Kan een baby dat al begrijpen?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kan een baby dat al begrijpen?
Ik heb een dvd van Nijntje met verschillende verhaaltjes.
Nu is er 1 verhaaltje met de titel: Nijntje huilt. Zielig verhaaltje over een knuffel die kwijt is, op beeld zie je ook Nijntje met tranen.
En iedere keer als dat verhaaltje komt begint de oudste te huilen. Het valt me al meerdere keren op. Als ik het daarna doorspoel naar een volgend stukje is het weer over.
Vanmiddag kwam het toevallig ook voorbij, en weer huilen...
Kan een kind van 6 maanden dat al 'begrijpen'?
Nu is er 1 verhaaltje met de titel: Nijntje huilt. Zielig verhaaltje over een knuffel die kwijt is, op beeld zie je ook Nijntje met tranen.
En iedere keer als dat verhaaltje komt begint de oudste te huilen. Het valt me al meerdere keren op. Als ik het daarna doorspoel naar een volgend stukje is het weer over.
Vanmiddag kwam het toevallig ook voorbij, en weer huilen...
Kan een kind van 6 maanden dat al 'begrijpen'?
Gast- Gast
Re: Kan een baby dat al begrijpen?
Ik denk dat ze meer begrijpen dan wij denken. Daar ben ik achter gekomen toen J. in het ziekenhuis lag. Ik geloof er wel in!
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Dat ze mijn stemming en emoties aanvoelen was me al meer dan duidelijk, zeker de oudste is daar erg gevoelig voor.
Maar van een dvd dingen begrijpen?!
De eerste keer dat hij ging huilen dacht ik dat het toeval was, maar het valt me nu al meerdere keren op.
Maar van een dvd dingen begrijpen?!
De eerste keer dat hij ging huilen dacht ik dat het toeval was, maar het valt me nu al meerdere keren op.
Gast- Gast
Zien huilen, doet huilen?
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Ja, onderling bij de 2 werkt het meestal wel zo, maar een konijntje op een dvd is natuurlijk weer heel anders. En er zit geen huil geluid bij.TGR schreef:Zien huilen, doet huilen?
Het is in die zin wel echt een gevoelig manneke.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Ja, onderling bij de 2 werkt het meestal wel zo, maar een konijntje op een dvd is natuurlijk weer heel anders. En er zit geen huil geluid bij.TGR schreef:Zien huilen, doet huilen?
Misschien vindt ie Nijntje gewoon geen goede serie?
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Ik weet dat ze verdriet bij de ouders wel herkennen aan de gezichtsuitdrukkingen, niet aan de traan zelf.
Maar dat gaat niet op bij nijntje. Dat is geen mens. Het lijkt me sterk..
Is er niet iets anders waar hij van schirkt?
Gast- Gast
Dan heeft hij in elk geval smaakTGR schreef:Stofzuiger schreef:Ja, onderling bij de 2 werkt het meestal wel zo, maar een konijntje op een dvd is natuurlijk weer heel anders. En er zit geen huil geluid bij.TGR schreef:Zien huilen, doet huilen?
Gast- Gast
Nijntje lijkt me vrij uitdrukkingsloos als ie huilt dus ik kan me bijna niet voorstellen dat alleen het zien van de traan ervoor zorgt dat hij begint te huilen. Maar van de andere kant denk ik ook heus wel dat kinderen méér begrijpen dan wij denken. Kijk, als het nou één keer gebeurt, dan zou ik zeggen dat het toeval is, maar als het iedere keer gebeurt dan lijkt me dat hij er toch wel iets van begrijpt.
Zit er geluid onder het filmpje? Misschien vindt hij het melodietje niet leuk? Dan zou ik eens proberen wat er gebeurt als je de dvd afspeelt met het geluid uit!
Zit er geluid onder het filmpje? Misschien vindt hij het melodietje niet leuk? Dan zou ik eens proberen wat er gebeurt als je de dvd afspeelt met het geluid uit!
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Nijntje toont idd geen emoties.Smikkell schreef:Ik weet dat ze verdriet bij de ouders wel herkennen aan de gezichtsuitdrukkingen, niet aan de traan zelf.
Zal de aflevering eens goed bekijken of er iets in zit waar hij van kan schrikken, maar het is gewoon een hele saaie dvd voor kleine kinderen, dus zit niet veel 'effect' in..
Gast- Gast
Dat is wel een goede ja.Sjaantje schreef:Zit er geluid onder het filmpje? Misschien vindt hij het melodietje niet leuk? Dan zou ik eens proberen wat er gebeurt als je de dvd afspeelt met het geluid uit!
Gast- Gast
Eigenlijk denk ik dat ie het gewoon snapt...
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
TGR schreef:Stofzuiger schreef:Ja, onderling bij de 2 werkt het meestal wel zo, maar een konijntje op een dvd is natuurlijk weer heel anders. En er zit geen huil geluid bij.TGR schreef:Zien huilen, doet huilen?
Maar dan snap ik niet dat ie iedere keer gaat huilen. Op een gegeven moment ben je toch wel gewend geraakt aan het emotionele moment.
Hoewel, ik hou het ook nog steeds niet droog bij "The green mile".
Ik weet niet of het kan. De kinderarts heeft mij wel ooit verteld dat baby's rond de 6 maanden actie-reactie doorkrijgen maar dit...
Gast- Gast
Dat idee krijg ik ook, maar voor mijn gevoel kan dat niet. En om het een paar keer te proberen is ook zo zieligAyla schreef:Eigenlijk denk ik dat ie het gewoon snapt...
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Hoewel, ik hou het ook nog steeds niet droog bij "The green mile".
Of je hebt 'm nog niet vaak genoeg gezien voor gewenning...
En Stofzuiger, wat voor jou saai en niet spannend is, is voor een kind misschien héél anders. Hoewel ik me eerlijk gezegd ook echt niet voor kan stellen dat Nijntje eng kan zijn
Dat is wat ik ook bedoel met iets waar hij van schrikt. Geluid, snelle wisseling van beelden, iets dat plotseling in beeld komt enz.Stofzuiger schreef:Dat is wel een goede ja.Sjaantje schreef:Zit er geluid onder het filmpje? Misschien vindt hij het melodietje niet leuk? Dan zou ik eens proberen wat er gebeurt als je de dvd afspeelt met het geluid uit!
Gast- Gast
Niet eng, verdrietig.Sjaantje schreef:Sunprincess schreef:Hoewel, ik hou het ook nog steeds niet droog bij "The green mile".
En Stofzuiger, wat voor jou saai en niet spannend is, is voor een kind misschien héél anders. Hoewel ik me eerlijk gezegd ook echt niet voor kan stellen dat Nijntje eng kan zijn
Gast- Gast
Haha dat was mijn poging tot multitasking Ik bedoelde dus ook verdrietig...
Sjaantje schreef:Sunprincess schreef:Hoewel, ik hou het ook nog steeds niet droog bij "The green mile".
Ik heb hem inmiddels al zo vaak gezien dat ik zo'n beetje aan het begin van de film begin te huilen, om wat er komen gaat.
Gast- Gast
SP, dat heb ik dus ook bij Titanic
Haha ik huil (bijna) nooit bij films! Nouja, sinds de bevalling weer wel (zo fijn die hormonen)
Stofzuiger ik heb geen idee wat baby's van die leeftijd snappen, maar zoals je het nu typt is mijn eerste gedachte "hij snapt het". Dat hij dan meteen mee gaat huilen is gewoon zijn leeftijd, ik vond vroeger ook heel veel zielig en eng.
Stofzuiger ik heb geen idee wat baby's van die leeftijd snappen, maar zoals je het nu typt is mijn eerste gedachte "hij snapt het". Dat hij dan meteen mee gaat huilen is gewoon zijn leeftijd, ik vond vroeger ook heel veel zielig en eng.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Hebben ze er ook beeld bij? Want dan kan het goed zijn dat ze dat snappen natuurlijk.
Ik sta iedere dag nog te kijken van hoeveel ons zoontje begrijpt.
Ik sta iedere dag nog te kijken van hoeveel ons zoontje begrijpt.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Soortgelijke onderwerpen
» 'codetaal' begrijpen, de kleine aap....
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» Baby in bad, hoe?
» There goes my baby.......
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» Baby in bad, hoe?
» There goes my baby.......
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: