Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klamboe aan plafond of aan het ledikantje

+21
_Mashimaro_
Floor
Monnie
_Jet
Clapperdie
tweeling
Minx
Bruintje Beer
Papillio
Mida4you
Ezzer
Nijntje
Star007
Flip Fluitketel
Flower_L
Thunder
Tania
Novalee
Tazz
loesje
Lejow
25 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Klamboe aan plafond of aan het ledikantje - Pagina 2 Empty Re: Klamboe aan plafond of aan het ledikantje

Bericht  Nijntje ma 23 jan 2012 - 2:14

Fairytale schreef:
Papillio schreef:Is een klamboe/hemeltje eigenlijk verplicht, of is het gewoon voor de 'leuk'?

Sorry Lejow, dat ik je topic hiervoor gebruik...

Je bent niet de enige die het zich afvroeg hoor Wink dus bij deze +1

Het is niet verplicht. Maar het is voor je kindje misschien wel fijn(er) je kunt zo het bedje een beetje afbakenen tegen koud en wind, dat je kindje niet op de tocht ligt, en je maakt ook letterlijk de ruimte iets kleiner. Zo heeft je kindje minder prikkels om zich heen om naar te kijken. Voor een kindje zijn die grote ruimtes vaak een beetje overweldigend.

Maar goed het is altijd aan jezelf of je het wel of niet wilt, niemand kan het je verplichten.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klamboe aan plafond of aan het ledikantje - Pagina 2 Empty Re: Klamboe aan plafond of aan het ledikantje

Bericht  _Jet ma 23 jan 2012 - 2:17

Wij hadden hem ook aan een standaard achter het ledikant.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Monnie ma 23 jan 2012 - 2:20

Wij hadden ook een standaard achter het bed, die kun je ook vrij hoog verstellen. Als de klamboe daarvoor hangt, zie je er niks van terug.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Floor ma 23 jan 2012 - 3:14

Nijntje schreef:
Fairytale schreef:
Papillio schreef:Is een klamboe/hemeltje eigenlijk verplicht, of is het gewoon voor de 'leuk'?

Sorry Lejow, dat ik je topic hiervoor gebruik...

Je bent niet de enige die het zich afvroeg hoor Wink dus bij deze +1

Het is niet verplicht. Maar het is voor je kindje misschien wel fijn(er) je kunt zo het bedje een beetje afbakenen tegen koud en wind, dat je kindje niet op de tocht ligt, en je maakt ook letterlijk de ruimte iets kleiner. Zo heeft je kindje minder prikkels om zich heen om naar te kijken. Voor een kindje zijn die grote ruimtes vaak een beetje overweldigend.

Maar goed het is altijd aan jezelf of je het wel of niet wilt, niemand kan het je verplichten.

Wij hebben bij het ledikant geen hemeltje/klamboe maar ik snap jouw uitleg. Wat ik dan weer niet snap, je maakt het bedje toch helemaal onderaan op (zo min mogelijk dekentjes dat je kindje er niet onder kan verdwijnen) dan heeft zo'n ding bij het hoofdeind van het bed toch geen nut (of zet/hang) je het juist bij het voeteneind neer)?
Onze wieg heeft wel een hemeltje maar dat is een hangwieg, de hemel zit dus over de touwen/buitenkant van de wieg heen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  _Mashimaro_ ma 23 jan 2012 - 3:29

Floor schreef:

Wij hebben bij het ledikant geen hemeltje/klamboe maar ik snap jouw uitleg. Wat ik dan weer niet snap, je maakt het bedje toch helemaal onderaan op (zo min mogelijk dekentjes dat je kindje er niet onder kan verdwijnen) dan heeft zo'n ding bij het hoofdeind van het bed toch geen nut (of zet/hang) je het juist bij het voeteneind neer)?
Onze wieg heeft wel een hemeltje maar dat is een hangwieg, de hemel zit dus over de touwen/buitenkant van de wieg heen.

Dit is ook precies de reden waarom I. geen hemeltje oid boven zijn bed heeft hangen. Ik zag het nut er niet van in. Bovendien vind ik zijn kamer ook niet groot en zo'n hemeltje neemt toch best wat ruimte in als je het op de standaard hangt.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 8:08

Toen B. nog in zijn wiegje lag zat het hemeltje vast aan het wiegje. Het was een vrij kleine wieg (hij pastte er met 2 maanden al niet meer in, nu moet ik er ook bij vermelden dat hij erg lang was/is voor de leeftijd) en het hemeltje was ook niet heel groot en lang. Bij zijn ledikantje hadden we geen hemeltje of klamboe, vond het niet nodig eigenlijk. En ik had geen zin in een boel geboor in het keiharde betonplafond, dus ik vond het wel prima zo smile.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje ma 23 jan 2012 - 10:57

Bij het ledikantje hadden we geen klamboe, bij de wieg zat hij er aan vast.

Wat ik me trouwens afvroeg...heeft een klamboe eigenlijk echt nut of is het puur decoratief?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Nijntje ma 23 jan 2012 - 20:28

@ Floor: ik heb mijn meisje de eerste maanden in de wieg gehad. Dus een kleine ruimte en hier viel de klamboe wel goed overheen. Maar indedaad kun je de klamboe in het begin natuurlijk anders zetten zodat het wat beschutter is, dus aan de andere kant ofzo. Toen mijn meisje overging naar haar ledikantje was ze al wat ouders en stond de klamboe tussen het raam en haar bedje in, dus zo zou ze niet in de volle zon of tocht liggen. En ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn bedje nooit vrij laag heb opgemaakt, ons kleine meisje bleef er gewoon goed in liggen en is nooit gaan dwalen in haar bedje.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519

Bericht  Alex di 24 jan 2012 - 1:57

June schreef:Maar het zijn dan ook wel de dilemma's waar het geluk van je kindje vanaf hangt Wink.
laughcry

Hier hing de klamboe aan het plafond.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Poisongirl di 24 jan 2012 - 4:45

Wij hebben de klamboe op een standaard
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  SarahKey di 24 jan 2012 - 4:54

Wij hebben helemaal geen klamboe. Cool
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: