen ook freaky nerd

Ik zou daar toch wel mee oppassen! Ik ben erg flexibel in m'n gewrichten en deed dus ook wel eens dergelijke trucjes maar dat wordt me ernstig afgeraden door 'professionals', schijnt schade aan te kunnen richten aan je gewrichten!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde eigenschappen/gewoontes - Pagina 2 Empty Re: Vreemde eigenschappen/gewoontes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum