Ik ga een cupcake workshop geven
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ik ga een cupcake workshop geven
Maar wat vraag ik dan als bijdrage per persoon?
Ik werk al vaker aan taarten ed dus vandaar dat ik gevraagd ben een workshop te geven. De meeste spullen heb ik dus gewoon, alleen de marsepein is op/oud dus die moet ik opnieuw aanschaffen.
Ook is me gevraagd of ik de cakejes alvast wil maken.
Nu hoef ik er niet de hoofdprijs voor te hebben, maar ik wil er zeker geen verlies op maken. Dus wat is een redelijke prijs om te vragen?
En hoeveel marsepein moet ik inslaan?
Ik werk al vaker aan taarten ed dus vandaar dat ik gevraagd ben een workshop te geven. De meeste spullen heb ik dus gewoon, alleen de marsepein is op/oud dus die moet ik opnieuw aanschaffen.
Ook is me gevraagd of ik de cakejes alvast wil maken.
Nu hoef ik er niet de hoofdprijs voor te hebben, maar ik wil er zeker geen verlies op maken. Dus wat is een redelijke prijs om te vragen?
En hoeveel marsepein moet ik inslaan?
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Re: Ik ga een cupcake workshop geven
Hoeveelheid marsepein is natuurlijk afhankelijk van hoeveel cupcakes je gaat bekleden, met hoeveel personen! En wat kun je vragen, tja. Hoe lang is de workshop, en wat ga je ze leren? Hoe moet ik het voor me zien? Sowieso even uitrekenen wat je kwijt bent aan marsepein (goedkoopst bij de Makro) & hoeveel cupcakes je bakt en hoeveel tijd je daaraan kwijt bent en wat dat kost qua beslag.
Gast- Gast
Ik zou kijken naar de kosten die je maakt, met daarbij ook bijvoorbeeld benzinekosten voor boodschappen. En daarnaast kijken naar de tijd die je kwijt bent. Van boodschappenbriefje maken, boodschappen, voorbereiden tot opruimen en welk bedrag per uur je daarvoor zou willen hebben.
Gast- Gast
Hoeveel cupcakes wil je gaan versieren? Ik zou per persoon bij 4 cc's max 200gr marsepein/fondant doen.Ze kunnen onderling ook nog kleurtjes ruilen. Qua prijs zou ik het, zeker bij een 1e workshop, laag houden aangezien je zelf ook nog lerende bent.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Voor hoeveel personen ga je die workshop doen?
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Het is voor 6-10 personen, afhankelijk van of alle nichtjes ook mee komen. Het is voor de familie van een tante. Ik had gedacht om 6 cupcakes per persoon te doen.tv
Prosecco- Kletskop
Als ik cupcakes in opdracht maak, vraag ik 1,25 per cupcake, met marsepein schildje.
Dat zou dus neerkomen op 7,50 per persoon alleen voor de cupcakes.
Ik zou er dan zelf een tientje van maken, dan hou je er nog iets aan over, en heb je alle onkosten er uit (denk ook aan het bakken en de tijd die in het bakken zit). Is een leuk bedrag voor de eerste keer.
En dan mogen zij in hun handjes klappen met zo'n goedkope workshop!
Ik zou trouwens voorgekleurde marsepein meenemen, dat scheelt een hoop geklieder en geknoei. Bij de Jamin ofzo gewoon een paar van die pakjes van 250 gram halen, dit in 4 blokjes snijden en dan kunnen ze pakken en delen wat ze willen.
Dat zou dus neerkomen op 7,50 per persoon alleen voor de cupcakes.
Ik zou er dan zelf een tientje van maken, dan hou je er nog iets aan over, en heb je alle onkosten er uit (denk ook aan het bakken en de tijd die in het bakken zit). Is een leuk bedrag voor de eerste keer.
En dan mogen zij in hun handjes klappen met zo'n goedkope workshop!
Ik zou trouwens voorgekleurde marsepein meenemen, dat scheelt een hoop geklieder en geknoei. Bij de Jamin ofzo gewoon een paar van die pakjes van 250 gram halen, dit in 4 blokjes snijden en dan kunnen ze pakken en delen wat ze willen.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Laat ze wel duidelijk van te voren weten met hoeveel ze komen, dit is voor jou natuurlijk van belang voor het inkopen!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Thanks Lejow! Ik werk zelf altijd met gekleurde marsepijn en ga dat nu ook weer doen, dat kneden kost veel te veel tijd en zo veel prijs verschil zit er niet in de marsepijn.
Prosecco- Kletskop
Vind de berekening van lejow ook wel mooi inderdaad. Of ja gaat iets lager zitten maar je meot er zelf iig niet bij in schieten.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Soortgelijke onderwerpen
» cupcake maker
» Toef op cupcake
» Cupcake vraagjes
» Cupcake-mix kant en klaar
» Lekkere cupcake vulling?
» Toef op cupcake
» Cupcake vraagjes