Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het leed dat tandjes krijgen heet...

+10
Wennes
sheila123
Monnie
Linda
loesje
koNijntje
Darius
Parisienne
Tania
Teddyaapje
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 1:00

... Heeft iemand tips?

De jongste heeft nu echt veel last, die heeft echt huilbuien van de pijn, zo zielig. De oudste zal snel mee gaan doen vrees ik, dus zijn er middeltjes die ik in huis kan halen om het ergste leed te verzachten voor de mannen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Re: Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  Teddyaapje vr 20 jan 2012 - 1:03

Hier helpen de druppels van vsm altijd goed, maar T. heeft er niet zoveel last van. We hebben ook een flesje (weet even niet meer hoe het heet) dat spul moet je op het tandvlees strijken daar waar het tandje doorkomt maar dat hebben we dus nog nooit gebruikt omdat het niet nodig was.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Re: Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 1:04

ik gebruikte bij de meiden gengigel.. verkrijgbaar bij de apotheek! erg fijn spul om te gebruiken en het werkte ook enorm goed.

balen he, die tandjes...


Laatst aangepast door BeeGee op vr 20 jan 2012 - 2:12; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Re: Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  Tania vr 20 jan 2012 - 1:09

Ik heb Dentinox en chamodent in huis. Maar bij echt pijn hielp hier eigenlijk alleen paracetamol.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Re: Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  Parisienne vr 20 jan 2012 - 1:11

Ik gebruik voor N. paracetamol en Dentinox. Van die Dentinox heb ik echt wel het idee dat het helpt.. en ze 'smult' ervan! Ze likt haar lippen erbij af :P Hahah!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Re: Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  Darius vr 20 jan 2012 - 1:14

Ik zou dan denk ik voor overdag gengigel/dentinox gebruiken. Vaak vinden ze zo'n bijtring die je in de koelkast hebt gelegd (kruidvat) ook heel fijn om op te sabbelen. En dan voor de nacht een zetpil, zeker als ze de hele nacht wakker worden.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Re: Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 1:26

Dentinox heb ik inderdaad, dat sabbelen ze gelijk van het wattenstaafje af, en heb J net een zetpil gegeven, heb ik gisteravond ook gedaan.

Druppels van VSM zal ik straks even voor kijken! En een bijtring voor in de koelkast, heb alleen gewone rubberen bijtringen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Re: Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  Darius vr 20 jan 2012 - 1:30

bijtringen kun je bij het kruidvat krijgen, wij hebben zo'n kikkertje. Je kunt ook een theelepeltje in de koelkast leggen, en dan zelf met de bolle kant over het tandvlees strijken/wat drukken. Vinden ze ook wel fijn!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Re: Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  koNijntje vr 20 jan 2012 - 1:33

ik heb een bijtring van de hema, maar t. wil er niets van weten als de tandjes door komen.
hij wil op schoot en het liefst bijten op mijn vingers (auw!)

die van het theelepeltje vind ik wel een goede, volgende keer maar eens proberen!
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Re: Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  loesje vr 20 jan 2012 - 3:14

alex heeft dan de hele dag zijn tandenborstel in de mond waar op bijt en hij dan om de paar uur wat druppeltjes op krijgt voor zijn tandenpijn
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Re: Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  Linda vr 20 jan 2012 - 3:18

loesje schreef:alex heeft dan de hele dag zijn tandenborstel in de mond waar op bijt en hij dan om de paar uur wat druppeltjes op krijgt voor zijn tandenpijn

Oh, dat is een goed idee! Mijn dochter kauwt ook graag op haar tandenborstel.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Re: Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 3:19

loesje schreef:alex heeft dan de hele dag zijn tandenborstel in de mond waar op bijt en hij dan om de paar uur wat druppeltjes op krijgt voor zijn tandenpijn
Dat is ook wel een hele goede, dan kunnen ze er gelijk aan wennen.
Alleen ben ik dan bang dat ze die hele steel achterin hun keel stoppen, eens neuzen bij de kruidvat of ze iets hebben wat ze wel baas kunnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Re: Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  Monnie vr 20 jan 2012 - 3:36

Ik geef mijn zoontje ook een tandenborstel waar hij op kan kauwen. Vooral nu de kiezen doorkomen is dit ideaal. Met bijtringen kom je niet zo ver in je mond.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Re: Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  sheila123 vr 20 jan 2012 - 9:29

Hier ook Dentinox in huis en de tandenborstel van jordan die kleine gekleurde daar kunnen ze op kauwen want op de achterkant zitten van die kleine bobbeltjes.. Die zijn top! X
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Re: Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  Wennes vr 20 jan 2012 - 9:34

Ik gaf chamodent, maar had niet het idee dat het hielp.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Re: Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  sheila123 vr 20 jan 2012 - 9:39

http://www.jordan.no/nl/Mondhygiene/Produktoverzicht/Tandenborstels-voor-kinderen/Jordan-Step-by-Step/

Hier nog ff de link van de babytandenborstel die ik bedoel.. De eerste op het plaatje,kleine meid is dol op dat ding smile
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Re: Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  Annie24 vr 20 jan 2012 - 9:40

sheila123 schreef:Hier ook Dentinox in huis en de tandenborstel van jordan die kleine gekleurde daar kunnen ze op kauwen want op de achterkant zitten van die kleine bobbeltjes.. Die zijn top! X

+1

De tandenborstel is hier vooral favoriet. Niet alleen als de tandjes doorkomen Laughing Nadat ik zijn tandjes gedaan heb wil hij graag 'zelluf' poetsen. Doet hij best netjes: eerst op de haartjes kauwen met de tanden die hij heeft en vervolgens nog even goed het tandvlees masseren door op die bobbeltjes te kauwen. Vervolgens is het gillen als ik de tandenborstel afpak angel

Y. had/heeft altijd erg veel last van zijn tandjes. Vooral de 2 bovenste tanden hebben een aardig tijdje geduurd voordat ze goed door waren. Toen hebben we dus ook zetpilletjes gebruikt 's nachts.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Re: Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 10:09

Het leed dat tandjes krijgen heet... 164355_1_Jordan_Tandenborstel_Step_By_Step_Baby

Stofzuiger schreef:
loesje schreef:alex heeft dan de hele dag zijn tandenborstel in de mond waar op bijt en hij dan om de paar uur wat druppeltjes op krijgt voor zijn tandenpijn
Dat is ook wel een hele goede, dan kunnen ze er gelijk aan wennen.
Alleen ben ik dan bang dat ze die hele steel achterin hun keel stoppen, eens neuzen bij de kruidvat of ze iets hebben wat ze wel baas kunnen.

Moet je deze nemen, zijn heel fijn en kunnen ze niet in de mond steken. Sorry, krijg de foto weer niet onder de tekst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Re: Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 10:10

Het leed dat tandjes krijgen heet... 394967 O, werd al genoemd zie ik...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Re: Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 10:41

En waar koop je die? Heb nu bij de Action gewone gekocht, van 0-2 jaar, maar die van Jordan zien er veel beter uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Re: Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  koNijntje vr 20 jan 2012 - 11:11

Stofzuiger schreef:En waar koop je die? Heb nu bij de Action gewone gekocht, van 0-2 jaar, maar die van Jordan zien er veel beter uit.

Ik zag ze hier bij de etos en kruidvat liggen.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Re: Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  Fiebje vr 20 jan 2012 - 11:45

Wij hebben detinox, heb het toevallig net opgesmeerd. Hoop dat het helpt.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Re: Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  Annie24 vr 20 jan 2012 - 20:08

Stofzuiger schreef:En waar koop je die? Heb nu bij de Action gewone gekocht, van 0-2 jaar, maar die van Jordan zien er veel beter uit.

Ik heb hem bij de AH gekocht
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Re: Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  Steep ma 4 jun 2012 - 10:06

Ik up even dit topic.. Na mijn andere topic over het slapen gaan ben ik tot de conclusie gekomen dat het geen ooronsteking is. Aan deze tips heb ik wel veel gelukkig. Maar R heeft net weer een fles op. Hij krijgt normaal 3 flessen van 210+7 maar nu dus een 4e waarvan hij 60ml van heeft laten staan. Terwijl hij naast zijn fles ook diksap en thee krijgt. Is dit ook een teken van tandjes, dat ze meer willen drinken? Of moet ik de oorzaak toch ergens anders gaan zoeken?

Edit: hij wil nu ook het liefste in mijn neus (?!) Bijjten, maar das waarschijnlijk gewoon een gekke trek van mijn kanibaal haha Wink
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Re: Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  Happydobby ma 4 jun 2012 - 20:12

Hier is ook een tandje op komst, M. drinkt juist wat minder, met het warme weer vorige week dronk hij zelf heel veel.

Ook is M al supervroeg wakker.

Ik heb gelezen dat er met 10 maanden zo'n fase is met moeilijker slapen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed dat tandjes krijgen heet... Empty Re: Het leed dat tandjes krijgen heet...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum