Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Beddengoed drogen

+15
Ella
rianne287
Flip Fluitketel
Arwyn
Tinkebell
Sarah1985
ThinkPink
Parisienne
NoName88
Suus
Raindrop
Moonlight
aardbeitje
Zora
Angela_1986
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Beddengoed drogen

Bericht  Angela_1986 za 21 jan 2012 - 10:24

Ik heb zojuist voor de derde keer de droger aangezet, met dezelfde was... Evil or Very Mad In totaal heeft ie al wel 3 uur aangestaan en nog zijn mijn molton en hoeslaken niet droog want die draaien steeds in m'n dekbedovertrek. Nu heb ik m'n dekbedovertrek en kussenslopen eruit gehaald want die zijn inmiddels wel droog en staat de rest dus voor de 3e keer aan.

Iemand DE tip zodat de boel niet steeds in elkaar draait?
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Re: Beddengoed drogen

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 10:26

Je dekbedovertrek over de deur te drogen hangen, dan is het in een halve dag droog. En wat ik ook wel eens doe is de rest al drogen in de droger en opruimen en dan in die tijd het dekbedovertrek er nog heel even in, dan is die zeker snel droog, omdat die al een tijd in de warmte van de badkamer had gehangen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Re: Beddengoed drogen

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 10:31

Het is gewoon een kwestie van erbij blijven. Ik zet hem altijd op kastdroog, maar bij strijkdroog open ik de deur al, om het even weer uit elkaar te halen. Anderhalf uur inmiddels. Terwijl ik er ook drie uur overdeed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Re: Beddengoed drogen

Bericht  Angela_1986 za 21 jan 2012 - 10:46

Dat is inderdaad ook wel 'n idee Pippa! Maar kreukt je dekbedovertrek daar niet van dan? Want de mijne kan ik niet helemaal strak over de deur heen hangen.

Gisele, die functies heb ik niet op m'n droger, ik kan de tijd alleen instellen. Dan zou ik natuurlijk ook steeds 'n half uurtje ofzo kunnen doen maar dan vergeet ik dat weer omdat ik met andere dingen bezig ben laughcry Maar ja, dit is zo ook geen doen! Heb me net toch moeilijk moeten doen om alles uit de knoop te krijgen Mad
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Re: Beddengoed drogen

Bericht  Zora za 21 jan 2012 - 10:55

Wij hebben geen droger, dus bij ons hangt dit soort was altijd over deuren en in het trapgat. Kreukt het niet van nee.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Re: Beddengoed drogen

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 10:57

Nee hoor, kreukt helemaal niet. En als je hem op het laatste nog even in de droger gooit dat die echt droog is, dan al helemaal niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Re: Beddengoed drogen

Bericht  aardbeitje za 21 jan 2012 - 10:58

Ik heb geen droger. Ik hang mijn matrashoes over het wasrek. En mijn dekbedovertrek over twee barkrukken. Vaak was ik het 's avonds dan is het de volgende ochtend droog.
aardbeitje
aardbeitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 153
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Re: Beddengoed drogen

Bericht  Moonlight za 21 jan 2012 - 11:00

Heb je geen kort programma op je wasmachine? Dan was je het in 2-en en dan doe je eerst de ene helft in de droger en dan de andere. Ik doe als ik 2 sets dekbedovertrekken in de machine heb altijd de matrashoezen gewoon over de deur/stoelen laten drogen en de overtrek sets in de droger. Komt er na 1,5 uur altijd super droog uit Beddengoed drogen  561177
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Re: Beddengoed drogen

Bericht  Raindrop za 21 jan 2012 - 11:04

Zora schreef:Wij hebben geen droger, dus bij ons hangt dit soort was altijd over deuren en in het trapgat. Kreukt het niet van nee.

+1. Ik dacht trouwens dat ik de enige was die dat doet maar dat valt dus mee haha Beddengoed drogen  561177


Laatst aangepast door Raindrop op za 21 jan 2012 - 11:05; in totaal 1 keer bewerkt
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Re: Beddengoed drogen

Bericht  Angela_1986 za 21 jan 2012 - 11:05

Het korte programma wast op 30 graden, mijn beddengoed wil ik liever op 60 graden wassen...

Ik denk dat ik de volgende keer toch maar het een te drogen hang en de rest in de droger doe, kijken hoe dat gaat!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Re: Beddengoed drogen

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 21:38

Ik doe altijd eerst het dekbedovertrek en kussenhoezen erin, en daarna het hoeslaken en de molton. Anders wordt het hier ook niet helemaal droog, vooral de molton blijft dan vochtig, terwijl de rest wel droog is. Dus ik doe het nu apart. We hebben een vochtmeter op de droger, dus hij doet dan toch geen volle droogbeurt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Re: Beddengoed drogen

Bericht  Suus za 21 jan 2012 - 21:48

Raindrop schreef:
Zora schreef:Wij hebben geen droger, dus bij ons hangt dit soort was altijd over deuren en in het trapgat. Kreukt het niet van nee.

+1. Ik dacht trouwens dat ik de enige was die dat doet maar dat valt dus mee haha Beddengoed drogen  561177
Zo doe ik het ook smile
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Re: Beddengoed drogen

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 4:13

Heel soms in de droger (maar ik houd niet van kreukelige dingen) dus eigenlijk 9 van de 10 op de waslijn op zolder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Re: Beddengoed drogen

Bericht  NoName88 zo 22 jan 2012 - 5:47

Wij hebben geen droger dus alles hangt op de waslijn op zolder. Vindt wel dat het met name voor t hoeslaken lang duurt dat ie droog is.
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Re: Beddengoed drogen

Bericht  Parisienne zo 22 jan 2012 - 5:57

Ik doe alles tegelijk in de droger en het is toch wel binnen 2 uur allemaal droog, ook al is het in elkaar gaan zitten. Wat je ook kan doen is je beddengoed even een kwartiertje in de droger (alles bij elkaar), daarna je dekbedovertrek eruit halen en over een deur heen hangen. De rest laat je dan verder drogen in de droger en het dekbedovertrek is binnen een paar uur droog (en nog belangrijker: bijna niet gekreukt!). Zo krijgt het de eerste warmte/hitte van de droger mee waarna je hem helemaal uithangt en verder laat drogen. Kussenslopen en hoeslakens hebben dan in de droger ook meer ruimte en zijn zo sneller droog.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Re: Beddengoed drogen

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 6:44

Ik doe het in de droger en haal alles halverwege even uit elkaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Re: Beddengoed drogen

Bericht  ThinkPink zo 22 jan 2012 - 6:58

Ik doe eerst de kussenslopen en het hoeslaken erin. Dat gaat meestal wel goed en als de droger klaar is, zijn deze spullen ook droog.
Daarna gaat het dekbedovertrek erin (2 persoons, 240x220 cm) en die draait altijd in elkaar. Dus na ongeveer 30 minuten doe ik de deur open en haal ik het uit elkaar en dan laat ik 'm verder draaien. Als de droger dan klaar is, is het dekbedovertrek zo goed als droog. En dan vind ik het prima en gaat ie de kast in, of ie nog een beetje nat is of niet Embarassed

ThinkPink
Prater
Prater

Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Re: Beddengoed drogen

Bericht  Sarah1985 zo 22 jan 2012 - 6:58

ik hang het altijd in het trapgat, komen er ook geen kreuken in. En in de zomer buiten het raam boven dan is het binnen een half uur droog
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Re: Beddengoed drogen

Bericht  Tinkebell zo 22 jan 2012 - 8:15

Ik hang het eigenlijk altijd op in het trapgat, kreukt het ook een stuk minder dan in de droger. Als je het toch in de droger wilt doen zou ik het dekbedovertrek apart doen.
Tinkebell
Tinkebell
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 49
Punten : 49
Registratiedatum : 19-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Re: Beddengoed drogen

Bericht  Arwyn zo 22 jan 2012 - 8:47

In de winter doe ik het beddengoed eigenlijk altijd in de droger, meestal doe ik het dekbedovertrek dan even apart.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Re: Beddengoed drogen

Bericht  Flip Fluitketel zo 22 jan 2012 - 8:50

Ik doe mijn dekbedovertrek en molton altijd drogen op de waslijn ondanks dat we een droger hebben. Maar goed wij hebben ook de ruimte dat we het op de waslijn kunnen hangen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Re: Beddengoed drogen

Bericht  rianne287 zo 22 jan 2012 - 9:15

Bij mij werkt het ook niet in de droger. Zelfs als ik er niets anders in doe dan draait het helemaal in elkaar tot 1 bal.
ik moet dan ieder kwartier de droger pauzeren,het overtrek weer uitschudden en de droger weer aan doen.
Ik hang hem nu in het trappengat van de zolder....
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Re: Beddengoed drogen

Bericht  Angela_1986 zo 22 jan 2012 - 9:40

Parisienne schreef:Ik doe alles tegelijk in de droger en het is toch wel binnen 2 uur allemaal droog, ook al is het in elkaar gaan zitten. Wat je ook kan doen is je beddengoed even een kwartiertje in de droger (alles bij elkaar), daarna je dekbedovertrek eruit halen en over een deur heen hangen. De rest laat je dan verder drogen in de droger en het dekbedovertrek is binnen een paar uur droog (en nog belangrijker: bijna niet gekreukt!). Zo krijgt het de eerste warmte/hitte van de droger mee waarna je hem helemaal uithangt en verder laat drogen. Kussenslopen en hoeslakens hebben dan in de droger ook meer ruimte en zijn zo sneller droog.

Dat is ook wel 'n goed idee ja!

Een trappengat heb ik niet dus het zal toch over 'n deur moeten of idd over een wasrekje maar die is eigenlijk nét te klein, dan hangt er stuk op de grond maar ja, ach, zo vies is de vloer nou ook weer niet Wink

Ik hang mijn beddengoed eigenlijk nooit buiten omdat er dan veel pollen in gaan zitten en ik vervolgens de halve nacht wakker lig van het niezen...
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Re: Beddengoed drogen

Bericht  Ella zo 22 jan 2012 - 22:58

Ik heb wel een droger, maar hang altijd mijn beddengoed in het trapgat, behalve de kussenslopen. Zo kreukt het ook minder als in de droger
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Re: Beddengoed drogen

Bericht  Rush zo 22 jan 2012 - 23:24

Wij drogen beddengoed dubbel op een lange CV of gooien 'm over een wasrekje, dan is het binnen een dag droog.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Beddengoed drogen  Empty Re: Beddengoed drogen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum