Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

+33
Snoes
Filoria
ingrid82
_Lana_
Steep
liesje
Twellie
Jella
Tiara
TGR
Muis
Viva
Clapperdie
*Lookie*
Lindsya
sharky
Flower_L
Puggle
Luthien
Jasmine
vlinder-19
Paper Crown
CCC
Lejow
Amber-
Triesje1983
moepie
Creabea_28
Caresses
Puzzle
Muppetje
Le Chat Noir
Alyssa
37 plaatsers

Pagina 32 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 36 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 32 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Lindsya ma 9 apr 2012 - 23:28

Goedemiddag,

Jella, balen dat het nu allemaal niet loop hoe je denkt. Heb je nog een afspraak bij je arts?

Filoria, tuurlijk ben je altijd welkom en als je vragen heb mag je ze altijd stellen. Is het de eerste keer dat je Clomid gaat gebruiken of niet. Heb je bij je eerste kindje ook Clomid gebruikt? Ik werk niet dus voor mij is het makkelijk. Ik doe de afspraak zoveel mogelijk plannen onder schooltijd van mijn zoontje.

Ckc, is het al bekend wanneer je de punctie gaat krijgen?

Ik ben vandaag ongesteld geworden door de pillen die ik geslikt hebt. Ik heb volgende week Dinsdag weer een uitgangsecho dus ik ben benieuwd. Ik spuit nog steeds Decapeptyl op dit moment.

Groetjes
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 32 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Creabea_28 di 10 apr 2012 - 0:51

Hoi meiden,

Hier ben ik ook weer eens. Heb het erg druk gehad dus jullie een beetje verwaarloosd, sorry!

Lindsya: wat balen dat jullie poging werd afgebroken! Gaan jullie nu meteen door voor een nieuwe poging of moet je eerst weer een pauzemaand? Want lees dat je nog wel aan de hormonen zit?

LCN: wij hebben elkaar natuurlijk wel al heel veel gesproken de afgelopen tijd, maar ook hier nog ff een dikke knuffel! hug

Luthien: wat vervelend dat jullie nu voor een operatie moeten. Weet je al wanneer? Hopelijk heeft de operatie wel het gewenste effect!

Alyssa en Triesje: hoe is het met jullie meiden?

CKC: super dat het zo goed gaat met jullie ivf-poging en dat je zo weinig last hebt van de hormonen! Weet je al wanneer de punctie is?

Filoria: welkom! Ik ben Creabea en heb de afgelopen 4 cyclussen ook Clomid geslikt. Wij zijn bezig met iui (inseminatie in combinatie met hormonen) wegens slechte zaadkwaliteit. Mocht je vragen hebben over Clomid of over de mmm mag je ze altijd stellen, hier of via pm smile

Jella, jeetje wat balen dat het steeds niet goed loopt. Ik zou eens een goed gesprek voeren met je gyn, want zo doortobben is echt vervelend!

Hier gaat verder alles prima. Heb daarnet 4,2 miljoen zaadjes geinsemineerd gekregen en deze maand had ik 2 mooie grote follikels. Dus we gaan weer hopen op een goed resultaat!

Laatst aangepast door Creabea_28 op di 10 apr 2012 - 1:25; in totaal 1 keer bewerkt
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616

Bericht  Jella di 10 apr 2012 - 1:01

*

Laatst aangepast door Jella op ma 14 mei 2012 - 3:28; in totaal 1 keer bewerkt

Jella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 78
Registratiedatum : 17-03-12

Bericht  Creabea_28 di 10 apr 2012 - 1:14

Jella: wat fijn dat je waarschijnlijk toch een eisprong hebt gehad! Hopelijk gaat het met de clomid100 nog beter! Heb je veel last gehad van bijwerkingen van de clomid?
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Bericht  Lindsya di 10 apr 2012 - 3:26

Creabea, ik ga heel hard voor je duimen. Het word niet als een poging gerekend door de ziekenfonds dus eigenlijk is dit nog steeds poging 1. Maar we hebben geen rustmaand genomen. Ik heb 10 pilletjes gehad om mijn menstruatie op te wekken en in de tussentijd moest ik door blijven spuiten met Decapeptyl. Volgende week krijg ik weer een echo of alles rustig is en dan mag ik waarschijnlijk weer met de andere spuit beginnen om de eitjes te laten groeien.

Jella, dat is goed nieuws dat je toch een eisprong heb gehad. Hopelijk helpt de clomid 100mg nu beter. Heb je een afspraak of moet je weer bloed prikken?
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jella di 10 apr 2012 - 4:36

*

Laatst aangepast door Jella op ma 14 mei 2012 - 3:29; in totaal 1 keer bewerkt

Jella
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Filoria wo 11 apr 2012 - 8:52

Creabea: 4,2 miljoen!!! Jeetje! Is dat net zoveel als het klinkt? Mag ik trouwens ook vragen waarom je bij inseminatie eigenlijk meer kans maakt op een zwangerschap dan op de natuurlijke manier? Dat vraag ik me al een tijdje af.

Jella: klinkt als goed nieuws allemaal. Hopelijk slaat de 100mg goed aan!

Lindsya: wat is een uitgangsecho precies?

Bedankt ook voor de welkomstwoorden trouwens smile Meerdere van jullie vroegen hoe ik zwanger ben geworden van Tomas. Dat is niet bepaald via de MMM gegaan. Ik was anderhalf jaar niet ongesteld geweest na het stoppen met de pil (wilde overgaan op een spiraaltje, maar moest eerst wachten op een menstruatie daarvoor). Mijn vriend en ik werden wat onvoorzichtig met condooms - dom - omdat ik dacht dat ik toch niet vruchtbaar zou zijn, maar eh: wel dus. Na een aantal onderzoekjes van toen en nu bij de gynaecoloog blijkt dat ik waarschijnlijk heeel zelden een eisprong heb. Tomas is echt een wondertje I love you
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Alyssa wo 11 apr 2012 - 23:44

Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11

Bericht  Creabea_28 do 12 apr 2012 - 3:43

Filoria schreef:Creabea: 4,2 miljoen!!! Jeetje! Is dat net zoveel als het klinkt? Mag ik trouwens ook vragen waarom je bij inseminatie eigenlijk meer kans maakt op een zwangerschap dan op de natuurlijke manier? Dat vraag ik me al een tijdje af.

Tuurlijk mag je dat vragen Very Happy
Het klinkt inderdaad als heel veel, maar het valt mee hoor. 'Normaal' gesproken zitten er in een zaadlozing ongeveer 50-100 miljoen. Hier zitten goede en minder goede zaadjes in.
Bij mijn man is het zo dat hij veel minder zaadjes heeft dan gemiddeld. Dus onze kansen op een natuurlijke zwangerschap zijn heel klein.

Bij iui werken ze het zaad op. Dat wil zeggen dat het gewassen wordt en dat de slechte/dode zaadjes eruit gehaald worden en dus alleen de goede, snelle zaadjes overblijven. Alleen die worden ingebracht. Als er na opwerking meer dan 1 miljoen zaadjes overblijven heb je een kans dat het lukt met iui. Meest perfect is rond de 5 miljoen.
Bij het insemineren brengen ze het zaad al helemaal bovenin de baarmoeder, dus zijn de zaadcellen al precies waar ze moeten zijn en hoeven ze niet zo ver meer te zwemmen. Als je iui in combinatie doet met hormonen (ik dus met clomid) heb je kans dat er meerdere eitjes zijn. Zo had ik deze cyclus 2 eitjes dus ook 2 kansen. Er is dus ook een verhoogde kans op een meerling, maar omdat mijn man niet zoveel goede zaadcellen heeft, is de kans hierop wat kleiner.

Hiervoor hadden we minder goeie aantallen dan nu. Mijn man is gestopt met roken en dit heeft dus blijkbaar toch effect smile we hadden de vorige keer 1,9 miljoen en de keer daarvoor 1,2 miljoen, toen zaten we echt op de grens.
Wij mogen 6 keer iui proberen en als het dan nog niet is gelukt, moeten we over op icsi (ivf waarbij de zaadcel rechtstreeks in de eicel geinjecteerd wordt). Dus nu maar afwachten, over 2 weken kan ik testen.

Wat een wondertje is jullie zoontje! Zo zie je maar dat het heel anders kan lopen in het leven. Wanneer ga je starten met de clomid, of ben je al gestart?

Laatst aangepast door Creabea_28 op do 12 apr 2012 - 3:47; in totaal 1 keer bewerkt
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Bericht  Creabea_28 do 12 apr 2012 - 3:44

Ik had in je topic al gereageerd maar ook hier nog even cheers cheers cheers
Superfijn meis!!! Nogmaals gefeliciteerd!!
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Bericht  Lindsya do 12 apr 2012 - 7:24

Alyssa, echt super nieuws. Gefeliciteerd nogmaals.

Jella, goed dat die de groei nu goed in de gaten wil houden. Merk je al iets van bijwerkingen van de hoge dossering of niet?

Filoria, dan is jullie zoontje echt een wondertje. Wanneer ga je ongeveer beginnen met de Clomid? Ik spuit mezelf op dit moment en die spuit moet er voor zorgen dat heel mijn hormonenhuishouding stil ligt, dus geen eisprong of dat er eitjes gaan groeien bij mij en daar is die uitgangsecho voor of de spuit goed zijn werk doet. Maar dat is elke keer al goed gegaan dus ik verwacht nu ook dat die dat doet en dan mag ik vanaf dinsdag waarschijnlijk nog een spuit gaan gebruiken en die moet er voor gaan zorgen dat de eitjes weer gaan groeien.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Filoria do 12 apr 2012 - 10:01

Alyssa: ik ga je niet voor de derde keer feliciteren hoor :P :P :P
Creabea: bedankt voor je verhaaltje! Echt superinteressant om een keer te lezen wat die behandelingen nou precies zijn. Je kunt het goed uitleggen ook.
Wat fijn dat dat stoppen met roken zo heeft geholpen. En wat zou het tof zijn als je nu ook meteen zwanger zou zijn. Ik hoop het echt voor je. Hoe is jouw gevoel? Je klinkt eigenlijk heel positief hier, maar die behandelingen zijn vast ook zwaar toch?
Lindsya:Ah. Begrijp ik goed dat de bedoeling is dat je met een soort 'schone lei' gaat beginnen? Is dit de eerste keer dat je deze behandeling krijgt? En jezelf inspuiten, wen je daar aan? Het lijkt me best een gedoe.

8 mei heb ik een afspraak met de gynaecoloog en weet ik of+wanneer ik met Clomid ga beginnen. We krijgen dan ook de uitslagen van mijn bloedtestjes en het kwaliteitsonderzoek van manlief.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Lindsya do 12 apr 2012 - 20:36

Filoria schreef:
Lindsya:Ah. Begrijp ik goed dat de bedoeling is dat je met een soort 'schone lei' gaat beginnen? Is dit de eerste keer dat je deze behandeling krijgt? En jezelf inspuiten, wen je daar aan? Het lijkt me best een gedoe.

8 mei heb ik een afspraak met de gynaecoloog en weet ik of+wanneer ik met Clomid ga beginnen. We krijgen dan ook de uitslagen van mijn bloedtestjes en het kwaliteitsonderzoek van manlief.

Ja zo zou je het kunnen noemen. Mijn lichaam mag nu niks zelf regelen dat doen de hormonenspuiten nu. Ik heb al een zoontje en die is ook via ivf gekomen dus ik ben wel gewend met het spuiten, het doet niet pijn en het is zo gebeurd.

Oh spannend, meestal begin je met Clomid op de eerste dag van je menstruatie. Succes in ieder geval.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jella do 12 apr 2012 - 20:38

*

Laatst aangepast door Jella op ma 14 mei 2012 - 3:28; in totaal 1 keer bewerkt

Jella
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Jella do 12 apr 2012 - 20:40

*

Laatst aangepast door Jella op ma 14 mei 2012 - 3:38; in totaal 1 keer bewerkt

Jella
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lindsya do 12 apr 2012 - 21:01

Jella schreef:

Oh spannend, meestal begin je met Clomid op de eerste dag van je menstruatie. Succes in ieder geval.

eerste dag? ik moet altijd op dag 3 beginnen[/quote]

Sorry klopt ik ben met het spuiten in de war.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lindsya do 12 apr 2012 - 21:02

Jella, minder dat je bijwerkingen heb. Hopelijk is het inderdaad snel weg.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jella vr 13 apr 2012 - 3:48

*

Laatst aangepast door Jella op ma 14 mei 2012 - 3:38; in totaal 1 keer bewerkt

Jella
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Filoria vr 13 apr 2012 - 6:33

Dag 3 dus. Goed om te weten! Nu maar hopen dat mijn huidige cyclus een beetje lang is. Zou wel sneu zijn als ik op 8 mei precies op dag 5 zit ofzo. Moet ik weer een hele cyclus wachten.

Lindsya: Ja dat dacht ik al, dat jij al een zoontje hebt! Kon me zoiets herinneren. Hoe oud is hij?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Alyssa vr 13 apr 2012 - 9:39

Filoria, dat het maar snel 8 mei is, zodat jullie wat meer duidelijkheid hebben! Ik begon inderdaad ook altijd op dag 3 van mijn menstruatie en dan 5 dagen lang. Had nooit heel veel klachten, dat viel me reuze mee. Zelfs met de hoogste dosering waren de klachten minimaal. Ik had alleen veel last van stemmingswisselingen, heel erg emotioneel.

Jella, balen dat je zoveel bijwerkingen hebt! Hopelijk trekt het snel weg.

Creabea, spannend weer voor jullie hoor! Ik duim voor jullie dat het deze keer wel lukt.

LCN, hoe gaat het nu met jou meid? Heb je de teleurstelling al een beetje verwerkt?

Luthien, hoe gaat het met jou? Heb je al een datum vastliggen voor de operatie? Echt waar, ik raad hem je zo aan!
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Bericht  Jella zo 15 apr 2012 - 20:40

*

Laatst aangepast door Jella op ma 14 mei 2012 - 3:37; in totaal 1 keer bewerkt

Jella
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Jella zo 15 apr 2012 - 20:51

*

Laatst aangepast door Jella op ma 14 mei 2012 - 3:37; in totaal 1 keer bewerkt

Jella
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lindsya ma 16 apr 2012 - 1:22

Filoria, mijn zoontje is nu 5 jaar. We wilden al lang een tweede kindje maar we waren nog niet klaar voor een behandeling, dus nu zit er wat leeftijds verschil tussen maar helaas veranderen we daar niks aan. Maar ik zie ook wel voordelen tussen het leeftijdsverschil nu.

Jella, gelukkig dat je klacht vrij ben. Ik ga voor je duimen dat de dubbelen dosseringen geholpen heeft.

Morgen om 10 uur heb ik een uitgangsecho dus misschien mag ik dan weer beginnen met Gonal F erbij, dan verdwijnen bij mij ook wat bijwerkings klachten, ik hoop het.

Groetjes
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lindsya ma 16 apr 2012 - 1:22

Jella schreef:Ik probeer een ticker te plaatsen. Maar doe iets niet goed. Bij mijn profiel kan ik hem zien, alleen bij mijn berichten nog niet. Wat doe ik niet goed?

Bij mij lukt dat ook niet. Je moet ook iets in je instellingen veranderen dat weet ik wel. Ik zie je ticker niet.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Alyssa ma 16 apr 2012 - 5:21

Lindsya, ik hoop dat je morgen weer met de Gonal F mag beginnen!
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 32 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 36 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: