Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

+33
Snoes
Filoria
ingrid82
_Lana_
Steep
liesje
Twellie
Jella
Tiara
TGR
Muis
Viva
Clapperdie
*Lookie*
Lindsya
sharky
Flower_L
Puggle
Luthien
Jasmine
vlinder-19
Paper Crown
CCC
Lejow
Amber-
Triesje1983
moepie
Creabea_28
Caresses
Puzzle
Muppetje
Le Chat Noir
Alyssa
37 plaatsers

Pagina 33 van 40 Vorige  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 33 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Lindsya ma 16 apr 2012 - 5:52

Alyssa schreef:Lindsya, ik hoop dat je morgen weer met de Gonal F mag beginnen!

Ik hoop het ook, dank je wel.

Hoe voel je jezelf?
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 33 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Creabea_28 ma 16 apr 2012 - 6:10

Filoria: Graag gedaan hoor, vind het niet erg om het uit te leggen. Veel mensen weten niet hoe die behandelingen in z'n werk gaan, logisch ook want als je er niet mee te maken hebt, ga je je er niet voor je lol in verdiepen haha.
Ik probeer inderdaad positief te blijven, al is dat niet altijd even makkelijk. De behandeling op zich is niet superzwaar maar het zijn meer de emoties die het zwaar maken en de hormonen die door je lijf gieren natuurlijk ook wel een beetje.
Maar ik probeer zoveel mogelijk te denken aan de kansen die we nog hebben, dan denk ik; ooit moet het toch goed komen? Ik probeer er zo nuchter mogelijk in te staan, met de houding van; we zien wel wanneer het mag lukken. De tijd zal het leren....En buiten dat zijn we samen ook heel gelukkig Very Happy
Jammer dat je nog tot 8 mei moet wachten, maar ach...de tijd gaat gelukkig heel snel. Hopelijk zijn de uitslagen goed en kun je snel wat hulp krijgen!

Alyssa, dank je meis Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 33 699888Hoe voel jij je? Inmiddels aan het idee gewend? En heb je al last van kwaaltjes?

Lindsya: Hoe voel jij je? Morgen je echo toch? Hopelijk kan je weer met de GonalF beginnen en groeien er dit keer ietsje minder follikels. Ik duim voor je meis!

Jella: Fijn dat je dagen clomid slikken er weer op zitten. Ik heb ook steeds wel last van bijwerkingen; opvliegers, soms stemmingswisselingen, maar ach...dat hebben we er maar voor over Wink Donderdag controle? Hopelijk doet de 100 mg wat meer en is het nu goed!

Hier verder eigenlijk weinig boeiends te melden :P Moeten gewoon wachten...maar moet zeggen dat ik er deze keer heel rustig onder ben. Ik zie wel wat deze poging ons brengt, en anders volgende maand weer een nieuwe kans.
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616

Bericht  Lindsya di 17 apr 2012 - 1:23

Goedemiddag,

Vanmorgen heb ik de echo gehad en helaas mag ik niet beginnen met Gonal F, er zitten nog teveel grote eitjes zonder eicel erin maar anders gaan die groeien en dan kan ze het verschil niet zien met de punctie dus ik moet nog een week door spuiten met de Decapeptyl en dan krijg ik weer een echo. Nog even afwachten.

Creabea, spannend. Goed van je dat je er rustig onder ben. Wanneer mag je ongeveer testen? Ik duim voor je, meis.

Groetjes
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jella di 17 apr 2012 - 6:18

*

Laatst aangepast door Jella op ma 14 mei 2012 - 3:37; in totaal 1 keer bewerkt

Jella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 78
Registratiedatum : 17-03-12

Bericht  Jella di 17 apr 2012 - 6:18

*

Jella
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Alyssa di 17 apr 2012 - 7:35

Creabea, ik ben benieuwd meis, ik duim heel hard voor je dat het gelukt is! Wanneer had je de inseminatie ook alweer gehad, een week geleden? Met mij gaat het goed, ik voel me prima en heb bijna geen klachten. Ben alleen wel moe, maar dat is alles. Ben nog steeds niet aan het idee gewend, kan het maar niet bevatten, komt denk ik pas als we ons kindje gehoord/gezien hebben. Ik voel me op dit moment ook echt niet zwanger, heel raar en onwerkelijk allemaal. Maandag de eerste echo, spannend!

Lindsya, wat balen dat je nog niet met de Gonal F mag starten. Hopelijk ziet de echo er volgende week een stuk beter uit.

Jella, je ticker is gelukt inderdaad! Ik ben benieuwd naar de echo, je hebt deze keer toch 100 mg geslikt?
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11

Bericht  Jella di 17 apr 2012 - 8:25

*

Jella
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Le Chat Noir wo 18 apr 2012 - 5:38

Hoi meiden,
ben even wat minder aanwezig hier. Zal binnenkort even uitgebreider op jullie reageren.
Korte update wat betreft mijzelf: ik voel me eigenlijk best wel goed! Het is zo heerlijk om je na twee maanden weer helemaal jezelf te voelen. Ik heb echt veel meer energie en puf om weer dingen te doen, noem bijvoorbeeld het huishouden en sporten smile. Achteraf merk je dan toch meer dat je misschien meer last van de hormonen hebt gehad dan je tijdens de behandeling dacht! Ik ben dus weer lekker aan het werk, met voor de volle 100% mijn gedachten erbij...ik ben weer aan het sporten, ik hou het huis wat actiever schoon, ik hang bijna niet meer op de bank smile .
Tot zover het positieve deel... Ik merk dat ik nu echt even de kinderwens 'uit' heb gezet...dat is voor mij de manier om ermee om te kunnen gaan. Ik stel me op dit moment niet meer echt concreet voor dat we snel zwanger zijn en hoe alles zou zijn enz. Wel willen we gewoon volgende maand verder (ook al bevalt het goed even pauze te hebben!), alleen is onze arts al 6 weken ziek. Ik zou gebeld worden, maar al 2 weken niets gehoord, dus ga er morgen even achteraan.
Vind het absurd dat als onze arts ziek is, wij niet verder kunnen. Ik heb alleen een paar echo's nodig tot ik mijn eisprong krijg en dan kan ik een terugplaatsing krijgen (als het goed ontdooit).... Dus dat kan ' iedereen' toch doen zou je zeggen...
Ben dus benieuwd wat ik morgen te horen krijg, want ze zijn daar echt niet patiëntvriendelijk. Als het ook mislukt met de cryo's gaan we dus zeker overstappen naar een ander ziekenhuis of kliniek.
Heb nog wel even tijd want ik verwacht pas rond 1 mei mijn menstruatie weer. Als het net als de vorige keer keurig op tijd direct is. Dat denk ik wel, want ik merk nu dat ik weer richting eisprong ga. En dan hoef ik pas rond dag 16 mijn eerste echo...
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Alyssa wo 18 apr 2012 - 5:49

Jella, ik ben ook benieuwd of het verschil maakt bij jou! Met mij gaat het prima hoor, vind het nog steeds onwerkelijk en kan het nog steeds niet bevatten, ook al weet ik inmiddels al een week dat ik zwanger ben. Ik voel me gewoon helemaal niet zwanger, denk dat dat besef er pas komt als wij ons kindje gehoord/gezien hebben.

LCN, wat fijn om te horen dat je zo lekker in je vel zit, wat een pauzemaand al niet met je kan doen he. Knap dat je je kinderwens ook even 'uit' kan zetten, en gewoon even lekker verder gaan met leven. Wel heel onprofessioneel dat ze jou niet opbellen, dat een arts ziek is, zou toch niet mogen betekenen dat al haar patiënten dan maar moeten wachten tot zij genezen is? Ik hoop in ieder geval dat de cryo's goed ontdooien!
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11

Bericht  Lindsya wo 18 apr 2012 - 20:16

Goedemorgen,

LCN, lekker dat je even van de pauze ben aan het genieten. Toch voel je het wel al die hormonen die je gebruikt in je lichaam. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu meer last van heb dan 6 jaar geleden. Wat absurd zeg dat je dokter al zo lang ziek is, moet toch een plaatsvervanger zijn dan. Geniet lekker even van je pauze.

Creabea, wanneer mag je precies testen? Ik duim nog steeds voor je.

Alyssa, nog een paar daagjes en dan heb je de echo, echt leuk. Had je nu wel clomid gebruikt voor dat je zwanger werd of niet?

Jella, ik ga duimen dat de hogere dossering goed zijn werk heb gedaan. Succes vandaag met de echo. Ik heb dinsdag weer een echo.

Hier niet veel nieuws. Nog steeds aan het spuiten met Decapeptyl, dinsdag weer een echo dus ik ben benieuwd.

Groetjes
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jella wo 18 apr 2012 - 22:39

*

Laatst aangepast door Jella op ma 14 mei 2012 - 3:35; in totaal 1 keer bewerkt

Jella
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lindsya wo 18 apr 2012 - 23:21

Jella, goed dat de dossering effect heeft. Ik hoop dat nu alles goed blijft lopen en dat je eisprong krijgt dit weekend. Ik duim voor je.

Ik ben eigenlijk tevreden met ons ziekenhuis en de begeleiding. Ze helpen wanneer het nodig is en je kan altijd bellen of vragen stellen wanneer je wil bij ons. Ik heb ook de punctie bespreekbaar gemaakt en ze staan er nu open voor en snappen ook de angst dus ik ben benieuwd wat hun oplossing is voor de toekomstige punctie. Ben je niet tevreden over het ziekenhuis waar je loopt?
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Filoria do 19 apr 2012 - 0:18

Jella: fijn dat je cyclus korter is zeg! Hoe bevalt jouw ziekenhuis dan? Ik heb er nog weinig ervaring natuurlijk (in totaal drie keer bij de gyn geweest), maar ben tot nu toe positief. Hij kon zich nog van alles herinneren van vier jaar geleden, dat vond ik al superleuk om te merken. Echt een man met een hart voor zijn vak is het.
Lindsya: balen dat je nog een weekje moet spuiten. Gaat de tijd wel een beetje snel voor je gevoel?
Creabea: wat een goede, positieve instelling heb jij. Klopt het dat je over een week mag testen? Ik duim voor je hoor!
LCN: wat stom zeg, van die zieke arts. Ik snap best dat je hier wat minder reageert als alles even gestaakt is. Heb je ondertussen al iets gehoord?

Hier alles rustig. Nog steeds aan het aftellen tot 8 mei. Gisteren was mijn man jarig en moesten we 's ochtends allebei naar het ziekenhuis. Echt leuk om daar je verjaardag mee te beginnen Rolling Eyes Hij moest een potje inleveren en ik moest bloedprikken.
Ik ben een keer flauwgevallen tijdens het bloedprikken Embarassed Sinsdsien ben ik er een beetje bang voor. Niet voor de naalden ofzo, maar echt puur voor flauwvallen. Gelukkig gaat het beter nu ik vaker moet. Ik raak er meer gewend aan.

Klopt het dat je altijd maar 1 buisje hoeft te laten prikken als ze willen checken of je een eisprong hebt gehad?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Jella do 19 apr 2012 - 1:41

*

Jella
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Creabea_28 do 19 apr 2012 - 3:45

Lindsya: Jeetje wat balen dat het nog niet goed was. Heb je nog erg veel last van de hormonen? Kan me voorstellen dat het nu wel pittig is, want je bent natuurlijk in 1 keer doorgegaan met een volgende poging, trek je het nog een beetje?
Ik duim heel erg voor je dat je dinsdag beter nieuws krijgt!

Alyssa: Veel succes en plezier alvast bij je echo! Hopelijk is het allemaal goed en kan je echt gaan genieten van je zwangerschap!

Filoria: Dank je wel voor je compliment, wat lief. Ik moet volgende week woensdag ongesteld worden (of eigenlijk liever niet natuurlijk Wink) Mocht ik het niet worden, ga ik pas een paar dagen daarna testen. Nog gefeliciteerd met je man! Inderdaad een beetje een domper op de feestvreugde dat jullie eerst naar het ziekenhuis moesten. Hopelijk zijn de uitslagen goed. Ik moest toen volgens mij inderdaad ook maar 1 buisje bloed prikken. Nog maar een paar weken en dan eindelijk jullie afspraak.

Jella: Wat goed dat de hogere dosering zijn werk goed doet! cheers Nou maar hopen dat het tot een positief resultaat mag leiden. Ik duim voor je!

LCN: Lekker dat je zo goed in je vel zit meis. Even ontspannen en daarna met frisse moed verder met je cryo's.
Hopelijk is jullie arts gauw beter, maar anders zou ik echt eisen dat ze een vervanger zoeken hoor. Het kan toch niet dat je daardoor eventueel niet verder zou kunnen?

Even een knuffel voor jullie allemaal Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 33 699888 Dank jullie wel dat jullie voor me duimen
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616

Bericht  Amber- do 19 apr 2012 - 4:42

Lieve Crea, ik ben ook voor je aan het duimen!
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  Filoria do 19 apr 2012 - 8:52

Jeetje wat een artsen heb jij gehad Jella. Heeft dat nog een speciale reden? Lijkt me wel vervelend dat je steeds weer met iemand anders zit te praten. He en wat bedoel je hiermee:
Jella schreef:ivm kans op meedere eitjes
Wat is het nadeel van meer eitjes?

Creabea: doe maar niet inderdaad, dat ongesteld worden!
Hoeveel pogingen IUI kun je eigenlijk maximaal doen?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Lindsya do 19 apr 2012 - 21:35

Goedemorgen,

Creabea, ja de tijd gaat snel. Na het weekend moet ik weer voor een echo. Ik ben niet helemaal mezelf sinds ik hormonenspuit, het val me echt zwaarder maar ik ben nu ook wat ouder natuurlijk en mijn hormonenhuishouding werk nu heftiger dan 6 jaar geleden blijkbaar. Ik trek het nog wel, het is voor een goed doel en dat trek me er doorheen en ik ben altijd heel hard voor mezelf dus dat scheelt ook wel. Jij moet nog vier dagen wachten voor je mag testen he?

Jella, dat lijkt me inderdaad ook niks drie artsen, gelukkig dat je er nu één heb. Ene kant is het wel goed dat ze voorzichtig is want in mijn ziekenhuis zijn ze er ook voorzichtig mee ivb met een meerling zwangerschap.

Filoria, dat is niet echt een leuk iets op je verjaardag. Maar jullie heb het in ieder geval achter de rug. Gefeliciteerd met je man. Het klopt dat ze maar één buisje nodig hebben. Ja de tijd gaat wel snel voor mij gevoel, gelukkig.

Groetjes
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lindsya do 19 apr 2012 - 21:39

Filoria schreef: He en wat bedoel je hiermee:
Jella schreef:ivm kans op meedere eitjes
Wat is het nadeel van meer eitjes?

Hoeveel pogingen IUI kun je eigenlijk maximaal doen?

De kans op meerling zwangerschap is erg groot door teveel eitjes. Sommige artsen zoals ook die van mij, vinden een meerling zwangerschap een te groot risco voor moeder en de ongeboren kinderen. Dus hoe meer clomid je slikt, hoe meer kans dat je meer eitjes krijgt en hoe groter de kans op een meerling zwangerschap.

Je krijg van het ziekenfonds 6 iui behandeling tegoed. Meestal gebruiken artsen allemaal die pogingen en wij hebben toen 5 iui behandelingen gehad.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Le Chat Noir vr 20 apr 2012 - 0:37

@Creabea: Ik ben natuurlijk hard voor jou aan het duimen smile.
@Jella: Wat fijn dat er met 100 mg wel iets gebeurd! Hoop dat het deze maand duidelijker is wanneer je precies je eisprong hebt enzo.
@Filoria: Nog welkom hier, had ik nog niet eens gezegd. Toen jij hier ging schrijven was onze ICSI nr 2 net mislukt, dus even wat minder actief!
@Lindsya: Jeetje meis dat je nog steeds aan die Decapeptyl zit! Geen wonder dat je niet helemaal jezelf bent... Ik hoop echt heel hard dat je straks eindelijk weer opnieuw mag beginnen met stimuleren!
@Alyssa: Ook ik hoop op een goede echo voor je. Ben erg benieuwd hoe lang je nu zwanger bent, of weet je zeker dat je ticker klopt?

@All: Ik had goed nieuws..heb nl vanmorgen uiteindelijk het ziekenhuis gebeld. Het was een beetje vaag, waarschijnlijk door een foutje niet gebeld en ook geen brief gehad. Maar onze vaste fertiliteitsarts is nog steeds ziek. Drie 'gewone' gyneacologen gaan haar vervangen. Ik heb gezegd dat we geen evaluatiegesprek hoeven omdat het beleid bij de cryo's al bekend is. Dus ik bel gewoon weer als ik ongesteld word en plan een eerste FM in. We kunnen gewoon weer verder dus Very Happy !

Ik gebruik geen hormonen om een eisprong te krijgen/versterken, zoals Clomid, maar we wachten op mijn eigen eisprong. Dan moet ik nog wel een spuit Pregnyl zetten om de eisprong te timen. Ik ga dan wel weer 3 keer daags progesteron inbrengen tot aan de test, omdat mijn luteale fase van mezelf wat kort is. Vervolgens na 4-5 dagen de terugplaatsing. Ik hoop echt heel hard dat er deze keer wel een cryo goed ontdooit. De vorige keer hadden we maar twee en nu acht.. daar moet toch gewoon wel iets goed van ontdooien??!!! Mijn gevoel is wel beter bij een cryo omdat mijn lichaam verder gewoon 'rustig' is dan. Ik had beide keren bij de verse poging toch wel veel napijn (vooral laatste keer!!) en gevoel dat blaas/baarmoeder etc. nog zwaar geirriteerd waren, leek me niet zo heel goed?? Al zal het daar niet aan gelegen hebben, 90% ligt bij het embryo als t niet goed gaat. Kan ook toch nog door de zaadkwaliteit komen, de eerste 4 dagen komen de celdelingen vooral tot stand door de energie uit de eicel.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Lindsya vr 20 apr 2012 - 2:32

LCN, wat een goed nieuws. Gaan ze alle 8 ontdooien of een aantal. Klinkt wel goed, je hoef niet veel hormonen te spuiten, scheelt toch weer voor je lichaam. Gelukkig dat die andere artsen het over kunnen nemen.

Ik voelde me al na een aantal dagen toen ik net was begonnen met spuiten helemaal niet meer me zelf. En nu duur de eerste behandeling ook veel langer dan eigenlijk nodig is. Ik hou het er maar op dat ik nu ouder ben en dat mijn lichaam nu heftiger reageer dan aantal jaar geleden. Ik weet niet of jij daar ook last van heb. Ik prik mezelf altijd om 19.00 uur s'avonds en voor die tijd word ik altijd een beetje duizelig en als ik mezelf prik dan blijf die duizeligheid nog een uur aanhouden en dan is het weg. En voor de rest van de dag voel me lichaam gewoon anders niet van mezelf, mijn buik is gevoelig en snel moe en vooral snel duizelig.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Le Chat Noir vr 20 apr 2012 - 3:17

Oh nee dat hoop ik echt niet Lindsya :P !!!! Ik hoop dat ze maar 1 hoeven ontdooien en dat die teruggeplaatst kan worden..dan zwanger en nog 7 in de vriezer voor broertjes en zusjes haha. Als ze 1 ontdooit hebben en die komt er niet goed uit, dan ga ze verder met de volgende en zo door. Dus alleen als we erg pech hebben moeten ze er 8 ontdooien.

Kan me goed voorstellen dat jij je anders voelt. Ik had dat ook wel met de Decapeptyl, vooral achteraf gezien. Minder energie en duizelig inderdaad. Hoe lang spuit je het nu wel niet?
Ik duim voor je dat de volgende echo goed is!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Lindsya vr 20 apr 2012 - 5:08

LCN, ik weet helemaal niet hoe zo'n ontdooi proces in zijn werk ga dus daarom vroeg ik. Dan is het niet te hopen dat ze ze alle 8 nodig hebben dan kan je ze inderdaad in de toekomst voor een broertje of een zusje gebruiken. Gaan ze er nu eentje terug zetten bij je of twee? Want bij de ivf is het zo als je twee poging gehad heb dan krijg je er twee terug geplaatst bij de derde poging.

Ik zit aan de twee maanden bijna van de Decapeptyl nu. Wel tussen door natuurlijk de Gonal F erbij gehad maar met de Decapeptyl onafgebroken bijna twee maanden.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Le Chat Noir vr 20 apr 2012 - 5:19

Nee dat dacht ik al, geeft niks hoor smile! Ik krijg er denk ik nog steeds 1 teruggeplaatst, maar ik ga wel vragen of ik idd 2 terug mag, nu het de 3e terugplaatsing wordt in principe (zoals jij zegt). Het is in ieder geval zo vanaf ICSI poging 3...
Wij willen het 'risico' wel lopen op een tweeling smile . Maar als er twee teruggeplaatst worden, is de kans daarop nog steeds 'maar' 25% als je zwanger wordt.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Jella vr 20 apr 2012 - 7:09

*

Jella
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 33 van 40 Vorige  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: