Ik klap dicht in een groep.
+3
Caro
Lady4
Caribbeanlover
7 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Ik klap dicht in een groep.
Normaal heb ik wel veel babbels en op m'n werk praat ik gewoon gezellig mee met diegene waar ik samen zit in de pauze.
Thuis kan ik m'n man vaak de oren van z'n hoofd praten over van alles en nog wat.
Zodra we samen met ons groepje zijn klap ik dicht. Ik praat amper, vind het luisteren wel best van wat ze te vertellen hebben en heel soms zeg ik wat.
Zij hebben allemaal een goede baan, mooi huis etc dus daar word over gepraat.
Wij hebben dat niet dus heb ik niet echt wat om over mee te praten.
Binnenkort hebben we weer wat, maar ik heb er geen zin in, blijf liever thuis.
Thuis kan ik m'n man vaak de oren van z'n hoofd praten over van alles en nog wat.
Zodra we samen met ons groepje zijn klap ik dicht. Ik praat amper, vind het luisteren wel best van wat ze te vertellen hebben en heel soms zeg ik wat.
Zij hebben allemaal een goede baan, mooi huis etc dus daar word over gepraat.
Wij hebben dat niet dus heb ik niet echt wat om over mee te praten.
Binnenkort hebben we weer wat, maar ik heb er geen zin in, blijf liever thuis.
Laatst aangepast door Caribbeanlover op do 19 jan 2012 - 23:30; in totaal 1 keer bewerkt
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Re: Ik klap dicht in een groep.
Dat lijkt me een heel vervelend gevoel.. Jij hebt toch vast ook wel leuke of grappige dingen te vertellen over je werk? Daar kan je ook over praten toch? Of begin zelf over een onderwerp waar je wel graag en gezellig over kunt praten.
Gast- Gast
Dat zou gewoon moeten kunnen idd, maar om nou ineens iets te zeggen als ''goh wat ik nou laatst heb meegemaakt'' vind ik ook zo raar om dat vanuit het niets te zeggen terwijl het niet over werk ging.
Caribbeanlover- Ratel
Hoe komt het dat je stil valt in een groep? Is het onzekerheid of verlegenheid? Ik heb niet echt tips voor je hoe dit op te lossen, als je het tenminste echt als een probleem ervaart. Beste manier lijkt mij om af en toe toch eens proberen je in een gesprek te mengen en dan zul je vast zien dat er helemaal niet raar opgekeken zal worden.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Is het verder wel een gelijkwaardige vriendschap? Dat zij meer geld hebben en een mooier huis, houdt niet in dat de vriendschap ongeljikwaardig is. Maar jij lijkt dat wel zo op te vatten. Alsof je er niet toedoet omdat jij dat niet hebt. Maar dat is natuurlijk onzin :-). Ze zijn vrienden met jullie vanwege jullie persoonlijkheden en dat heeft niks met geld of werk te maken...
Vind je het moeilijk mee te praten met hun als ze het over andere dingen hebben? Ze hebben het toch niet de hele tijd over hun werk? En als je niks kan vinden wat overeenkomt met jou werk, helpt het dan wel als je gewoon geïnteresseerde vragen stelt? Zodat de ander doorheeft dat je wel luistert en meedenkt met ze?
Vind je het moeilijk mee te praten met hun als ze het over andere dingen hebben? Ze hebben het toch niet de hele tijd over hun werk? En als je niks kan vinden wat overeenkomt met jou werk, helpt het dan wel als je gewoon geïnteresseerde vragen stelt? Zodat de ander doorheeft dat je wel luistert en meedenkt met ze?
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Het gaat merendeel over werk en ik stel soms vragen.
Ik ben zeker niet verlegen ofzo.
Ik ben zeker niet verlegen ofzo.
Caribbeanlover- Ratel
Ze praten toch niet alleen over hun goede baan en mooie huis? En al doen ze dat wel? Maakt jou dat minder? Ze kunnen vast wel over andere dingen praten en volgens mij kan je best zeggen 'wat ik laatst nou mee heb gemaakt'.
Gast- Gast
Nee, dat niet,maar zoals ik zei gaat het meestal wel over werk en ergens is dat ook wel logisch. Over het huis gaat het zelden tenzij iemand net is verhuisd ofzo.
Caribbeanlover- Ratel
Maar dan kan jij toch ook over je werk praten? Jouw baan is niets minder dan die van hun. Of je kunt een compleet ander onderwerp aansnijden. Ik zou het hoe eng het ook is gewoon proberen. Het zijn vrienden dus zullen ze je niet voor lul zetten neem ik aan.Caribbeanlover schreef:Nee, dat niet,maar zoals ik zei gaat het meestal wel over werk en ergens is dat ook wel logisch. Over het huis gaat het zelden tenzij iemand net is verhuisd ofzo.
Gast- Gast
Dat hoop ik niet. Echt vrienden zijn het niet, want we zien elkaar amper en doen niks met elkaar qua uitgaan ed. Oud & nieuw vieren we wel elk jaar samen en da's ook gezellig net als de andere keren als we ze zien.
Onderling gaan sommigen wel met elkaar om. Bovendien gaan zij elk jaar skieen met een groep, wij mogen ook mee, maar houden daar niet van en hebben het geld er ook niet voor.
Onderling gaan sommigen wel met elkaar om. Bovendien gaan zij elk jaar skieen met een groep, wij mogen ook mee, maar houden daar niet van en hebben het geld er ook niet voor.
Caribbeanlover- Ratel
Hmm ik vraag me af waarom je het contact dan nog in stand wilt houden, als je er toch weinig mee hebt?
Vind het best logisch dat jij stilvalt als zij alleen maar flitsende verhalen over hun carriere houden en jullie verder weinig gemeenschappelijk hebben.. Dat ligt dan m.i. niet echt aan jou.
Misschien is het tijd om wat andere contacten te zoeken?
Vind het best logisch dat jij stilvalt als zij alleen maar flitsende verhalen over hun carriere houden en jullie verder weinig gemeenschappelijk hebben.. Dat ligt dan m.i. niet echt aan jou.
Misschien is het tijd om wat andere contacten te zoeken?
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Ach het is best gezellig hoor, daar niet van. De groep bestond eerst uit mannen die mijn man al kende voordat hij mij kende en op den duur kreeg iedereen zowat een vriendin.
Mag ze ook allemaal hoor, maar ja we zijn allemaal verschillend he.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Ach het is best gezellig hoor, daar niet van. De groep bestond eerst uit mannen die mijn man al kende voordat hij mij kende en op den duur kreeg iedereen zowat een vriendin.
Dat is in mijn ogen in een vriendengroep alleen maar leuk en zorgt voor de nodige aanvullingen hier en daar. Het lijkt mij saai om steeds over 1 onderwerp te praten.
Is er verder wel persoonlijke interesse over en weer? Wordt er gepraat over wat jullie individueel bezighoudt? Delen jullie blije momenten en kunnen jullie zorgen met elkaar bespreken?
Gast- Gast
Begin eens over de zomervakantie? Volgens heb je over dat onderwerp wel genoeg gespreksstof en het id voor iedereen toch wel leuk om over te praten?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Dat lijkt me erg vervelend, CBL.
Klap je sowieso dicht in een groep of is het alleen in de groep uit je openingspost?
Klap je sowieso dicht in een groep of is het alleen in de groep uit je openingspost?
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
In die, want op me werk praat ik honderduit over van alles en nog wat en dat terwijl ik die mensen pas sinds begin okt. ken.
Caribbeanlover- Ratel
Voel je je misschien 'minder' dan hun? Dat je er onzeker van wordt?
Gast- Gast
Wellicht, maar dat zou niet zo moeten zijn natuurlijk. Als ik nou een boeiende baan had, dan valt er toch meer te vertellen.
Caribbeanlover- Ratel
Wat maakt het nou uit of je nou een boeiende baan hebt of niet? Als je een bruisende persoonlijkheid hebt, dan zou dat niks uit moeten maken. Het gaat uiteindelijk toch om wie je bent.
Gast- Gast
Dit bedoel ik dus. En je kunt altijd iets over je werk vertellen, leuke incidenten ofzo. Ik neem aan dat zij ook niet uitleggen wat ze precies doen. En jij weet veel over vakanties. Vraag waar mensen op vakantie naartoe gaan, waar ze geboekt hebben etc. Ik zou het gewoon eens proberen.Zelda schreef:Wat maakt het nou uit of je nou een boeiende baan hebt of niet? Als je een bruisende persoonlijkheid hebt, dan zou dat niks uit moeten maken. Het gaat uiteindelijk toch om wie je bent.
Gast- Gast
Jullie hebben gelijk. Ik vraag ook wel eens wat, maar niet vaak, ben meer een luisteraar in die groep.
Caribbeanlover- Ratel
Nou, dan is het denk ik prima zoals het nu gaat. Je vraagt toch iets? Het is niet zo dat je de hele avond geen woord zegt. Ik luister ook meer in groepen of spreek mensen in groepen 1 op 1.Caribbeanlover schreef:Jullie hebben gelijk. Ik vraag ook wel eens wat, maar niet vaak, ben meer een luisteraar in die groep.
Gast- Gast
Ervaar je het zelf als een groot probleem? Zou je zelf meer willen praten?
Ik denk dat er altijd wel verschillende persoonlijkheden zijn in een groep, praters, luisteraars enz.
Heb je je wel vermaakt op zo'n avond? Ook als je zelf niet veel gezegd heb?
Ik denk dat er altijd wel verschillende persoonlijkheden zijn in een groep, praters, luisteraars enz.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Ervaar je het zelf als een groot probleem? Zou je zelf meer willen praten?
Iedereen is anders idd en er zullen altijd mensen zijn die meer aan het woord zijn dan anderen.
Ik vermaak me wel , maar op een andere manier he.
Caribbeanlover- Ratel
Maar je zegt dat je er geen zin in hebt en liever niet gaat.
Kennelijk voel je je in de luisterende positie dus niet heel fijn.
Is er echt geen enkel onderwerp waar je op in zou kunnen springen, of snijdt er desnoods zelf een aan! 'En, hebben jullie al vakantieplannen voor de zomer?' ofzo?
Kennelijk voel je je in de luisterende positie dus niet heel fijn.
Is er echt geen enkel onderwerp waar je op in zou kunnen springen, of snijdt er desnoods zelf een aan! 'En, hebben jullie al vakantieplannen voor de zomer?' ofzo?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Afscheidscadeau groep kdv en traktatie nieuwe groep
» Wanneer komt de klap?
» S.O.S. verbouwing. Vrouw geeft man een klap!
» Topic mag dicht/weg.
» 2 kindjes dicht op elkaar!
» Wanneer komt de klap?
» S.O.S. verbouwing. Vrouw geeft man een klap!
» Topic mag dicht/weg.
» 2 kindjes dicht op elkaar!
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: