Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Grijze haren

+7
Mariposa
pitbullgup
Blond
Jeanette
loura
Phileine
Sterre
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Grijze haren Empty Grijze haren

Bericht  Sterre do 6 jan 2011 - 22:13

Weet iemand op welke manier je precies grijs wordt?

Ik trek af en toe een grijze haar er uit, die zijn vooral kort en dun en een beetje springerig. Heel anders dan mijn eigen haar. Je ziet ze niet heel erg gelukkig, het is ook nog maar een enkele.
Maahaar... nu heb ik het idee dat mijn haar op sommige plekken lichter wordt. Laatst dacht ik een grijze dikke haar te hebben gevonden, maar hij was meer goud/blond. En veel dikker en stugger dan mijn normale haar.

Hoe gaat grijs worden in zijn werk? Ontkleuren haren die je al hebt, of krijg je er op een gegeven moment haren zonder kleur bij? Ik hoop niet dat dit het begin van het einde is van mijn kastanjebruine coupe Sad . Nu ziet niemand het nog, behalve ik, maar TOCH!

ik had laatst ook gewoon een grijze haar in mijn wenkbrauw :shock:

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grijze haren Empty Re: Grijze haren

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 22:14

Ik weet niet hoe het zit, maar ik ben stokgrijs als ik het niet verf.. Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grijze haren Empty Re: Grijze haren

Bericht  Sterre do 6 jan 2011 - 22:24

Echt? Bij mij zit het aan de ene kant heel erg in mijn familie, mijn vader werd vanaf z'n 16e al grijs. Maar mijn moeder pas vanaf haar 50e, dus ik had altijd goede hoop smile.

Moet je het vaak 'bij'verven?

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grijze haren Empty Re: Grijze haren

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 22:25

Jaa, het zijn niet 2 grijze haren meer.. Okay okay, ook niet stokgrijs, maar ik kan niet meer zonder verf in ieder geval..

Ik verf het iedere 6 weken en zo nu en dan checkt een vriendin even of ze ook grijze haren kan plukken :P

Mijn moeder was op haar 30ste ook al helemaal grijs..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grijze haren Empty Re: Grijze haren

Bericht  Phileine do 6 jan 2011 - 22:33

Bij mij begon het met dikke, witte kleurloze haren, maar nu heb ik in plaats daarvan echte grijze haren ontdekt. Het zijn er nog niet zo heel veel, een stuk of tien maximaal, maar ik baal er wel van. Dus zo is het bij mij gegaan en ik denk dat het langzamerhand steeds meer zal worden...gelukkig verf ik het, valt het minder op Wink
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Grijze haren Empty Re: Grijze haren

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 22:34

Ik heb er ook een heleboel! Geen idee hoe het werkt.. Kan me er niet druk om maken, onze schepper heeft namelijk de kapper en de verf aan ons gegeven..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grijze haren Empty Re: Grijze haren

Bericht  Sterre do 6 jan 2011 - 22:49

CKC schreef:Ik heb er ook een heleboel! Geen idee hoe het werkt.. Kan me er niet druk om maken, onze schepper heeft namelijk de kapper en de verf aan ons gegeven..
Haha, bij het eerste stukje zin dacht ik dat je ging zeggen: onze schepper heeft het zo bedoeld dat we er ouder uit gaan zien in de loop van de tijd en grijs worden. En dat vond ik al heel raar uit jouw mond angel smile

Verf is altijd een goede optie ja, maar ik ben gewoon blij met mijn eigen haarkleur. Dus daarom vind ik het jammer!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grijze haren Empty Re: Grijze haren

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 23:02

Sterre schreef:
CKC schreef:Ik heb er ook een heleboel! Geen idee hoe het werkt.. Kan me er niet druk om maken, onze schepper heeft namelijk de kapper en de verf aan ons gegeven..
Haha, bij het eerste stukje zin dacht ik dat je ging zeggen: onze schepper heeft het zo bedoeld dat we er ouder uit gaan zien in de loop van de tijd en grijs worden. En dat vond ik al heel raar uit jouw mond angel smile

Verf is altijd een goede optie ja, maar ik ben gewoon blij met mijn eigen haarkleur. Dus daarom vind ik het jammer!

Whaha, wat.. ik ben niet van God los hoor.
Je kan je haar ook in dezelfde kleur verven of wat mijn nicht doet.. met bruine mascara de grijze haren bedekken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grijze haren Empty Re: Grijze haren

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 23:04

[quote="CKC"]
Sterre schreef:
CKC schreef:Ik heb er ook een heleboel! Geen idee hoe het werkt.. Kan me er niet druk om maken, onze schepper heeft namelijk de kapper en de verf aan ons gegeven..
Haha, bij het eerste stukje zin dacht ik dat je ging zeggen: onze schepper heeft het zo bedoeld dat we er ouder uit gaan zien in de loop van de tijd en grijs worden. En dat vond ik al heel raar uit jouw mond angel smile


Hahahahahhaha Very Happy Mijn vader was ook vanaf zijn 25ste helemaal grijs. Gelukkig heb ik dat niet geërfd Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grijze haren Empty Re: Grijze haren

Bericht  loura do 6 jan 2011 - 23:17

Het pigment in je haar melanine, gaat weg en daarom wordt je haar helemaal wit en ook wat stugger.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grijze haren Empty Re: Grijze haren

Bericht  Sterre do 6 jan 2011 - 23:19

loura schreef:Het pigment in je haar melanine, gaat weg en daarom wordt je haar helemaal wit en ook wat stugger.

Ook al 'bestaand' haar dus? Niet dat er kleurloze bijkomen, maar ook dat het kan ontkleuren?

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grijze haren Empty Re: Grijze haren

Bericht  loura do 6 jan 2011 - 23:23

Sterre schreef:
loura schreef:Het pigment in je haar melanine, gaat weg en daarom wordt je haar helemaal wit en ook wat stugger.

Ook al 'bestaand' haar dus? Niet dat er kleurloze bijkomen, maar ook dat het kan ontkleuren?

Hmm das wel weer een goeie vraag! Volgens mij al in bestaand haar ja maar durf het niet zeker te zeggen!
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grijze haren Empty Re: Grijze haren

Bericht  Sterre do 6 jan 2011 - 23:37

Meh, ik denk dat dat een beetje aan het gebeuren is. Of ik word opeens lokaal goudblond angel

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grijze haren Empty Re: Grijze haren

Bericht  Jeanette vr 7 jan 2011 - 0:39

Ik heb er ook pas een wit haartje uit getrokken. :affraid: Nu zegt men alleen dat je er dan juist meer krijgt, dus dat is niet te hopen. Maar ik verf mijn haar al, dus dat scheelt.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grijze haren Empty Re: Grijze haren

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 1:10

Jeanette schreef:Ik heb er ook pas een wit haartje uit getrokken. :affraid: Nu zegt men alleen dat je er dan juist meer krijgt, dus dat is niet te hopen. Maar ik verf mijn haar al, dus dat scheelt.

Dat heb ik dus ook gehoord. Dat wanneer je ze eruit trekt je de volgende grijze haren sneller zal hebben/treffen :affraid:
Ik heb een tijdje geleden een dikke vieze stugge lange grijs/witte haar uit mijn kop getrokken. Het deed me nog pijn ook :shock: Dat was nog voor mijn 27ste :shock:
Ik heb er nu geen een meer ontdekt. Hoop dat ze nu nog even uitblijven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grijze haren Empty Re: Grijze haren

Bericht  Blond vr 7 jan 2011 - 3:53

Ze zeggen toch: voor elke grijze haar die je eruit trekt, komen er zes op zijn begrafenis?

Ik heb er gelukkig (nog) geen last van. Hoop dat ik de genen van mijn vaders kan hebt. Mijn vader is 52, en heeft nog geen enkele grijze haar. Mijn oma had op haar 80ste ook nog donkerbruin haar.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grijze haren Empty Re: Grijze haren

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 3:56

plumke schreef:
Jeanette schreef:Ik heb er ook pas een wit haartje uit getrokken. :affraid: Nu zegt men alleen dat je er dan juist meer krijgt, dus dat is niet te hopen. Maar ik verf mijn haar al, dus dat scheelt.

Dat heb ik dus ook gehoord. Dat wanneer je ze eruit trekt je de volgende grijze haren sneller zal hebben/treffen :affraid:
Ik heb een tijdje geleden een dikke vieze stugge lange grijs/witte haar uit mijn kop getrokken. Het deed me nog pijn ook :shock: Dat was nog voor mijn 27ste :shock:
Ik heb er nu geen een meer ontdekt. Hoop dat ze nu nog even uitblijven.
Ach, ik ben nog geen eens 21, hahaha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grijze haren Empty Re: Grijze haren

Bericht  loura vr 7 jan 2011 - 4:37

_Chance schreef:Ze zeggen toch: voor elke grijze haar die je eruit trekt, komen er zes op zijn begrafenis?

Ik heb er gelukkig (nog) geen last van. Hoop dat ik de genen van mijn vaders kan hebt. Mijn vader is 52, en heeft nog geen enkele grijze haar. Mijn oma had op haar 80ste ook nog donkerbruin haar.

Haha dat zei Samantha toch in satc toen der schaamhaar grijs werd? :p

Volgens mij is dat een fabeltje hoor haha
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grijze haren Empty Re: Grijze haren

Bericht  Blond vr 7 jan 2011 - 4:38

loura schreef:
_Chance schreef:Ze zeggen toch: voor elke grijze haar die je eruit trekt, komen er zes op zijn begrafenis?

Ik heb er gelukkig (nog) geen last van. Hoop dat ik de genen van mijn vaders kan hebt. Mijn vader is 52, en heeft nog geen enkele grijze haar. Mijn oma had op haar 80ste ook nog donkerbruin haar.

Haha dat zei Samantha toch in satc toen der schaamhaar grijs werd? :p

Volgens mij is dat een fabeltje hoor haha

Haha ja het is een quote van Samantha.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grijze haren Empty Re: Grijze haren

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 4:43

_Donnaa schreef:
plumke schreef:
Jeanette schreef:Ik heb er ook pas een wit haartje uit getrokken. :affraid: Nu zegt men alleen dat je er dan juist meer krijgt, dus dat is niet te hopen. Maar ik verf mijn haar al, dus dat scheelt.

Dat heb ik dus ook gehoord. Dat wanneer je ze eruit trekt je de volgende grijze haren sneller zal hebben/treffen :affraid:
Ik heb een tijdje geleden een dikke vieze stugge lange grijs/witte haar uit mijn kop getrokken. Het deed me nog pijn ook :shock: Dat was nog voor mijn 27ste :shock:
Ik heb er nu geen een meer ontdekt. Hoop dat ze nu nog even uitblijven.
Ach, ik ben nog geen eens 21, hahaha!

Hehe maar ik ben zeer trots op mijn donkere haren, en dan op je 26ste een grijze haar ontdekken was voor mij geen pretje..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grijze haren Empty Re: Grijze haren

Bericht  pitbullgup vr 7 jan 2011 - 4:59

is inderdaad pigment melanine verlies in de nieuweharen
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Grijze haren Empty Re: Grijze haren

Bericht  Mariposa vr 7 jan 2011 - 5:11

loura schreef:
Sterre schreef:
loura schreef:Het pigment in je haar melanine, gaat weg en daarom wordt je haar helemaal wit en ook wat stugger.

Ook al 'bestaand' haar dus? Niet dat er kleurloze bijkomen, maar ook dat het kan ontkleuren?

Hmm das wel weer een goeie vraag! Volgens mij al in bestaand haar ja maar durf het niet zeker te zeggen!

Volgens mij ontkleuren ze, heb bij mezelf haren ontdekt die aan de bovenkant grijs zijn en aan de onderkant nog mn eigen kleur. Ben trouwens nog maar 23 en heb mn eerste grijze haren al Neutral ...gelukkig is t nog niemand opgevallen, ik trek ze er ook uit en doe er af en toe een kleurtje door.
Mariposa
Mariposa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grijze haren Empty Re: Grijze haren

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 5:47

Als je helemaal grijs bent, pakt gewone verf uit een pakje ook niet goed meer. Volgens mijn kapster moet je er dan nog een ander soort verf bij in gooien. Een natuurtint noemen ze dat. Ik hoefde dat nog niet, alhoewel ik toch best veel grijze haren heb. Mijn moeder was op haar 18e al grijs, mijn broer is 28 en ook al bijna helemaal grijs. Gelukkig hebben we allemaal dik haar. Beter grijs dan kaal zeg ik maar :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grijze haren Empty Re: Grijze haren

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 5:50

Ik heb er gelukkig maar een paar. Je ziet ze niet door mijn krullebos. Mijn zusje daarintegen was 21 toen ze grijs werd. Zij moet echt haar haar verven anders zie de grijze scheiding

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grijze haren Empty Re: Grijze haren

Bericht  Plien84 vr 7 jan 2011 - 9:13

Hier ook sinds een paar weken grijze haren! Ze werden zelfs al gespot door een collega terwijl we het er helemaal niet over hadden...

Ik vond het toch een behoorlijk pijnlijke ontdekking op mn 26ste...

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grijze haren Empty Re: Grijze haren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum