Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'Bankroet Griekenland niet uitgesloten'

Ga naar beneden

'Bankroet Griekenland niet uitgesloten' Empty 'Bankroet Griekenland niet uitgesloten'

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 6:41

BRUSSEL - Het kabinet sluit niet uit dat Griekenland niet aan zijn verplichtingen kan voldoen.

Minister Jan Kees de Jager (Financiën) zei maandag voor de vergadering van ministers van Financiën van de 17 eurolanden nadrukkelijk daar niet op aan te sturen, maar het niet uit te sluiten.

Het met schulden overladen Griekenland heeft dringend extra financiële steun nodig. Maar Nederland wil pas met steun over de brug komen als de schuld van het land ook op langere termijn houdbaar is.

Athene onderhandelt al maanden met financiële instellingen over de hoogte van de afschrijving die ze vrijwillig moeten accepteren op Griekse staatspapier.
Semantiek

Wat is vrijwillig? vroeg de bewindsman zich af. ''Het verschil tussen vrijwillig of niet vrijwillig 70 procent afschrijven is op een gegeven moment ook een beetje semantiek'', aldus De Jager.
''Want ik denk dat niemand heel erg graag vrijwillig 70 procent van zijn schuld afschrijft.''
Als een akkoord uitblijft, zijn andere methodes volgens De Jager bespreekbaar mits er een goed noodfonds is om 'besmetting' van andere landen te voorkomen.
Daarnaast hamert Nederland op het afdwingbaar maken van begrotingsdiscipline om dergelijke scenario's in de toekomst te vermijden.

Bron: http://www.nu.nl/economie/2722140/bankroet-griekenland-niet-uitgesloten.html



En dan? Stel dat Griekenland bankroet gaat? Ik vind het allemaal nogal wazig. En heeft Nederland niet al heel veel geld in Griekenland gestoken? Doen andere landen dat eigenlijk ook? Ik vind het allemaal eigenlijk nogal vaag en vraag me af of jullie dat soort dingen wel weten Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Bankroet Griekenland niet uitgesloten' Empty Re: 'Bankroet Griekenland niet uitgesloten'

Bericht  Nora ma 23 jan 2012 - 6:53

Hoe ik het van mn docent law snapte is dat als ze failliet gaan, Griekenland zelf niet failliet is. De overheid is dan alleen failliet. Even kort door de bocht:
De overheid moet dan al zn bezittingen verkopen (kunst, goud, bedrijven (water, trein, electra).
Maar het land zelf blijft van de bevolking. Wel wordt er dan natuurlijk niks meer gedaan qua onderwijs, straatverlichting, pensioen en moeten de mensen het zelf zien op te lossen.

Maar moet eerlijk zeggen dat ik de rest ook maar vaag vindt. Ik hoop dat ze het zelf nog snappen.

Volgens mij is de enige oplossing: of griekenland de euro uit, zodat de munt van griekenland sterk in waarde daalt. Of europa en de banken moeten een deel van de schulden kwijtschelden zodat griekenland uberhaupt kan aflossen en niet alleen al failliet gaat aan de rente van al die leningen.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Bankroet Griekenland niet uitgesloten' Empty Re: 'Bankroet Griekenland niet uitgesloten'

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 7:22

Hmmm ok Very Happy. Zou wel wat zijn zeg, dat mensen het zelf maar op moeten lossen. Ik vind ook niet dat ze zo nodig de euro uit moeten. Je bent toch samen de EU en niet alleen in goede tijden lijkt mij... Maar ik vind wel dat ze nu eens iets moeten doen wat echt zin heeft. Dit loopt nu al zo lang en van dat gerek wordt niemand beter natuurlijk...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Bankroet Griekenland niet uitgesloten' Empty Re: 'Bankroet Griekenland niet uitgesloten'

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 8:38

Ik heb geprobeerd me er op in te lezen... En heb hele tijd 't nieuws gevolgd. En hoewel ik vooral de nieuwsprogramma's die cartoons en animatie gebruikten, erg waardeerde, snap ik er nog steeds geen ene jota van.... Ik heb opgegeven en wacht wel tot 't Jeugdjournaal met een uitgebreide reportage komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Bankroet Griekenland niet uitgesloten' Empty Re: 'Bankroet Griekenland niet uitgesloten'

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum